5 δεκαετίες Toyota Celica

Ήταν Οκτώβριος του 1970, όταν η Toyota παρουσίαζε για πρώτη φορά το εμβληματικό sportscar της.

Πίσω στον Οκτώβριο του 1970 και το Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο, η Toyota παρουσίαζε για πρώτη φορά το νέο της σπορ αυτοκίνητο, το οποίο βγήκε σε ευρεία κυκλοφορία δύο μήνες μετά. 50 χρόνια αργότερα και 7 γενιές Celica μετά, το εν λόγω μοντέλο θεωρείται ένα από εκείνα που όρισαν το στυλ και την οδηγική απόλαυση της νέας εποχής των 4 τροχών.

Το όνομά του προέρχεται από το λατινικό coelica, που μεταφράζεται ως "ουράνιος". Όλα τα μοντέλα Celica παράχθηκαν στο εργοστάσιο της Toyota, στο Aichi της Ιαπωνίας.

5 δεκαετίες Toyota CelicaGetty Images

Η πρώτη γενιά Celica ήταν τα μοντέλα που δημιουργήθηκαν από 1970-1977, με βασική έκδοση το GTV, που εφοδιάζονταν με κινητήρα 1.6 λίτρων για τη διεθνή αγορά - στην Ιαπωνία υπήρχε και εκείνη με κινητήρα 2 λίτρων. Το πρώτο πάντως μοντέλο που έφτασε στην αμερικανική αγορά, το 1971, έφερε κινητήρα 1.9 λίτρων. Το 1978 έκανε ντεμπούτο η δεύτερη γενιά, η οποία ήταν διαθέσιμη σε δύο μορφές, Coupe και Liftback. Μάλιστα, ο σχεδιασμός έγινε στις ΗΠΑ, από το τμήμα Σχεδιασμού και Έρευνας της Toyota στην Καλιφόρνια. Οι κινητήρες που υπήρχαν πλέον ήταν από 1.6 μέχρι και 2.2 λίτρων. Η νέα γενιά του Toyota Celica πρόσφερε μεγαλύτερη ασφάλεια, ισχύ και οικονομία καυσίμου από ό,τι τα προηγούμενα μοντέλα. Αυτά ήταν και κάποια από τα στοιχεία που χάρισαν στο συγκεκριμένο μοντέλο το βραβείο του Αυτοκινήτου  της Χρονιάς του 1978 από το αμερικανικό περιοδικό Motor Trend. 

Η πρώτη ριζοσπαστική αλλαγή έγινε το 1985, με τα μοντέλα της 4ης γενιάς (μετά την τρίτη που προηγήθηκε ανάμεσα σε 1981-1985). Τον Αύγουστο του συγκεκριμένου έτους, η Toyota παρουσίασε ένα ολοκαίνουριο όχημα, με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς, περισσότερο στρογγυλεμένο και εξοπλισμένο με νέους τετρακύλινδρους κινητήρες 2.0 λίτρων. Η ιαπωνική εταιρεία το χαρακτήρισε το GT-Four (ST165) των 190 ίππων και της τετρακίνησης ως το "απόλυτο Celica", που συμμετείχε και στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, το 1988.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ TOYOTA CELICA 3Getty Images

Τον Σεπτέμβριο του 1989 ήρθε η ώρα της 5ης γενιάς, με μία ακόμη πιο καμπυλωτή αισθητική, που έκανε μεγάλο γκελ σε τύπο και καταναλωτές. Είχε επίσης πιο εξελιγμένους τροχούς και ελαστικά, πιο ισχυρό GT-Four με καλύτερο σύστημα ψύξης, ενώ προσφέρθηκαν, στην ιαπωνική αγορά μόνο, και τετρακίνητες εκδόσεις. Η θελκτική του όψη οδήγησε σε πολύ καλές πωλήσεις ενώ το design αντιγράφηκε στο μέλλον από πολλές άλλες εταιρείες. Το 1990 κυκλοφόρησε και η εκδοχή 2.0 GT-i 16 Cabriolet, που κυκλοφόρησε το έτος 1990 και προσφερόταν μόνο σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες.

Η παραγωγή της έκτης γενιάς ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 1993, με το Celica ST να έχει έναν νέο κινητήρα 1.8 λίτρων 7A-FE - σαν αυτόν του Toyota Corolla. Το GT από την πλευρά του έφερε κινητήρα 2.2 λίτρων 5S-FE. Στα τέλη του 1999, άρχισε η παραγωγή της 7ης γενιάς, που βασίστηκε σε ένα σχέδιο της Toyota Genesis, με στόχο να προσελκυθούν νέοι αγοραστές κυρίως από την αμερικανική αγορά. Το αμάξι έγινε πιο ελαφρύ, με ξεχωριστή σχεδίαση. Το τελευταίο Toyota Celica βγήκε από τη γραμμή παραγωγής στις 21 Απριλίου του 2006.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ TOYOTA CELICA 1Getty Images

Το Celica διέγραψε και μία σημαντική πορεία στο WRC, αρχής γενομένης από το 1972 με το 1600 GTV. Το 1982 στο Ράλλυ της Νέας Ζηλανδίας, το Celica 2000 GT κατέκτησε την πρώτη του νίκη. O πιο επιτυχημένος οδηγός που βρέθηκε πίσω από το τιμόνι του ήταν ασφαλώς ο Carlos Sainz κερδίζοντας τίτλους WRC με το ST165 το 1990 και το ST185 το 1992. To ST185 κέρδισε επίσης τον τίτλο το 1993 και το 1994, με τους Juha Kankkunen και Didier Auriol, αντίστοιχα.


φωτογραφίες ©Getty Images

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Τι είναι πάλι αυτή η μέθοδος των 168 ωρών

Μάθε πώς μπορείς να βελτιώσεις τη ζωή σου μέσω αυτής.

Γραφει Γιαννης Σπανος

Προστατεύοντας το iPhone σου από χακάρισμα

Το λεγόμενο MFA bombing -σε απλά ελληνικά οι απόπειρες να χακάρουν το iPhone σου- φαίνεται πως είναι σε έξαρση. Εντός βλέπεις, πώς θα είσαι προετοιμασμένος.

Γραφει Παυλος Κρουστης