123 χρόνια πριν, η πρώτη Mercedes βγήκε για test drive

Πριν 123 χρόνια, γράφτηκε ιστορία στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Στις 22 Νοεμβρίου του 1900, στην καρδιά του Cannstatt της Γερμανίας, πραγματοποιήθηκε ένα από τα πιο σημαντικά γεγονότα για την αυτοκινητοβιομηχανία: η εναρκτήρια οδήγηση του πρώτου αυτοκινήτου που έφερε το περίφημο όνομα Mercedes.

Ο επιχειρηματίας Emil Jellinek υπήρξε σθεναρός υποστηρικτής των οχημάτων της Daimler, στην οποία ζήτησε ένα γρήγορο, εντυπωσιακό αυτοκίνητο. Τελικά, η Daimler-Motoren-Gesellschaft κατασκεύασε ένα τετράτροχο ελαφρύτερο και πιο κομψό από οποιονδήποτε προκάτοχό του. Ο Jellinek πίστεψε τότε ότι αυτό το όχημα όχι μόνο θα κυριαρχούσε στην πίστα, αλλά και θα γοήτευε και τους επίδοξους αγοραστές. Έτσι, παρήγγειλε 36 αυτοκίνητα. Η χειρονομία αυτή ανταμείφθηκε με μια ονομασία προς τιμήν της 11χρονης κόρης του Jellinek, Mercedes.

Άμαξες δίχως άλογα

Το 1886, οι μηχανικοί Gottlieb Daimler και Wilhelm Maybach έδωσαν ζωή σε μία από τις κορυφαίες "άμαξες χωρίς άλογα" στον κόσμο. Η στοχευμένη τους προσπάθεια κορυφώθηκε το 1889 με την εφεύρεση του πρώτου τετράτροχου αυτοκινήτου που κινούνταν από έναν επαναστατικό τετράχρονο κινητήρα, με αποτέλεσμα δημιουργία της Daimler-Motoren-Gesellschaft το επόμενο έτος.

Το ταξίδι του Emil Jellinek ξεκίνησε το 1896, όταν μια τυχαία συνάντηση με μια διαφήμιση αυτοκινήτου της D-M-G πυροδότησε το πάθος του για την αυτοκινητοβιομηχανία. Αυτό το πάθος εκδηλώθηκε δραματικά όταν εισέβαλε στο εργοστάσιο της D-M-G στο Cannstatt, ντυμένος με φανταχτερή ενδυμασία, απαιτώντας το πιο εντυπωσιακό αυτοκίνητο που μπορούσαν να προσφέρουν.

15 μίλια δεν θα φτάσουν

Ωστόσο, τα 15 μίλια την ώρα του αρχικού οχήματος δεν κατάφεραν να ικανοποιήσουν την ανάγκη του Jellinek για ταχύτητα. Παραγγέλλοντας άλλα δύο το 1898, προκάλεσε την Daimler να ξεπεράσει το δικό της δημιούργημα κατά τουλάχιστον 10 μίλια την ώρα, και έτσι "εμφανίστηκε" το Phoenix των 8 ίππων. Εντυπωσιασμένος, ο Jellinek μετατράπηκε σε προμηθευτή, πουλώντας 10 το 1899 και 29 το 1900.

Όμως, η επιθυμία του για ταχύτητα ανακατέλαβε τον Jellinek, ο οποίος υπέβαλε στην D-M-G μια τολμηρή πρόταση: αν κατασκεύαζε ένα εξαιρετικά γρήγορο speedster και το ονομάζαν Mercedes, εκείνος θα αγόραζε 36 από αυτά. Το αποτέλεσμα δεν ήταν τίποτα λιγότερο από επαναστατικό. Η νέα Mercedes όχι μόνο κατέρριψε τα ρεκόρ ταχύτητας, αλλά εισήγαγε επίσης πρωτοποριακά χαρακτηριστικά, όπως το στροφαλοθάλαμο αλουμινίου, τα ρουλεμάν μαγναλίου, το πλαίσιο από πρεσσαριστό χάλυβα, τον συμπλέκτη με ελατήριο σπείρας και το εμβληματικό κυψελωτό ψυγείο, καινοτομίες που αντηχούν στη σημερινή γκάμα της Mercedes.

Το 1902, το εμπορικό σήμα της Mercedes καταχωρήθηκε επίσημα, σηματοδοτώντας την αρχή μιας κληρονομιάς που εξακολουθεί να τρέχει στους αυτοκινητόδρομους της καινοτομίας και των εντυπωσιακών επιδόσεων.

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Denise Ohnona ή αλλιώς, η σωσίας της Kate Moss

Δύο μοντέλα, μία απίστευτη ομοιότητα.

F1, ξέρουμε πόσες και πού είναι οι κάμερες στο μονοθέσιο

Οι κάμερες για την προβολή του σπορ, δεν μπορούν να μπουν οπουδήποτε...

Πόσο ασφαλής είναι σήμερα μία επένδυση στο Bitcoin

Το δημοφιλέστερο κρυπτονόμισμα έφτασε στην υψηλότερη αξία που έχει φτάσει ποτέ.

Γραφει Παυλος Κρουστης