Για τον Costantino Roselli η τεχνολογία είναι η μόδα του αύριο

Ο άνθρωπος πίσω από το Business of Fashion Academy μιλά στο Esquire για τη μόδα στην Ελλάδα, την αισθητική επαγγελματική επιτυχία και τους πιο καλοντυμένους άντρες σήμερα.

Γράφει: Χριστίνα Φαραζή 04 Οκτωβρίου 2018

Διαβάζει 50 – 70 βιβλία το χρόνο, του αρέσει το χιόνι, το κόκκινο κρασί και ο ιταλικός espresso του Florian στην Piazza San Marco στη Βενετία. Γράφει κάθε μέρα από ένα έως πέντε άρθρα ανεξάρτητα αν τα δημοσιεύει ή όχι. Είναι παντρεμένος και έχει δύο παιδιά που του υπενθυμίζουν καθημερινά το λόγο που συνεχίζει να κάνει αυτό που κάνει. 

"Να βοηθάω τους ανθρώπους να χτίζουν το όνομά τους, αλλά και της επιχείρησής τους", διευκρινίζει ο ιταλικής καταγωγής Costantino Roselli, μέλος της ομάδας Leadership του Seth Godin και της ομάδας Game Changers Blueprint του Robin Sharma, mentor του Personal Branding digital course στο Coursera -το 2015 έγραψε το πρώτο του bestseller- και ένας εκ των δύο ανθρώπων -ο άλλος είναι η Joy Koumentakou- πίσω από το Business of Fashion Academy, που ξεκινά στην Ελληνοαμερικάνικη Ένωση στις 22 Οκτωβρίου.

Για τον Costantino Roselli η τεχνολογία είναι η μόδα του αύριο

"Το Business of Fashion Academy ήρθε να καλύψει ένα τεράστιο κενό που υπάρχει στο χώρο της μόδας στην Ελλάδα", υπογραμμίζει και συνεχίζει: "Με την Joy συνεργάζομαι τα 2 τελευταία χρόνια κι έχουμε χτίσει 2 διαφορετικές εταιρείες την Weird Authentic People, branding agency και την Ready Fοr Fashion Show, fashion services. Διαπιστώσαμε πως αυτό που λείπει από την αγορά είναι η γνώση για το τι σημαίνει επιχειρώ στη βιομηχανία της μόδας τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

Business of Fashion Academy
Με τη Joy Koumentakou.

Είναι απίστευτο να βλέπεις ανθρώπους να σπαταλούν χρόνο και χρήμα σε άσκοπες ενέργειες. Από σχεδιαστές που χαλάνε όλες τις οικονομίες τους στο να δείξουν τα ρούχα τους μπροστά σε ένα κοινό που δεν έχει σχέση με το κοινό τους επειδή κάποιος τους έπεισε πως θα τους κάνει διάσημους. Από παιδιά που επειδή έχουν ένα λογαριασμό στο Instagram και ένα smartphone νομίζουν ότι είναι αρκετό για να γίνουν η νέα Chiara Ferragni και το χειρότερο από όλους αυτούς που εκμεταλλεύονται τα όνειρα τους για να τους αποσπάσουν χρήματα. 

Έτσι, αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε ένα course που θα περιέχει όλη τη γνώση που χρειάζεσαι για τη βιομηχανία της μόδας και κυρίως για το πως θα χτίσεις ένα brand, ένα entity στο χώρο είτε είσαι fashion designer, fashion influencer, marketer ή fashion brand. Σε αυτό είχαμε σύμμαχο την ελληνο-αμερικάνικη ένωση που πίστεψε και αγκάλιασε την ιδέα μας και μας βοήθησε πάρα πολύ στο να το κάνουμε πράξη. Το πρόγραμμα ξεκινάει στις 22/10 και ήδη έχει πολύ μεγάλη συμμετοχή. Στο event promo που πραγματοποιήσαμε, είχαμε 300 πολύ θερμούς συμμετέχοντες με απεριόριστη όρεξη για μάθηση".

Θυμάστε ποια ήταν η πρώτη σας γνωριμία με τον κόσμο της μόδας; Όταν βρέθηκα σε ένα πάρτι για την επιτυχία μίας διαφημιστικής καμπάνιας του Giorgio Armani όπου σε ένα τραπέζι με αρκετά δυνατά ονόματα που διαμορφώνουν το χώρο της μόδας έγινε μία ενδιαφέρουσα συζήτηση σχετικά με το πώς ορίζουμε τη μόδα σήμερα. Ενθουσιάστηκα από το πόσο ανοιχτοί και συνειδητοποιημένοι ήταν αυτοί οι άνθρωποι που μέχρι τότε απλά πίστευα ότι "έντυναν" celebrities.

Πώς προέκυψε η απόφασή σας να δραστηριοποιηθείτε επαγγελματικά στο συγκεκριμένο χώρο; Εργαζόμουν ως freelancer σε ένα project για λογαριασμό της Ferrari όπου "το υπερήφανο άλογο" μου έδωσε τη δυνατότητα να βρεθώ δίπλα σε μεγάλους οίκους και να δω τη δουλειά τους από κοντά.

ΚΟΝΣΤΑΝΤΙΝΟ ΡΟΣΕΛΙ

Ενθουσιάστηκα από τον επαγγελματισμό, την οργάνωση και την πειθαρχία. Εκεί αγάπησα όχι μόνο τη μόδα αλλά και την τέχνη που πηγάζει από αυτή. Οι περισσότεροι νομίζουν ότι η μόδα βγαίνει από ανθρώπους είτε που ξέρουν να τραβούν γραμμές ή επειδή πετάνε υφάσματα πάνω σε μοντέλα. Η αλήθεια όμως είναι ότι για να κάνεις μόδα θέλει σκληρή δουλειά και πειθαρχία. Όπως κάθε μορφή τέχνης. Η δημιουργικότητα ενέχει 1% ταλέντο και 99% πειθαρχία, οργάνωση και σκληρή δουλειά.

Ποιες είναι οι επιρροές σας; Ο Jony Ive, ο creative director της Apple. Οι σχεδιαστές μόδας και οι μεγάλοι οίκοι πιστεύω ότι πρέπει να αρχίσουν να μελετούν την Apple πολύ σοβαρά αν θέλουν να παραμείνουν μεγάλοι. O Giorgio Armani, επειδή έδωσε στη γυναίκα τη δική της φωνή μετατρέποντας το αντρικό ρούχο σε γυναικεία υπόθεση και επειδή ακόμα και τώρα είναι ο τελευταίος ανεξάρτητος οίκος ,παραδίδοντας μαθήματα επιχειρηματικότητας στη μόδα. Ο Tom Ford γιατί άλλαξε τα δεδομένα στο Fashion Marketing στη δεκαετία του 90 και ο Jeremy Scott (Moschino) που με εκπλήσσει κάθε φορά με τον σαρκασμό του. Υπάρχουν κι άλλοι, όπως οι πολλά υποσχόμενοι Olivier Rousteing και Virgil Ablot.

ΧΙΠ ΧΟΠ ΣΤΥΛ
Virgil Ablot


Πώς θα χαρακτηρίζατε την αντρική μόδα στην Ελλάδα σήμερα; Σχεδόν ανύπαρκτη. Στην Ελλάδα φοβόμαστε πολύ να κάνουμε μόδα γιατί πρώτον είμαστε μια συντηρητική κοινωνία και δεύτερον πιστεύουμε ότι δεν θα καταφέρουμε να φτιάξουμε βιώσιμα brands. Οπότε και οι περισσότεροι ακολουθούν την παράδοση. Οι περισσότεροι σχεδιαστές κάνουν νυφικά και γαμπριάτικα γιατί θεωρούν ότι απευθύνονται σε ένα ασφαλές κοινό. 

Έχοντας δουλέψει στο εξωτερικό, ποιες είναι οι διαφορές μας; Είναι η διαφορά μεταξύ ερασιτέχνη και επαγγελματία. Έχουμε απίστευτες ιδέες και πολύ δημιουργικότητα. Υστερούμε όμως στο κομμάτι της υλοποίησης, όπως επίσης και στην αναγνώριση της θέσης μας.  Δεν μπορεί μία χώρα 10 εκατομμυρίων, που διανύει μία μακρά περίοδο κρίσης, να πιστεύει ότι για να παράγει μόδα πρέπει να ανταγωνιστεί Νέα Υόρκη, Λονδίνο, Μιλάνο, Παρίσι, Τόκιο και Ντουμπάι. Με αυτές τις βιομηχανίες δεν έχουμε καμία σχέση, αλλά δεν έχουμε καμία σχέση σε κανένα τομέα, όχι μόνο στη μόδα. Η Ιταλία είναι χώρα παραγωγής αισθητικής, μόδας και ομορφιάς. Ζουν από αυτό και γι’ αυτό. Εμείς μπορούμε μόνο να έχουμε μεμονωμένες διακρίσεις. Είναι σαν να θέλεις να γίνεις ορειβάτης και να μην το κάνεις γιατί δεν θα μπορέσεις να ανέβεις το Έβερεστ ποτέ. Όμως μπορούμε να κάνουμε συνεργασίες με τα Βαλκάνια και άλλες χώρες όπου θέλουν πολύ να συνεργαστούν μαζί μας. Εμείς σαν Weird Authentic People έχουμε συνεργαστεί 2 συνεχόμενες φορές με το Balkan Fashion Week που έγινε στα studios του Hollywood στην Σόφια.

Και η μόδα του αύριο, ποια είναι; Η μόδα του αύριο είναι η τεχνολογία. Δεν δουλεύουμε πλέον στη μόδα, δουλεύουμε στην τεχνολογία με εστίαση στη μόδα. Παλιά η τεχνολογία ήταν nice to have μετά έγινε commodity και σε λίγο καιρό η βασική πλατφόρμα πάνω στην οποία θα χτίζεις την τέχνη σου. Αν δεν είσαι γνώστης της πλατφόρμας τότε δεν θα μπορείς να παράγεις μόδα. Ο κόσμος δεν ζητά από τους σχεδιαστές να τον ντύσουν. Έχει λύσει πλέον τη βασική του ανάγκη χρόνια πριν και τώρα έλυσε και την ποιοτική και αισθητική του ανάγκη αγοράζοντας από γνωστές αλυσίδες ένδυσης χωρίς να ξοδέψει πολλά χρήματα. Επίσης πλέον δεν περιμένει τα Fashion Weeks για να του πουν τι θα φορεθεί. Τα trends φτιάχνονται στο δρόμο από τους influencers και τα περιοδικά μεταδίδουν ευκολότερα τα νέα αυτών απ’ ότι των μεγάλων οίκων. Τα φυσικά μαγαζιά μετατρέπονται σε τόποι εμπειρίας όπου ο κόσμος ζει τη μόδα αλλά δεν την αγοράζει από εκεί.

Στην προσωπική σας ζωή, τι ρόλο παίζει η μόδα; Η μόδα μου δίνει την δυνατότητα να σκέφτομαι τις αλλαγές και όχι μόνο να προσαρμόζομαι σε αυτές αλλά να τις επιδιώκω.

Να ακολουθούμε τις εκάστοτε τάσεις ή να επενδύουμε στις κλασικές αξίες; Το μυστικό είναι η αισθητική. Το ντύσιμο, το αυτοκίνητο ή η μηχανή σου, το σπίτι, το περιβάλλον στο οποίο ζεις αντικατοπτρίζει τον τρόπο ζωής σου. Σε εκφράζει ακόμα κι αν δεν το έχεις επιλέξει. Μιλά για εσένα και σε εσένα. 

Ποιον θεωρείτε τον πιο καλοντυμένο άντρα σήμερα; Θα αναφέρω πέντε: Daniel Craig, Ryan Gosling, Josep Guardiola, David Beckham, David Gandy.

Έχετε γράψει κι ένα βιβλίο, "Το σεντούκι του ενός εκατομμυρίου δολαρίων". Ποια είναι η θεματική του; Σε ποιους απευθύνεται;

Το σεντούκι του ενός εκατομμυρίου δολαρίωνΕίναι μια ιστορία -το βιβλίο επανεκδίδεται στα ελληνικά και πωλείται ηλεκτρονικά μέσω του Amazon- ενός ζητιάνου που καταφέρνει να βρει το δρόμο του στην επιτυχία μέσα σε 60 σελίδες που μπορείς να διαβάσεις σε λιγότερο από μια ώρα. Κάτι σαν ένα χάπι που μετατρέπει τη σκέψη σου σε δράση.

Ο λόγος που το έγραψα ήταν γιατί διαβάζοντας αντίστοιχα βιβλία αυτοβελτίωσης με κούραζε η επιμονή των συγγραφέων να διδάξουν ως μεγάλες αυθεντίες στο χώρο της προσωπικής ανάπτυξης ή να γεμίζουν σελίδες απλά για να ικανοποιήσουν τον εκδότη τους αναμασώντας το ίδιο πράγμα. Σκοπός μου δεν είναι να θυμάται κάτι από αυτό ο αναγνώστης, αλλά να ενεργοποιήσω ένα νευρώνα στον εγκέφαλό του που θα τον κάνει να πεταχτεί από την καρέκλα του και να δημιουργήσει τη δική του ζωή.

ΚΟΝΣΤΑΝΤΙΝΟ ΡΟΣΕΛΙ

Τι σας εμπνέει και σας παρακινεί;

Είναι πολλά τα motto που κατά καιρούς κι ανάλογα την περίσταση με γοητεύουν. Αυτό που τώρα έχω σαν οδηγό μου είναι το "Eternity is in love with the creations of time” του William Blake.


Δήλωσε συμμετοχή στο Fashion Marketing Course, το πρώτο course του Business of Fashion Academy.

Η προνομιακή τιμή ισχύει μέχρι 5/10/2018.

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Περισσoτερα για Μόδα

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ

Γιατί αξίζει να δώσεις μία ευκαιρία στο "σπασμένο" κοστούμι

To mismatch είναι ο πιο smart casual τρόπος για να φορέσεις "τα καλά σου".