Τι είπε ο σκηνοθέτης Sergio Leone όταν είδε το Rambo στο σινεμά

Ο Sergio Leone δεν ήταν απλώς ένας σκηνοθέτης. Ήξερε να αφουγκράζεται τις αλλαγές στο σινεμά. Η εμπειρία του βλέποντας το Rambo είναι απόδειξη.

Ο Sergio Leone ήξερε καλά να αφουγκράζεται την εποχή του. Παρότι έμεινε πιστός στο προσωπικό του ύφος σε όλη την καριέρα του, ποτέ δεν αγνόησε το πώς αλλάζει το κοινό – και το σινεμά μαζί του. Και όταν είδε την ταινία Rambo, κάτι συνειδητοποίησε.

Στη δεκαετία του 1960, όταν η ιταλική κινηματογραφική σκηνή ήταν υπό αμφισβήτηση, ο Leone διέκρινε αυτό το νέο πνεύμα σε ταινίες όπως το I pugni in tasca (Fists in the Pocket) (1965) και το La Cina è vicina (China Is Near) (1967) του Marco Bellocchio.

Και παρότι ο ίδιος έκανε κάτι τελείως διαφορετικό, αποφάσισε ότι το Once Upon a Time in the West του 1968 έπρεπε να έχει το αποτύπωμα αυτής της αλλαγής. Γι’ αυτό και ανέθεσε την ιδέα της ιστορίας στον Dario Argento και τον Bernardo Bertolucci, ενώ το σενάριο ανέλαβε ο σταθερός του συνεργάτης Sergio Donati.

Μια ταινία-φαινόμενο

Κόβουμε τώρα στο 1982. Το Rambo με τον Sylvester Stallone βγαίνει στις αίθουσες και γίνεται φαινόμενο. Ο Leone, εκείνη την περίοδο, βρισκόταν βαθιά αφοσιωμένος σε ένα σχέδιο ζωής – τη μεταφορά στην οθόνη της αυτοβιογραφίας του gangster Harry Gray, την οποία είχε ανακαλύψει από το 1966. Αυτή η ταινία, που τελικά έγινε το Once Upon a Time in America το 1984, ήταν για τον Leone κάτι πολύ περισσότερο από άλλο ένα γουέστερν. Ήταν μια επική προσπάθεια να πει την αμερικανική ιστορία αλλιώς.

Κι όμως, το Rambo τον τάραξε. Όχι γιατί δεν του άρεσε – αλλά γιατί κατάλαβε τι ζητούσε πια το κοινό. Το περιστατικό αυτό το περιγράφει με πολύ ιδιαίτερο τρόπο ο παραγωγός Giulio Martini στο ντοκιμαντέρ του Giulio Reale για τον Leone.

"Ήμασταν στη Ρώμη", θυμάται. "Μου τηλεφώνησε μια Κυριακή και μου λέει: "Πάμε να δούμε αυτό το Rambo;" Πήγαμε στο Majestic, ήταν γεμάτο... φουλ φάση. Ήταν όλοι με φανέλες. Όταν βγήκαμε, γυρνάει και μου λέει: "Θα τους αρέσει το δικό μας;""

Σε αυτή την απλή φράση χωρά όλη η ανησυχία ενός δημιουργού που ήξερε να διαβάζει τις εποχές. Ο Leone είχε ήδη καταλάβει ότι το σινεμά άλλαζε. Και όπως λέει ο Martini: "Θα προσαρμοζόταν. Αλλά όχι έτσι απλά".

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

Ξεκίνησε η διάθεση των εισιτηρίων για το live των Offspring στο Release Athens 2026

Η πώληση των εισιτηρίων ξεκίνησε σήμερα στις 12:00 και καλό είναι να μην καθυστερείς αν ενδιαφέρεσαι για την εμφάνισή τους με τους Bad Religion διότι ήδη φλερτάρουν με το sold out.

COSMOTE CINEMA CHRISTMAS HD: Το χριστουγεννιάτικο κανάλι-θεσμός της COSMOTE TV επιστρέφει με πάνω από 130 ταινίες για όλη την οικογένεια

Το προσωρινό κανάλι COSMOTE CINEMA CHRISTMAS HD φέρνει περισσότερες από 130 ταινίες, 25 πρεμιέρες και συνεχή χριστουγεννιάτικη δράση από 5/12 έως 7/1. Το απόλυτο εορταστικό τηλεοπτικό πρόγραμμα.

Η 5η σεζόν του Stranger Things σπάει όλα τα ρεκόρ στο Netflix

Η πέμπτη σεζόν του Stranger Things σημειώνει τη μεγαλύτερη αγγλόφωνη πρεμιέρα στην ιστορία του Netflix και συνεχίζει δυναμικά. Πώς τα νέα επεισόδια κυριαρχούν στα global charts.

Ποιο τραγούδι του Prince βασίζεται σε αληθινό έγκλημα

Μια πιο προσωπική ματιά στον Prince και την εποχή του Controversy: πώς προσέγγισε τη μουσική, τι τον έκανε ξεχωριστό και γιατί εξακολουθεί να μας απασχολεί μέχρι σήμερα.

Γραφει Τιμος Σαλαμες

Το κόλπο που έκανε ο James Cameron στον "Τιτανικό"-γλίτωσε πολλά εκατομμύρια

Ο James Cameron αποκάλυψε την απλή και έξυπνη τεχνική που χρησιμοποίησε για να εξοικονομήσει χρήματα στα γυρίσματα του Titanic. Ένα απροσδόκητο trick πίσω από μια ιστορική υπερπαραγωγή.

Γραφει Τιμος Σαλαμες

Στην ταινία Blair Witch Project είδαμε τη μάγισσα, αλλά δεν το κατάλαβε κανείς

Μια θεωρία για το Blair Witch Project υποστηρίζει ότι τελικά είδαμε τη μάγισσα κανονικά στην ταινία, απλώς κανείς δεν το πρόσεξε. Και όλα οδηγούν σε μια πολύ συγκεκριμένη σκηνή, που απαιτεί παρατηρητικότητα.

Γραφει Παυλος Κρουστης