Για τον Αλέξανδρο Φίλη, μόδα είναι η αυθεντικότητα και ο πειραματισμός

Μία κουβέντα με τον άνθρωπο πίσω από την DEZIGN exclusive by Filis, σχετικά με την ανδρική μόδα, το στυλ του τώρα αλλά και το πώς μία ελληνική μάρκα μπορεί να εξελιχθεί σε success story.

Γράφει: Μπάμπης Δούκας 04 Ιανουαρίου 2025

Ο Αλέξανδρος Φίλης ουσιαστικά μεγάλωσε μέσα σε ένα σύμπαν γεμάτο ανδρική μόδα. Μοιραία, ακολούθησε κι ο ίδιος το δρόμο της ευ ντύνειν συνθήκης. Μιλά στο Esquire Greece για αυτή τη διαδρομή, που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει την DEZIGN exclusive by Filis.

> Καταρχάς, πώς γεννήθηκε η σχέση σου με τον χώρο της αντρικής μόδας και του αντρικού ρούχου;

Από μικρός μεγάλωσα μέσα στο ανδρικό ρούχο καθώς ήταν η δουλειά του πατέρα μου. To 2014, ολοκληρώνοντας τις σπουδές μου στο Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, αποφάσισα να απασχοληθώ στην εταιρεία του πατέρα μου, ώστε όπως λέμε "να το δοκιμάσω". Και με κέρδισε! Εξ’ αρχής ένιωσα ότι ανήκω εκεί, ότι με γεμίζει και αυτή θα είναι η δουλειά μου. Έτσι, η DEZIGN έγινε και δικό μου παιδί και έχουμε καταφέρει σήμερα να αποτελούμε έναν από τους σημαντικότερους προμηθευτές ανδρικού ρούχου στην αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

> Είχες/έχεις κάποιον μέντορα στο χώρο; Άτομα του industry που θαυμάζεις;

Θαυμάζω διάφορους ανθρώπους για διαφορετικούς λόγους. Θαυμάζω τους πελάτες μας, καταστηματάρχες σε Ελλάδα και Κύπρο που καταφέρνουν χρόνο με το χρόνο να αντέχουν και να αναπτύσσονται παρά τις δυσκολίες που έχει η αγορά. Θαυμάζω τους συνεργάτες μας, γιατί μαζί καταφέρνουμε να παράγουμε ποιοτικά και value for money προϊόντα. Θαυμάζω επαγγελματικά τον πατέρα μου, που ξεκινώντας από πωλητής κατάφερε στην πορεία να στήσει με επιτυχία τα δικά του καταστήματα λιανικής και αργότερα μια κάθετη επιχείρηση χονδρικής πώλησης.

Για τον Αλέξανδρο Φίλη, μόδα είναι η αυθεντικότητα και ο πειραματισμός© DEZIGN exclusive by Filis

Και συνολικά, θαυμάζω την ομάδα της DEZIGN γιατί καθένας από τη δική του πλευρά συνεισφέρει στο τελικό αποτέλεσμα για να προχωράει μπροστά η εταιρεία. Ένα ρητό λέει: "Αν θες να πας γρήγορα πήγαινε μόνος σου, αλλά αν θες να πας μακριά, πήγαινε με παρέα", κι εγώ πιστεύω στη δύναμη της παρέας. 

> Πώς προέκυψε η DEZIGN; Πώς αξιολογείς την έως τώρα πορεία της και ποιο το όραμα για το μέλλον; Τι είναι αυτό που τη διαφοροποιεί;

Η DEZIGN ιδρύθηκε το 2006 και ήταν αποτέλεσμα της επιχειρηματικής δραστηριότητας του πατέρα μου στο χώρο του ανδρικού ρούχου. Η εταιρεία κατάφερε να ξεπεράσει την οικονομική κρίση το 2008 όπως και την κρίση της πανδημίας το 2020, με μηδενικές απώλειες. Αυτό φυσικά έγινε με πολύ προσεκτικές επιχειρηματικές κινήσεις και με όραμα η DEZIGN να γίνει με τα χρόνια η μεγαλύτερη εταιρεία χονδρικής πώλησης ανδρικού ρούχου σε Ελλάδα και Κύπρο. Ως προς το τι μας διαφοροποιεί, εκτός του ότι παράγουμε ποιοτικά ρούχα σε προσιτές τιμές, είναι οι στενές σχέσεις που έχουμε με τους πελάτες μας όλα αυτά τα χρόνια. Προχωράμε χέρι-χέρι, ακούμε τις ανάγκες τους μιας και οι ίδιοι αφουγκράζονται τον κόσμο που μπαίνει στα μαγαζιά τους και συζητάμε μαζί τους κάθε σεζόν που έρχεται.

> Τι χρειάζεται μια ελληνική μάρκα για να εξελιχθεί σε success story; Και πόσο δύσκολο ή challenging είναι κάτι τέτοιο σε έναν τόσο απαιτητικό χώρο διεθνώς;

Είναι αρκετά δύσκολο και για εμένα η απάντηση είναι: think globally, act locally. Για να πετύχεις, χρειάζεται να είσαι συνεχώς ενημερωμένος για τις τελευταίες τάσεις της μόδας και να παρακολουθείς τις εξελίξεις της βιομηχανίας του ρούχου σε διεθνές επίπεδο. Στο τέλος, όμως, χρειάζεται να σκέφτεσαι πώς θα φέρεις όλη αυτή τη γνώση κοντά στα γούστα του καταναλωτή και πώς θα καλύψεις τις ανάγκες που έχουν τα καταστήματα-πελάτες μας σε τοπικό επίπεδο.

DEZIGN exclusive by Filis 2© DEZIGN exclusive by Filis

Φυσικά, όλο αυτό γίνεται ακόμα πιο challenging για την DEZIGN καθώς εμείς απευθυνόμαστε σε πάνω από 200 καταστήματα σε Ελλάδα και Κύπρο, οπότε οι αγοραστικές ανάγκες του κοινού είναι αυξανόμενες. Κι όμως, έχουμε καταφέρει να είμαστε στην κορυφή των επιλογών για τους πελάτες μας, με πολυετής συνεργασίες που αντέχουν στο χρόνο και μεγαλώνουν.

> Βλέπουμε αρκετά διάσημα πρόσωπα να εμπιστεύονται την DEZIGN. Τι πιστεύεις είναι αυτό που τα ελκύει;

Καταρχάς, είναι τιμή μου που μας εμπιστεύονται τόσο καταξιωμένοι καλλιτέχνες. Γνωρίζουμε όλοι ότι έχουν τη δυνατότητα να ντυθούν με παγκοσμίου φήμης οίκους, κι όμως σε πολλές περιπτώσεις επιλέγουν ρούχα της DEZIGN για τις εμφανίσεις τους. Αυτό με κάνει πραγματικά περήφανο. Το ένα πράγμα που τους ελκύει πιστεύω πως είναι η ποιότητα και το στυλ των ρούχων μας.

Το άλλο πράγμα, πιστεύω πως είναι η αμεσότητα και η αυθεντικότητα που έχουμε ως εταιρεία. Καθέναν από τους πελάτες μας, είτε πρόκειται για διάσημα πρόσωπα είτε όχι, τους υποδέχομαι προσωπικά, συζητώ μαζί τους και τους συμβουλεύω. Θέλω οι άνθρωποι που μπαίνουν στο showroom της εταιρείας, να νιώθουν ότι έχουν έρθει να συναντήσουν ένα φίλο που θα τους βοηθήσει να κάνουν την εμφάνισή τους ξεχωριστή. 

> Ποιο είναι κατά τη γνώμη σου το στυλ του (Έλληνα) άντρα του τώρα; Τι σου αρέσει περισσότερο και τι θα ήθελες να δεις να αλλάζει.

Δεν πιστεύω ότι υπάρχει ένα συγκεκριμένο στυλ. Η μόδα σου δίνει τη δυνατότητα να πειραματίζεσαι και να είσαι κάθε φορά ένας διαφορετικός άνθρωπος, αναλόγως του τι θες να επικοινωνήσεις μέσα από το ντύσιμό σου. Το σίγουρο είναι πως ο σημερινός άνδρας είναι ενημερωμένος και παρακολουθεί τις νέες τάσεις μέσω του διαδικτύου. Και αυτό βλέπω ότι έχει ως αποτέλεσμα να είναι πιο ανοιχτός στις προτάσεις που κάνουμε.

DEZIGN exclusive by Filis 1© DEZIGN exclusive by Filis

Για παράδειγμα, μου αρέσει πλέον που ολοένα και περισσότεροι άνδρες φορούν πουκάμισα, σακάκια και κοστούμια συνδυάζοντάς τα με ποικίλους τρόπους. Τα προηγούμενα χρόνια ένιωθαν κάπως άβολα να φορέσουν κάτι ανάλογο, αν δεν επρόκειτο για γάμο ή βάφτιση. Τώρα το βλέπω περισσότερο στην καθημερινότητά τους, στη βόλτα, τον καφέ και το ποτό τους, στην έξοδο για φαγητό. Ως προς το τι θα άλλαζα, θα πω τις ασπρόμαυρες επιλογές. Είμαι υπέρ του χρώματος, πέραν των συνηθισμένων, και του συνδυασμού διαφόρων χρωμάτων σε ένα συνολικό look.

> Πες μας δύο λόγια για τη νέα collection Fall-Winter 2025. Τι θα μας δείξει φέτος η DEZIGN;

Αυτή τη σεζόν, η DEZIGN επαναπροσδιορίζει την ανδρική μόδα με μια συλλογή που αποπνέει διαχρονική κομψότητα. Statement κοστούμια και σακάκια, πουκάμισα με εντυπωσιακά μοτίβο, tailored παντελόνια και εκλεπτυσμένα πανωφόρια -από bomber jackets μέχρι κλασικά παλτά- συνδυάζονται για να δημιουργήσουν μια αίσθηση σύγχρονης πολυτέλειας.

DEZIGN exclusive by Filis 3© DEZIGN exclusive by Filis

Νέα άφιξη: η Casual Collection! Overshirts και casual παντελόνια προσφέρουν άνεση και στυλ για κάθε στιγμή της ημέρας. Φανταστείτε απαλά, ζεστά υφάσματα σε γήινες αποχρώσεις όπως μπεζ, καφέ και χακί, ιδανικά για χαλαρές βόλτες. Η νέα collection Fall-Winter 2025 προσφέρει ένα νέο επίπεδο άνεσης και κομψότητας, με ρούχα σχεδιασμένα να προσδίδουν μια ξεχωριστή πινελιά οπτικού ενδιαφέροντος στο καθημερινό look ενός άνδρα.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

MODIVO Back to Office: Επιστροφή στο γραφείο με urban style

Η MODIVO αποδεικνύει ότι το γραφείο δεν είναι περιορισμός αλλά ένας χώρος όπου το στυλ μπορεί να γίνει προέκταση της προσωπικότητάς μας.

Ο όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ως αποκλειστικός εκπρόσωπος της Paul & Shark σε Ελλάδα και Κύπρο

Ο Όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ανακοινώνει με υπερηφάνεια ότι αναλαμβάνει την αποκλειστική διανομή του παγκοσμίου φήμης ιταλικού brand Paul & Shark για Ελλάδα και Κύπρο.

The Lineup | Η νέα καμπάνια της Diesel υμνεί την αντισυμβατικότητα

Η Diesel παρουσιάζει την πιο εναλλακτική "συμμορία" της μόδας.

Η BOSS Eyewear παρουσιάζει τη συλλογή Ανδρικών Γυαλιών Φθινόπωρο/Χειμώνας 2025

Η νέα συλλογή ανδρικών γυαλιών ηλίου και οράσεως εμπλουτίζεται από τολμηρά σχέδια, κατασκευασμένα από καινοτόμα, βιώσιμα υλικά.

Στη νέα κολεξιόν της Falconeri θα βρεις όλα όσα χρειάζεσαι για το φθινόπωρο

Το Alps Getaway, το νέο FW25 editorial, αποπνέει την κομψότητα μιας απόδρασης προαναγγέλλοντας παράλληλα, πως το φθινόπωρο είναι προ των πυλών.

Από την άμμο στο παρκέ: Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης φωτογραφίζεται φέρνοντας πίσω την πρώτη έκδοση HeatGear® - Baselayer της Under Armour.

Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης πρωταγωνιστεί στη νέα παρουσίαση της Under Armour, με concept έμπνευσης και συμβολισμού που αναδεικνύει τη συλλογή Baselayer και τις αξίες του αθλητισμού.