5 φορές που ο αθλητισμός επηρέασε τη μόδα

Μερικά από τα ρούχα που φοράμε στην καθημερινή μας ζωή επινοήθηκαν για να καλύψουν τις ανάγκες των σπορ.

Οι συναρπαστικοί κόσμοι της αντρικής (και μη) μόδας και του αθλητισμού ή, πιο συγκεκριμένα, των ρούχων που φοράμε στην καθημερινή μας ζωή και εκείνων που βάζουμε για να κάνουμε κάποια αθλητική δραστηριότητα, δεν είναι ξένοι μεταξύ τους. Μάλιστα, μερικά από τα πιο δημοφιλή -αν και όχι πάντοτε τα πιο κομψά- items της γκαρνταρόμπας μας, ίσως και να μην είχαν καν επινοηθεί αν δεν υπήρχαν συγκεκριμένα σπορ. Ας δούμε πέντε από αυτά.

Τα sneakers

5 φορές που ο αθλητισμός επηρέασε τη μόδα iStock

Η ιστορία των πιο δημοφιλών υποδημάτων της σύγχρονης ιστορίας ξεκινάει το 1839, όταν ο Αμερικανός Charles Goodyear επινόησε το βουλκανισμένο ελαστικό, που οδήγησε στη δημιουργία των πρώτων plimsolls με λαστιχένια σόλα. Επίσης, η Αμερικανική Εταιρεία Ελαστικών είναι αυτή που βρίσκεται πίσω από την αειθαλή δημοφιλία των Keds.

Το 1917, η Converse έβγαλε στην αγορά το Chuck Taylor All Star, που φορέθηκε από την ομάδα μπάσκετ της αμερικανικής αποστολής στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Βερολίνου, το 1936. Τα αθλητικά παπούτσια άρχισαν, βέβαια, να γίνονται δημοφιλή εκτός γηπέδων αργότερα, από τη δεκαετία του 1950 και μετά, ενώ συνεχώς βελτιώνονται και γίνονται αποδεκτά σε όλο και πιο πολλές περιστάσεις μέχρι τις μέρες μας που ζούμε στην παντοκρατορία τους. 

Τα πόλο μπλουζάκια

MAN WITH POLO SHIRT iStock

Σύμφωνα με την ιστορία, επινοήθηκαν από τους επαγγελματίες παίκτες του πόλο, στην Ινδία, το 1859 και έγιναν δημοφιλή στο Ηνωμένο Βασίλειο τη δεκαετία του 1920. Στη συνέχεια, ταυτίστηκαν με το άθλημα του τένις και μεγάλες εταιρείες -όπως η Lacoste και η Polo Ralph Lauren- έχτισαν αυτοκρατορίες πάνω τους.

Τα κολεγιακά μπουφάν

VARSITY JACKET iStock

Οι ρίζες τους εντοπίζονται στην ομάδα μπέιζμπολ του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ - εξ ου και το αρχικό H που υπάρχει σε πολλά από αυτά. Τότε ήταν φτιαγμένα από βαρύ μαλλί, κάτι που άλλαξε στο πέρασμα του χρόνου, ενώ τα κολεγιακά μπουφάν (αλλιώς: varsity jackets) έγιναν ρούχο-σύμβολο των αμερικανικών high schools και πανεπιστημίων.

> Διάβασε ακόμα: Η πιο τρομακτική εμφάνιση στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού

Οι ασορτί φόρμες

MAN IN TRACK SUITS iStock

Τα "σετ φόρμας", παρότι υπήρχαν στην αγορά από τη δεκαετία του 1960, τα έκανε μόδα ο Bruce Lee

> Διάβασε ακόμα: Τι νόημα έχουν τα χορταριασμένα ρούχα του Jonathan Anderson;

Τα αθλητικά κολάν 

RUNNER iStock

Κάποτε τα έβλεπες να τα φορούν δρομείς και ποδηλάτες πάντα και μόνο εν ώρα άσκησης. Πλέον, μεταμορφωμένα σε skinny παντελόνια από ντένιμ πανί (αλλά και από άλλα υφάσματα), μπορείς να τα δεις παντού.

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

MODIVO Back to Office: Επιστροφή στο γραφείο με urban style

Η MODIVO αποδεικνύει ότι το γραφείο δεν είναι περιορισμός αλλά ένας χώρος όπου το στυλ μπορεί να γίνει προέκταση της προσωπικότητάς μας.

Ο όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ως αποκλειστικός εκπρόσωπος της Paul & Shark σε Ελλάδα και Κύπρο

Ο Όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ανακοινώνει με υπερηφάνεια ότι αναλαμβάνει την αποκλειστική διανομή του παγκοσμίου φήμης ιταλικού brand Paul & Shark για Ελλάδα και Κύπρο.

The Lineup | Η νέα καμπάνια της Diesel υμνεί την αντισυμβατικότητα

Η Diesel παρουσιάζει την πιο εναλλακτική "συμμορία" της μόδας.

Η BOSS Eyewear παρουσιάζει τη συλλογή Ανδρικών Γυαλιών Φθινόπωρο/Χειμώνας 2025

Η νέα συλλογή ανδρικών γυαλιών ηλίου και οράσεως εμπλουτίζεται από τολμηρά σχέδια, κατασκευασμένα από καινοτόμα, βιώσιμα υλικά.

Στη νέα κολεξιόν της Falconeri θα βρεις όλα όσα χρειάζεσαι για το φθινόπωρο

Το Alps Getaway, το νέο FW25 editorial, αποπνέει την κομψότητα μιας απόδρασης προαναγγέλλοντας παράλληλα, πως το φθινόπωρο είναι προ των πυλών.

Από την άμμο στο παρκέ: Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης φωτογραφίζεται φέρνοντας πίσω την πρώτη έκδοση HeatGear® - Baselayer της Under Armour.

Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης πρωταγωνιστεί στη νέα παρουσίαση της Under Armour, με concept έμπνευσης και συμβολισμού που αναδεικνύει τη συλλογή Baselayer και τις αξίες του αθλητισμού.