Ποιος είναι ο λόγος που οι νέοι άνθρωποι δεν θέλουν να αγοράζουν αυτοκίνητο

Μια νέα μελέτη αντικατοπτρίζει πλήρως την απροθυμία των νέων να είναι ιδιοκτήτες αυτοκινήτου και εξηγεί γιατί το προτιμούν ως υπηρεσία παρά ως ιδιοκτησία.

Γράφει: Esquire Editors 20 Φεβρουαρίου 2025

Οι έρευνες και οι μελέτες μπορούν να αποκαλύψουν ενδιαφέρουσες τάσεις που διαμορφώνουν την αυτοκινητοβιομηχανία. Ξέρουμε ήδη ότι οι Αμερικανοί δεν εμπιστεύονται πλήρως τα αυτόνομα οχήματα, εξακολουθούν να προτιμούν τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και θεωρούν τις οθόνες για τους επιβάτες περιττές.

Μια νέα έρευνα, ωστόσο, δείχνει κάτι ακόμα πιο εντυπωσιακό: ένα σημαντικό ποσοστό των νέων στις Ηνωμένες Πολιτείες δεν ενδιαφέρεται ιδιαίτερα να αποκτήσει αυτοκίνητο.

Διαβάστε Επίσης

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από την Deloitte, η οποία ρώτησε 286 Αμερικανούς ηλικίας 18 έως 34 ετών αν θα ήταν διατεθειμένοι να εγκαταλείψουν την ιδιοκτησία αυτοκινήτου υπέρ μιας πλήρως διαθέσιμης λύσης μετακίνησης ως υπηρεσίας (Mobility-as-a-Service - MaaS).

Αντίστοιχες απαντήσεις συλλέχθηκαν και από 392 άτομα στο Ηνωμένο Βασίλειο, 2.116 στη Νοτιοανατολική Ασία, 246 στη Νότια Κορέα, 191 στην Ιαπωνία, 404 στην Ινδία, 344 στη Γερμανία και 261 στην Κίνα.

Τα αποτελέσματα είναι αποκαλυπτικά: σε κάθε περιοχή, τουλάχιστον το ένα τρίτο των συμμετεχόντων δήλωσε ότι είναι κάπως πρόθυμοι, πρόθυμοι ή πολύ πρόθυμοι να μη διαθέτουν πλέον δικό τους όχημα. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, το ποσοστό αυτό έφτασε το 44%.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το χαμηλότερο ποσοστό καταγράφηκε στη Γερμανία, χώρα με έντονη αυτοκινητιστική κουλτούρα, όπου το 35% των ερωτηθέντων τάχθηκε υπέρ μιας MaaS λύσης. Στον αντίποδα, το 70% των Ινδών που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσε ότι θα προτιμούσε να βασίζεται σε υπηρεσίες κινητικότητας παρά να έχει δικό του αυτοκίνητο.

Τα αποτελέσματα σίγουρα θα προβληματίσουν τους λάτρεις των αυτοκινήτων, αλλά υπάρχουν αρκετοί παράγοντες που πρέπει να ληφθούν υπόψη. Πρώτον, το δείγμα της έρευνας είναι σχετικά μικρό σε σύγκριση με τον πληθυσμό των ΗΠΑ, που ξεπερνά τα 334 εκατομμύρια.

Δεύτερον, είναι σημαντικό να γνωρίζουμε το προφίλ των ερωτηθέντων: ζουν σε μεγάλες πόλεις όπως η Νέα Υόρκη, όπου η οδήγηση είναι δύσκολη, ή σε πιο απομονωμένες περιοχές όπως η Οκλαχόμα, όπου το αυτοκίνητο είναι απολύτως αναγκαίο; Τρίτον, υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ του "κάπως πρόθυμος" και του "πολύ πρόθυμος" να εγκαταλείψει κανείς την ιδιοκτησία αυτοκινήτου.

Η έρευνα δεν περιορίστηκε μόνο σε αυτό το ερώτημα. Παρείχε επίσης χρήσιμα δεδομένα για τις προτιμήσεις των καταναλωτών όσον αφορά τα συστήματα κίνησης και τις αυτόνομες τεχνολογίες.

Συγκεκριμένα, από τους 937 Αμερικανούς που συμμετείχαν, το 62% δήλωσε ότι θέλει το επόμενο αυτοκίνητό του να διαθέτει κινητήρα βενζίνης ή πετρελαίου. Μόλις το 5% επιθυμεί ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα, το 20% προτιμά ένα υβριδικό και το 6% ένα plug-in hybrid.

Εξίσου ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι το 52% των ερωτηθέντων στις ΗΠΑ εξέφρασε ανησυχία για την κυκλοφορία αυτόνομων ρομποταξί στις πόλεις τους, ενώ το 64% ανησυχεί για τη χρήση αυτόνομων φορτηγών στους αυτοκινητόδρομους.

Διαβάστε Επίσης

Αυτό δείχνει ότι, παρά τη διάδοση των υπηρεσιών διαμοιρασμένης μετακίνησης, η ιδέα των πλήρως αυτόνομων οχημάτων δεν έχει ακόμα κερδίσει την εμπιστοσύνη του κοινού.

Τα ευρήματα της έρευνας καταδεικνύουν μια ενδιαφέρουσα δυναμική στην αγορά αυτοκινήτου. Αν και οι νέοι φαίνεται να δείχνουν μεγαλύτερη αποδοχή σε εναλλακτικές μορφές κινητικότητας, η ανάγκη για ιδιόκτητο αυτοκίνητο παραμένει ισχυρή, ιδίως σε περιοχές όπου οι δημόσιες συγκοινωνίες και οι υποδομές μετακίνησης δεν επαρκούν.

Πηγή: topgeargreece.gr

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

Μερικές συμβουλές για να καταφέρεις να περπατάς περισσότερο

Μικρές, απλές κινήσεις μπορούν να σε βοηθήσουν να περπατάς περισσότερο μέσα στη μέρα, χωρίς να χρειάζεται να αλλάξεις ολόκληρη τη ζωή σου. Το περπάτημα μπορεί να γίνει συνήθεια πολύ εύκολα.

Γραφει Τιμος Σαλαμες

Ο απόλυτος οδηγός για να φλερτάρεις επιτυχημένα στο γυμναστήριο

Το γυμναστήριο είναι χώρος άσκησης, αλλά μπορεί να γίνει και σημείο γνωριμιών. Η σωστή στάση, ο σεβασμός και τα όρια κάνουν τη διαφορά ανάμεσα σε μια θετική επαφή και μια άβολη στιγμή.

Γραφει Πωλινα Φραγκου

Υπάρχει εκκλησία που οι τοίχοι είναι φτιαγμένοι από ανθρώπινα οστά

Δε μαγνητίζει τους επισκέπτες με εντυπωσιακές τοιχογραφίες ή μεγαλοπρεπείς τρούλους, αλλά φτιάχτηκε για να σκεφτούμε το concept της ζωής και του θανάτου με διαφορετικό τρόπο.

Γραφει Νικη Κοντομηνα

Ο "μπαμπάς" του ίντερνετ εξηγεί γιατί το έδωσε δωρεάν

Ο Tim Berners-Lee πίστευε ότι το ίντερνετ έπρεπε να είναι ελεύθερο για όλους. Σήμερα, εξηγεί γιατί "χάσαμε τον δρόμο" και πώς μπορούμε να πάρουμε πίσω τον έλεγχο του ψηφιακού μας κόσμου.

Γραφει Παυλος Κρουστης

Η απόλυτη μάχη του 1ου Red Bull Gym Clash World Final στην Αθήνα - η θέση που κατέκτησε η Ελλάδα

Η μάχη κορυφώθηκε στον Θόλο του ΚΠΙΣΝ με Βραζιλία και Ελλάδα να χαρίζουν έναν αξέχαστο τελικό.

Τα 4+1 πράγματα που έμαθα από το Red Bull Gym Clash-Η Αθήνα στο επίκεντρο του fitness

Στον Θόλο του ΚΠΙΣΝ, 15 ομάδες από 13 χώρες έδωσαν μια εντυπωσιακή παράσταση στο Red Bull Gym Clash. Ένα event γεμάτο ρυθμό, ομαδικό πνεύμα και εμπειρίες που μένουν.

Γραφει Γιαννης Μπελεσιωτης