
2 δισ. δολάρια κέρδη για το Shein μέσα σε έναν χρόνο
Εκπλήσσεται κανείς που το διάσημο fast fashion eshop κατάφερε να υπερδιπλασιάσει τα έσοδά του;
Το Shein, η κινεζική διαδικτυακή εταιρεία fast fashion, είχε ένα αξιοσημείωτο 2023, συγκεντρώνοντας κέρδη άνω των 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, διπλασιάζοντάς τα από το προηγούμενο έτος και ξεπερνώντας τον άμεσο ανταγωνιστή του, τα H&M.
Η H&M ανακοίνωσε καθαρά κέρδη περίπου 840 εκατ. δολαρίων την ίδια περίοδο, ενώ η Zara, υπό την Inditex, διατήρησε το προβάδισμά της με κέρδη περίπου 5,9 δισ. δολαρίων. Τόσο η H&M όσο και η Zara παρουσίασαν αύξηση κερδών σε σχέση με το προηγούμενο οικονομικό έτος.
Η γοητεία των χαμηλών τιμών
Παρά τις ανησυχίες σχετικά με τις περιβαλλοντικές και εργασιακές επιπτώσεις του fast fashion, το Shein συνεχίζει να προσελκύει σημαντική πελατειακή βάση, η οποία αποτελείται κυρίως από millennials και άτομα της γενιάς Z. Παρόλο που περισσότεροι από τους μισούς πελάτες της εταιρείας εκφράζουν προτίμηση σε πρακτικές με περιβαλλοντική συνείδηση, η γοητεία των χαμηλών τιμών του Shein παραμένει σημαντικός πόλος έλξης. Η μέση τιμή μονάδας για τα προϊόντα της αναφέρθηκε σε 7,90 δολάρια το 2021.
Το Shein έχει δεχθεί κριτική για την έλλειψη διαφάνειας στην αλυσίδα εφοδιασμού, τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις και τις παραβιάσεις των εργασιακών δικαιωμάτων. Παρ' όλα αυτά, η πελατειακή βάση της εταιρείας φαίνεται να παρουσιάζει μια παράδοξη συμπεριφορά, όπου οι δηλωμένες προτιμήσεις για βιωσιμότητα συχνά συγκρούονται με τις αποκαλυπτικές προτιμήσεις για προσιτή τιμή και μόδα.
Οι καταναλωτικές συμπεριφορές
Παρόλο που το Shein έχει καταβάλει προσπάθειες για την αντιμετώπιση αυτών των ανησυχιών, η υποδοχή ήταν ανάμεικτη. Παρά τις δεσμεύσεις να επενδύσει περισσότερο σε τρίτους κατασκευαστές και να λανσάρει φιλικές προς το περιβάλλον συλλογές, η αποτελεσματικότητα αυτών των πρωτοβουλιών παραμένει αβέβαιη.
Στην ουσία, η αλματώδης άνοδος της Shein στον κλάδο του fast fashion υπογραμμίζει την πολύπλοκη δυναμική μεταξύ της καταναλωτικής συμπεριφοράς, της εταιρικής ευθύνης και της επιδίωξης της προσιτής τιμής και του στυλ.
Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
MODIVO Back to Office: Επιστροφή στο γραφείο με urban style
Η MODIVO αποδεικνύει ότι το γραφείο δεν είναι περιορισμός αλλά ένας χώρος όπου το στυλ μπορεί να γίνει προέκταση της προσωπικότητάς μας.
Ο όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ως αποκλειστικός εκπρόσωπος της Paul & Shark σε Ελλάδα και Κύπρο
Ο Όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ανακοινώνει με υπερηφάνεια ότι αναλαμβάνει την αποκλειστική διανομή του παγκοσμίου φήμης ιταλικού brand Paul & Shark για Ελλάδα και Κύπρο.
The Lineup | Η νέα καμπάνια της Diesel υμνεί την αντισυμβατικότητα
Η Diesel παρουσιάζει την πιο εναλλακτική "συμμορία" της μόδας.
Η BOSS Eyewear παρουσιάζει τη συλλογή Ανδρικών Γυαλιών Φθινόπωρο/Χειμώνας 2025
Η νέα συλλογή ανδρικών γυαλιών ηλίου και οράσεως εμπλουτίζεται από τολμηρά σχέδια, κατασκευασμένα από καινοτόμα, βιώσιμα υλικά.
Στη νέα κολεξιόν της Falconeri θα βρεις όλα όσα χρειάζεσαι για το φθινόπωρο
Το Alps Getaway, το νέο FW25 editorial, αποπνέει την κομψότητα μιας απόδρασης προαναγγέλλοντας παράλληλα, πως το φθινόπωρο είναι προ των πυλών.
Από την άμμο στο παρκέ: Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης φωτογραφίζεται φέρνοντας πίσω την πρώτη έκδοση HeatGear® - Baselayer της Under Armour.
Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης πρωταγωνιστεί στη νέα παρουσίαση της Under Armour, με concept έμπνευσης και συμβολισμού που αναδεικνύει τη συλλογή Baselayer και τις αξίες του αθλητισμού.