Υβριδικά αυτοκίνητα, το trend του τώρα

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις και μερικές από τις πλέον αξιοσημείωτες υβριδικές κατασκευές της ελληνικής αγοράς.

Τα υβριδικά αυτοκίνητα και δη τα SUV έχουν μπει για τα καλά πια στην καθημερινότητά μας. Κερδίζουν συνεχώς έδαφος στη μάχη των πωλήσεων, έναντι των μη εξηλεκτρισμένων παραδοσιακών επιλογών, όπως η βενζίνη, το ντίζελ και η αεριοκίνηση. Τι πραγματικά, όμως, κρύβεται πίσω από αυτήν την τεχνολογία;

Υβριδικό ονομάζεται το σύστημα εκείνο που συνδυάζει δύο διαφορετικές πηγές ενέργειας, στην προκειμένη περίπτωση θερμική με βενζινοκινητήρα και ηλεκτρική.

Υβριδικά αυτοκίνητα, το trend του τώρα
ΥΒΡΙΔΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ 2
ΥΒΡΙΔΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ 4

Ανάλογα, λοιπόν, με την έκταση της ενσωματωμένης ηλεκτρικής τεχνολογίας (εξ ου και ο όρος "εξηλεκτρισμός") προκύπτουν οι τρεις βασικές κατηγορίες υβριδικών οχημάτων, που είναι τα: ήπια υβριδικά (mild hybrid), τα αυτοφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα (full hybrid) και, τέλος, τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά (plug-in hybrid), πάντα με απώτερο σκοπό τον περιορισμό της κατανάλωσης και των εκπεμπόμενων ρύπων.

  • Ήπια υβριδικά οχήματα (mild hybrid): Πρόκειται για τα απλούστερα συστήματα, που βασίζονται (συνήθως) σε ηλεκτρικό κύκλωμα 48V, μίας μικρής μπαταρίας και γεννήτριας με ιμάντα. Λόγω της χαμηλής ηλεκτρικής ισχύος δεν υπάρχει δυνατότητα αμιγούς ηλεκτροκίνησης και το σύστημα έχει υποβοηθητικό ρόλο στην εκκίνηση και στην επιτάχυνση.
  • Υβριδικά οχήματα (full hybrid): Βασίζονται σε αυτοφορτιζόμενα συστήματα, που διαθέτουν μεγαλύτερη μπαταρία και δυνατότερο ηλεκτροκινητήρα σε σχέση με τα ήπια ηλεκτρικά οχήματα, κάτι που δίνει τη δυνατότητα αμιγούς ηλεκτροκίνησης για μικρότερα ή μεγαλύτερα διαστήματα.
  • PHEV υβριδικά οχήματα (plug-in hybrid): Σε αυτά τα επαναφορτιζόμενα συστήματα, η ηλεκτρική ενέργεια προέρχεται κυρίως από εξωτερική πηγή (οικιακή πρίζα ή σε ισχυρότερο επίτοιχο φορτιστή-wallbox). Η μπαταρία τους είναι πολύ μεγαλύτερη σε σχέση με εκείνη των υπόλοιπων υβριδικών οχημάτων, κάτι που τους δίνει μία αυτονομία της τάξης των 40 έως 60 χλμ. αμιγούς ηλεκτροκίνησης, ενώ διαθέτουν έναν ή και περισσότερους ηλεκτροκινητήρες. Αυτά τα οχήματα εκμεταλλεύονται τις ευεργετικές νομοθετικές διατάξεις, προσφέροντας σημαντικά οικονομικά κίνητρα κυρίως στους εταιρικούς χρήστες.

Αξιοσημείωτη είναι η ικανότητα των υβριδικών συστημάτων να αξιοποιούν τα οφέλη από την ανάκτηση της ενέργειας, που παράγεται κατά την επιβράδυνση. Σε κάθε περίπτωση, οδηγώντας ένα υβριδικό αυτοκίνητο χρειάζεται ένα ήπιο οδηγικό στυλ, προκειμένου ο οδηγός να εκμεταλλευτεί τα οφέλη σε σχέση με την κατανάλωση.

Το μυστικό είναι η διατήρηση της κεκτημένης ταχύτητας, περιορίζοντας τις εκκινήσεις από στάση, αλλά και τις απότομες επιβραδύνσεις, ενώ η τακτική φόρτιση των PHEV οχημάτων είναι ζωτικής σημασίας.

Volkswagen Tiguan eHybrid

ΥΒΡΙΔΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΤΙΧΟΥΝ ΗΧΙΜΠΡΙΝΤ

Τύπος: Plug-In hybrid

Ισχύς: 245 ίπποι

Τιμή: 40.950 ευρώ

Στην πλούσια οικογένεια των SUV μοντέλων της Volkswagen, που καλύπτει όλες τις σύγχρονες ανάγκες, ξεχωριστή θέση έχει το νέο Tiguan, το οποίο είναι διαθέσιμο στην έκδοση eHybrid. Ένας ηλεκτροκινητήρας 85 kW, που είναι ενσωματωμένος στο αυτόματο DSG κιβώτιο των έξι σχέσεων, συνεργάζεται με τον 1.400άρη TSI βενζινοκινητήρα των 110 kW, για ένα συνδυαστικό αποτέλεσμα που φθάνει στους 245 ίππους. H ηλεκτρική ενέργεια αποθηκεύεται σε μία υψηλής τάσης μπαταρία ιόντων λιθίου, χωρητικότητας 13 kWh που εξασφαλίζει αυτονομία 49 χλμ., ενώ μπορεί να φορτιστεί σε 5 ώρες από οικιακή πρίζα ή σε 3 ώρες και 40 λεπτά από wallbox. Το σύστημα του Tiguan eHybrid προσφέρει τρεις βασικές λειτουργίες.

> Διάβασε ακόμη: Renault 5 Turbo, η τρέλα των 80s σε ένα αυτοκίνητο

Την πλήρως αυτοματοποιημένη υβριδική λειτουργία, όπου το σύστημα αποφασίζει ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες για το ποια μονάδα κίνησης θα χρησιμοποιείται, ενώ σε αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία μηδενικών ρύπων, το όχημα μπορεί να οδηγηθεί με ταχύτητες έως και 130 χλμ./ώρα. Εάν το επιθυμεί ο οδηγός, μπορεί να ενεργοποιήσει τη λειτουργία GTE, αξιοποιώντας τη μέγιστη δυνατότητα ισχύος του συστήματος για ένα πολύ δυναμικό αποτέλεσμα, που ενισχύεται από τον εξοπλισμό της σπορτίφ έκδοσης R-Line. Αναλυτικές πληροφορίες για την κατανάλωση και την αυτονομία είναι προσβάσιμες στον οδηγό μέσα από τη νέα γκάμα συστημάτων infotainment (MIB3), που μαζί με τον ηλεκτρονικό πίνακα οργάνων, ολοκληρώνουν την ψηφιοποίηση του νέου Tiguan.

Όπως και στις υπόλοιπες εκδόσεις της γκάμας, έτσι και στο plug-in υβριδικό Tiguan προσφέρεται η ομπρέλα συστημάτων IQ.Drive με έξυπνα συστήματα υποβοήθησης οδηγού που θα επιτρέψουν στο μέλλον την πλήρως αυτόνομη οδήγηση. Όπως για παράδειγμα το Travel Assist, με το οποίο το Tiguan αποκτά χαρακτηριστικά ημιαυτόνομης οδήγησης. Τα συστήματα IQ.DRIVE υποστηρίζουν τον οδηγό σε καθημερινές καταστάσεις, όπως κατά την ακούσια αλλαγή λωρίδας κυκλοφορίας (Lane Assist) ή σε έκτακτες καταστάσεις (Emergency Assist), και προσφέρουν την ιδανική ορατότητα στις νυχτερινές διαδρομές (Light Assist).

Toyota Yaris Cross

ΥΒΡΙΔΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΤΟΓΙΟΤΑ ΓΙΑΡΙΣ ΚΡΟΣΣ

Τύπος: Full hybrid

Ισχύς: 116 ίπποι

Τιμή: 20.320 ευρώ

Η Toyota επεκτείνει την γκάμα των SUV μοντέλων της, με το μικρότερο μέλος της οικογένειας, που δεν είναι άλλο από το νεοφερμένο Yaris Cross. Το νέο αυτό μοντέλο έρχεται να συνδυάσει το DNA του Yaris με την κληρονομιά της εταιρείας στα SUV μοντέλα, αλλά και την πλούσια τεχνογνωσία στην κατασκευή υβριδικών συστημάτων. Γι’ αυτό, άλλωστε, τo μεγαλύτερο ενδιαφέρον από τη διαθέσιμη γκάμα του Yaris Cross εντοπίζεται στην περίφημη υβριδική έκδοση των 116 ίππων.

Κάτω από το καπό βρίσκεται ο τρικύλινδρος ατμοσφαιρικός κινητήρας των 92 ίππων που συνεπικουρείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 80 ίππων. Το συνδυαστικό αποτέλεσμα ανέρχεται στους 116 ίππους, κάτι που μεταφράζεται σε μία τελική 170 χλμ./ώρα και μία επιτάχυνση από στάση μέχρι τα 100 χλμ./ώρα σε 11,2 δλ.

> Διάβασε ακόμη: Κι αν το Cybertruck της Tesla είναι ένα flop σε 4 τροχούς;

Σε αντίθεση με το Yaris, αλλά και την πλειονότητα των B-SUV, το Yaris Cross προσφέρεται και ως τετρακίνητο, πάντοτε μέσα στο πλαίσιο του υβριδικού συστήματος. Η έκδοση AWD-i διαθέτει στον πίσω άξονα ένα επιπλέον μικρό ηλεκτρικό μοτέρ με ισχύ 3,9 kW και ροπή 52 Nm, που στέλνει ροπή στους πίσω τροχούς, στοιχείο χρήσιμο σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης, ενώ ενισχύει και την ευστάθεια.

Nissan Qashqai

ΥΒΡΙΔΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΝΙΣΑΝ ΚΑΣΚΑΙ

Τύπος: Mild hybrid & Full hybrid

Ισχύς: από 140 ίππους

Τιμή: από 24.990 ευρώ

Η νέα γενιά του Nissan Qashqai λανσαρίστηκε πριν από λίγο καιρό στην ελληνική αγορά, με το νέο μοντέλο να διακρίνεται για την εντυπωσιακή σχεδίαση, τις αναβαθμίσεις σε επίπεδο ποιότητας και τεχνολογίας, τον περιορισμό του βάρους με εκτενή χρήση αλουμινίου, ενώ οι αυξημένες διαστάσεις δημιουργούν μία πιο ευρύχωρη καμπίνα. Ο τούρμπο βενζινοκινητήρας των 1,3 λίτρων είναι διαθέσιμος σε εκδόσεις με 140 και 160 ίππους, όπου πλέον υπάρχει η συνεισφορά ενός ήπιου 12βολτου υβριδικού συστήματος.

Κατά την επιβράδυνση, η ενέργεια ανακτάται μέσω αναγέννησης και αποθηκεύεται στην μπαταρία ιόντων λιθίου. Αυτή η ενέργεια παρέχεται στη συνέχεια κατά τη διάρκεια της απενεργοποίησης του κινητήρα σε στάση, στην επιβράδυνση κάθε στιγμή που ο οδηγός αφήνει το γκάζι (μόνο στις αυτόματες εκδόσεις) και στην υποβοήθηση ροπής.

Όταν το αυτοκίνητο επιβραδύνει σε στάση, με ταχύτητες μικρότερες από 18 χλμ./ώρα και σε λειτουργία "brake on", ο κινητήρας θα σβήσει και η αποθηκευμένη ενέργεια χρησιμοποιείται για την τροφοδοσία του ηλεκτρικού εξοπλισμού του οχήματος.

Αυτό επιτρέπει την εκτεταμένη αδρανοποίηση του κινητήρα και τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Κατά την επιτάχυνση (μεταξύ 20 και 110 χλμ./ώρα), η ενέργεια της μπαταρίας προσφέρει υποβοήθηση στον κινητήρα με επιπλέον ροπή 6 Nm, για έως και 20 δευτερόλεπτα. Ο mild-hybrid κινητήρας βενζίνης συνδυάζεται είτε με μια βελτιωμένη εκδοχή του 6τάχυτου και χειροκίνητου κιβωτίου της Nissan είτε με το γνωστό, τύπου CVT, κιβώτιο Xtronic της εταιρείας.

Το 2022 η γκάμα του νέου Qashqai θα εμπλουτιστεί με μία δεύτερη επιλογή, την υβριδική μονάδα κίνησης e-Power της Nissan. Αυτή από αποτελείται από έναν 1.500άρη βενζινοκινητήρα 156 ίππων και έναν ηλεκτροκινητήρα 140 kW, που συνδυαστικά αποδίδουν 190 ίππους και 330 Nm ροπής.

> Διάβασε ακόμη: Teorema, το νέο θαύμα της Pininfarina

Για τη μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς φροντίζει μόνο ο ηλεκτροκινητήρας, μιας και το θερμικό μοτέρ δεν είναι συνδεδεμένο με τους τροχού,ς έχοντας ως αποκλειστικό ρόλο τη φόρτιση της μπαταρίας. Όπως και στο αμιγώς ηλεκτρικό Leaf, έτσι και στο νέο Qashqai e-Power υπάρχει το σύστημα e-Pedal, που επιτρέπει την καθημερινή οδήγηση χρησιμοποιώντας μόνο το πεντάλ γκαζιού.

Renault Captur Ε-Τech 160

ΥΒΡΙΔΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΡΕΝΟ ΚΑΠΤΟΥΡ

Τύπος: Plug-In hybrid

Ισχύς: 160 ίπποι

Τιμή: από 34.980 ευρώ

Αξιοποιώντας την τεχνογνωσία του τμήματος E-Tech, το οποίο εξελίσσει τα υβριδικά συστήματα για το μονοθέσιο της εταιρείας στη Φόρμουλα 1, η Renault έχει δημιουργήσει μία πλήρη γκάμα συστημάτων που τοποθετεί στα κόμπακτ μοντέλα της, με αποκορύφωμα το plug-in υβριδικό σύστημα του Captur. Αυτό αποτελείται από έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα 68 kW, o οποίος συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 49 kW, μέσω ενός προηγμένου multi mode αυτόματου κιβωτίου.

Το συνδυαστικό αποτέλεσμα ισχύος ανέρχεται στους 160 ίππους, ενώ μία μπαταρία 9,8 kWh φροντίζει για την αποθήκευση της ηλεκτρικής ενέργειας, προσφέροντας υπό πλήρη φόρτιση μία ηλεκτρική αυτονομία 65 χλμ. στο πρόγραμμα pure, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται σε αυτήν την περίπτωση στα 135 χλμ./ώρα.

Για τη φόρτιση της μπαταρίας χρειάζονται τρεις ώρες σε οικιακό φορτιστή (όπου, μάλιστα, ο οδηγός μπορεί να παρακολουθεί εξ αποστάσεως την όλη διαδικασία μέσω της εφαρμογής My Renault), ενώ για την ανάκτηση της ενέργειας πέδησης φροντίζει η λειτουργία brake toy κιβωτίου. Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα παραμετροποίησης ορισμένων βασικών λειτουργιών μέσω του συστήματος multi sense και των διαθέσιμων προγραμμάτων οδήγησης.

Mercedes GLA

ΥΒΡΙΔΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΜΕΡΣΕΝΤΕΣ ΤΖΙ ΕΛ ΕΙ

Τύπος: Plug-In hybrid

Ισχύς: 218 ίπποι

Τιμή: 45.315 ευρώ

Η Mercedes προσφέρει το plug-in υβριδικό σύστημα στα περισσότερα μοντέλα των σειρών Α και Β με τον κωδικό 250e, δημιουργώντας έτσι μία πλήρη γκάμα εναλλακτικών αμαξωμάτων. Το σύστημα αποτελείται από τον τούρμπο 1.300άρη βενζινοκινητήρα των 160 ίππων, έναν ηλεκτροκινητήρα 102 ίππων και μια μπαταρία ιόντων λιθίου.

> Διάβασε ακόμη: Ferrari vs Lamborghini: Η ιστορία της κόντρας των δύο κολοσσών της ταχύτητας

Συνδυαστικά, η μέγιστη ισχύς του όλου πακέτου, το οποίο συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη οκτώ σχέσεων, φτάνει στους 218 ίππους και η ροπή στα 450 Nm, τιμές που έρχονται να εξασφαλίσουν επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 7,1 δλ. και τελική ταχύτητα 220 χλμ./ώρα, ενώ στην περίπτωση κίνησης με ηλεκτρική ενέργεια η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 140 χλμ./ώρα. Η μπαταρία ιόντων λιθίου των 15,6 kWh μπορεί να φορτιστεί από το 10% έως και το 100% της χωρητικότητάς της με wallbox των 7,4 kW (AC) σε 1 ώρα και 45 λεπτά προσφέροντας ηλεκτρική αυτονομία έως 63 χλμ.

Peugeot 3008 Hybrid & Hybrid4

ΥΒΡΙΔΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΠΕΖΟ 3008

Τύπος: Plug-In hybrid

Ισχύς: 225 & 300 ίπποι

Τιμή: από 46.000 ευρώ

Το best seller SUV της Peugeot ανανεώθηκε πρόσφατα, αποκτώντας ένα πολύ εντυπωσιακό προσωπείο, βελτιώνοντας παράλληλα τα τεχνολογικά και ποιοτικά χαρακτηριστικά που το έχουν κάνει να ξεχωρίζει σε μία τόσο ανταγωνιστική κατηγορία. Σε ό,τι αφορά την γκάμα των εκδόσεων, το μεγαλύτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι υβριδικές παραλλαγές, καθώς προσφέρονται δύο εκδόσεις με διαφορετικά χαρακτηριστικά που καλύπτουν τις ανάγκες μιας ευρύτερης μονάδας του αγοραστικού κοινού.

Η πρώτη έκδοση με την ονομασία Hybrid 225 συνδυάζει έναν τούρμπο 1.600άρη βενζινοκινητήρα 180 ίππων με έναν ηλεκτροκινητήρα 110 ίππων και συνδυαστικό αποτέλεσμα 225 ίππων, οι οποίοι κινούν τους εμπρός τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου οκτώ σχέσεων. Στην κορυφαία έκδοση με την ονομασία Hybrid4 300, ο βενζινοκινητήρας αποδίδει 200 ίππους, ενώ υπάρχει ένας επιπλέον ηλεκτροκινητήρας 113 ίππων τοποθετημένος στο πίσω μέρος.

Αυτό χαρίζει στο συγκεκριμένο σύστημα χαρακτηριστικά "ηλεκτρικής" τετρακίνησης (χωρίς δηλαδή την ύπαρξη μηχανικού κεντρικού διαφορικού), ανεβάζοντας παράλληλα τη συνδυαστική απόδοση στους 300 ίππους, και δημιουργούν τις προϋποθέσεις για κορυφαίες επιδόσεις, με το 0-100 χλμ./ώρα να επιτυγχάνεται σε μόλις 5,9 δλ. και την τελική ταχύτητα να ανέρχεται στα 240 χλμ./ώρα. Η μπαταρία ιόντων-λιθίου είναι ενεργειακής χωρητικότητας 13,2 kWh και εξασφαλίζει αυτονομία 55-59 χιλιομέτρων. H φόρτισή της διαρκεί 2 ώρες σε wallbox και 7 έως 8 ώρες σε οικιακή πρίζα.

> Διάβασε ακόμη: Το γκαράζ του Daniel Craig θυμίζει εκείνο του 007

Υπάρχουν τέσσερα διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης: Το Electric για αμιγώς ηλεκτρική μετακίνηση μηδενικών ρύπων, τo Hybrid, όπου η κεντρική μονάδα ελέγχου επιλέγει αυτόματα την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση του υβριδικού συστήματος, το Sport, που απελευθερώνει τη μέγιστη δυνατή απόδοση όλων των κινητήρων για ένα συναρπαστικό δυναμικό αποτέλεσμα, ενώ στην τετρακίνητη έκδοση υπάρχει το πρόγραμμα 4WD, εμπλέκοντας μόνιμα τον πίσω ηλεκτροκινητήρα για την καλύτερη δυνατή πρόσφυση σε δύσκολες καταστάσεις.

 

 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Η Sophia Bush έκανε coming out ως queer και πλέον 'μπορεί να αναπνεύσει'

Η Brook Davis του One Tree Hill μίλησε ανοιχτά για τη σεξουαλικότητά της σε πρόσφατη συνέντευξή της.

Γραφει Γεωργια Πρεζα

Τρομάξαμε με το πόσο κοστίζει το πασχαλινό τραπέζι φέτος

Άσε τα μαθηματικά, σου έχουμε τις απαντήσεις που ψάχνεις.

Γραφει Γιαννης Σπανος

Βρήκαμε το νέο μας είδωλο: Αμερικανός μεσήλικας έβγαλε 100.000 δολάρια παίζοντας Candy Crush

O Jay Simunovich είναι ο παγκόσμιος πρωταθλητής του παιχνιδιού - και της καρδιάς μας.

Γραφει Γιαννης Σπανος

Είναι ωραίο να σε γλείφει ο σκύλος σου, αλλά ίσως είναι επικίνδυνο

Να και κάτι που πραγματικά, δε μας απασχολούσε. Μέχρι σήμερα δηλαδή.

Γραφει Γιαννης Σπανος