Ποιος είναι ο λόγος που οι νέοι άνθρωποι δεν θέλουν να αγοράζουν αυτοκίνητο
Μια νέα μελέτη αντικατοπτρίζει πλήρως την απροθυμία των νέων να είναι ιδιοκτήτες αυτοκινήτου και εξηγεί γιατί το προτιμούν ως υπηρεσία παρά ως ιδιοκτησία.
Οι έρευνες και οι μελέτες μπορούν να αποκαλύψουν ενδιαφέρουσες τάσεις που διαμορφώνουν την αυτοκινητοβιομηχανία. Ξέρουμε ήδη ότι οι Αμερικανοί δεν εμπιστεύονται πλήρως τα αυτόνομα οχήματα, εξακολουθούν να προτιμούν τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και θεωρούν τις οθόνες για τους επιβάτες περιττές.
Μια νέα έρευνα, ωστόσο, δείχνει κάτι ακόμα πιο εντυπωσιακό: ένα σημαντικό ποσοστό των νέων στις Ηνωμένες Πολιτείες δεν ενδιαφέρεται ιδιαίτερα να αποκτήσει αυτοκίνητο.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από την Deloitte, η οποία ρώτησε 286 Αμερικανούς ηλικίας 18 έως 34 ετών αν θα ήταν διατεθειμένοι να εγκαταλείψουν την ιδιοκτησία αυτοκινήτου υπέρ μιας πλήρως διαθέσιμης λύσης μετακίνησης ως υπηρεσίας (Mobility-as-a-Service - MaaS).
Αντίστοιχες απαντήσεις συλλέχθηκαν και από 392 άτομα στο Ηνωμένο Βασίλειο, 2.116 στη Νοτιοανατολική Ασία, 246 στη Νότια Κορέα, 191 στην Ιαπωνία, 404 στην Ινδία, 344 στη Γερμανία και 261 στην Κίνα.
Τα αποτελέσματα είναι αποκαλυπτικά: σε κάθε περιοχή, τουλάχιστον το ένα τρίτο των συμμετεχόντων δήλωσε ότι είναι κάπως πρόθυμοι, πρόθυμοι ή πολύ πρόθυμοι να μη διαθέτουν πλέον δικό τους όχημα. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, το ποσοστό αυτό έφτασε το 44%.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το χαμηλότερο ποσοστό καταγράφηκε στη Γερμανία, χώρα με έντονη αυτοκινητιστική κουλτούρα, όπου το 35% των ερωτηθέντων τάχθηκε υπέρ μιας MaaS λύσης. Στον αντίποδα, το 70% των Ινδών που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσε ότι θα προτιμούσε να βασίζεται σε υπηρεσίες κινητικότητας παρά να έχει δικό του αυτοκίνητο.
Τα αποτελέσματα σίγουρα θα προβληματίσουν τους λάτρεις των αυτοκινήτων, αλλά υπάρχουν αρκετοί παράγοντες που πρέπει να ληφθούν υπόψη. Πρώτον, το δείγμα της έρευνας είναι σχετικά μικρό σε σύγκριση με τον πληθυσμό των ΗΠΑ, που ξεπερνά τα 334 εκατομμύρια.
Δεύτερον, είναι σημαντικό να γνωρίζουμε το προφίλ των ερωτηθέντων: ζουν σε μεγάλες πόλεις όπως η Νέα Υόρκη, όπου η οδήγηση είναι δύσκολη, ή σε πιο απομονωμένες περιοχές όπως η Οκλαχόμα, όπου το αυτοκίνητο είναι απολύτως αναγκαίο; Τρίτον, υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ του "κάπως πρόθυμος" και του "πολύ πρόθυμος" να εγκαταλείψει κανείς την ιδιοκτησία αυτοκινήτου.
Η έρευνα δεν περιορίστηκε μόνο σε αυτό το ερώτημα. Παρείχε επίσης χρήσιμα δεδομένα για τις προτιμήσεις των καταναλωτών όσον αφορά τα συστήματα κίνησης και τις αυτόνομες τεχνολογίες.
Συγκεκριμένα, από τους 937 Αμερικανούς που συμμετείχαν, το 62% δήλωσε ότι θέλει το επόμενο αυτοκίνητό του να διαθέτει κινητήρα βενζίνης ή πετρελαίου. Μόλις το 5% επιθυμεί ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα, το 20% προτιμά ένα υβριδικό και το 6% ένα plug-in hybrid.
Εξίσου ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι το 52% των ερωτηθέντων στις ΗΠΑ εξέφρασε ανησυχία για την κυκλοφορία αυτόνομων ρομποταξί στις πόλεις τους, ενώ το 64% ανησυχεί για τη χρήση αυτόνομων φορτηγών στους αυτοκινητόδρομους.
Αυτό δείχνει ότι, παρά τη διάδοση των υπηρεσιών διαμοιρασμένης μετακίνησης, η ιδέα των πλήρως αυτόνομων οχημάτων δεν έχει ακόμα κερδίσει την εμπιστοσύνη του κοινού.
Τα ευρήματα της έρευνας καταδεικνύουν μια ενδιαφέρουσα δυναμική στην αγορά αυτοκινήτου. Αν και οι νέοι φαίνεται να δείχνουν μεγαλύτερη αποδοχή σε εναλλακτικές μορφές κινητικότητας, η ανάγκη για ιδιόκτητο αυτοκίνητο παραμένει ισχυρή, ιδίως σε περιοχές όπου οι δημόσιες συγκοινωνίες και οι υποδομές μετακίνησης δεν επαρκούν.
Πηγή: topgeargreece.gr
Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
Τα 5 χαρακτηριστικά των ανθρώπων με χαμηλή νοημοσύνη
Συνήθως οι έρευνες ασχολούνται με τα στοιχεία των ανθρώπων με υψηλό IQ, όμως η AI εντοπίζει και τα σημάδια που δείχνουν ανθρώπους με χαμηλή νοημοσύνη. Δείτε ποια είναι.
Γραφει Παυλος ΚρουστηςΟι πόλεις με το καλύτερο nightlife στον κόσμο-είναι μέσα η Αθήνα;
Μια παγκόσμια μελέτη αξιολογεί πόλεις με βάση την ασφάλεια, τις τιμές και το εύρος της διασκέδασης μετά τα μεσάνυχτα. Δες ποιες περιοχές ξεχώρισαν για τη νυχτερινή τους ενέργεια- Είναι μέσα η Αθήνα;
Γραφει Τιμος Σαλαμες4ο πρόγραμμα residency του Ιδρύματος Γ.&Α. Μαμιδάκη: Συνεργασίες ανάμεσα στην Τέχνη, την Επιστήμη και την Τεχνολογία (AST)
Αναλυτική επισκόπηση του Residency 2025 του Ιδρύματος Μαμιδάκη, ενός προγράμματος που προωθεί τη διεπιστημονική έρευνα και τη συνεργασία μεταξύ Τέχνης, Επιστήμης και Τεχνολογίας στην Κρήτη.
H Apple παρουσίασε μια κομμένη κάλτσα ως θήκη για iPhone-δε φαντάζεστε πόσο τη χρεώνει
H Apple ξαναχτυπά με ένα αξεσουάρ που έχει γίνει viral πριν καν κυκλοφορήσει: το iPhone Pocket, μια θήκη που πολλοί στο διαδίκτυο παρομοιάζουν με… κομμένη κάλτσα, αλλά με τιμή που "τσουρουφλάει".
Γραφει Παυλος ΚρουστηςΠώς ο Chuck Norris παραμένει τόσο fit στα 85 του
Στα 85 του, ο Chuck Norris δείχνει πως η ηλικία είναι απλώς ένας αριθμός. Με συνεχή άσκηση, πειθαρχία και σωστή προσέγγιση, παραμένει δυνατότερος από ποτέ.
Γραφει Γιαννης ΜπελεσιωτηςΟ Cristiano Ronaldo επέστρεψε στην Αμερική μετά από 11 χρόνια-Η συνάντησή του με τον Donald Trump
Ο Cristiano Ronaldo παρευρέθηκε σε επίσημο δείπνο στον Λευκό Οίκο μαζί με Donald Trump και Mohammed bin Salman, σε μια βραδιά γεμάτη πολιτικό και αθλητικό ενδιαφέρον.
Γραφει Γιαννης Μπελεσιωτης

