To Netflix γυρίζει σελίδα και αλλάζει πρόσωπο
Ο σκληρός ανταγωνισμός σμιλεύει τον νέο χαρακτήρα της αμερικανικής πλατφόρμας. Τι να περιμένουμε από εδώ και πέρα;
Όταν εμφανίστηκε με τυμπανοκρουσίες στη ζωή μας έπαιζε μπάλα μόνο του -τουλάχιστον στην Ευρώπη. Το Netflix ανέβασε πολύ γρήγορα στροφές, όρισε τον θαυμαστό καινούργιο κόσμο του streaming, έβαλε εκατοντάδες εκατομμύρια χρήστες στο παιχνίδι (με τόσο χαμηλές τιμές ώστε αρκετοί οικονομικοί αναλυτές να αναρωτιούνται αν πρόκειται για "φούσκα" που θα σκάσει σύντομα ή αν υπάρχει κάποιο άλλο παράξενο σχέδιο πίσω από την επιθετική στρατηγική του), έριξε άπειρα λεφτά σε παραγωγές, γνώρισε θριάμβους αλλά και βαριές συντριβές. Τώρα, όλα δείχνουν, ότι ήρθε η ώρα να βρει σιγά σιγά τον αληθινό του χαρακτήρα.
Το Netflix δεν παίζει πια μόνο του χωρίς αντιπάλους. Ο ανταγωνισμός είναι σκληρός και μάλιστα προέρχεται από "ψάρια" πολύ μεγαλύτερου μεγέθους από ότι εκείνο. Όταν ξεκινούσε και για κάποια χρόνια η δημοφιλής αμερικανική πλατφόρμα μπορούσε να κάνει ή και να δοκιμάσει τα πάντα: Να βάζει μπρος δικές του μεγαλεπήβολες παραγωγές (House of Cards), να φιλοξενεί εμβληματικές σειρές από άλλα δίκτυα (Mad Men), να γυρίζει δικές του ταινίες δίνοντας χρήματα σε κινηματογραφιστές από όλον τον κόσμο (είτε ήταν ο Νοτικοκορεατής Bong Joon-ho με το Okja, είτε ο Μεξικανός Alfonso Cuaron με το Roma), να προκαλεί πάταγο με πρωτότυπα ντοκιμαντέρ (Wild Wild Country) και να "κόβει" άπειρα ιντερνετικά εισιτήρια με τα υπερηρωικά blockbusters του Marvel Cinematic Universe.

Τα blockbuster με τους super heroes και τα Star Wars αποτελούν παρελθόν αφού η Disney αποφάσισε ότι το υλικό της παραείναι πολύτιμο για να το "νοικιάζει" στο Netflix - άλλωστε τα έχει ανάγκη για το δικό της Disney +. Αντίστοιχα, το παραδοσιακά φανατικό κοινό της Apple έχει πια το δικό του streaming service: Το Apple TV + μπήκε δυνατά στο παιχνίδι με υπερπαραγωγές σαν το See με τον Jason Momoa και shows γεμάτα ηχηρά ονόματα ((Jennifer Aniston, Steve Carell) όπως το Morning Show. Όσο για το Prime Video της Amazon; Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ανήκει στη μεγαλύτερη εταιρεία του πλανήτη που διοικείται από τον Jeff Bezos - έναν άνθρωπο που συνήθως κερδίζει κατά κράτος τους αντιπάλους του.
Ίσως, τελικά, το μυστικό να βρίσκεται στην πολυσυλλεκτικότητα και τις παραδοσιακές λογικές της τηλεόρασης.
Μάλιστα, τρομερό ενδιαφέρον παρουσιάζουν και καθαρά σινεφίλ προτάσεις για streaming όπως το ελληνικό Cinobo ή το MUBI, όπου αποκτούν σιγά σιγά ένα σημαντικό (αν και εξειδικευμένο) κοινό. Φυσικά, δεν θα μπορούσε ο νέος χαρακτήρας του Netflix να σμιλευτεί πάνω σε auteur λογικές, θα ήταν εμπορικά καταδικασμένο. Ποια, λοιπόν, είναι η θέση του σε αυτό το νέο και εκρηκτικό τοπίο; Ιδιαίτερα, μάλιστα, μετά τον υπερδιπλασιασμό των συνδρομητών του λόγω παγκόσμιας καραντίνας;
Ίσως, τελικά, το μυστικό να βρίσκεται στην πολυσυλλεκτικότητα και τις παραδοσιακές λογικές της τηλεόρασης. Όσο τα υπόλοιπα streaming δίκτυα προσπαθούν να βρουν τα πατήματά τους ποντάροντας στα δυνατά τους χαρτιά με κίνδυνο να οδηγηθούν σε λογικές "μονοκαλλιέργειας", το Netflix παίζει παντού, μέχρι τα Όscars με ταινίες όπως το The Irishman.
Προβάλλει το pulp διαμάντι Uncut Gems (διατηρώντας παράλληλα τις "επιφανειακές" κωμωδίες του Adam Sandler), τσαλακώνει την εικόνα του για χάρη της τηλεθέασης με το επιεικώς απαράδεκτο reality που ακούει στο όνομα Too Hot to Handle ενώ την ίδια στιγμή δίνει χώρο σε δυσνόητα αριστουργηματάκια όπως το γαλλικό animation με τίτλο I Lost my Body, κάνει ρουά ματ με ντοκιμαντέρ που στρέφουν πάνω του όλα τα φώτα της δημοσιότητας όπως το The Last Dance.
Ταινίες εμπορικές ή μη, σειρές, mini series, ντοκιμαντέρ, reality. To Netflix δείχνει να επενδύει στην ποικιλία και σε ένα πρόγραμμα πολλών και διαφορετικών ταχυτήτων - όπως, δηλαδή, θα έκαναν παλιότερα τα επιτυχημένα τηλεοπτικά κανάλια. Μάλιστα, το γεγονός ότι έχει τα μάτια και τα αυτιά του ανοιχτά και στο εξωτερικό (κερδίζοντας μικρά στοιχήματα με το σειρές όπως το ισραηλινό Fauda και τινάζοντας την μπάνκα στον αέρα με shows όπως το La Casa de Papel) του δίνει ακόμα ένα αιχμηρό βέλος στη φαρέτρα του.
Τελικά, η επόμενη μέρα της αμερικανικής πλατφόρμας δείχνει λαμπρή παρά τα δυνατά χτυπήματα που δέχθηκε - βλέπε MCU και Disney+. Άλλωστε ο ανταγωνισμός, όταν δε γίνεται σαρκοφάγος, είναι ικανός να βελτιώσει την αγορά. Μένει μονάχα να δούμε αν θα αντέξει στις πιέσεις, μιας και μέχρι στιγμής τα καταφέρνει μία χαρά.
Δείτε πρώτοι τις ειδήσεις του Esquire.com.gr στο Google News.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
Ξεκίνησε η διάθεση των εισιτηρίων για το live των Offspring στο Release Athens 2026
Η πώληση των εισιτηρίων ξεκίνησε σήμερα στις 12:00 και καλό είναι να μην καθυστερείς αν ενδιαφέρεσαι για την εμφάνισή τους με τους Bad Religion διότι ήδη φλερτάρουν με το sold out.
COSMOTE CINEMA CHRISTMAS HD: Το χριστουγεννιάτικο κανάλι-θεσμός της COSMOTE TV επιστρέφει με πάνω από 130 ταινίες για όλη την οικογένεια
Το προσωρινό κανάλι COSMOTE CINEMA CHRISTMAS HD φέρνει περισσότερες από 130 ταινίες, 25 πρεμιέρες και συνεχή χριστουγεννιάτικη δράση από 5/12 έως 7/1. Το απόλυτο εορταστικό τηλεοπτικό πρόγραμμα.
Η 5η σεζόν του Stranger Things σπάει όλα τα ρεκόρ στο Netflix
Η πέμπτη σεζόν του Stranger Things σημειώνει τη μεγαλύτερη αγγλόφωνη πρεμιέρα στην ιστορία του Netflix και συνεχίζει δυναμικά. Πώς τα νέα επεισόδια κυριαρχούν στα global charts.
Ποιο τραγούδι του Prince βασίζεται σε αληθινό έγκλημα
Μια πιο προσωπική ματιά στον Prince και την εποχή του Controversy: πώς προσέγγισε τη μουσική, τι τον έκανε ξεχωριστό και γιατί εξακολουθεί να μας απασχολεί μέχρι σήμερα.
Γραφει Τιμος ΣαλαμεςΤο κόλπο που έκανε ο James Cameron στον "Τιτανικό"-γλίτωσε πολλά εκατομμύρια
Ο James Cameron αποκάλυψε την απλή και έξυπνη τεχνική που χρησιμοποίησε για να εξοικονομήσει χρήματα στα γυρίσματα του Titanic. Ένα απροσδόκητο trick πίσω από μια ιστορική υπερπαραγωγή.
Γραφει Τιμος ΣαλαμεςΣτην ταινία Blair Witch Project είδαμε τη μάγισσα, αλλά δεν το κατάλαβε κανείς
Μια θεωρία για το Blair Witch Project υποστηρίζει ότι τελικά είδαμε τη μάγισσα κανονικά στην ταινία, απλώς κανείς δεν το πρόσεξε. Και όλα οδηγούν σε μια πολύ συγκεκριμένη σκηνή, που απαιτεί παρατηρητικότητα.
Γραφει Παυλος Κρουστης