To BMW i Hydrogen Next αποκαλύπτεται

Δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες για το νέο concept της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Γράφει: Esquire Editors 23 Ιουνίου 2021

Το ΒΜW i Hydrogen Next είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα που χρησιμοποιεί υδρογόνο ως καύσιμο, μετατρέποντάς το σε ηλεκτρισμό σε μία κυψέλη καυσίμου. Σε πρακτικό επίπεδο, το πρωτότυπο όχημα των Βαυαρών, το οποίο βασίζεται στη γνωστή BMW X5, προετοιμάσει το δρόμο για ένα μοντέλο περιορισμένης παραγωγής το οποίο θα παρουσιάσει το BMW Group περί τα τέλη του 2022.

Η τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου έχει τα φόντα να πλαισιώσει μακροπρόθεσμα τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, τα  plug-in υβριδικά συστήματα κίνησης και τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία στη στρατηγική ευέλικτων συστημάτων κίνησης του γερμανικού ομίλου. Σύμφωνα με την BMW η συγκεκριμένη τεχνολογία κάλλιστα θα μπορούσε να αποτελέσει μία ελκυστική εναλλακτική λύση έναντι των αμιγώς ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης με μπαταρία – κυρίως για χρήστες που δεν έχουν δική τους πρόσβαση σε υποδομή φόρτισης ή που διανύουν συχνά μεγάλες αποστάσεις.

To BMW i Hydrogen Next αποκαλύπτεται

"Η τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου μπορεί να είναι μία ελκυστική επιλογή για βιώσιμα συστήματα κίνησης, κυρίως σε μεγαλύτερες κατηγορίες οχημάτων", δηλώνει ον Frank Weber, μέλος του Δ.Σ. της BMW. "Γι’ αυτό οι δοκιμές στο δρόμο οχημάτων προ-παραγωγής με σύστημα κίνησης κυψελών καυσίμου υδρογόνου είναι ένα σημαντικό ορόσημο στις προσπάθειές μας στον τομέα έρευνας και εξέλιξης".

Όπως στον ανεφοδιασμό ενός μοντέλου με συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης, έτσι και στο BMW i Hydrogen Next η πλήρωση του ρεζερβουάρ υδρογόνου ολοκληρώνεται μέσα σε 3 ή 4 λεπτά με καύσιμο που διασφαλίζει αυτονομία αρκετών εκατοντάδων χιλιομέτρων σε όλες τις καιρικές συνθήκες.

Κεντρικό στοιχείο των δοκιμών του BMW i Hydrogen NEXT στο δρόμο που ήδη ξεκίνησαν είναι η ακριβής ρύθμιση του λογισμικού που ελέγχει όλες τις λειτουργίες οδήγησης και διαχείρισης. Το σύστημα κυψελών καυσίμου, τα δοχεία αποθήκευσης του υδρογόνου, ο συσσωρευτής ενέργειας και η κεντρική μονάδα ελέγχου του οχήματος έχουν προηγουμένως δοκιμαστεί ανεξάρτητα και μαζί σε εκατοντάδες εργαστηριακές δοκιμές.

ΝΕΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ BMW 4

Μετά από αυτές τις δοκιμές ακολουθούν τώρα εκείνες σε πραγματικές συνθήκες στο δρόμο, σε πραγματικές συνθήκες, με χιλιάδες χιλιόμετρα να συμβάλουν ώστε οι ιθύνοντες της BMW να αξιολογήσουν την απόδοση, την ασφάλεια, την άνεση και την αξιοπιστία όλων των εξαρτημάτων.

Το BMW i Hydrogen Next χρησιμοποιεί κυψέλες καυσίμου προερχόμενες από τη συνεργασία του Βαυαρού κατασκευαστή με την Toyota Motor Corporation. Οι κυψέλες – ως μεμονωμένα εξαρτήματα – προέρχονται από την Toyota, ενώ η συστοιχία κυψελών καυσίμου και ολόκληρο το σύστημα κίνησης είναι προϊόν του BMW Group.

Το σύστημα κίνησης του BMW i Hydrogen Νext συνδυάζει τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου με BMW eDrive 5ης γενιάς που ήδη χρησιμοποιείται στις iX3 και σύντομα στις iX και i4. Η ενέργεια παράγεται στην κυψέλη καυσίμου ως αποτέλεσμα της χημικής αντίδρασης μεταξύ του υδρογόνου που μεταφέρεται από το όχημα και του οξυγόνου του αέρα προσφέροντας ηλεκτρική ισχύ 125 kW/170 ίππων. Ένας μετατροπέας τάσης που βρίσκεται κάτω από την κυψέλη καυσίμου προσαρμόζει την τάση του σε αυτή του ηλεκτροκινητήρα που κινεί το BMW i Hydrogen Next.

Η ενέργεια που αποθηκεύεται σε μία μπαταρία χρησιμοποιείται επίσης για σύντομες επιταχύνσεις – όπως προσπεράσεις. Ως αποτέλεσμα, το σύστημα αποδίδει ισχύ 374 ίππων, η οποία αντιστοιχεί ακριβώς σε αυτή του ισχυρότερου 6κύλινδρου εν σειρά βενζινοκινητήρα που χρησιμοποιείται σε μοντέλα BMW.

ΝΕΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ BMW 1
ΝΕΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ BMW 3

Η ενέργεια η οποία αποθηκεύεται στον συσσωρευτή παράγεται με ιδιαίτερα αποδοτικό τρόπο κατά την ανάκτηση ενέργειας στις φάσεις όπου το όχημα ρολάρει ή φρενάρει. Το υδρογόνο που χρειάζεται για την τροφοδοσία της κυψέλης καυσίμου αποθηκεύεται σε δύο ρεζερβουάρ με πίεση 700 bar τα οποία κατασκευάζονται από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP), και μαζί χωράνε 6 κιλά υδρογόνου. Η ελεγχόμενη με ακρίβεια αντίδραση με το οξυγόνο στην κυψέλη καυσίμου παράγει ηλεκτρισμό, ενώ μοναδικές εκπομπές του συστήματος κίνησης είναι οι υδρατμοί.

Προς το παρόν περαιτέρω στοιχεία που να σχετίζονται με τις επιδόσεις και την κατανάλωση του πρωτοτύπου BMW Hydrogen i Next δεν έχουν δοθεί από την εταιρεία στη δημοσιότητα.

Από: Capital.gr

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

Το ρόφημα που σε ενυδατώνει καλύτερα από το νερό

Όταν κάνει ζέστη δεν είναι μόνο το νερό που σώζει. Οι επιστήμονες αποκάλυψαν ότι υπάρχει ένα καθημερινό ρόφημα που κρατάει το σώμα πιο ενυδατωμένο και για περισσότερο χρόνο.

Γραφει Τιμος Σαλαμες

Μαριγκόνα-Μαριπόζα: Όλοι εναντίον δύο γυναικών

Κάτι γίνεται λάθος, δεν μπορεί. Αν δείτε τα απαίσια σχόλια που γίνονται για τις δύο γυναίκες που απλά πήγαν να δουν το ματς της Εθνικής μας με την Ισπανία, απλά θα σαστίσετε.

Γραφει Γιαννης Τσακαλος

Δείτε την τέλεια παραλία με άμμο στην Αττική

Η τέλεια αμμουδιά υπάρχει στην Αττική και μάλιστα απέχει μόλις λίγα λεπτά από το κέντρο της Αθήνας. Χρυσή άμμος, γαλαζοπράσινα νερά και ηλιοβασίλεμα που θυμίζει νησί.

Γραφει Νικη Κοντομηνα

Αν έχεις κινητό Android, μην χρησιμοποιείς αυτόν τον browser

Αυτός ο browser σε κινητό Android μπορεί να φαίνεται ακίνδυνος, αλλά συλλέγει τεράστιες ποσότητες προσωπικών δεδομένων. Δες πώς να προστατευτείς με εναλλακτικούς browsers.

Γραφει Παυλος Κρουστης

Οι πιο ακριβοπληρωμένοι CEO στον χώρο του αυτοκινήτου-δείτε τις αποδοχές τους

Η λίστα με τις απολαβές των κορυφαίων CEO στον χώρο της τεχνολογίας και της αυτοκινητοβιομηχανίας, είναι ενδεικτική των στρατηγικών κατευθύνσεων των εταιρειών.

Γιατί η δύναμη στους πήχεις σου είναι μυστικό μακροζωΐας

Η δύναμη της λαβής είναι βασικός δείκτης υγείας και μακροζωίας. Μάθε πώς με απλές ασκήσεις για τους πήχεις μπορείς να βελτιώσεις τη φυσική σου κατάσταση και να μειώσεις κινδύνους.

Γραφει Τιμος Σαλαμες