
2 δισ. δολάρια κέρδη για το Shein μέσα σε έναν χρόνο
Εκπλήσσεται κανείς που το διάσημο fast fashion eshop κατάφερε να υπερδιπλασιάσει τα έσοδά του;
Το Shein, η κινεζική διαδικτυακή εταιρεία fast fashion, είχε ένα αξιοσημείωτο 2023, συγκεντρώνοντας κέρδη άνω των 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, διπλασιάζοντάς τα από το προηγούμενο έτος και ξεπερνώντας τον άμεσο ανταγωνιστή του, τα H&M.
Η H&M ανακοίνωσε καθαρά κέρδη περίπου 840 εκατ. δολαρίων την ίδια περίοδο, ενώ η Zara, υπό την Inditex, διατήρησε το προβάδισμά της με κέρδη περίπου 5,9 δισ. δολαρίων. Τόσο η H&M όσο και η Zara παρουσίασαν αύξηση κερδών σε σχέση με το προηγούμενο οικονομικό έτος.
Η γοητεία των χαμηλών τιμών
Παρά τις ανησυχίες σχετικά με τις περιβαλλοντικές και εργασιακές επιπτώσεις του fast fashion, το Shein συνεχίζει να προσελκύει σημαντική πελατειακή βάση, η οποία αποτελείται κυρίως από millennials και άτομα της γενιάς Z. Παρόλο που περισσότεροι από τους μισούς πελάτες της εταιρείας εκφράζουν προτίμηση σε πρακτικές με περιβαλλοντική συνείδηση, η γοητεία των χαμηλών τιμών του Shein παραμένει σημαντικός πόλος έλξης. Η μέση τιμή μονάδας για τα προϊόντα της αναφέρθηκε σε 7,90 δολάρια το 2021.
Το Shein έχει δεχθεί κριτική για την έλλειψη διαφάνειας στην αλυσίδα εφοδιασμού, τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις και τις παραβιάσεις των εργασιακών δικαιωμάτων. Παρ' όλα αυτά, η πελατειακή βάση της εταιρείας φαίνεται να παρουσιάζει μια παράδοξη συμπεριφορά, όπου οι δηλωμένες προτιμήσεις για βιωσιμότητα συχνά συγκρούονται με τις αποκαλυπτικές προτιμήσεις για προσιτή τιμή και μόδα.
Οι καταναλωτικές συμπεριφορές
Παρόλο που το Shein έχει καταβάλει προσπάθειες για την αντιμετώπιση αυτών των ανησυχιών, η υποδοχή ήταν ανάμεικτη. Παρά τις δεσμεύσεις να επενδύσει περισσότερο σε τρίτους κατασκευαστές και να λανσάρει φιλικές προς το περιβάλλον συλλογές, η αποτελεσματικότητα αυτών των πρωτοβουλιών παραμένει αβέβαιη.
Στην ουσία, η αλματώδης άνοδος της Shein στον κλάδο του fast fashion υπογραμμίζει την πολύπλοκη δυναμική μεταξύ της καταναλωτικής συμπεριφοράς, της εταιρικής ευθύνης και της επιδίωξης της προσιτής τιμής και του στυλ.
Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
Για τη νέα συλλογή της Diesel είμαστε όλοι ένοχοι, και μας αρέσει
Αν το να έχεις στυλ και να το υποστηρίζεις μέχρι τελείας είναι έγκλημα, τότε... Guilty as charged!
THE BOSTONIANS FW’25: Ανακαλώντας το στυλ των 90s & 00s, με μια νέα, σύγχρονη ματιά
Η νέα συλλογή Φθινόπωρο/Χειμώνας 2025 της The Bostonians αντλεί έμπνευση από τα ’90s και ’00s, με ποιοτικά υφάσματα, καθαρές γραμμές και διαχρονικό στιλ για κάθε στιγμή της ημέρας.
Rosie Huntington-Whiteley & Jason Statham, το νέο 'πρόσωπο' της πολυτέλειας
Η συλλογή Ultrafine Cashmere της Falconeri καταδεικνύει ότι τα καλύτερα πράγματα στη ζωή δε "φωνάζουν". Και όταν καταφέρεις να τα εντοπίσεις, δεν τα αποχωρίζεσαι.
Η TAG Heuer ξεκινά ένα νέο κεφάλαιο ψηφιακής avant-garde ωρολογοποιίας
Η TAG Heuer παρουσιάζει την πέμπτη γενιά του Connected, του πιο προηγμένου συνδεδεμένου ρολογιού που έχει δημιουργήσει ποτέ.
Είναι εθιστικά τα τατουάζ; 6 tattoo artists απαντούν σε 10 καυτές απορίες μας
Λίγο πριν από την 9η Athens Tattoo Expo, οι πλέον δημοφιλείς Last Hope, Macabre, Panos Ntolas, Pande-lee, Proki και Sloan_Purple αναλαμβάνουν να δώσουν εξήγηση σε πράγματα που σπάνια μπαίνουμε στη διαδικασία να ρωτήσουμε για την τέχνη του τατουάζ.
Γραφει Ραφαελλα ΡαλληΣτη Dirty Laundry βρήκαμε τα μόνα ρούχα που χρειάζεσαι για τη νέα σεζόν
Η νέα, εκπληκτική συλλογή της DIRTY LAUNDRY FW25 βαδίζει στην εποχή του Cool Luxury, αποδεικνύοντας πως η πολυτέλεια μπορεί, και είναι αλληλένδετη με την άνεση.