Τα eshops και η ραγδαία ανάπτυξή τους

Πρωτιά για την Ελλάδα ανάμεσα στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες όσον αφορά στο ρυθμό ανάπτυξής τους.

Γράφει: Esquire Editors 27 Σεπτεμβρίου 2021

Στην Ελλάδα καταγράφηκε η υψηλότερη ποσοστιαία μεταβολή στην ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου (eshops) σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Έκθεση Ηλεκτρονικού Εμπορίου για το 2021.

Από την έρευνα του Europe Ecommerce Report, προκύπτει επίσης πως το 55% των Ελλήνων έκανε πέρυσι αγορές μέσω του διαδικτύου από 40% που ήταν το 2013. Από αυτούς που έκαναν online αγορές, το 63% ξόδεψε μεταξύ 15 και 120 ευρώ, με το 20% να δαπανά έως και 300 ευρώ. 

Την ίδια στιγμή και ενώ το 98% των ελληνικών διαδικτυακών καταστημάτων προσφέρει τη δυνατότητα πληρωμής με κάρτα, η αντικαταβολή παραμένει ένας εξαιρετικά δημοφιλής τρόπος πληρωμής (80%). Τα ηλεκτρονικά πορτοφόλια είναι επίσης δημοφιλή (63%), ακολουθούμενα από τραπεζική μεταφορά (59%). 

Περισσότερα στοιχεία

Η έκθεση δείχνει επίσης πως η Δυτική Ευρώπη είναι η ισχυρότερη περιοχή όσον αφορά τον κύκλο εργασιών του ηλεκτρονικού εμπορίου B2C, διακρατώντας το 64% του συνολικού κύκλου εργασιών για το 2020.

Οι ηγέτες στις e-πωλήσεις παραμένουν το Ηνωμένο Βασίλειο (236 δισ. ευρώ), η Γαλλία (112 δισ. ευρώ), η Γερμανία (93,6 δισ. ευρώ) και η Ισπανία (68,4 δισ. ευρώ). Ωστόσο, οι υψηλότεροι ρυθμοί ανάπτυξης στον κύκλο εργασιών του ηλεκτρονικού εμπορίου καταγράφηκαν στην Ελλάδα (77%), τη Μολδαβία (49%), τη Ρωσία (41%), την Ελβετία, τη Βόρεια Μακεδονία (37%), και τη Σουηδία (36%).

Πέρυσι, το συνολικό ευρωπαϊκό ηλεκτρονικό εμπόριο αυξήθηκε στα 757 δισ. ευρώ, αύξηση 10% από 690 δισ. ευρώ το 2019.

Όπως αναφέρει η έρευνα το 2020 ήταν μια ιδιαίτερη χρονιά, που σημαδεύτηκε από την πανδημία COVID-19 και τον συνακόλουθο σημαντικό ρόλο του ηλεκτρονικού εμπορίου τόσο για την κοινωνία όσο και για την οικονομία.

Αυτό αντικατοπτρίζεται επίσης στα στοιχεία για την ανάπτυξη, τα οποία παρέμειναν σημαντικά (10%), αλλά μειώθηκαν ελαφρώς σε σύγκριση με το 2019 (14%). Ο COVID-19 έδωσε σημαντική ώθηση στις πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου, αλλά η απότομη πτώση των διαδικτυακών πωλήσεων στον τομέα του τουρισμού και των υπηρεσιών (εκδηλώσεις, εισιτήρια κ.λπ.) συνέβαλε στην συγκράτηση της συνολικής ανάπτυξης.

Το lockdown επιτάχυνε την υπάρχουσα τάση προς την ψηφιακή και πράσινη  μετάβαση των καταστημάτων. Οι επενδύσεις των επιχειρήσεων στα ψηφιακά κανάλια πωλήσεων, οι οποίες είχαν αρχικά προγραμματιστεί, πραγματοποιήθηκαν μέσα σε λίγους μήνες.

Επίσης όπως σημειώνεται το ηλεκτρονικό εμπόριο δεν έχει αντισταθμίσει πλήρως τις απώλειες που υπέστησαν πολλές ΜμΕ με φυσικά καταστήματα. 

Από: Capital.gr

 

 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

Παρουσίαση βιβλίου Τσίπρα: Τα σχόλια στα social media

Μετά από μέρες που η επικαιρότητα ασχολήθηκε με το βιβλίο του Αλέξη Τσίπρα ήρθε και η παρουσίαση στο κατάμεστο Παλλάς που σχολιάστηκε πολύ στα social media.

Ο Donald Trump εντείνει τον πόλεμο με τους δημοσιογράφους

Ο Donald Trump ανεβάζει ξανά τους τόνους απέναντι στα media, λανσάροντας μια νέα λίστα "ενόχων" και στοχοποιώντας γνωστούς δημοσιογράφους και μεγάλους οργανισμούς που –όπως λέει– τον αδικούν.

Γραφει Νικη Κοντομηνα

O Donald Trump ακύρωσε σχεδόν όλα τα εκτελεστικά διατάγματα του Joe Biden

Ο Donald Trump ακυρώνει σχεδόν όλα τα εκτελεστικά διατάγματα που υπέγραψε ο Joe Biden με autopen, ανοίγοντας νέο γύρο πολιτικής σύγκρουσης και νομικής αβεβαιότητας.

Γραφει Νικη Κοντομηνα

Πλέον, κυκλοφορούν κι αγριογούρουνα στο Περιστέρι (video)

Ένα αγριογούρουνο έκανε… χαλαρή βόλτα στους δρόμους του Περιστερίου και έγινε viral στο TikTok. Το απίθανο στιγμιότυπο προκάλεσε γέλιο, αλλά και απορίες.

Γραφει Τιμος Σαλαμες

Κ. Μητσοτάκης: Στόχος μου η δημιουργία Υπουργείου Έρευνας, Τεχνολογίας και Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης συμμετείχε σε συζήτηση με τρεις προσωπικότητες που είχαν συμπεριληφθεί στο παρελθόν στη λίστα Forbes 30 under 30, κατά την εκδήλωση παρουσίασης της λίστας 2026 που διοργάνωσε το Forbes Greece στο Μέγαρο Μουσικής.

Όσα γράφει ο Αλέξης Τσίπρας στο βιβλίο του, "Ιθάκη"

Ο Αλέξης Τσίπρας στο βιβλίο του "Ιθάκη" αφηγείται τα δύσκολα χρόνια της πρωθυπουργίας του, υπερασπίζεται επιλογές, ανακαλεί κρίσιμες αποφάσεις και ξεκαθαρίζει λογαριασμούς με συντρόφους.

Γραφει Νικη Κοντομηνα