Η γοητευτική 50άρα Lamborghini Urraco

Το αυτοκίνητο στολίδι του Marcello Gandini τραβά τα βλέμματα από το 1970 μέχρι σήμερα.

Γράφει: Γιάννης Σπανός 14 Οκτωβρίου 2020

Πίσω στο 1970 και το Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνο, η Lamborghini παρουσίαζε την Urraco, ένα μοντέλο-διαμάντι, σχεδιασμένο από τον θρυλικό Marcello Gandini και κατασκευασμένο σε συνεργασία με την Carrozzeria Bertone. Η Lamborghini Urraco όμως δεν ήταν μόνο χάρμα οφθαλμών - είχε εξαιρετικά πρωτοποριακή για την εποχή της τεχνολογία καθώς και μηχανολογικές αναβαθμίσεις σε σχέση με τα προηγούμενα αυτοκίνητα του brand χάρη στον μηχανικό Paolo Stanzani.

Πρόκειται για μία κλασική berlinetta, δηλαδή για ένα τετράθυρο supersport αυτοκίνητο, που αποτελούσαν -τότε- το δυνατό χαρτί της Lamborghini στην άτυπη κόντρα με την Ferrari - μία εναλλακτική για τις Ferrari Dino και Maserati Merak. Κατά παραγγελία μάλιστα του ίδιου του Ferruccio Lamborghini, ο οποίος ήταν πάντοτε πρόθυμος να επεκτείνει την παραγωγή, καθιστώντας τα μοντέλα του brand προσβάσιμα σε ένα μεγαλύτερο, αλλά πάντοτε ελιτίστικο, κοινό. 

Η γοητευτική 50άρα Lamborghini Urraco
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΛΑΜΠΟΡΓΚΙΝΙ URRACO 3
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΛΑΜΠΟΡΓΚΙΝΙ URRACO 1
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΛΑΜΠΟΡΓΚΙΝΙ URRACO 2

Από τεχνικής άποψης, η Urraco ήταν εφοδιασμένη με έναν V8 κινητήρα 2,5 λίτρων, 220 ίππων και με τελική ταχύτητα τα 245 χλμ/ώρα. Όλα τα προηγούμενα δικαιολογούν στο απόλυτο τον χαρακτηρισμό "μικρός ταύρος", που άλλωστε είναι και η μετάφραση του ονόματός της.

Η παραγωγή της ξεκίνησε τελικά το 1972 και διήρκησε μέχρι το 1979, με συνολικά 791 αυτοκίνητα να έχουν κατασκευαστεί, τα περισσότερα από αυτά για την αμερικανική αγορά. Σήμερα, μία τέτοια κοστολογείται γύρω στις €150.000.

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Περισσoτερα για Τεχνολογία

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ

Η Lamborghini Diablo SV θα είναι για πάντα νέα

Ένα νοσταλγικό βίντεο με 90s επιρροές γέμισε με αναμνήσεις το μυαλό των petrolheads.