Το αθάνατο στυλ των Barbour jackets

Αν και κουβαλούν στην πλάτη τους πάνω από έναν αιώνα, τα κερωμένα μπουφάν του βρετανικού brand θα είναι πάντα ένα από τα μεγάλα must-have της αντρικής γκαρνταρόμπας.

Ένα δροσερό καλοκαιρινό πρωινό στο Σάουθ Σιλντς της Βρετανίας, οι εργαζόμενοι στο εργοστάσιο της Barbour ξεκινούν την παραγωγή 650 μπουφάν. Η διαδικασία πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το βράδυ. Στην πρώτη γραμμή της παραγωγής, βρίσκεται ο Gary που κόβει μεγάλα κομμάτια από βαμβακερό κερωμένο ύφασμα, τα οποία χρησιμοποιεί με τη σειρά της η Mary για να φτιάξει τα πατρόν. Κάθε εργαζόμενος στο εργοστάσιο του βρετανικού brand φορά στολή συγκεκριμένου χρώματος -οι εργάτες πράσινο, οι προϊστάμενοι μπλε, οι υπάλληλοι στον ποιοτικό έλεγχο μοβ- ώστε να μπορεί να διακρίνει κάποιος εύκολα ποιος κάνει τι. Όλα είναι μελετημένα μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια, μέχρι το τελευταίο κομματάκι του παζλ που θα συναρμολογήσει τα τζάκετ. Όταν η κατασκευή τους ολοκληρωθεί, θα έχουν περάσει από δεκάδες χέρια και θα κουβαλούν μία ιστορία 125 χρόνων με σημείο εκκίνησης το 1894, όταν ο John Barbour άνοιξε το πρώτο κατάστημα της J. Barbour & Sons Ltd. στην αγορά του Σάουθ Σιλντς.

Το αθάνατο στυλ των Barbour jackets

Σήμερα, οι άνθρωποι που εργάζονται στην Barbour, αλλά και εκείνοι που επιλέγουν φανατικά να φορούν τα εμβληματικά κομμάτια της αντικατοπτρίζουν τον τρόπο με τον οποίο αυτή η οικογενειακή επιχείρηση εξακολουθεί να αντηχεί τη φωνή και το όραμά της σε όλο τον κόσμο.

Barbour JacketΤα τελευταία 50 χρόνια, την εταιρεία διαχειρίζεται η Dame Margaret Barbour, η σύζυγος του John Malcolm Barbour -απογόνου του ιδρυτή-, που πέθανε ξαφνικά το 1968 από ανεύρυσμα εγκεφάλου ενώ ήταν μόλις 29 ετών. Σ' εκείνη οφείλεται η έκρηξη του brand στα 60s που ανέδειξε τις δημιουργίες του σε σύμβολα του στυλ, η "γέννηση" μερικών από τα τζάκετ-σήμα κατατεθέν του στα 80s, όπως είναι τα κλασικά πλέον Bedale και Beaufort, καθώς και για το γεγονός ότι μερικά από τα μεγαλύτερα style icons όλων των εποχών έριξαν στους ώμους τους τα διάσημα μπουφάν της, από τον Steve McQueen μέχρι την πριγκίπισσα Νταϊάνα, τον πρίγκιπα Κάρολο και την Kate Moss, αλλά και τον Daniel Craig στο Skyfall (2012).

Barbour Jacket

Σήμερα, η Dame Margaret ατενίζει το μέλλον και προετοιμάζει την κόρη της, Helen (αντιπρόεδρος) για τη στιγμή που θα αναλάβει τα ηνία της επιχείρησης. Ως μέλος της πέμπτης γενιάς της οικογένειας Barbour και παρακολουθώντας καθημερινά την μητέρα της επί τω έργω, η Helen αισθάνεται ότι διαθέτει πλέον μία έκτη αίσθηση που τη βοηθά να καταλαβαίνει τι είναι και τι δεν είναι Barbour. "Η όλη ανάπτυξη της επιχείρησης ήταν οργανική", εξηγεί στην αίθουσα συνεδριάσεων που βρίσκεται πάνω από το εργοστάσιο. "Προφανώς εξετάζουμε τις τάσεις, αλλά δεν ξεχνάμε ποτέ από πού ξεκίνησαν όλα. Το ένα μας πόδι πατά στο παρόν και το άλλο στο παρελθόν. Άλλωστε, οι πελάτες μας αυτό ακριβώς αγαπούν στα προϊόντα μας: ότι τα προϊόντα μας είναι κλασικά και δεν αλλάζουν μορφή μέσα στα χρόνια. Μπορούν να μυρίσουν σ' αυτά την ιστορία μας".

Barbour Jacket

Στο ίδιο μήκος κύματος εκπέμπει και ο άνθρωπος που είναι υπεύθυνος για την αντρική μόδα, ο Ian Bergin, διευθυντής του αντρικού τμήματος. Ο ρόλος του ουσιαστικά είναι να επικαιροποιεί συνεχώς την Barbour και να δημιουργεί τους απαραίτητους συνδέσμους που διασταυρώνουν την κληρονομιά της εταιρείας με τις ανάγκες του σύγχρονου άντρα. Δύο από τα σημαντικά στοιχεία που τονίζει δεν αφορούν τη διαχρονικότητα των μπουφάν, που είναι αδιαμφισβήτητη, αλλά πρώτον ότι πολλοί έχουν προσπαθήσει μες στα χρόνια να αντιγράψουν το κερωμένο βαμβάκι τους, αλλά κανείς δεν τα έχει καταφέρει και δεύτερον, ότι η υψηλή ποιότητα των υλικών είναι εκείνα που τα έχει καταστήσει αθάνατα.

"Εντάξει, σχεδόν αθάνατα για να ακριβολογούμε", διευκρινίζει και συνεχίζει: "Στην πίσω πλευρά του εργοστασίου υπάρχει το τμήμα επιδιορθώσεων. Περίπου 14 χιλιάδες τζάκετ καταφθάνουν μες στον χρόνο προκειμένου να επισκευαστούν και να γίνουν ξανά σαν καινούργια. Αυτό είναι μόνο μία μικρή απόδειξη του πόσο πολύ αγαπά ο κόσμος ό,τι αγοράζει από την Barbour. Σε μία εποχή που πολύ εύκολα ξεφορτωνόμαστε ρούχα γιατί μπορούμε να αγοράσουμε καινούργια, υπάρχουν κάποια κομμάτια στη ντουλάπα μας που είναι απλά αναντικατάστατα".

Από: Esquire US

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

MODIVO Back to Office: Επιστροφή στο γραφείο με urban style

Η MODIVO αποδεικνύει ότι το γραφείο δεν είναι περιορισμός αλλά ένας χώρος όπου το στυλ μπορεί να γίνει προέκταση της προσωπικότητάς μας.

Ο όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ως αποκλειστικός εκπρόσωπος της Paul & Shark σε Ελλάδα και Κύπρο

Ο Όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ανακοινώνει με υπερηφάνεια ότι αναλαμβάνει την αποκλειστική διανομή του παγκοσμίου φήμης ιταλικού brand Paul & Shark για Ελλάδα και Κύπρο.

The Lineup | Η νέα καμπάνια της Diesel υμνεί την αντισυμβατικότητα

Η Diesel παρουσιάζει την πιο εναλλακτική "συμμορία" της μόδας.

Η BOSS Eyewear παρουσιάζει τη συλλογή Ανδρικών Γυαλιών Φθινόπωρο/Χειμώνας 2025

Η νέα συλλογή ανδρικών γυαλιών ηλίου και οράσεως εμπλουτίζεται από τολμηρά σχέδια, κατασκευασμένα από καινοτόμα, βιώσιμα υλικά.

Στη νέα κολεξιόν της Falconeri θα βρεις όλα όσα χρειάζεσαι για το φθινόπωρο

Το Alps Getaway, το νέο FW25 editorial, αποπνέει την κομψότητα μιας απόδρασης προαναγγέλλοντας παράλληλα, πως το φθινόπωρο είναι προ των πυλών.

Από την άμμο στο παρκέ: Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης φωτογραφίζεται φέρνοντας πίσω την πρώτη έκδοση HeatGear® - Baselayer της Under Armour.

Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης πρωταγωνιστεί στη νέα παρουσίαση της Under Armour, με concept έμπνευσης και συμβολισμού που αναδεικνύει τη συλλογή Baselayer και τις αξίες του αθλητισμού.