Το αυτοκίνητο του El Profesor φυσικά και θα ήταν ένας κόκκινος Σκαραβαίος

Ειλικρινά τώρα, περίμενες να οδηγά κάτι διαφορετικό;

Γράφει: Γιάννης Σπανός 08 Νοεμβρίου 2021

Η αναμονή για το φινάλε του La Casa de Papel πλησιάζει σιγά-σιγά στο τέλος της, καθώς τα νέα -στερνά- επεισόδια της δημοφιλούς σειράς έρχονται στο Netflix στις 3 Δεκεμβρίου. Πριν από λίγες ημέρες δόθηκε στη δημοσιότητα το trailer για το β' μέρος της 5ης σεζόν. Σε αυτό, μεταξύ άλλων, βλέπουμε τον El Profesor του Álvaro Morte να προσεγγίζει το πεδίο της δράσης με ένα πολύ συγκεκριμένο όχημα. 

Μία συμβολική είσοδος και ένα όχημα-θρύλος

Αρχικά οφείλεις να παραδεχτείς πως η υποδοχή του  El Profesor από το κοινό είχε κάτι εμβληματικό, που ξεκάθαρα παραπέμπει σε θρησκευτικές πηγές. Ρίξε απλά μία ματιά στα 8 πρώτα δευτερόλεπτα του trailer και θα καταλάβεις τι ακριβώς εννοώ. 

Και έπειτα, η λογική -ρητορική- απορία: "Τι άλλο όχημα θα μπορούσε να οδηγά ο Καθηγητής πέρα από αυτό;". Το Volkswagen Beetle -ακριβώς όπως και το χαρακτηριστικό βανάκι της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας- ήταν ανέκαθεν ένα σύμβολο ελευθερίας και ιδιαίτερου στυλ, καθώς και ένα όχημα που κάλλιστα θα μπορούσε να περιγράψει την αντίληψη ζωής κάποιου.

Το αυτοκίνητο του El Profesor φυσικά και θα ήταν ένας κόκκινος Σκαραβαίος
Ο ΣΚΑΡΑΒΑΙΟΣ ΤΟΥ ΕΛ ΠΡΟΦΕΣΟΡ ΣΤΟ LA CASA DE PAPEL 1

Η επιλογή δε, του κόκκινου χρώματος φαίνεται να υπηρετεί τη σημασιολογική αντίθεση με τις σκουρόχρωμες στολές του στρατού - και φυσικά ταιριάζει με τις φόρμες της συμμορίας που έχει δημιουργήσει ο χαρακτήρας του Álvaro Morte. 

Η ιστορία του Σκαραβαίου

Η ιστορία του Σκαραβαίου ταυτίζεται με αυτή της αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen κι αρχίζει κάπου στα μέσα της δεκαετίας του 1930, στη Ναζιστική Γερμανία. Η ιδέα για τη δημιουργία του ανήκει στον Αδόλφο Χίτλερ, ο οποίος οραματίστηκε ένα φθηνό αυτοκίνητο, που θα μπορούσε να το αποκτήσει σχεδόν ο καθένας με τις οικονομίες του.

Στις 22 Ιουνίου 1934 η German Automobilistic Industry National Association υπέγραψε συμβόλαιο με τον σχεδιαστής αυτοκινήτων Φέρντιναντ Πόρσε. Σχεδόν ενάμιση χρόνο μετά, στις 15 Φεβρουαρίου 1936, ο Χίτλερ ανακοίνωσε επισήμως την κατασκευή του Σκαραβαίου και ο Πόρσε παρουσίασε τα σχέδιά του, που ήταν βασισμένα κατά πολύ στα προηγμένης τεχνολογίας Tatra. Ο πρώτος Σκαραβαίος κατασκευάστηκε την ίδια χρονιά στη Στουτγάρδη και είχε την ίδια μορφή με την οποίο τον γνωρίζουμε και σήμερα.

volkswagen σκαραβαίοςiStock

Παρότι σχεδιάστηκε ως το "λαϊκό αυτοκίνητο", το θρυλικό κατσαριδάκι διέψευσε κάθε πρόβλεψη. Έγινε διαχρονικό, κυρίως μετά τη δεκαετία του '60, οπότε "υιοθετήθηκε" από τους χίπις.

Στις 21 Ιουλίου του 2003 βγήκε από τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου στο Μεξικό ο τελευταίος κλασσικός Σκαραβαίος, ο οποίος τοποθετήθηκε στο μουσείο της εταιρίας στο Βόλφσμπαργκ της Γερμανίας. Έως τότε είχαν πωληθεί περισσότερα από 21,5 εκατομμύρια μοντέλα.

ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΣ ΣΚΑΡΑΒΑΙΟΣ

Στις μέρες μας, οι φανατικοί φίλοι του "Σκαραβαίου" παραμένουν πολλοί και κάθε χρόνο στις 22 Ιουνίου γιορτάζουν την Παγκόσμια Ημέρα Σκαραβαίου.

 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Ασκήσεις για να κάψεις το λίπος στην κοιλιά

Το επιθυμητό six-pack γίνεται πιο εφικτό δουλεύοντας δυο μόνο ασκήσεις με ένα kettlebell στα χέρια.

Γραφει Γιαννης Σπανος

Τα newsletters που θέλεις -οπωσδήποτε- στο mail σου

Κι όμως, υπάρχουν κάποια που αξίζει να τα διαβάζεις συστηματικά.

Γραφει Ραφαελλα Ραλλη

Πώς ο Bill Gates διατηρείται δημιουργικός, επιτυχημένος και cool

Όλα οφείλονται σε κάποιες πολύ απλές του συνήθειες, που μπορείς να τις υιοθετήσεις κι εσύ.

Γραφει Τιμος Σαλαμες