Όσα όρισαν φέτος τη βιομηχανία της μόδας
Και όμως, αυτή η καταραμένη χρονιά είχε κάποιες καλές ειδήσεις από τα ντεφιλέ και τις πασαρέλες.
Τι δουλειά έχουν οι πανάκριβες πασαρέλες και τα πολυτελή ντεφιλέ τη στιγμή που ο πλανήτης δοκιμάζεται σε πρωτόγνωρο βαθμό εξαιτίας της πανδημίας; Αν κοιτάξεις λίγο καλύτερα τα δεδομένα θα δεις πως η μόδα ανταποκρίθηκε -πολλές φορές με τον καλύτερο δυνατό τρόπο- στις δύσκολες κοινωνικές συνθήκες του 2020. Γιατί όλα δείχνουν πως η πολυτέλεια του 21ου αιώνα θα είναι sustainable ενώ παράλληλα θα παρακολουθεί με προσοχή τα παγκόσμια κινήματα των νέων.
Υψηλή ραπτική, υψηλό αίσθημα ευθύνης
Από τον οίκο μόδας Prada στον Gucci και τον Dior και από εκεί στους σχεδιαστές Giorgio Armani και Ralph Lauren, αλλά και στην Estée Lauder. Σύσσωμη η βιομηχανία της μόδας και της ομορφιάς στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων και έκανε τη δική της, ουσιαστική, προσφορά για την αντιμετώπιση της πανδημίας μέσα από δωρεές εκατομμυρίων ευρώ σε νοσοκομεία και φιλανθρωπικούς οργανισμούς, παραγωγή μασκών, αντισηπτικών και ιατρικών στολών, καθώς και χρηματοδότηση επιστημονικών ερευνών για τον κορονοϊό και την εύρεση εμβολίου.
Eπιστροφή στο minimal
Σε καιρούς μεγάλων κρίσεων, οι ανάγκες μας στην ένδυση πάντα επαναξιολογούνται και η πολυτέλεια επαναπροσδιορίζεται. Η στροφή της μόδας από πολυσύνθετα και εκκεντρικά dress codes σε πιο απλές, μίνιμαλ γραμμές, που αναδεικνύουν τη σημασία της ανακουφιστικής αίσθησης που προσφέρει η άνεση, ήταν κάτι παραπάνω από δεδομένη· επιβεβλημένη τώρα που ο χώρος του σπιτιού είναι όλος ο κόσμος μας: από χώρος εργασίας μέχρι διασκέδασης και ηρεμίας.
Black Style Matters
Ενώ η Αμερική φλεγόταν από τη δολοφονία του George Floyd, ο Virgil Abloh, σχεδιαστής και καλλιτεχνικός διευθυντής του αντρικού τμήματος του οίκου Louis Vuitton, ανακοίνωσε στα μέσα Ιουλίου την ίδρυση ενός Ταμείου Υποτροφιών –ύψους 1 εκατ. δολαρίων– για μαύρους σπουδαστές. Σε συνεργασία με το Fashion Scholarship Fund, δημιούργησαν το Virgil Abloh "Post-Modern" Scholarship Fund, σκοπός του οποίου είναι να παρέχει στήριξη και καθοδήγηση σε μαύρα παιδιά που ονειρεύονται να ασχοληθούν με τον κόσμο της μόδας.
Sustainability, ένα trend με ουσία
Δεδομένου ότι η βιομηχανία της μόδας ευθύνεται για το περίπου 10% του ετήσιου αποτυπώματος ατμοσφαιρικών ρύπων παγκοσμίως, οι εταιρείες που προτιμούν την παραγωγή ενδυμάτων, υποδημάτων και αξεσουάρ βασισμένες στη φιλοσοφία της βιωσιμότητας και της ανακύκλωσης, αυξάνονται μέρα με τη μέρα. Ένα από τα μεγαλύτερα sports brand του πλανήτη, η adidas, δημιούργησε το Futurecraft.Loop project, προκειμένου να μειώσει την παραγωγή πλαστικών αποβλήτων και φιλοδοξώντας στο άμεσο μέλλον να μπορεί να παράγει όλα τα sneakers της αποκλειστικά και μόνο από ανακυκλώσιμα υλικά.
Στο ίδιο μήκος κύματος, ο οίκος Gucci λάνσαρε την πρώτη βιώσιμη συλλογή στην ιστορία του με βασικό υλικό το ανακυκλωμένο νάιλον, ενώ η πρώτη βιώσιμη collection ένδυσης από ανακυκλωμένα εξαρτήματα αυτοκινήτου έγινε πραγματικότητα, χάρη στη συνεργασία της Hyundai με έξι fashion brands που προωθούν την "πράσινη" μόδα.
Όχι άλλη σπατάλη
Η στροφή της μόδας σε μία πιο ηθική προσέγγιση για τη σωτηρία του πλανήτη και της ανθρωπότητας δεν εξαντλείται στο πώς παράγει ρούχα, αλλά επεκτείνεται και στο πόσα παράγει και πώς τα παρουσιάζει εν συνεχεία στο κοινό.
Με το σύνθημα "Fashion Act Now", δεκάδες εκπρόσωποι του χώρου ένωσαν τη φωνή τους με τους ακτιβιστές για την προστασία του περιβάλλοντος του κινήματος Extinction Rebellion, ζητώντας άμεση αλλαγή του παρωχημένου συστήματος λειτουργίας της βιομηχανίας της μόδας· με απλά λόγια, την απόρριψη της υπερβολής και της σπατάλης και την ακύρωση των Εβδομάδων Μόδας με τη μορφή που διοργανώνονται σήμερα. Χαρακτηριστικά ήταν τα λόγια του Marc Jacobs: "Μια δουλειά που είναι απλώς χάσιμο χρόνου και ενέργειας και χρημάτων και υλικών… Παραγωγή, παραγωγή, παραγωγή. Σαν να έχεις ένα όπλο στο κεφάλι και να σου λένε: "Χόρεψε, μαϊμού!"".
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ
Tο 'Old Money Style' επανήλθε δριμύτερο. Αλλά γιατί;
Η Gen Z έχει εστιάσει το ενδιαφέρον της στον πλούσιο τρόπο ντυσίματος και ιδού οι λόγοι.
Γραφει Νικη ΚοντομηναΖηλέψαμε το πανάκριβο -και απλησίαστο- ρολόι του Pep Guardiola
Εκτός από σπάνιο, στοιχίζει 1,26 εκατ. ευρώ. Κατάλαβες τώρα γιατί το λέμε απλησίαστο;
Γραφει Γιαννης ΣπανοςΟ Αντώνης Τσαπατάκης βρήκε τα must have items της άνοιξης
Ο Παραολυμπιονίκης και Παγκόσμιος Πρωταθλητής Κολύμβησης εντόπισε στη The Bostonians όλα όσα χρειάζεται η ανοιξιάτικη γκαρνταρόμπα σου.
Στο Grand Prix της Κίνας, το παντελόνι του Lewis Hamilton 'έκλεψε' την παράσταση
Και δεν είναι η πρώτη φορά, εδώ που τα λέμε.
Γραφει Νικη ΚοντομηναΤο TAG Heuer Carrera ορίζει εδώ και έξι δεκαετίες το είδος των χρονογράφων χειρός
Ένα σύμβολο ακρίβειας στη μέτρηση του χρόνου και εξέλιξης ενός εμβληματικού σχεδιασμού.
Το νέο Superocean Automatic 44 της Breitling είναι εμπνευσμένο από το ελληνικό καλοκαίρι
Πρόκειται για το απόλυτο ρολόι για το νερό που συνδυάζει απόδοση και στυλ και έχει πρωταγωνιστή στη διαφημιστική του καμπάνια τον Σωτήρη Κοντιζά.