To Business of Fashion Academy καταρρίπτει 5 μύθους του επιχειρείν στη μόδα

Ο Costantino Roselli, Lead Instructor του Business of Fashion Academy εξηγεί.

Γράφει: Esquire Editors 22 Φεβρουαρίου 2019

Από τον Costantino Roselli.

Χρειάζεται μόλις 1 ευρώ και μερικά χαρτιά για να ανοίξεις νομικά μια επιχείρηση. Με 10 ευρώ αγοράζεις ένα domain. Mε 80 το κάνεις host σε έναν πάροχο και με ένα εντελώς δωρεάν application ανεβάζεις το πρώτο σου website. Με προσωπικό χρόνο και τη βοήθεια φίλων θα βγάλεις όμορφες φωτογραφίες, χωρίς καν επαγγελματική μηχανή παρά μόνο με το κινητό σου και θα τις ανεβάσεις στο Facebook και στο Instagram. Με 100 ευρώ το μήνα θα μπορείς να δείξεις τα προϊόντα σου στον κόσμο μέσα από διαφημίσεις στα Social Media.

Πραγματικά είναι τόσο εύκολο. Όλοι μπορούν να το κάνουν αυτό. Κι ακόμα καλύτερα, όλοι το κάνουν. Κι όταν κάτι το κάνουν όλοι παύει να είναι ενδιαφέρον, πρωτότυπο, ελκυστικό.

To Business of Fashion Academy καταρρίπτει 5 μύθους του επιχειρείν στη μόδα
O Constantino Roselli.

Οι περισσότερες επιχειρήσεις στη μόδα αποτυγχάνουν γιατί ψάχνουν την "επιτυχία εν μια νυκτί" (overnight success). Ναι, η αλήθεια είναι ότι μπορείς να ξυπνήσεις μία μέρα και να είσαι επιτυχημένος - όχι επειδή το σχεδίασες την προηγούμενη νύχτα. Είναι σίγουρα κάτι που το σχεδίαζες χρόνια, αλλιώς δεν θα είχε έρθει αυτό το ξημέρωμα. Υπάρχουν 5 μύθοι που θα σε κάνουν να αλλάξεις τη στρατηγική σου πριν ξεκινήσεις την προσπάθεια:

1. Δεν ανταγωνίζεσαι το Amazon ή τους μεγάλους οίκους, είσαι σε άλλη κατηγορία

Ναι, δεν το ανταγωνίζεσαι εσύ. Το Amazοn ανταγωνίζεται εσένα. Το Amazon, το Alibaba, η Gucci επιλέγουν πλέον να μιλήσουν στο δικό σου κοινό. Γιατί μπορούν. Και το κάνουν μέσα από έξυπνες λύσεις, καθοδηγώντας την αγορά. Εσύ δεν μπορείς να τους ανταγωνιστείς. Γι’ αυτό πρέπει όντως να πας σε άλλη κατηγορία και να χτίσεις κάτι που θα είναι πραγματικά διαφορετικό. Ένα ρούχο που κρέμεται σε μια κρεμάστρα παραμένει ένα ρούχο σε μια κρεμάστρα, εκτός αν ο marketeer σου πει το αντίθετο.

2. Τo Marketing είτε δεν sε αφορά είτε είναι πολύ εύκολο και θα το κάνεις μόνος σου

Δεν ισχύει ούτε το ένα, ούτε το άλλο. Και δεν είναι εύκολο και δεν μπορείς να το κάνεις μόνος σου. Σίγουρα πρέπει να γνωρίζεις τη γλώσσα του marketing για να μιλήσεις στους ειδικούς, αλλά μέχρι εκεί. Δεν θα σου πω πώς να σχεδιάσεις αλλά θα σου πω πώς να πεις ένα story γι’αυτό που σχεδίασες με τέτοιο τρόπο που θα τριπλασιάσεις την τιμή του και θα δεκαπλασιάσεις τους πελάτες σου. Κάτι που δεν είναι καθόλου εύκολο για εσένα.

3. Το "digital” είναι ένας φθηνός τρόπος να πουλήσεις τα προϊόντα σου

Αντιθέτως, είναι πολύ ακριβός. Ναι, είναι φθηνότερος σε σχέση με τη διαφήμιση με παραδοσιακούς τρόπους. Μια ολοσέλιδη διαφήμιση στη Vogue κοστίζει επταψήφιο νούμερο, αλλά με το ίδιο ποσό θα έχεις μεγαλύτερο impact και πελατολόγιο σε ψηφιακό επίπεδο σε βάθος χρόνου. Η παγίδα βρίσκεται στο "ίδιο ποσό" και στο "βάθος χρόνου". Για να χτίσεις ένα κοινό που θα αγοράζει από εσένα ψηφιακά χρειάζεται πολύ χρόνο, αρκετά χρήματα και συνέπεια στη στρατηγική. Κοστίζει φθηνότερα μεν, αλλά όχι φθηνά.

4. Τα Fashion Shows θα σε αναδείξουν

Τα Fashion Shows θα σε αναδείξουν μόνο αν έχεις ένα concept το οποίο θα αφηγείται μια ιστορία που θα εντυπωθεί στο μυαλό αυτών που θα την παρακολουθήσουν. Αυτοί που σε παρακολουθούν είναι οι influencers που βρίσκονται εκεί έξω και όχι οι celebrities μιας άλλης εποχής. Η ιστορία σου πρέπει να μπορεί να γίνει αντιληπτή από τον influencer που σε στοχεύει με το κινητό του και να μπορεί να την ταξιδέψει στο Instagram του δίνοντας της ένα πολύ δυνατό review. Με λίγα λόγια θα πρέπει να λατρέψει αυτό που κάνεις. Και πίστεψε με, αυτό που κάνεις δεν έχει καμία σχέση με το προϊόν σου. Κι αυτό μας οδηγεί στον επόμενο μύθο.

5. Οι άνθρωποι θα θαυμάσουν τις δημιουργίες σου γιατί είναι μοναδικές

Οι άνθρωποι δεν δίνουν καμία σημασία στις δημιουργίες σου γιατί βομβαρδίζονται από χιλιάδες ίδιες δημιουργίες κάθε μέρα. Οι άνθρωποι δεν θέλουν ένα λευκό δερμάτινο πορτοφόλι. Πρώτα απ’ όλα δεν θέλουν ένα πορτοφόλι και δεύτερον δεν το θέλουν γιατί είναι δερμάτινο ή λευκό. Αυτό όμως που σίγουρα θέλουν είναι αυτό που αισθάνονται κρατώντας ένα λευκό δερμάτινο πορτοφόλι. Μπορείς να τους το πεις αυτό; Μπορείς να δείξεις το προϊόν σου με τέτοιο τρόπο ώστε να κάνεις την καρδιά τους να χτυπάει για να το αποκτήσουν και να κάνουν τατουάζ το brand name σου στο μυαλό τους; Ναι, το marketing δεν είναι αυτό που χρειάζεσαι. Το marketing είναι απλώς τεχνικές και εργαλεία που θα σε φτάσουν μπροστά στο κοινό σου γρήγορα και έξυπνα. Αν όμως δεν έχεις ένα story να τους πεις, κάτι διαφορετικό που εκείνοι αναζητούν κι όχι εσύ, τότε απλώς θα σε αγνοήσουν.


Δημιουργήσαμε το Business of Fashion Academy για να μοιραστούμε τις γνώσεις μας σχετικά με το πώς θα χτίσεις ένα όνομα, πώς θα πουλήσεις και πώς θα ανελιχθείς σε ό, τι κάνεις στο χώρο του Fashion.

Το BFA δεν είναι για όσους ψάχνουν εύκολες λύσεις, φθηνές πρακτικές και γρήγορες διαδρομές. Στο Business of Fashion Academy πιστεύουμε ότι ένα brand για να εδραιωθεί και να αποκτήσει πιστούς οπαδούς χρειάζεται πάνω απ’ όλα χρόνο, δουλειά, χρήματα, επιμονή, συνέπεια, στόχους, στρατηγική και όραμα.

"Κάθισα μπροστά στην υπεύθυνη ενός μεγάλου γνωστού πολυκαταστήματος στο κέντρο της Αθήνας και είπα το δικό μου story. Είχα ένα story για κάθε τι που με ρωτούσε και ήμουν προετοιμασμένος γι’ αυτό. Πριν από το μάθημα στο BFA θα ήμουν πολύ αγχωμένος και δεν θα είχα τι να πω. Μπήκα στο κατάστημα κατευθείαν και η υπεύθυνη μου είπε πως ο λόγος που με επέλεξαν ήταν επειδή είχα ένα story να πω για όσα έχω δημιουργήσει". - Γιώργος Παπαχατζής, Journaper Perfumes

Μάθε περισσότερα για το Marketing & Branding στο χώρο της μόδας στο Business of Fashion Academy.


To Business of Fashion Academy υποστηρίζεται από τις Αττικές Εκδόσεις και τα brands Esquire, Madame Figaro, Miss Bloom.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

MODIVO Back to Office: Επιστροφή στο γραφείο με urban style

Η MODIVO αποδεικνύει ότι το γραφείο δεν είναι περιορισμός αλλά ένας χώρος όπου το στυλ μπορεί να γίνει προέκταση της προσωπικότητάς μας.

Ο όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ως αποκλειστικός εκπρόσωπος της Paul & Shark σε Ελλάδα και Κύπρο

Ο Όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ανακοινώνει με υπερηφάνεια ότι αναλαμβάνει την αποκλειστική διανομή του παγκοσμίου φήμης ιταλικού brand Paul & Shark για Ελλάδα και Κύπρο.

The Lineup | Η νέα καμπάνια της Diesel υμνεί την αντισυμβατικότητα

Η Diesel παρουσιάζει την πιο εναλλακτική "συμμορία" της μόδας.

Η BOSS Eyewear παρουσιάζει τη συλλογή Ανδρικών Γυαλιών Φθινόπωρο/Χειμώνας 2025

Η νέα συλλογή ανδρικών γυαλιών ηλίου και οράσεως εμπλουτίζεται από τολμηρά σχέδια, κατασκευασμένα από καινοτόμα, βιώσιμα υλικά.

Στη νέα κολεξιόν της Falconeri θα βρεις όλα όσα χρειάζεσαι για το φθινόπωρο

Το Alps Getaway, το νέο FW25 editorial, αποπνέει την κομψότητα μιας απόδρασης προαναγγέλλοντας παράλληλα, πως το φθινόπωρο είναι προ των πυλών.

Από την άμμο στο παρκέ: Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης φωτογραφίζεται φέρνοντας πίσω την πρώτη έκδοση HeatGear® - Baselayer της Under Armour.

Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης πρωταγωνιστεί στη νέα παρουσίαση της Under Armour, με concept έμπνευσης και συμβολισμού που αναδεικνύει τη συλλογή Baselayer και τις αξίες του αθλητισμού.