Χρυσά τιμόνια: Τα αυτοκίνητα της χρονιάς

Σε έναν κόσμο εσπευσμένης μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση, επιλέγουμε επτά προτάσεις μοντέλων συμβατικής τεχνολογίας στις οποίες θα δίναμε το φιλί της ζωής. Και δεν είναι όλες τετράτροχες. Παρακαλώ, κρατήστε ένα και για μένα.

Esquire Team
Γράφει: TopGear 31 Δεκεμβρίου 2023

Υπάρχουν ρόδες και 'ρόδες'. Και έπειτα, Ρόδες. Καταγράφουμε εκείνα τα αυτοκίνητα αλλά και τις μοτοσυκλέτες που έκαναν κλικ στην καρδούλα μας το 2023.  

Porsche Cayenne: Πρωταγωνιστής από κούνια

Το σήμα της Porsche έχει σήμερα μεγαλύτερη αξία απ' ό,τι στο παρελθόν χάρη στη σειρά Cayenne. Περισσότερες από 1.250.000 Cayenne έχουν κυκλοφορήσει στους διεθνείς δρόμους και ένας στους τρεις "πορσάκηδες" είναι πλέον ιδιοκτήτης μίας. Ως εκ τούτου, δικαίως χαρακτηρίζεται το πιο δημοφιλές Porsche όλων των εποχών. Το τελευταίο update της Cayenne περιλαμβάνει μικρές αισθητικές αλλαγές και ενίσχυση του τεχνολογικού υποβάθρου σε μια γκάμα με δύο τύπους αμαξώματος –την κλασική και την Coupe– και 11 διαφορετικές εκδόσεις, εκ των οποίων οι 7 με το επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα E-Hybrid. Οι συγκεκριμένες εκδόσεις θεωρούνται η χρυσή τομή στη μεταβατική περίοδο προς τον εξηλεκτρισμό της αυτοκίνησης. Έχουν χαμηλό ενεργειακό αποτύπωμα στην πόλη και παρουσιάζουν καλύτερη αυτονομία σε σύγκριση με τα αμιγώς ηλεκτρικά.

Χρυσά τιμόνια: Τα αυτοκίνητα της χρονιάς

Η δημιουργική ανανέωση της σειράς Cayenne ενσωματώνει και αλλαγές στην καμπίνα. Εκεί δεσπόζει η οριζόντια φάσα του ταμπλό, που πλέον είναι καλυμμένη από τρεις οθόνες. Ναι, έχει και ο συνοδηγός τη δική του οθόνη για να βλέπει βίντεο. Η κεντρική οθόνη 12,3 ιντσών με το λειτουργικό Porsche Communication Management (PCM) παρέχει πρόσβαση σε όλες τις σχετικές λειτουργίες του οχήματος. Για τη βελτιστοποίηση της συνδεσιμότητας προσφέρονται πλέον εφαρμογές όπως το Spotify και το Apple Music.

Με αεραναρτήσεις, εξελιγμένη τετρακίνηση και 4 προεγκατεστημένα προγράμματα κίνησης off-road (Gravel, Mud, Sand, Rocks), οι σύγχρονες Cayenne συγκαταλέγονται στα πιο ικανά premium SUV που κυκλοφορούν εκεί έξω και για εκτός δρόμου χρήση. Στο ταξίδι παραμένουν άνετες, αλλά και ακριβείς σε αίσθηση και απόκριση όταν οι ταχύτητες ανέβουν. Για την ηλεκτρική Cayenne θα πρέπει να περιμένετε λίγο ακόμη. Θα παρουσιαστεί με τη νέα –4η– γενιά του μοντέλου.

Οδηγική εμπειρία με τη νέα Cayenne, αλλά και όλα τα μοντέλα παραγωγής της γερμανικής εταιρείας, μπορείτε να έχετε στη Λειψία και στο εκεί κέντρο δοκιμών Porsche Experience Center, που δέχεται κάθε μέρα εκατοντάδες επισκέπτες απ' όλο τον κόσμο με σειρά προτεραιότητας. Υπέροχη και η πόλη της Λειψίας για να ολοκληρωθεί αυτό το μοναδικό ταξίδι αναψυχής που θα πρέπει να οργανώσετε κάποια στιγμή στη ζωή σας!

Ferrari Purosangue: Νέα ράτσα αλόγων

Η Purosangue είναι ένα μοντέλο-σταθμός για τη Ferrari και δεν είναι τυχαίο ότι παρουσιάστηκε με την ευκαιρία της επετείου των 75 ετών της μάρκας. Το πρώτο SUV της εταιρείας από το Μαρανέλο είναι μια γνήσια Ferrari σε ό,τι αφορά το sportivness και τις επιδόσεις, αλλά κι ένα grand tourer με 4θυρο αεροδυναμικό αμάξωμα και 4θέσια καμπίνα. Βεβαίως, στην πράξη, η Purosangue δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως ένα κλασικό SUV για τα χώματα και την περιπέτεια, καθώς δεν έχει την απαραίτητη απόσταση από το έδαφος. Όμως στον αυτοκινητόδρομο πετάει, καθώς μπορεί να αναπτύξει μέγιστη ταχύτητα 310 χλμ. και να επιταχύνει σε χρόνο 3,3'' στα 0-100, σαν ένα πραγματικό supercar χάρη στην απόδοση ενός ατμοσφαιρικού V12 με 725 ίππους.

Ferrari Purosangue

Η Purosangue είναι το ψηλότερο και μεγαλύτερο μοντέλο που έχει παρουσιάσει η Ferrari μέχρι σήμερα, αλλά και το πιο βαρύ, με την ένδειξη στη ζυγαριά να δείχνει 2.033 κιλά – μολονότι έχει αλουμινένιο πλαίσιο. Στα ιδιαίτερα στοιχεία της συγκαταλέγονται οι αντίθετα ανοιγόμενες πίσω πόρτες, η τετρακίνηση, ένα πρωτοποριακό σύστημα ενεργητικής ανάρτησης και τα carbon κεραμικά φρένα. Για να την παραγγείλετε, θα πρέπει να περιμένετε τουλάχιστον 2 χρόνια, καθώς η ζήτηση είναι απρόσμενα υψηλή και όλη η παραγωγή έχει ήδη δεσμευθεί μέχρι και τα τέλη του 2025.

Alfa Romeo 33 Stradale: Η αλητεία των δρόμων

Χαράς ευαγγέλια για τους απανταχού "αλφίστι" η παρουσίαση της σύγχρονης 33 Stradale με τους 620+ ίππους, που θα κυκλοφορήσει σε περιορισμένη παραγωγή. Σίγουρα έχετε μαντέψει σε πόσα αντίτυπα! Αυτά, λοιπόν, τα 33 αντίτυπα έχουν ήδη βρει τους τυχερούς ιδιοκτήτες τους, που κατέβαλαν το ποσό των 1,7 εκατ. ευρώ προ φόρων πριν από την πρεμιέρα του εντυπωσιακού μοντέλου στις 30 Αυγούστου. Η προγραμματισμένη έναρξη της παραγωγής της έχει οριστεί η 24η Ιουνίου 2024, που συμπίπτει με την 114η επέτειο της Alfa Romeo.

Alfa Romeo 33 Stradale

Η σύγχρονη εκδοχή της 33 Stradale –υπήρχε και το αρχέτυπο μοντέλο του 1967– αποτέλεσε προϊόν της συνεργασίας σχεδιαστών και τεχνικών με υποψήφιους αγοραστές του μοντέλου. Όπως δήλωσε και ο διευθύνων σύμβουλος της Alfa Romeo, Philippe Imparato, "αυτό είναι το πρώτο custom built μοντέλο της μάρκας από το 1969 και υπόσχομαι ότι δεν θα είναι και το τελευταίο".

Σχεδιαστικά, η νέα 33 Stradale είναι εμπνευσμένη από το ιστορικό μοντέλο. Με πόρτες που ανοίγουν προς τα πάνω, ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα, κίνηση στον πίσω άξονα τροχών και έναν V6 κινητήρα πραγματικό διαμάντι. Υπάρχει και ηλεκτρική έκδοση, που όμως ελάχιστους συγκίνησε, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας, παρά τους 750 ίππους της. Μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού οι παραγγελίες αυτής της έκδοσης. Η κατασκευή του εντυπωσιακού supercar της Alfa Romeo έχει ανατεθεί στην Carrozzeria Touring Superleggera, που φημίζεται για τη δεξιοτεχνία της στην κατασκευή ποιοτικών αυτοκινήτων.

Lamborghini Huracan Sterrato: Ταύρος σε υαλοπωλείο

Αυτός ο ταύρος σού δίνει φτερά! Κυριολεκτικά, αφού είναι ένας ταύρος της ράτσας Huracan, που αισθάνεται το ίδιο άνετα στο χώμα όσο και στην άσφαλτο, που είναι αναμφισβήτητα το φυσικό του τερέν. Έχει το υποκοριστικό Sterrato και, απ' όλες τις Huracan, είναι εκείνη που έχει την τάση να πλαγιολισθαίνει περισσότερο. Με αμάξωμα που στέκεται υψηλότερα από το έδαφος και ελαστικά μικτής χρήσης και... το έγκλημα κάπως έτσι ολοκληρώνεται. Αν η Urus λογίζεται ως ένα από τα πιο σπορ SUV του πλανήτη, τότε η Sterrato είναι ό,τι πιο κοντινό υπάρχει σε Urus, αλλά με εμφάνιση supercar.

Lamborghini Huracan Sterrato

Η Sterrato αγαπάει τις κλίσεις και παραδίδεται σε ατέλειωτα drifts. Η Lamborghini λέει ότι το συγκεκριμένο μοντέλο προορίζεται για ταχύτερες και πιο χαλαρές, ως προς την επιφάνεια, χωμάτινες διαδρομές τύπου ράλι, ενώ την ίδια στιγμή είναι επίσης πολύ διασκεδαστική σε μια ασφάλτινη πίστα. Κάτω από το καπό βρίσκεται ένας V10 κινητήρας με 602 ίππους, που εκτοξεύει τη Sterrato στα 0-100' σε μόλις 3,4''. Η αστραπιαία επιτάχυνση, η ξυραφένια απόκριση στο γκάζι και όλα τα θεατρινίστικα ουρλιαχτά και ξεσπάσματα του V10 στον κόφτη που ξέρουμε και αγαπάμε είναι και εδώ παρόντα. Παράλληλα, το επιπλέον ύψος, τα φαρδύτερα μετατρόχια και οι διευρυμένες διαδρομές των αναρτήσεων κάνουν αυτήν τη Huracan την πιο απολαυστική από όλες, ειδικά στο χώμα και ειδικά με τη λειτουργία Rally στο on.

Audi RS6 Avant: Διακριτική γοητεία

Υπέροχα μοντέλα τα Avant. Τα station wagon, δηλαδή, της Audi με τη φίνα ευρωπαϊκή γραμμή. Αν μάλιστα έχουν και τον ονομαστικό προσδιορισμό RS, τότε τα πράγματα αποκτούν υπεραξία. Το RS6 Avant είναι το πιο ισορροπημένο wagon επιδόσεων της αγοράς. Με 441 ίππους, θηριώδη ροπή 800 Nm και την πρόσφυση που δίνει η εξελιγμένη τετρακίνηση Quattro, αυτό το Audi βάζει φωτιά στον δρόμο. Με 3,6'' για τα 0-100, που παραπέμπουν σε επιδόσεις supercar. Κι όμως, το RS6 Avant προσφέρει κορυφαία ποιότητα κύλισης και μπόλικη άνεση.

Audi RS6 Avant

Με χώρους για την οικογένεια ή την παρέα και όλες τις αποσκευές, ταξιδεύει αρχοντικά στον αυτοκινητόδρομο. Γι' αυτό είναι και τόσο δημοφιλές σε χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης. Είναι γεγονός πως τα μοντέλα τουρισμού, και ειδικά τα wagon, έχουν χάσει το έρεισμά τους στην αγορά έναντι των κάθε λογής SUV. Επίσης διαγκωνίζονται και με τα μοντέλα shooting brake, όπως ονομάζονται τα νεότερα ξαδέλφια τους. Ως εκ τούτου, το RS6 Avant θα έχει πάντα μια θέση στην καρδιά μας ως το πιο ισχυρό wagon της μεσαίας κατηγορίας. Ή, αλλιώς, ως ιδανικό αυτοκίνητο της οικογένειας... για κόντρες.

Ducati Multistrada V4S: Τουρισμός επιδόσεων

H 4η γενιά της Ducati Multistrada, της πιο προηγμένης on-off μοτοσικλέτας εκεί έξω, έρχεται στην έκδοση V4S Grand Tour ακριβώς κατά την επέτειο 20 ετών από την πρεμιέρα του πρώτου μοντέλου. Με ένα κάρο ηλεκτρονικά συστήματα, προηγμένη πέδηση και εξοπλισμό που θα ζήλευαν ακόμα και premium αυτοκίνητα, η V4S έχει να καυχιέται και για τον κινητήρα της. Ο καινούργιος V4 των 170 ίππων αποτελεί τον αντικαταστάτη των κινητήρων Desmosedici και ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο, καθώς ενσωματώνει τις παραδοσιακές αξίες Ducati, όπως εμπνευσμένη σχεδίαση, απόδοση και αξιοπιστία. Με τεχνολογία τελευταίας γενιάς και υλικά πρώτης τάξεως, εγγυάται ανθεκτικότητα στον χρόνο, ξεχωρίζοντας –εκτός άλλων– και για τα μακρά διαστήματα στη συντήρησή του.

Ducati Multistrada V4S

Από τον κόσμο των αγώνων προέρχεται ο αντίστροφα περιστρεφόμενος στροφαλοφόρος και η τεχνολογία ανάφλεξης δύο παλμών (Twin Pulse), στοιχεία που θυμίζουν τη λειτουργία και την απόκριση ενός V2 μοτέρ. Επίσης ο νέος κινητήρας έχει μηχανισμό απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων σε συνθήκες χαμηλού έργου ή κατά τη στάση σε φανάρια.

Multistrada σημαίνει απρόσκοπτη κίνηση σε διαφορετικά τερέν και η νέα V4S καταπίνει χιλιόμετρα επί χιλιομέτρων προσφέροντας σε αναβάτη και συναναβάτη ασφάλεια, προστασία, κράτημα και επιδόσεις. Ζυγισμένη στα στροφιλίκια, δυνατή στις ευθείες και ανάλαφρη στην καθημερινότητα. Αυτή είναι η νέα Multistrada V4S, που συνοδεύεται από 4 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης και οδικής βοήθειας χωρίς περιορισμό διανυθέντων χιλιομέτρων.

MV Agusta LXP Edi Orioli: Αφορμή για περιπέτεια

Δεν μπορεί παρά να το έχετε ακούσει: Η MV Agusta είναι η Ferrari σε δύο τροχούς. Με ιταλικές ρίζες, σπορ δημιουργίες, προωθημένη τεχνολογία και υπερβατικές τιμές. Η MV Agusta, με τα 37 παγκόσμια πρωταθλήματα και με εμβληματικούς αναβάτες αγώνων στις τάξεις της, όπως ο θρυλικός Giacomo Agostini, άφησε πίσω της τα πέτρινα χρόνια και, έχοντας και πάλι στο τιμόνι της τον Giovanni Castiglioni, διεκδικεί μια νέα θέση στην ιστορία του μοτοσικλετισμού. Τα μοντέλα της MV Agusta επανήλθαν στην ελληνική αγορά, αυτήν τη φορά μέσω του ομίλου επιχειρήσεων Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ. Η σειρά μοντέλων LXP είναι της κλάσεως των μεγάλων enduro τουρισμού, που τα καταφέρνουν εξίσου καλά στο χώμα όσο και στην άσφαλτο.

MV Agusta LXP Edi Orioli

Η έκδοση LXP Edi Orioli, που φέρει το όνομα ενός από τους πιο επιδραστικούς οδηγούς ράλι στους δύο τροχούς, με 4 νίκες σε ράλι Ντακάρ και μία νίκη σε ράλι Φαραώ, είναι ό,τι πιο κοντά στην περιπέτεια έχει να προσφέρει η MV Agusta στο ένθερμο κοινό της. Με έναν ροπάτο 3κύλινδρο κινητήρα στα 931 κυβικά απόδοσης 124 ίππων που ζυγίζει μόλις 57 κιλά, μεγάλους ακτινωτούς τροχούς, τελικό από τιτάνιο της Termignoni και απόβαρο μόλις 220 κιλών, το LXP Edi Orioli είναι ένα on-off χάρμα εργονομίας, αεροδυναμικής, εξοπλισμού, αλλά και οφθαλμών. Όσοι πιστοί της περιπέτειας προσέλθετε. H MV Agusta έχει ήδη ξεκινήσει το νέο της ταξίδι στην ελληνική αγορά.


Από τον Φώτη Ραΐση

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Τι είναι πάλι αυτό το Bitcoin halving και πώς θα το επηρεάσει;

Το επόμενο halving είναι προ των πυλών και εντός διαβάζεις όλα όσα πρέπει να ξέρεις για αυτό.

Γραφει Παυλος Κρουστης

Όσα είπε ο Αλέξανδρος Αντωνόπουλος για τη 'δύσκολη' σχέση του με τον Αλέξη Μινωτή

O δημοφιλής ηθοποιός βρέθηκε τα μεσάνυχτα της Πέμπτης στο πλατό του Ενώπιος Ενωπίω.

Η συγκλονιστική φωτογραφία που πήρε το πρώτο βραβείο του World Press Photo

Η φωτογραφία ανήκει στον φωτορεπόρτερ του Reuters Mohammed Salem και συνοψίζει το δράμα των Παλαιστίνιων.

To νέο ρεκόρ του Netflix

H Netflix ξεπέρασε τις προσδοκίες της Wall Street για δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο την Πέμπτη.