
Τα jeans του Ανατέλλοντος Ηλίου
Σπουδαία, αρτιζανάλ, συλλεκτικά, πανάκριβα ιαπωνικά jeans, που κάνουν τους γνώστες του στυλ να παραληρούν.
Τα τζην παντελόνια και γενικότερα τα ρούχα που είναι φτιαγμένα από denim πανί αποτελούν ένα τεράστιο κεφάλαιο της αντρικής μόδας. Τα τελευταία δε χρόνια, το πιο τρελό hype το απολαμβάνουν ιαπωνικά brands όπως τα Evisu και Momotaro Jeans, που θεωρούνται από τα καλύτερα και πιο ακριβά στον κόσμο, με τους fashion cognoscenti να πίνουν νερό στο όνομα αλλά και το αρτιζανάλ εφέ τους. Ποια είναι, όμως, τα στοιχεία που τα καθιστούν τόσο ξεχωριστά;
Η υφή τους δεν είναι ομοιόμορφη
Τα jeans με τη σφραγίδα του made in Japan κατασκευάζονται σε εργοστάσια με εξαιρετικά μεγάλη παράδοση, τύπου 'βαριάς βιομηχανίας'. Καθώς αυτές οι μονάδες παραγωγής είναι παλιές, δεν παρέχουν απόλυτη ακρίβεια, κάτι καλό, πολύ καλό, διότι έχει ως αποτέλεσμα 'ατέλειες' στην ύφανση, που της δίνουν μοναδικό χαρακτήρα.

Το πανί τους είναι βαρύ
Το πανί τους, εκτός από χαρακτήρα, διαθέτει και μεγάλο βάρος -περίπου το διπλάσιο από αυτό που ζυγίζει το denim ύφασμα των περισσότερων αμερικάνικων brands- κάτι που τα καθιστά έξτρα ανθεκτικά και ζεστά, στοιχεία που ενθουσιάζουν όσους γνωρίζουν το πώς να επιλέγουν τα ρούχα τους. Επίσης, η διαφορά που νιώθεις με την αφή στο πανί τους δεν συγκρίνεται με τίποτα.
Βάφονται με τον παραδοσιακό τρόπο
Η Ιαπωνία έχει τεράστια παράδοση στη βαφή των υφασμάτων, που μετράει αιώνες και οφείλει πολλά στα κιμονό. Μία από τις τεχνικές βαφής που έχει επιβιώσει είναι η kasuri, την οποία εφαρμόζουν πολλά brands.
> Διάβασε ακόμα: Το ίσως πιο κλασικό denim shirt
Οι βαφές τους είναι φυσικές και αρτιζανάλ
Πολλοί Ιάπωνες κατασκευαστές ενδυμάτων από denim πανιά προτιμούν τις φυσικές ίντιγκο βαφές αλλά και τις αρτιζανάλ διαδικασίες βαφής. Παρότι ο έλεγχος επί του τελικού αποτελέσματος είναι πιο δύσκολος με αυτόν τον τρόπο, όταν γίνεται σωστά μπορεί να δώσει τις πιο ανεπανάληπτες αποχρώσεις του ηλεκτρικού μπλε. Αυτό, βέβαια, αντικατοπτρίζεται και στην υψηλή τιμή τους.
> Διάβασε ακόμα: Η ιστορία του Levi's 501, του πιο θρυλικού τζην
Το denim πανί τους είναι ακατέργαστο
Παρότι είναι αρκετά τα ιαπωνικά brands που πωλούν τα jeans τους 'έτοιμα να φορεθούν', δηλαδή πλυμένα και επεξεργασμένα με τέτοιο τρόπο που να μην συρρικνώνονται μετά το πλύσιμο στο σπίτι, υπάρχουν και αυτά που τα διαθέτουν στην αγορά τελείως ακατέργαστα. Αυτό πάει να πει ότι αγοράζεις ένα τζην παντελόνι άκαμπτο σαν χαρτόνι και στη συνέχεια, φορώντας το και πλένοντάς το, 'μαλακώνοντας' το πανί του, το κάνεις να πάρει το σχήμα του σώματός σου και να γίνει μοναδικό.
Κάποια κομμάτια είναι συλλεκτικά
Τα περισσότερα ιαπωνικά jeans που έχουν υψηλή τιμή φέρουν πάνω τους κατά παραγγελία φτιαγμένες λεπτομέρειες, διακοσμητικές ή λειτουργικές όπως είναι τα κουμπιά, τα τρουκς και τα πριτσίνα, είτε με το logo του brand είτε με κάποιο άλλο σχέδιο. Το σπουδαίο είναι ότι κάθε collection μπορεί να έχει τις δικές της 'μια κι έξω' λεπτομέρειες, που δεν επαναλαμβάνονται σε επόμενες συλλογές, κάτι που κάνει τα κομμάτια τους σχεδόν μουσειακά, τόσο συλλεκτικά.
Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
MODIVO Back to Office: Επιστροφή στο γραφείο με urban style
Η MODIVO αποδεικνύει ότι το γραφείο δεν είναι περιορισμός αλλά ένας χώρος όπου το στυλ μπορεί να γίνει προέκταση της προσωπικότητάς μας.
Ο όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ως αποκλειστικός εκπρόσωπος της Paul & Shark σε Ελλάδα και Κύπρο
Ο Όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ανακοινώνει με υπερηφάνεια ότι αναλαμβάνει την αποκλειστική διανομή του παγκοσμίου φήμης ιταλικού brand Paul & Shark για Ελλάδα και Κύπρο.
The Lineup | Η νέα καμπάνια της Diesel υμνεί την αντισυμβατικότητα
Η Diesel παρουσιάζει την πιο εναλλακτική "συμμορία" της μόδας.
Η BOSS Eyewear παρουσιάζει τη συλλογή Ανδρικών Γυαλιών Φθινόπωρο/Χειμώνας 2025
Η νέα συλλογή ανδρικών γυαλιών ηλίου και οράσεως εμπλουτίζεται από τολμηρά σχέδια, κατασκευασμένα από καινοτόμα, βιώσιμα υλικά.
Στη νέα κολεξιόν της Falconeri θα βρεις όλα όσα χρειάζεσαι για το φθινόπωρο
Το Alps Getaway, το νέο FW25 editorial, αποπνέει την κομψότητα μιας απόδρασης προαναγγέλλοντας παράλληλα, πως το φθινόπωρο είναι προ των πυλών.
Από την άμμο στο παρκέ: Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης φωτογραφίζεται φέρνοντας πίσω την πρώτη έκδοση HeatGear® - Baselayer της Under Armour.
Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης πρωταγωνιστεί στη νέα παρουσίαση της Under Armour, με concept έμπνευσης και συμβολισμού που αναδεικνύει τη συλλογή Baselayer και τις αξίες του αθλητισμού.