
Η ιστορία του Patek Philippe που ανήκε σε αιχμάλωτο πολέμου
Ο Charles Woehrle, σμηναγός της Αμερικάνικης Αεροπορίας κατά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, έλαβε ένα ατσάλινο Patek 1461 μέσω ταχυδρομείου, όσο ήταν αιχμάλωτος.

Αν ο δεσμός μεταξύ ενός άνδρα και του ρολογιού του είναι μεγάλος, ο δεσμός ανάμεσα σε έναν στρατιώτη και του μοναδικού του αξεσουάρ εν καιρώ πολέμου είναι άρρηκτος. Υπάρχει κάτι πολύ δυναμικό στη σχέση ενός ανθρώπου με ένα ρολόι όταν αυτός ρισκάρει τη ζωή του - το είδαμε και στο Tudor Submariner που χάθηκε στον πόλεμο του Βιετνάμ. Παρόμοια είναι η ιστορία του Charles Woehrle, την οποία αφηγήθηκε η ανιψιά του στο ντοκιμαντέρ Stlalag Luft III - One Man's Story, και αφορά στον σμήναγο των ΗΠΑ που πολέμησε κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, καταλήγοντας αιχμάλωτος. Το συγκεκριμένο story, εμπνευσμένο από τις αφηγήσεις του Woehrle, αποδόθηκε στην ταινία The Great Escape με τον Steve McQueen.
Όσο βρισκόταν σε φυλακή της Πολωνίας, ο Woehrle είχε στα χέρια του ένα διαφημιστικό φυλλάδιο της Patek Philippe, που έγραφε λίγο ως πολύ το εξής: "Αν θέλετε να μάθετε παραπάνω, θα σας στείλουμε πληροφορίες". Ο Woehrle το έκανε και ζήτησε το αδύνατο: να του στείλει η Patek Philippe το σχετικά οικονομικό μοντέλο που του άρεσε, με μόνο αίτημα να τους πληρώσει μετά το τέλος του πολέμου. Κι όμως, μετά από πολλούς μήνες, ο Woehrle έλαβε μέσω ταχυδρομείου το ατσάλινο 1461 με μαύρο κροκό λουράκι.

A copy of Patek Philippe ref. 1461
"Το ρολόι έγινε το θέμα συζήτησης στο κέντρο αιχμαλωσίας μας", είπε ο Woehrle πολλά χρόνια αργότερα. Όλοι έμειναν έκπληκτοι από το γεγονός ότι πράγματι του το έστειλαν, "όλοι ήθελαν να το δούνε και όλοι είχαν εντυπωσιαστεί που έστειλαν ένα τόσο ποιοτικό ρολόι μέσω ταχυδρομείου". Ο φύλακας του στρατοπέδου συγκέντρωσης ανησύχησε ότι ίσως ο Woehrle το χρησιμοποιούσε για να δωροδοκήσει φύλακες ώστε να δραπετεύσει, ωστόσο κάτι τέτοιο δεν συνέβη ποτέ.
Αυτή είναι από μόνη της μία εντυπωσιακή ιστορία, αλλά το ακόμα πιο απίστευτο είναι ότι τη δεκαετία του '80, κάποιος έκλεψε το ρολόι από το διαμέρισμα του Woehrle. Κάπου εκεί μπαίνει η ανιψιά του που το 2011 αποφάσισε να γυρίσει ένα ντοκιμαντέρ για τον θείο της. Το ρολόι που εκλάπη ήταν ένα πολύ σημαντικό στοιχείο για την αφήγηση κι έτσι η Louise με επιστολή της στην Patek Philippe έκανε γνωστά όλα τα παραπάνω.

Έτσι ο οίκος αποφάσισε -χωρίς να έχει ιδεά ο Woehrle- να ψάξει για ένα ακριβές αντίγραφο. Και όντως, βρήκαν το κομμάτι, το ανανέωσαν και το έστειλαν στον Woehrle στις ΗΠΑ. Η εγχαραγμένη αφιέρωση στην οπίσθια κάσα έγραφε χαρακτηριστικά: "Στον Charles B. Woehrle, για την παντοτινή σου αφοσίωση, από την Patek Philippe, 16 Ιουνίου 2011". Σήμερα, ο Woehrle δεν βρίσκεται εν ζωή, ωστόσο η συγκλονιστική του ιστορία είναι ένα σημαντικό και συγκινητικό κεφάλαιο τόσο στην ιστορία του οίκου, όσο και στον κόσμο της ωρολογοποιίας.
Από: Esquire IT
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
MODIVO Back to Office: Επιστροφή στο γραφείο με urban style
Η MODIVO αποδεικνύει ότι το γραφείο δεν είναι περιορισμός αλλά ένας χώρος όπου το στυλ μπορεί να γίνει προέκταση της προσωπικότητάς μας.
Ο όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ως αποκλειστικός εκπρόσωπος της Paul & Shark σε Ελλάδα και Κύπρο
Ο Όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ανακοινώνει με υπερηφάνεια ότι αναλαμβάνει την αποκλειστική διανομή του παγκοσμίου φήμης ιταλικού brand Paul & Shark για Ελλάδα και Κύπρο.
The Lineup | Η νέα καμπάνια της Diesel υμνεί την αντισυμβατικότητα
Η Diesel παρουσιάζει την πιο εναλλακτική "συμμορία" της μόδας.
Η BOSS Eyewear παρουσιάζει τη συλλογή Ανδρικών Γυαλιών Φθινόπωρο/Χειμώνας 2025
Η νέα συλλογή ανδρικών γυαλιών ηλίου και οράσεως εμπλουτίζεται από τολμηρά σχέδια, κατασκευασμένα από καινοτόμα, βιώσιμα υλικά.
Στη νέα κολεξιόν της Falconeri θα βρεις όλα όσα χρειάζεσαι για το φθινόπωρο
Το Alps Getaway, το νέο FW25 editorial, αποπνέει την κομψότητα μιας απόδρασης προαναγγέλλοντας παράλληλα, πως το φθινόπωρο είναι προ των πυλών.
Από την άμμο στο παρκέ: Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης φωτογραφίζεται φέρνοντας πίσω την πρώτη έκδοση HeatGear® - Baselayer της Under Armour.
Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης πρωταγωνιστεί στη νέα παρουσίαση της Under Armour, με concept έμπνευσης και συμβολισμού που αναδεικνύει τη συλλογή Baselayer και τις αξίες του αθλητισμού.