Όταν το junk food συνάντησε τη μόδα

Εμάς, πάντως, μας άνοιξε η όρεξη βλέποντας αυτά τα ρούχα που φτιάχτηκαν με έμπνευση από τα McDonald᾽s και τα KFC.

Γράφει: Νίκη Κοντομηνά 01 Σεπτεμβρίου 2024

Junk food και μόδα: Ένας, ομολογουμένως, αναπάντεχος, αλλά κυρίως ακαταμάχητος συνδυασμός ακόμη και για τους πιο απαιτητικούς (ουρανίσκους). Η ένωση αυτών των δύο φαινομενικά τόσο απομακρυσμένων μεταξύ τους πραγματικοτήτων αποδείχθηκε τόσο λαμπρή και γόνιμη ιδέα που ήταν φυσικό να αναρωτηθούμε γιατί η "έκρηξη" έγινε μόνο τώρα, ή εν πάση περιπτώσει τα τελευταία χρόνια και όχι πριν. Πόσω μάλλον όταν η τάση είναι να ζούμε μια πιο υγιεινή ζωή.

Από την άλλη, η δύναμη των λογότυπων όπως των McDonald's , της Coca Cola και της Pepsi είναι αναμφισβήτητη, καθώς πρόκειται για λογότυπα τόσο άμεσα αναγνωρίσιμα που έχουν σχεδόν αποκτήσει πολιτιστικό χαρακτήρα. Όπως είναι φυσικό, αποτέλεσαν τα πρώτα εμπορικά σήματα που "στοχοποιήθηκαν" από τους οίκους μόδας.

Το timing, μάλιστα, δε θα μπορούσε να είναι καλύτερο αφού βρισκόμαστε στην εποχή του "viral" και του "hype", με τα brands να ψάχνουν, μονίμως, καινοτόμους τρόπους για να κεντρίσουν την προσοχή του κοινού και να γίνουν θέμα συζήτησης στα social media. Όπως επιβεβαιώνεται (σταθερά) τα τελευταία χρόνια, η "συνταγή" της επιτυχίας περιλαμβάνει συνεργασία με brands τροφίμων. Ιδού και οι πιο τρανές αποδείξεις:

McDonalds

Όταν το junk food συνάντησε τη μόδαCourtesy Palace

Η συνεργασία με τη Moschino για τη συλλογή φθινόπωρο-χειμώνας 2014 ήταν πρωτοποριακή και αξέχαστη, μια από τις πρώτες που έγιναν ποτέ. Για να μην αναφέρουμε την πιο πρόσφατη και καταξιωμένη συνεργασία με το streetwear brand Palace : μία capsule συλλογή 15 κομματιών που περιλαμβάνει T-shirts, φούτερ και ακόμη και ένα χρυσό δαχτυλίδι με ρουμπίνια, όλα "καρυκευμένα" με το χαρακτηριστικό στυλ των δύο brands.

Pepsi

Pepsi - GCDSCourtesy GCDS

Η λαμπερή συνεργασία μεταξύ της GCDS και της Pepsi νωρίτερα φέτος για την πρεμιέρα του Pepsi Zero στην Ιταλία ήταν μια κίνηση-ματ για τις δύο εταιρείες. Πρόκειατι για μια limited edition capsule collection με απροσδόκητη επιτυχία, με αντικείμενα που έχουν γίνει must haves στην γκαρνταρόμπα των fashionistas σε όλο τον κόσμο. Το αποκορύφωμα της συλλογής: το δερμάτινο μπουφάν μηχανόβιου που χαρακτηρίζεται από τη ζωντανή παλέτα του διάσημου ανθρακούχου ποτού. 

KFC

KFC - CrocsCourtesy Crocs

Το 2020 ήταν, αναμφίβολα, μία περίεργη χρονιά. Ανάμεσα στα πολλά παράδοξα που είδαμε, γίναμε μάρτυρες και μίας από τις πιο εξωφρενικές συνεργασίες μεταξύ φαγητού και μόδας. Μιλάμε για την KFC x Crocs , η οποία εμπλούτισε τις κλασικές διάτρητες παντόφλες με υπερρεαλιστικά μοτίβα εμπνευσμένα από το διάσημο τηγανητό κοτόπουλο της αμερικανικής αλυσίδας. Μια συνεργασία που γεννήθηκε για φιλανθρωπικό σκοπό και δεν έμελλε να γίνει, σοβαρή.  Σήμερα, βέβαια, αυτά τα παπούτσια έχουν φτάσει ακόμη και τα 1000 δολάρια σε ιστοσελίδες μεταπώλησης. Απίστευτο αλλά αληθινό.

Coca-Cola

Coca Cola - KithCourtesy Kith

Το 2017, η Coca-Cola ήρθε σε επαφή με τον Ronnie Fieg, ιδρυτή και σχεδιαστή της Kith , για να συν-σχεδιάσει μια συλλογή από vintage κομμάτια εμπνευσμένα από ένα σύγχρονο φακό. Εκείνη τη στιγμή κανείς δεν μπορούσε να γνωρίζει ότι το αποτέλεσμα θα είχε τόση μεγάλη απήχηση, ώστε την πρώτη αυτή συνεργασία θα ακολουθούσαν άλλες τρεις τα επόμενα χρόνια. Το έργο αυτής της συμμαχίας ξεπέρασε κατά πολύ την απλή κάψουλα, αρκεί να σκεφτείς ότι η τελευταία κοινή συλλογή περιελάμβανε 105 ανδρικά και γυναικεία κομμάτια , όλα εμπνευσμένα από τα αρχεία της Coca-Cola. Μία σειρά τόσο εκτεταμένη που ξεπέρασε τα μπλουζάκια και τα πουκάμισα περιορισμένης έκδοσης, τα hoodies και τα αντιανεμικά και περιελάμβανε ακόμη και αξεσουάρ πέρα από τη μόδα, όπως μια σανίδα του σερφ.

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

MODIVO Back to Office: Επιστροφή στο γραφείο με urban style

Η MODIVO αποδεικνύει ότι το γραφείο δεν είναι περιορισμός αλλά ένας χώρος όπου το στυλ μπορεί να γίνει προέκταση της προσωπικότητάς μας.

Ο όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ως αποκλειστικός εκπρόσωπος της Paul & Shark σε Ελλάδα και Κύπρο

Ο Όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ανακοινώνει με υπερηφάνεια ότι αναλαμβάνει την αποκλειστική διανομή του παγκοσμίου φήμης ιταλικού brand Paul & Shark για Ελλάδα και Κύπρο.

The Lineup | Η νέα καμπάνια της Diesel υμνεί την αντισυμβατικότητα

Η Diesel παρουσιάζει την πιο εναλλακτική "συμμορία" της μόδας.

Η BOSS Eyewear παρουσιάζει τη συλλογή Ανδρικών Γυαλιών Φθινόπωρο/Χειμώνας 2025

Η νέα συλλογή ανδρικών γυαλιών ηλίου και οράσεως εμπλουτίζεται από τολμηρά σχέδια, κατασκευασμένα από καινοτόμα, βιώσιμα υλικά.

Στη νέα κολεξιόν της Falconeri θα βρεις όλα όσα χρειάζεσαι για το φθινόπωρο

Το Alps Getaway, το νέο FW25 editorial, αποπνέει την κομψότητα μιας απόδρασης προαναγγέλλοντας παράλληλα, πως το φθινόπωρο είναι προ των πυλών.

Από την άμμο στο παρκέ: Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης φωτογραφίζεται φέρνοντας πίσω την πρώτη έκδοση HeatGear® - Baselayer της Under Armour.

Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης πρωταγωνιστεί στη νέα παρουσίαση της Under Armour, με concept έμπνευσης και συμβολισμού που αναδεικνύει τη συλλογή Baselayer και τις αξίες του αθλητισμού.