40 (!) χρόνια Marc Jacobs, ούτε εμείς το πιστεύουμε

Επί 4 δεκαετίες, ο διάσημος σχεδιαστής είναι ένας από αυτούς που θέτει τους κανόνες της μόδας. Το αν τους ακολουθούμε βέβαια, πιστά, είναι ένα άλλο θέμα...

Υπάρχει ένας σχεδιαστής που ενσάρκωσε και εξακολουθεί να ενσαρκώνει την ίδια την ουσία του απρόβλεπτου της μητροπολιτικής ζωής, ο Marc Jacobs. Και τώρα το ομώνυμο brand του γιορτάζει την 40ή επέτειό του και, για την περίσταση, ο σχεδιαστής αποφάσισε να το γιορτάσει με στυλ, επιστρατεύοντας μια ονειρική ομάδα δημιουργών για συνεργασίες περιορισμένης έκδοσης.

"Φίλοι και συνεργάτες από το παρελθόν και το παρόν κλήθηκαν να επανασχεδιάσουν το αγαπημένο τους κομμάτι του σύμπαντος του Marc", αναφέρεται σε ανάρτηση στον επίσημο λογαριασμό της μάρκας στο Instagram. Ανάμεσα σε αυτούς, ξεχωρίζουν ονόματα όπως ο Pharrel Williams, νυν δημιουργικός διευθυντής ανδρικής ένδυσης της Louis Vuitton ή πάλι, ο ιδρυτής της Denim Tears και πρώην δημιουργικός διευθυντής της Supreme, Tremaine Emory. Αλλά ακόμη και άνθρωποι εκτός του επαγγέλματος κλήθηκαν να συμμετάσχουν στο έργο, όπως η σκηνοθέτης Sofia Coppola. Για να μην αναφέρουμε τον παγκοσμίου φήμης καλλιτέχνη Takashi Murakami ο οποίος, ωστόσο, δεν είναι πραγματικά άγνωστος στη μόδα, αμέτρητες συνεργασίες με μάρκες στον τομέα της μόδας, όπως αυτές με την Louis Vuitton, Off-White και Uniqlo, στις οποίες προστίθεται τώρα και αυτή με τον Marc Jacobs.

Με τη φλογερή δημιουργικότητά του, ο Marc Jacobs έχει καθιερωθεί στα 40 χρόνια δραστηριότητάς του ως ένας διεθνώς αναγνωρισμένος θεσμός της σύγχρονης μόδας. Ας δούμε λοιπόν πώς. Η άνοδός του στη βιομηχανία της μόδας υπήρξε ένα συναρπαστικό και κατά καιρούς ταραχώδες ταξίδι, που ξεκίνησε επίσημα το 1984, τη χρονιά κατά την οποία ανακηρύχθηκε φοιτητής της χρονιάς στο διάσημο Πανεπιστήμιο Parsons New School for Design, αποφοίτησε από το τμήμα μόδας και λάνσαρε την πρώτη συλλογή στο brand Marc Jacobs.

Αυτή ήταν μόνο η αρχή μιας λαμπρής καριέρας. Το 1987, σε ηλικία 24 ετών, έγινε ο νεότερος σχεδιαστής που έλαβε ποτέ το βραβείο Perry Ellis Award for New Fashion Talent από το Συμβούλιο Σχεδιαστών Μόδας της Αμερικής ( CFDA ), στέφοντάς τον επίσημα ένα ανερχόμενο αστέρι και ένα αστέρι της μόδας που υπόσχεται και ρίγες. Έτσι, το 1986 διορίστηκε δημιουργικός διευθυντής της γυναικείας σειράς Perry Ellis , η οποία ήταν τότε μια κλασική μάρκα με αυστηρή αμερικανική preppy αισθητική. Αλλά το πραγματικό σημείο καμπής ήρθε στη δεκαετία του '90 , κυριολεκτικά χρυσά χρόνια για τον σχεδιαστή. Το 1992, ο σχεδιαστής έσπασε τα αισθητικά πρότυπα της μάρκας με μια επαναστατική συλλογή, ξεκινώντας έτσι μια σημαντική στιγμή στην ιστορία της μόδας: τη γέννηση της μόδας grunge.

Mar JacobsDimitrios Kambouris/Getty Images

Το Συμβούλιο Σχεδιαστών Μόδας της Αμερικής του απένειμε για άλλη μια φορά μια μεγάλη τιμή: το βραβείο του Γυναικείου Σχεδιαστή της Χρονιάς. Το 1994, παρουσίασε την πρώτη του συλλογή έτοιμων ενδυμάτων, με την (απλήρωτη) υποστήριξη των πιο διάσημων top models της εποχής και, ίσως, της ιστορίας: Naomi Campbell, Linda Evangelista και Kate Moss. Ενώ μόλις ένα χρόνο αργότερα, το 1995, παρουσίασε την πρώτη του ανδρική συλλογή.

Ένα τέτοιο ταλέντο σίγουρα δεν πέρασε απαρατήρητο και ο Louis Vuitton σίγουρα δεν τον άφησε να ξεφύγει, προσλαμβάνοντάς τον το 1997 ως τον πρώτο δημιουργικό διευθυντή του οίκου. Τίτλος που κράτησε για πάνω από μια δεκαετία, για την ακρίβεια για 16 χρόνια, μέχρι το 2013. Κατά τη διάρκεια της θητείας του στη Louis Vuitton, ο Jacobs οδήγησε την εταιρεία να γίνει μια από τις πιο επιδραστικές στον κόσμο της μόδας, εισάγοντας θαρραλέες και επιτυχημένες συνεργασίες με καλλιτέχνες όπως ο Stephen Sprouse, ο Takashi Murakami και ο Richard Prince- εκτός από την επανάσταση που έφερε στον τομέα με θεαματικά σόου και καινοτόμες στρατηγικές μάρκετινγκ, ήταν από τους πρώτους που κατάλαβαν τη σημασία των δημιουργικών συνεργασιών που είναι τόσο δημοφιλείς σήμερα. Όλα αυτά χωρίς ποτέ να εγκαταλείψει το εμπορικό σήμα του.

Marc JacobsTaylor Hill/Getty Images

Η επιρροή του στη βιομηχανία της μόδας και όχι μόνο είναι βαθιά και μακροχρόνια, ο Marc Jacobs έχει γίνει το σύμβολο ενός στυλ που είναι ταυτόχρονα επαναστατικό, απρόβλεπτο, πρωτότυπο, μοναδικό και αυθεντικό. Η εταιρεία διαθέτει σήμερα 290 καταστήματα παγκοσμίως με παρουσία σε 60 χώρες. Συνώνυμο μιας ομοιογενούς και μεγάλης κλίμακας εκτίμησης. Μία από τις κεντρικές αξίες της μάρκας παραμένει το ιδεώδες του στυλίστα ότι όλοι είμαστε πρωταγωνιστές της δικής μας μοναδικής ταινίας και ότι μόνο μέσω της μόδας και της ομορφιάς μπορεί να καθοριστεί η ατομικότητα και η προσωπικότητά μας.

Σε κάθε δημιουργία του, ο Jacobs μας υπενθυμίζει ότι η πραγματική ουσία της δουλειάς και του στυλ του έγκειται στο να είναι αυθεντικός και τολμηρός, πάντα και παντού.

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

MODIVO Back to Office: Επιστροφή στο γραφείο με urban style

Η MODIVO αποδεικνύει ότι το γραφείο δεν είναι περιορισμός αλλά ένας χώρος όπου το στυλ μπορεί να γίνει προέκταση της προσωπικότητάς μας.

Ο όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ως αποκλειστικός εκπρόσωπος της Paul & Shark σε Ελλάδα και Κύπρο

Ο Όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ανακοινώνει με υπερηφάνεια ότι αναλαμβάνει την αποκλειστική διανομή του παγκοσμίου φήμης ιταλικού brand Paul & Shark για Ελλάδα και Κύπρο.

The Lineup | Η νέα καμπάνια της Diesel υμνεί την αντισυμβατικότητα

Η Diesel παρουσιάζει την πιο εναλλακτική "συμμορία" της μόδας.

Η BOSS Eyewear παρουσιάζει τη συλλογή Ανδρικών Γυαλιών Φθινόπωρο/Χειμώνας 2025

Η νέα συλλογή ανδρικών γυαλιών ηλίου και οράσεως εμπλουτίζεται από τολμηρά σχέδια, κατασκευασμένα από καινοτόμα, βιώσιμα υλικά.

Στη νέα κολεξιόν της Falconeri θα βρεις όλα όσα χρειάζεσαι για το φθινόπωρο

Το Alps Getaway, το νέο FW25 editorial, αποπνέει την κομψότητα μιας απόδρασης προαναγγέλλοντας παράλληλα, πως το φθινόπωρο είναι προ των πυλών.

Από την άμμο στο παρκέ: Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης φωτογραφίζεται φέρνοντας πίσω την πρώτη έκδοση HeatGear® - Baselayer της Under Armour.

Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης πρωταγωνιστεί στη νέα παρουσίαση της Under Armour, με concept έμπνευσης και συμβολισμού που αναδεικνύει τη συλλογή Baselayer και τις αξίες του αθλητισμού.