Η ιστορία της Lamborghini

Μία ημέρα σαν τη σημερινή, το 1916, ερχόταν στη ζωή ο Ferruccio Lamborghini. Και αυτή είναι η ιστορία του εμβληματικού brand που δημιούργησε.

Ο Ferruccio Lamborghini γεννήθηκε στις 28 Απριλίου 1916, στο χωριό Ρενάτσο, το οποίο απέχει περίπου 40 χιλιόμετρα από την Μπολόνια και ήταν γιος μιας οικογένειας αγροτών. Το πάθος του για τις μηχανές τον ώθησε να εγκαταλείψει το σχολείο και να πιάσει δουλειά από μικρή ηλικία σε μια εταιρεία που επισκεύαζε οχήματα του στρατού.

Από την Ρόδο στο Τσέντο

Κάτι που κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου θα τον οδηγήσει και στη Ρόδο, σαν μηχανικό και επισκευαστή για λογαριασμό του 50ού μικτού τμήματος μηχανικού του ιταλικού στρατού.

Η ιστορία της LamborghiniGetty Images

Μετά το τέλος του πολέμου και επιστρέφοντας στην πατρίδα του, ο Ferruccio θα φτιάξει μια εταιρεία που κατασκεύαζε τρακτέρ, βλέποντας την άνοδο της αγροτικής βιομηχανίας. Μάλιστα, αγοράζει ή βρίσκει εγκαταλελειμμένα στρατιωτικά οχήματα και τα μετατρέπει σε αγροτικά.

> Διάβασε ακόμη: Οι κορυφαίοι χρωματικοί συνδυασμοί της Lamborghini

Το 1948 ιδρύει και επίσημα στην κωμόπολη του Τσέντο (λίγα λεπτά από το χωριό του) την Lamborghini. Σύντομα, η εταιρεία εξελίσσεται σε μία από τις σημαντικότερες όλης της χώρας, με αποτέλεσμα ο Lamborghini να πλουτίσει και ως εκ τούτου να είναι σε θέση να αγοράσει πολλά σπορ αυτοκίνητα, που ήταν και το πάθος του. Μεταξύ αυτών και μερικές Ferrari.

ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΛΑΜΠΟΡΓΚΙΝΙ 3Getty Images
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΛΑΜΠΟΡΓΚΙΝΙ 7Getty Images
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΛΑΜΠΟΡΓΚΙΝΙ 4Getty Images

Ο αστικός μύθος υποστηρίζει πως οδηγούσε διαφορετικό αυτοκίνητο κάθε μέρα, κάτι που με τη σειρά του οδήγησε τον Ferruccio στο να στέλνει επιστολές στις εταιρείες τονίζοντας τις ατέλειες του κάθε μοντέλου. Μάλιστα, όταν ο Ferrari του απάντησε υποτιμητικά σε μία από αυτές, ο Lamborghini πήρε την απόφαση να φτιάξει το δικό του supercar (για τα δεδομένα της εποχής πάντοτε).

Η ίδρυση ενός μύθου και ο ταύρος

Η Automobili Lamborghini θα ιδρυθεί τελικά τον Μάιο του 1963 στην περιοχή της Σαντ'Αγκάτα, προαστίου ουσιαστικά της Μπολόνια.

ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΛΑΜΠΟΡΓΚΙΝΙ 1Getty Images
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΛΑΜΠΟΡΓΚΙΝΙ 6Getty Images

Στις τάξεις της θα βρεθούν σύντομα αρκετοί από τους πιο ταλαντούχους μηχανικούς της Ιταλίας, ανάμεσά τους και ο Giotto Bizzarrini, μέχρι πρότινος ιθύνων νους για τους κινητήρες της Ferrari.

  • Όταν το 1948, ο Ferruccio Lamborghini ίδρυε την εταιρεία του στο Τσέντο, επέλεξε για έμβλημά της τον ταύρο. Το λογότυπο σχετιζόταν τόσο με το ζώδιο του Ferruccio αλλά και το γεγονός πως ήταν λάτρης των ταυρομαχιών.

Έξι μήνες αργότερα, στην έκθεση αυτοκινήτου του Τορίνο, θα παρουσιαστεί η Lamborghini 350 GTV. Αφού το συγκεκριμένο μοντέλο πούλησε 120 αντίτυπα, η εταιρεία προχώρησε στη δημιουργία της 400 GT, που ουσιαστικά έβαλε τη Lamborghini δυνατά στο παιχνίδι των σπορ αυτοκινήτων.

> Διάβασε ακόμη: Η γοητευτική 50άρα Lamborghini Urraco

Ο Ferruccio έβαλε επικεφαλής του τεχνικού τμήματος τους νεαρούς Paolo Stanzani και Gian Paolo Dallara, οι οποίοι μαζί με τον σχεδιαστή Marcello Gandini και τον Nuccio Bertone δημιούργησαν την θρυλική Miura P400, που εξέπληξε τους πάντες στο σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης το 1966. Κάτι που συνεχίστηκε και με αρκετά ακόμη μοντέλα της εταιρείας, μέχρι και στις ημέρες μας.

Στο σήμερα

Σαν μέλος του Volkswagen Group (μαζί με brands όπως η Audi, η Porsche, η Bentley κ.α.), η Lamborghini πουλά πλέον περισσότερα αυτοκίνητα από ποτέ. Πλέον υπάρχουν μόνο τρεις σειρές παραγωγής που αφορούν τις Urus, Huracan και Aventador.

ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΛΑΜΠΟΡΓΚΙΝΙ 2Getty Images

Η Huracan διαδέχθηκε την Gallardo το 2014, ενώ η Aventador (η οποία παραμένει το best seller της εταιρείας) είχε αντικαταστήσει την Murcielago το 2010. Η πιο πρόσφατη προσθήκη στο portfolio της Lamborghini είναι το πρώτο SUV της εταιρείας, το Urus. Σε έναν τομέα, που φαίνεται πως θα αποτελέσει ένα από τα πεδία μάχης για όλα τα superbrands του χώρου στο άμεσο μέλλον.

> Διάβασε ακόμη: Tι συνέβη όταν η BMW συνεργάστηκε με την Lamborghini

Η Lamborghini έχει δεσμευτεί να διατηρήσει τους 12κύλινδρους κινητήρες για όλα τα αυτοκίνητά της ενώ παράλληλα και αυτή θα δουλέψει περισσότερο το ενδεχόμενο ηλεκτροκίνησης.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

#STYLEGUIDE BY CLODIST - SALE SHOPPING LIST

Kάθε μέρα οι editors του Esquire προτείνουν τις καλύτερες επιλογές στις εκπτώσεις από το Clodist.gr

Το πουπουλένιο μπουφάν

Μαύρο packable μπουφάν, Columbia explore more

Η πλεκτή ζακέτα με το φερμουάρ

Πλεκτή ζακέτα με stand-up γιακά, Crossley explore more

Το ιδιαίτερο πορτοφόλι

Πορτοφόλι με μοντέρνο ντιζάιν, Boss explore more

Το outdoor παντελόνι

Παντελόνι από υδροαπωθητικό και αντιανεμικό ύφασμα, The North Face explore more

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Οι 'σιδερένιες γυναίκες' της 24ωρης Daytona

Στα πρόσωπα 4 κυριών εκφράζεται το πιο δημοφιλές σκέλος του Women In Motorsport. Είναι οι Iron Dames και φέτος έκαναν ντεμπούτο στις 24 ώρες της Daytona.

Γραφει TopGear

Τελικά τι ώρα είναι τώρα στη Σελήνη;

Προς το παρόν δεν υπάρχει απάντηση, αλλά όλοι έχουν αρχίσει να την ψάχνουν, επειγόντως.

20 λέξεις που δεν υπήρχαν πριν από 45 χρόνια

Οι πιο δημοφιλείς νεολογισμοί και τα γλωσσικά δάνεια που έγιναν κομμάτι της σύγχρονης ελληνικής γλώσσας.

Γραφει Τιμος Σαλαμες

Bodybuilding για καλύτερο ύπνο

Υπάρχουν πολλές απαντήσεις στο ερώτημα του πώς θα κοιμηθείς εύκολα, αλλά αυτή δεν την περιμέναμε.

Γραφει Γιαννης Σπανος

Η Gen Z δε μπορεί να αποφασίσει ακόμη για την απομακρυσμένη εργασία

Τα αποτελέσματα μίας πρόσφατης διεθνούς έρευνας δείχνουν διχασμό στη στάση των νέων απέναντι στην τηλεργασία.

Γραφει Τιμος Σαλαμες

Πόσα κιλά αντέχει το πεντάλ φρένου στην Formula 1;

Η ομάδα της Mercedes στην Formula 1 μας δείχνει τα πεντάλ στα μονοθέσια των Hamilton και Russell σε μια νέα σειρά video που αποκαλύπτουν μυστικά της F1.

Γραφει TopGear