20 χρόνια πριν, ο Michael Schumacher στεφόταν πρώτη φορά πρωταθλητής με την Ferrari

Η αρχή μίας μυθικής εποχής για τη Scuderia που έφερε φαρδιά πλατιά την υπογραφή του Γερμανού πιλότου.

Γράφει: Γιώργος Ρομπόλας 09 Οκτωβρίου 2020

Ακόμα και σε μία εποχή που η πανδημία μας ανάγκασε να αλλάξουμε τον τρόπο που καλύπτουμε τα αθλητικά γεγονότα -ξαφνικά όλα έγιναν "σαν σήμερα", throwback Sunday και αφιερώματα σε νοσταλγικές εποχές- παραμένει αξιοπερίεργο το γεγονός ότι πέρασαν 20 χρόνια από το πρώτο πρωτάθλημα του Michael Schumacher. Εκείνη τη μέρα δηλαδή, που ο Γερμανός πιλότος κέρδιζε στην πίστα της Σουζούκα με τα χρώματα της Ferrari.

Η νίκη του Schumacher στις 8 Οκτωβρίου του 2000 σήμαινε την επιστροφή του τίτλου μετά από 21 ολόκληρα χρόνια στο Μαρανέλο. Η τελευταία φορά που αυτό είχε συμβεί ήταν το μακρινό 1979... Το πιο περίεργο από όλα όμως είναι το συναίσθημα που νιώθουμε: Ότι όλα αυτά συνέβησαν απλά χθες, πριν μερικές ώρες, αφού παραμένουν ολοζώντανα στο μυαλό μας. 

Στην Ιαπωνία η Scuderia ανέβηκε και πάλι στον θρόνο διορθώνοντας ένα λάθος δεκαετιών. Για τους φανατικούς της Formula 1, όπως συμβαίνει και για κάθε σημαντικό γεγονός στη ζωή ενός ανθρώπου, το τι έκαναν ακριβώς εκείνη τη στιγμή που ο Schumacher τερμάτιζε πρώτος στη Σουζούκα ,αποτελεί ανάμνηση άμεσα συνδεδεμένη με τη νίκη του Γερμανού.

Το γεγονός ότι η Ferrari στεφόταν και πάλι πρωταθλήτρια πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά από την Ευρώπη, στο έδαφος της μυστικιστικής σχεδόν Άπω Ανατολής, ενώ η τελευταία φορά που είχε συμβεί αυτό στο τιμόνι βρισκόταν ο Νοτιοαφρικανός Johnny Scheckter 21 χρόνια πριν, απλά πρόσθετε έξτρα δόσεις γοητείας σε ένα ήδη γευστικό πιάτο.

Redemption Story

20 χρόνια πριν, ο Michael Schumacher στεφόταν πρώτη φορά πρωταθλητής με την Ferrari

Στην αλλαγή του αιώνα ο Schumacher θα εκπλήρωνε τη σιωπηλή υπόσχεση που είχε δώσει στους οπαδούς της Scuderia

Τα πέτρινα χρόνια αποτελούσαν παρελθόν για τη Ferrari. Για να γίνει όμως αυτό χρειάστηκε πρώτα μία περιπετειώδης χρονιά. Ή μάλλον μία δύσκολη τετραετία. Ο Schumi είχε ήδη δύο πρωταθλήματα στο βιογραφικό με την Benetton Renault (1994,1995) όταν πήρε τη μεγάλη απόφαση να φορέσει τα κόκκινα χρώματα. Όλοι περίμεναν ότι ο δις πρωταθλητής θα σαρώσει. Οι προσδοκίες όμως έπεφταν στο κενό. Το 1996,1997,1998 και 1999 ήταν χρονιές-βαρίδια στην πλάτη του Γερμανού, το πρωτάθλημα ξέφευγε για τον άλφα ή τον βήτα λόγο συνεχώς από τα χέρια του. Έχανε το στοίχημα που είχε βάλει και τα πέτρινα χρόνια πέτρωναν ακόμα περισσότερο.

Τελικά, στην αλλαγή του αιώνα ο Schumacher θα εκπλήρωνε τη σιωπηλή υπόσχεση που είχε δώσει στους οπαδούς της Scuderia· από πιθανός αποδιοπομπαίος τράγος (σ.σ: και πιο ακριβοπληρωμένος πιλότος του πλανήτη χωρίς νέους τίτλους) θα μεταμορφωνόταν σε ήρωα και έμβλημα. Τι ακριβώς χρειάστηκε για να γίνει αυτό; Σε αντίθεση με τις προηγούμενες χρονιές, ο Schumacher είχε ξεκινήσει πολύ καλά: Κέρδισε τους πρώτους τρεις αγώνες σε Αυστραλία, Βραζιλία και Σαν Μαρίνο και έγινε με τη μία το απόλυτο φαβορί.

Τα καλά νέα τελειώσαν όμως σχετικά γρήγορα για τη Scuderia, αφού η απόδοση του Γερμανού έπεσε κατακόρυφα. Η McLaren και ο εξαιρετικός Mika Hakkinen καιροφυλακτούσαν - όταν μάλιστα o Schumi εγκατέλειψε στα Γκραν Πρι της Γαλλίας, Αυστρίας και Γερμανίας, ο διαφαινόμενος θρίαμβος στην αρχή της χρονιάς άρχισε να μετατρέπεται σε εφιάλτη.


Ο Schumaher θα κατακτούσε άλλα τέσσερα συνεχόμενα πρωταθλήματα με τη Ferrari (2001, 2002, 2003, 2004) και θα έμπαινε στη σφαίρα του μύθου έχοντας καταφέρει κάτι πραγματικά υπεράνθρωπο.


Ο ίσως ικανότερος οδηγός Formula 1 όλων των εποχών όμως δεν είχε πει την τελευταία του λέξη. Με ένα εντυπωσιακό comeback στους τελευταίους αγώνες, ένα ντεμαράζ που ολοκληρώθηκε στην Ιαπωνία και την πίστα της Σουζούκα, στέφθηκε πρωταθλητής φέρνοντας δάκρυα χαράς στους οπαδούς της Ferrari που τόσο είχαν υποφέρει για 20 και πλέον χρόνια.

 Αυτή ήταν μόνο η αρχή για τον Γερμανό με το τεράστιο ταλέντο, την τεράστια καρδιά και ατσάλινα νεύρα. Η συνέχεια θα ήταν ακόμα πιο εντυπωσιακή: Ο Schumaher θα κατακτούσε άλλα τέσσερα συνεχόμενα πρωταθλήματα με τη Ferrari (2001, 2002, 2003, 2004), θα γινόταν ο πολυνίκης του θεσμού με συνολικά επτά κατακτήσεις και θα έμπαινε στη σφαίρα του μύθου έχοντας καταφέρει κάτι πραγματικά υπεράνθρωπο. Δυστυχώς, η τύχη θα σταματούσε να του χαμογελά εκείνη την αποφράδα ημέρα που αποφάσισε να κάνει σκι με την οικογένειά του...

Έχουν περάσει 224 μήνες από τη νίκη του Schumi στην Ιαπωνία. Για όσους υποστηρίζουν τη Scuderia, εκείνη ήταν μία μεγάλη μέρα που θα θυμούνται για πάντα. Μία τεράστια νίκη που μοιάζει τόσο κοντινή, σχεδόν σαν να έγινε χθες - παρότι έχουν μεσολαβήσει τόσα πολλά, πολλά από αυτά πραγματικά τραγικά από εκείνο το απόγευμα στην πίστα της Σουζούκα.

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Περισσoτερα για Τεχνολογία

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ

Η Lamborghini έφτιαξε το πιο πολυτελές ποδήλατο

Το Cervélo R5 Automobili Lamborghini θα κυκλοφορήσει σε μόλις 63 κομμάτια.

Ο Mick Schumacher χάρισε το κράνος του πατέρα του στον Lewis Hamilton

Μία συνταρακτική στιγμή που συνόδευσε την ισοφάριση του ρεκόρ που κρατούσε ο Schumi από τον Βρετανό.