
Γιατί η Ferrari θα απορρίπτει τις κακόγουστες ειδικές παραγγελίες
Η Ferrari εξετάζει το ενδεχόμενο να βάλει "φρένο" στις υπερβολικά εκκεντρικές εξατομικεύσεις που ζητούν οι εύποροι πελάτες της και έχει σοβαρό λόγο που θα το κάνει.

Η Ferrari φέρεται να σχεδιάζει περιορισμούς στις διαθέσιμες επιλογές χρωμάτων και σχεδίων, με στόχο να αποτρέψει εμφανίσεις που χαρακτηρίζονται από υπερβολές, όπως έντονα χρώματα, φανταχτερές λεπτομέρειες και εκκεντρική αισθητική.
Οι διασημότητες και οι influencers έχουν κατά καιρούς επιλέξει μοναδικά βαψίματα και επενδύσεις βινυλίου που περιλαμβάνουν emojis, ακόμα και graffiti, κάτι που σύμφωνα με τη Ferrari δεν συνάδει με τις αξίες της.
Ενδεικτικό είναι ότι το κλασικό κόκκινο Rosso Corsa, το οποίο αποτελούσε κάποτε τη συντριπτική πλειονότητα των επιλογών, πλέον καλύπτει μόλις το 40% των νέων παραγγελιών.
Ο CEO της Ferrari, Μπενεντέτο Βίνια, ανέφερε στην εφημερίδα The Telegraph: "Σκεφτόμαστε εσωτερικά το ενδεχόμενο να προεπιλέξουμε συγκεκριμένους χρωματικούς συνδυασμούς. Πρέπει να είμαστε προσεκτικοί, καθώς οφείλουμε να προστατεύσουμε τις αξίες και την ταυτότητα της μάρκας".
Ο ίδιος επισήμανε ότι κάποιοι συνδυασμοί δεν είναι επιθυμητοί από μελλοντικούς αγοραστές, συγκρίνοντας το ζήτημα με τη δυσκολία πώλησης μιας ποδοσφαιρικής φανέλας που έχει ήδη όνομα τυπωμένο στην πλάτη της.
Περιορισμοί και μετά την αγορά
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Ferrari προσπαθεί να διαφυλάξει την εικόνα της, καθώς παλαιότερα έχει κινηθεί νομικά εναντίον ιδιοκτητών που παραποίησαν υπερβολικά τα αυτοκίνητά τους. Χαρακτηριστική είναι η υπόθεση του μουσικού Joel Zimmerman, γνωστού ως Deadmau5, ο οποίος το 2014 δέχθηκε εντολή παύσης και διακοπής από τη Ferrari επειδή είχε διακοσμήσει μια 458 Italia με το meme του Nyan Cat -έναν γαλάζιο γάτο που ταξιδεύει στο διάστημα αφήνοντας ένα ουράνιο τόξο.
Παράλληλα, η Ferrari φημίζεται για την επιλεκτική της πολιτική απέναντι στους πελάτες. Τα νεότερα μοντέλα συχνά διατίθενται μόνο σε μακροχρόνιους πελάτες που έχουν ήδη αγοράσει Ferrari, ενώ οι πιο σπάνιες και συλλεκτικές εκδόσεις πωλούνται αποκλειστικά μέσω πρόσκλησης.
Η Κληρονομιά του Έντζο Φεράρι
Η Ferrari ιδρύθηκε το 1947 από τον Έντζο Φεράρι, ο οποίος από μικρός ονειρευόταν να γίνει οδηγός αγώνων. Ο πατέρας του τον είχε πάει σε έναν αγώνα έξω από τη Μπολόνια όταν ήταν 10 ετών, αλλά οι άλλες του φιλοδοξίες περιλάμβαναν τη δημοσιογραφία και το λυρικό τραγούδι.
Το 1919, μετακόμισε στο Μιλάνο για να εργαστεί ως δοκιμαστής αυτοκινήτων και την ίδια χρονιά έκανε το αγωνιστικό του ντεμπούτο. Ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος έβαλε προσωρινά τέλος στην αγωνιστική του καριέρα, αλλά ο ίδιος ίδρυσε ένα εργοστάσιο στη Μόντενα που παρήγαγε εργαλεία και μηχανήματα, ακόμα και υπό γερμανική κατοχή.
Μετά τον πόλεμο, δημιούργησε τη Ferrari, συγκεντρώνοντας μια ομάδα από παλιούς συνεργάτες για να κατασκευάσει έναν κινητήρα 1.500 κ.εκ., που θεωρούνταν τότε το ""ερό δισκοπότηρο" του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Το 1947, το πρώτο αυτοκίνητο της φίρμας, η Ferrari 125, έκανε το ντεμπούτο της και γρήγορα απέσπασε νίκες, σε αγώνες όπως το Mille Miglia, ενώ το 1949 θριάμβευσε στις 24 Ώρες του Λε Μαν.
Μέχρι το 1951, η Ferrari είχε κατακτήσει τον πρώτο της παγκόσμιο τίτλο με το Tipo 375, κάνοντας τον Έντζο να "κλάψει από χαρά", όπως ανέφερε. Από εκεί και πέρα, ξεκίνησε να κατακτά και μια άλλη αγορά: αυτή των πολυτελών αυτοκινήτων δρόμου, με προσωπικότητες όπως ο Σάχης του Ιράν, ο Άγκα Χαν και οι οικογένειες Ντιπόν και Ντάλες να αποκτούν μοντέλα της Ferrari.
Με 500 εργαζόμενους υπό τις διαταγές του, ο ίδιος είχε αποκτήσει τη φήμη ενός "μεγαλομανούς" εργοδότη, που δεν ανεχόταν την επιτυχία των υφισταμένων του. Όποιος γινόταν υπερβολικά πετυχημένος, έβρισκε γρήγορα τον δρόμο της εξόδου, καθώς μόνο ο Έντζο έπρεπε να είναι στο προσκήνιο.
Η Ferrari παραμένει μια από τις πιο εμβληματικές μάρκες αυτοκινήτων στον κόσμο, διατηρώντας αυστηρό έλεγχο στην εικόνα της και την πελατεία της. Η προσπάθειά της να περιορίσει τις φανταχτερές παραγγελίες επιβεβαιώνει ότι η μάρκα συνεχίζει να υπερασπίζεται την παράδοση και το κύρος της, αποφεύγοντας κάθε τι που θα μπορούσε να την κάνει να μοιάζει λιγότερο ξεχωριστή.
Πηγή: topgeargreece.gr
Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
Δείτε την τέλεια παραλία με άμμο στην Αττική
Η τέλεια αμμουδιά υπάρχει στην Αττική και μάλιστα απέχει μόλις λίγα λεπτά από το κέντρο της Αθήνας. Χρυσή άμμος, γαλαζοπράσινα νερά και ηλιοβασίλεμα που θυμίζει νησί.
Γραφει Νικη ΚοντομηναΑν έχεις κινητό Android, μην χρησιμοποιείς αυτόν τον browser
Αυτός ο browser σε κινητό Android μπορεί να φαίνεται ακίνδυνος, αλλά συλλέγει τεράστιες ποσότητες προσωπικών δεδομένων. Δες πώς να προστατευτείς με εναλλακτικούς browsers.
Γραφει Παυλος ΚρουστηςΟι πιο ακριβοπληρωμένοι CEO στον χώρο του αυτοκινήτου-δείτε τις αποδοχές τους
Η λίστα με τις απολαβές των κορυφαίων CEO στον χώρο της τεχνολογίας και της αυτοκινητοβιομηχανίας, είναι ενδεικτική των στρατηγικών κατευθύνσεων των εταιρειών.
Γιατί η δύναμη στους πήχεις σου είναι μυστικό μακροζωΐας
Η δύναμη της λαβής είναι βασικός δείκτης υγείας και μακροζωίας. Μάθε πώς με απλές ασκήσεις για τους πήχεις μπορείς να βελτιώσεις τη φυσική σου κατάσταση και να μειώσεις κινδύνους.
Γραφει Τιμος ΣαλαμεςO Neymar κληρονόμησε 1 δισ. ευρώ από κάποιον Βραζιλιάνο που δεν είχε συναντήσει ποτέ
Ένας Βραζιλιάνος επιχειρηματίας που δεν είχε γνωρίσει ποτέ τον Neymar φαίνεται πως άφησε σε εκείνον την περιουσία του. Η κληρονομιά αγγίζει το 1 δισ. ευρώ.
Γραφει Παυλος ΚρουστηςΈχει φάει ξύλο και μαχαιριά, τον έχουν χτυπήσει αμάξι και λεωφορείο-ποιος πασίγνωστος ηθοποιός παραμένει ζωντανός
Για τους περισσότερους ηθοποιούς η δράση τελειώνει όταν κλείνουν οι κάμερες, για εκείνον όμως, συνεχίζεται και στην καθημερινότητά του. Κι ύστερα λένε για τις γάτες ότι είναι εφτάψυχες... Spoiler alert: Συμμετέχει στο cast του Wednesday.
Γραφει Νικη Κοντομηνα