
H ιστορία της ζωής του Levi Strauss, του δημιουργού του τζην που θα φοράμε μια ζωή
Σαν σήμερα, το 1873, Levi Strauss και Jacob Davis κατοχύρωσαν την πατένα του μπλου τζην.
Εν έτει 2023, θεωρείται άχαστο κομμάτι της ανδρικής και της γυναικείας γκαρνταρόμπας και όσο και αν τώρα μας φαίνεται απίστευτο, μέχρι και τα τέλη του 19ου αιώνα δεν υπήρχε ούτε σαν ιδέα, πόσω μάλλον σαν επιλογή στο καθημερινό ντύσιμο. Ο Levi Strauss συνέβαλε στη "γέννηση" του πολυαγαπημένου σε όλους, τζην, το 1872, αλλάζοντας έτσι για πάντα τη μόδα.
Τα πρώτα χρόνια
Γεννημένος στη Γερμανία το 1829, εκείνος και η μεγάλη οικογένειά του, βίωσαν έντονα τις θρησκευτικές διακρίσεις, ως Εβραίοι. Στα 16 του έχασε τον πατέρα του από φυματίωση και έτσι δύο χρόνια αργότερα, εκείνος, η μητέρα του και οι δύο αδερφές του έφυγαν, πλέον, για την Αμερική,
Εκεί, στη Νέα Υόρκη, επανενώθηκε με τους δύο μεγαλύτερους αδερφούς, Jonas και Louis, οι οποίοι διατηρούσαν μια επιχείρηση υφασμάτων και βιομηχανικών ειδών και κάπως έτσι, ο Levi ξεκίνησε να εργάζεται σε εκείνους.
Λίγα χρόνια αργότερα, το 1853 κατευθύνθηκε προς το Σαν Φρανσίσκο για να πουλήσει προϊόντα στο ακμάζον εμπόριο των ορυχείων. Χρησιμοποιώντας μια σειρά από διαφορετικές τοποθεσίες στην πόλη με την πάροδο των ετών, πουλούσε ρούχα, υφάσματα και άλλα είδη σε μικρά καταστήματα της περιοχής. Καθώς η επιχείρησή του άνθιζε, ο Strauss υποστήριζε πολυάριθμους θρησκευτικούς και κοινωνικούς σκοπούς. Βοήθησε στην ίδρυση της πρώτης συναγωγής, του Temple Emanu-El, στην πόλη. Ο Strauss έδωσε επίσης χρήματα σε διάφορα φιλανθρωπικά ιδρύματα, συμπεριλαμβανομένων ειδικών ταμείων για τα ορφανά.
Η "γέννηση" του πρώτου τζην
Και κάπου εδώ φτάνουμε στη στιγμή-ορόσημο της ζωής του Strauss, όταν ο Davis, ένας ράφτης στη Nevada που είχε αγοράσει υφάσματα από εκείνον, του ζήτησε να συνδράμει οικονομικά στην πατέντα ενός πιο ανθεκτικού παντελονιού εργασίας που είχε δημιουργήσει- του σημερινού τζην.
Το επόμενο έτος, η πατέντα πιστώθηκε στους Strauss και Davis. Σύμφωνα με ορισμένες αναφορές, ο Strauss έβαλε αρχικά τις μοδίστρες να φτιάχνουν τα παντελόνια στα σπίτια τους. Αργότερα, μάλιστα, ξεκίνησε το δικό του εργοστάσιο για να κατασκευάζει τα παντελόνια στην πόλη. Σε κάθε περίπτωση, τα σκληρά και τραχιά τζην βοήθησαν τον Strauss να γίνει εκατομμυριούχος.
Στη συνέχεια, ο Strauss, αν και παρέμεινε ενεργός στην εταιρεία, άρχισε να αναθέτει περισσότερες αρμοδιότητες στα ανίψια του που εργάζονταν γι' αυτόν, ενώ δε σταμάτησε να είναι γενναιόδωρος σε όσους είχαν ανάγκη. Στα 73 του χρόνια, έφυγε από τη ζωή, αφήνοντας πίσω του τα θρυλικά τζην Levi's, να κρατούν "ζωντανό" το όνομά του στη βιομηχανία της μόδας.
Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
MODIVO Back to Office: Επιστροφή στο γραφείο με urban style
Η MODIVO αποδεικνύει ότι το γραφείο δεν είναι περιορισμός αλλά ένας χώρος όπου το στυλ μπορεί να γίνει προέκταση της προσωπικότητάς μας.
Ο όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ως αποκλειστικός εκπρόσωπος της Paul & Shark σε Ελλάδα και Κύπρο
Ο Όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ανακοινώνει με υπερηφάνεια ότι αναλαμβάνει την αποκλειστική διανομή του παγκοσμίου φήμης ιταλικού brand Paul & Shark για Ελλάδα και Κύπρο.
The Lineup | Η νέα καμπάνια της Diesel υμνεί την αντισυμβατικότητα
Η Diesel παρουσιάζει την πιο εναλλακτική "συμμορία" της μόδας.
Η BOSS Eyewear παρουσιάζει τη συλλογή Ανδρικών Γυαλιών Φθινόπωρο/Χειμώνας 2025
Η νέα συλλογή ανδρικών γυαλιών ηλίου και οράσεως εμπλουτίζεται από τολμηρά σχέδια, κατασκευασμένα από καινοτόμα, βιώσιμα υλικά.
Στη νέα κολεξιόν της Falconeri θα βρεις όλα όσα χρειάζεσαι για το φθινόπωρο
Το Alps Getaway, το νέο FW25 editorial, αποπνέει την κομψότητα μιας απόδρασης προαναγγέλλοντας παράλληλα, πως το φθινόπωρο είναι προ των πυλών.
Από την άμμο στο παρκέ: Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης φωτογραφίζεται φέρνοντας πίσω την πρώτη έκδοση HeatGear® - Baselayer της Under Armour.
Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης πρωταγωνιστεί στη νέα παρουσίαση της Under Armour, με concept έμπνευσης και συμβολισμού που αναδεικνύει τη συλλογή Baselayer και τις αξίες του αθλητισμού.