
Ένας οδηγός προγνωστικών για τα φετινά Όσκαρ
Μερικές προβλέψεις για τους φετινούς μεγάλους νικητές.

To 2019, σε μία αντίστοιχη απόπειρα να προβλέψω το νικητή στην κατηγορία α᾽ανδρικού ρόλου στα βραβεία Όσκαρ, με το μυαλό πόνταρα στη νίκη του Christian Bale ως Dick Cheney, ενώ η καρδιά έλεγε Rami Malek ως Freddie Mercury. Ευτυχώς έπεσα έξω. Η φετινή 93η διοργάνωση ενδέχεται να αποτελέσει αιτία για μεγάλες συγκινήσεις και "διορθωτικές κινήσεις" συνάμα, στο πλαίσιο της προσπάθειας της Ακαδημίας να αποτινάξει τη "ρετσινιά" των #oscarssowhite για την οποία κατηγορήθηκε και πέρυσι, μετά από το "σκανδαλώδες" 2015. Τουλάχιστον αυτό εισέπραξε η πλειοψηφία με την ανακοίνωση των υποψηφιοτήτων που δείχνουν πιο "ευρείες" από ποτέ: Μεταξύ άλλων επιτέλους συμπεριλαμβάνουν 2 γυναίκες σκηνοθέτιδες στη σχετική κατηγορία, οι μαύροι ηθοποιοί κυριαρχούν σε εκείνη του β᾽ανδρικού ρόλου και εν μέσω Asian Hate βλέπουμε υποψήφιους επίσης τους Steven Yeun (ο πρώτος Αμερικανοασιάτης) και Riz Ahmed (ο πρώτος μουσουλμάνος). Ποτέ δεν είναι αργά.
Αφού λοιπόν αναλύσαμε ποιοι θα είναι οι νικητές σύμφωνα με το IMDB και το Rotten Tomatoes, ήρθε η σειρά των δικών μας προβλέψεων που δε βασίζονται 100% στην politically correct κατεύθυνση που μοιάζει πανίσχυρη ως επιρροή και κατά πάσα πιθανότητα πρόκειται να λειτουργήσει ως βασικός "ρυθμιστής" των τελικών αποτελεσμάτων.
>Διάβασε ακόμη: Οι oσκαρικές ταινίες του Netflix
Όσκαρ Β´Ανδρικού ρόλου
Ο νικητής της καρδιάς μας: Daniel Kaluuya, Judas and the Black Messiah
Όλοι θυμόμαστε ότι ο Daniel Kaluuya έχασε το αγαλματίδιο μέσα από τα χέρια του για την ερμηνεία του στο Get Out εξαιτίας του Gary Oldman στο Darkest Hour. Διέπρεψε στα Widows, Black Panther και Queen & Slim, κέρδισε πρόσφατα Χρυσή Σφαίρα και BAFTA, οπότε ίσως ήρθε η ώρα για οσκαρική ρεβάνς.
Ο πραγματικός νικητής: Daniel Kaluuya, Judas and the Black Messiah
Αυτός θα είναι, αρκεί να καταφέρει να προσπεράσει τον LaKeith Stanfield, που είναι ο πρώτος υποψήφιος με tattoo στο πρόσωπο (μία ακόμη ιδιαιτερότητα).
Όσκαρ Β᾽ Γυναικείου ρόλου
H νικήτρια της καρδιάς μας: Glenn Close, Hillbilly Elegy
Από το 1983 μέχρι και σήμερα, πήγε στην "πηγή" 8 φορές (υποψηφιότητες), "νερό" ακόμη δεν ήπιε. Η όγδοη, εκείνη για την οποία είναι υποψήφια, και για Όσκαρ αλλά και για Χρυσό Βατόμουρο (!) για την ερμηνεία της στο Hillbilly Elegy, ίσως επιτέλους είναι η δική της λύτρωση. Δύσκολα βέβαια, γιατί...
Η πραγματική νικήτρια: Yuh-Jung Youn, Minari
... μετά την Olivia Colman (2019), έχει να αντιμετωπίσει τη Yuh-Jung Youn. Λίγο η κατάσταση με το Asian Hate, λίγο ο υποδειγματικός λόγος που έβγαλε στη βράβευση των BAFTA, όλα δείχνουν να συνωμοτούν υπέρ της, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν το αξίζει η ερμηνεία της στο Minari, την ταινία που για κάποιους είναι τα νέα "Παράσιτα".
Όσκαρ Πρωτότυπου Σεναρίου
O νικητής της καρδιάς μας: Promising Young Woman
Παρά τις αρκετές υποψηφιότητες και όσο κι αν διασκεδάσαμε με το Promising Young Woman, έχει να αντιμετωπίσει ένα άλλο taboo -αυτό που στέρησε από το La la land το όσκαρ καλύτερης ταινίας το 2017- εκείνο της ευχάριστης ταινίας. Λες η Emerald Fennell να κάνει την ανατροπή; Πολύ θα το θέλαμε. Υ.Γ. Λατρεύουμε Cigarettes After Sex στο trailer.
Ο πραγματικός νικητής: Minari
Το παραμύθι του Minari για το άπιαστο αμερικανικό όνειρο, σίγουρα χωράει καλύτερα στα καλούπια της Ακαδημίας και εξυπηρετεί τα περί ρετσινιάς που λέγαμε. Συν το γεγονός ότι η Ακαδημία φροντίζει να "καλοπιάνει" με αυτό τους δημιουργούς που ακόμα θεωρεί "άγουρους" για την κατηγορία της σκηνοθεσίας (ό,τι είχε γίνει δηλαδή με το Get Out το 2018).
Όσκαρ Προσαρμοσμένου Σεναρίου
Ο νικητής της καρδιάς μας: One Night in Miami
Το σκηνοθετικό ντεμπούτο της Regina King δεν έτυχε της αναγνώρισης που του αναλογεί. Η προσαρμογή του σεναρίου από τον Kemp Powers στα κινηματογραφικά δεδομένα ήταν υποδειγματική τουλάχιστον, αναβαθμίζοντας το θεατρικό χαρακτήρα του έργου. Δυσκολάκι αν μας ρωτάς.
Ο πραγματικός νικητής: Nomadland
Ο ρεαλισμός είναι ο άσσος στο μανίκι της Zhao στην εν λόγω κατηγορία, διότι δεν αλλοιώνει την εξίσου αιχμηρή ματιά της συγγραφέως Jessica Bruder. Το Nomadland δικαίως φέρει την ταμπέλα του φετινού (γενικότερου) φαβορί.
Όσκαρ Καλύτερης Σκηνοθεσίας
Ο νικητής της καρδιάς μας: Chloé Zhao, Nomadland
Η Zhao μας συστήνει το docudrama στα καλύτερά του, χωρίς το τοπίο να "σκεπάζει" τη συγκλονιστική McDormand.
Ο πραγματικός νικητής: Chloé Zhao, Nomadland
Πέρα από το ότι το αξίζει, πόσες πιθανότητες υπάρχουν η Ακαδημία να μη θέλει να εκμεταλλευθεί επικοινωνιακά το ότι η Zhao έγραψε ιστορία και μόνο ως η πρώτη υποψήφια Ασιάτισσα στην εν λόγω κατηγορία;
Όσκαρ Α᾽Γυναικείου ρόλου
Η νικήτρια της καρδιάς μας: Carey Mulligan, Promising Young Woman
Εφόσον ο Joaquin Phoenix βραβεύθηκε πέρυσι για την ερμηνεία του ως οργισμένος Joker, τότε η Mulligan έχει δικαίωμα στην ίδια αναγνώριση. Σε περίπτωση που η Ακαδημία θελήσει να εξιλεωθεί για την επέλαση του Harvey Weinstein στην ιστορία του θεσμού, η βράβευσή της θα ήταν μία πολύ καλή ιδέα.
Η πραγματική νικήτρια: Frances McDormand, Nomadland
Είναι η χρονιά του Nomadland και μιλάμε για τη Frances McDormand. Δε χρειάζονται περισσότερα επιχειρήματα πιστεύω .
Όσκαρ Α´Ανδρικού ρόλου
Ο νικητής της καρδιάς μας: Anthony Hopkins, The Father
Καταρχάς, και μόνο το ότι ο Anthony Hopkins στο σύνολο της απίθανης καριέρας του έχει κερδίσει μόνο ένα Όσκαρ ως Hannibal Lecter, μοιάζει εξωπραγματικό γεγονός. Η 6η υποψηφιότητά του σημαίνει πολλά για τον 83χρονο τύπο που συχνά πυκνά γίνεται viral και θα προτιμούσαμε να βγει τώρα νικητής, παρά μετά θάνατον.
Ο πραγματικός νικητής: Chadwick Boseman, Ma Rainey's Black Bottom
Θα ήμασταν σίγουροι για τον Hopkins αν δεν υπήρχε ο αείμνηστος Chadwick Boseman στο Ma Rainey's Black Bottom. Το ξέσπασμά του ως Levee που καταρρέει επειδή είδε τη μητέρα του να υποφέρει μάλλον είναι εκείνο που θα κάνει τη διαφορά.
Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας
Ο νικητής της καρδιάς μας: Nomadland
Δεν υπάρχει άνθρωπος εντός και εκτός βιομηχανίας κινηματογράφου που δεν κάνει λόγο για αδιαμφισβήτητη νικήτρια. Η Zhao έχει ταλέντο και το Nomadland καταφέρνει να "φυτέψει" στο μυαλό του θεατή την ιδέα του πώς θα αντιμετώπιζε μία δύσκολη κατάσταση όπως αυτή της McDormand.
Ο πραγματικός νικητής: Nomadland
Με λίγη παρατηρητικότητα, διαπιστώνεις πως οι υποψηφιότητες κάθε χρονιάς σε αυτήν την κατηγορία προκύπτουν συνήθως από όλα όσα ταλανίζουν τις Η.Π.Α την εκάστοτε στιγμή. Μετά από την πανδημία και το "τσουνάμι" του Black Lives Matter, το μήνυμα του Nomadland μπορεί να μην είναι τόσο ξεκάθαρο, όμως οπωσδήποτε είναι πολύ ισχυρό. Αν η ταύτιση του κοινού είναι ο (ένας επιπρόσθετος) στόχος, τότε ναι, η Αμερική είναι τόσο επιβαρυμένη όσο αφηγείται η Zhao και we have a winner.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
Συνέντευξη: Franz Ferdinand, Οι Ατρόμητοι
Όλοι ασχολούνται με το μπουζούκι που για πρώτη φορά παίζει ο Alex Kapranos στο νέο τους δίσκο. Πολύ κακώς, γιατί μεγάλωσε ακούγοντας Μάρκο Βαμβακάρη, τον πιο ροκ τύπο των ρεμπέτικων, όπως θα διαβάσεις σε αυτήν τη συνέντευξή του.
Γραφει Ραφαελλα ΡαλληΈρχεται ντοκιμαντέρ για την πιο αηδιαστική ταινία όλων των εποχών που απαγορεύτηκε σε 46 χώρες
Δεκαπέντε χρόνια μετά το σοκ που προκάλεσε, το πιο φρικιαστικό φιλμ επιστρέφει μέσα από ένα ντοκιμαντέρ που αποκαλύπτει τα παρασκήνια της πιο αμφιλεγόμενης ταινίας τρόμου.
Γραφει Παυλος ΚρουστηςO Ben Affleck ξανά μαζί με τον Matt Damon στη νέα ταινία του Netflix, το The Rip (trailer)
Ο Ben Affleck και ο Matt Damon επιστρέφουν μαζί στο Netflix με το The Rip, ένα αστυνομικό θρίλερ βασισμένο σε αληθινά γεγονότα, που φέρνει στο φως προδοσίες και συγκρούσεις μέσα σε μια ομάδα αστυνομικών στο Μαϊάμι.
Γραφει Παυλος ΚρουστηςΠότε και πού θα δούμε τις 'Κακές Ιδέες', τη σειρά του Διονύση Ατζαράκη
Εδώ και δύο (τουλάχιστον) χρόνια ακούμε για αυτήν τη σειρά. Ήρθε η ώρα λοιπόν, να δούμε τα 6 επεισόδια και να κρίνουμε αν άξιζε τόση αναμονή. Από το trailer και μόνο, ποντάρουμε στο "άξιζε και με το παραπάνω".
3 διαχρονικές κωμωδίες που θα βρεις στο Ertflix
Το Ertflix κρύβει μερικούς θησαυρούς που δεν παλιώνουν ποτέ. Αν θες να γελάσεις με σινεμά που έγραψε ιστορία, αυτές οι τρεις ταινίες είναι η τέλεια αφορμή για να πατήσεις play.
Γραφει Παυλος Κρουστης