Στα μυστικά δωμάτια όπου γεννιούνται οι Lexus

Στο ευρωπαϊκό Design Center της Lexus, στη Νίκαια της Γαλλίας, η εικονική πραγματικότητα, η ακρίβεια και η πρωτοτυπία ενώνονται, με αποτέλεσμα τα μοναδικά αυτοκίνητα της ιαπωνικής εταιρείας.

Γράφει: Μπάμπης Δούκας 06 Μαΐου 2019

Πόσα μυστικά μπορεί να κρύβονται μέσα σε ένα κέντρο σχεδιασμού μίας αυτοκινητοβιομηχανίας; Αν κρίνουμε από το εύρος του ιδιαίτερου και αρκετά εκτεταμένου κλάδου των τεσσάρων τροχών, μάλλον πάρα πολλά. Άλλωστε ο σχεδιασμός είναι ένα από τα βασικότερα όπλα του εκάστοτε brand προκειμένου να ξεπεράσει τον ανταγωνισμό και να χτίσει τη δική του προσωπικότητα στο χώρο. 

Κοντά στη Νίκαια της Γαλλίας βρίσκεται το Lexus Europe Design Center -γνωστό και ως ED2. Πρόκειται για το κέντρο σχεδιασμού του γνωστού ιαπωνικού brand (που λάνσαρε η Toyota το 1989 με αποκλειστικό στόχο την κατασκευή πολυτελών αυτοκινήτων) και φτιάχτηκε το 2001. Το ED2 ήρθε να προστεθεί στα αντίστοιχα design centers του Όκλαντ, του Σάο Πάολο, της Μελβούρνης, του Νιούπορτ της Καλιφόρνια, της Σανγκάης και ασφαλώς της Ναγκόγια (η ιαπωνική πόλη που αποτελεί την έδρα της Toyota). Η κοσμοπολίτικη πόλη της Γαλλίας δεν επιλέχθηκε τυχαία, καθώς οι άνθρωποι της εταιρείας ήθελαν να βρίσκονται σε μικρή απόσταση από την πίστα της F1 στο Μονακό και κοντά στην πρωτεύουσα της μόδας, το Μιλάνο. 

Στα μυστικά δωμάτια όπου γεννιούνται οι Lexus

Το σχεδόν 6.000 τμ κτίριο είναι τοποθετημένο σε έναν λόφο, κρυμμένο ανάμεσα στα δέντρα - μία ιδανική τοποθεσία για κάποιον ή κάτι που επιθυμεί να αποφύγει τα αδιάκριτα βλέμματα. Από την άλλη, διαθέτει μία καταπληκτική θέα στη γαλλική Ριβιέρα. Κάθε επισκέπτης είναι υποχρεωμένος να αφήσει το κινητό του τηλέφωνο στην είσοδο, όπως οι πιστολάδες άφηναν τα όπλα τους στην είσοδο του σαλούν, σε κλασικά γουέστερν. Το πρώτο πράγμα που παρατηρεί κάποιος είναι πως το κάθε τι εδώ είναι εξαιρετικά όμορφο: Φωτεινά χρώματα, έπιπλα εξαιρετικού design, διακοσμητικά αντικείμενα και λεπτομέρειες που εύκολα θα μπορούσαν να θεωρηθούν έργα τέχνης. 

Αυτός που υποδέχεται τους επισκέπτες -ειδικά αν οι τελευταίοι είναι πολύ σημαντικά πρόσωπα ή δημοσιογράφοι- είναι ο Ian Cartabiano (μέχρι πρότινος Chief Designer στο Νιούπορτ), που αρέσκεται στο να κάνει άπαντες να νιώσουν άνετα με τον αλέγκρο χαρακτήρα του και το σχεδόν κινηματογραφικό παρουσιαστικό του. 

Μία τυπική ξενάγηση ξεκινά με την προβολή slides - σε κάποια από τα οποία πρωταγωνιστεί ο ίδιος ο Cartabiano. Σαράντα άτομα, πολλών διαφορετικών εθνικοτήτων, εργάζονται στο ED2 και όπως εξηγεί ο Cartabiano, αυτό συμβαίνει γιατί η Lexus έχει επιλέξει τους καλύτερους του πλανήτη σε τομείς όπως η έρευνα, ο προηγμένος σχεδιασμός, η υποστήριξη της παραγωγής αλλά και τα επιχειρηματικά μοντέλα του μέλλοντος. Αυτό που τους προσφέρει η εταιρεία είναι ένα ιδανικό εργασιακό περιβάλλον.

ΛΕΞΟΥΣ 2

ΛΕΞΟΥΣ 3

ΛΕΞΟΥΣ 4

Είναι ακριβώς οι κατάλληλες συνθήκες ώστε να γίνει η αναζήτηση νέων υλικών, διαφορετικών αποχρώσεων και πρωτότυπων ιδεών σε σχέση με όλες εκείνες του ανταγωνισμού. Τα τεχνολογικά χαρίσματα έρχονται εδώ να συναντήσουν τις καλλιτεχνικές ανησυχίες των σχεδιαστών, χωρίς κανένα από τα δύο να εντάσσεται σε ένα πλαίσιο αυστηρών κανόνων και γρήγορων ρυθμών. Αυτό που μετρά άλλωστε είναι το τελικό αποτέλεσμα και όχι ο χρόνος στον οποίο θα προκύψει. Κάθε μήνα φτιάχνονται και εξετάζονται δεκάδες 3D μοντέλα και εκατοντάδες σκίτσα. Ελάχιστα θα φτάσουν μέχρι το τέλος, κάθε ένα όμως από αυτά έχει κάτι να προσφέρει.   

Υπάρχει, προφανέστατα, η φάση της μοντελοποίησης με πηλό από εξειδικευμένους τεχνίτες. Εκτός από αυτή όμως χρησιμοποιείται και ένα μηχάνημα που κατασκευάζει μοντέλα από πολυστυρένιο (υλικό που θυμίζει φελιζόλ) σε σύντομο χρονικό διάστημα. Στα τελευταία προστίθενται αργότερα λεπτομέρειες σχεδιασμένες στο χέρι (αεροτομές, φτερά κ.α.) που δημιουργούνται από λέιζερ εκτυπωτές. 

ΛΕΞΟΥΣ 5

Είπαμε, ο σχεδιασμός είναι εκείνος που διαφοροποιεί τον κάθε παίκτη της κατηγορίας. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι υποβαθμίζονται οι προδιαγραφές ασφαλείας ή ότι δεν δίνεται εξίσου μεγάλη προσοχή σε άλλους τομείς όπως η αυτόνομη οδήγηση ή η ηλεκτροκίνηση - αυτές όμως απαιτούν και νέες σχεδιαστικές κατευθύνσεις. Όχι, δεν υπάρχει κάποιο είδος σύγκρουσης ανάμεσα στην μηχανική, τον σχεδιασμό και το marketing. Το τελικό αποτέλεσμα άλλωστε προκύπτει πάντοτε μέσα από την τέλεια συνεργασία.

Η Lexus είναι ένα luxury brand, στο οποίο η τόλμη, η καινοτομία και οι επιδόσεις είναι απαραίτητα. Ο Koichi Suga (Chief Designer της Lexus) προσθέτει σε αυτά και κάτι ακόμη. Αυτό που στα ιαπωνικά ονομάζεται "omotenashi" και αποδίδεται ως η αίσθηση φιλοξενίας που προσπαθούν να προσδώσουν οι Ιάπωνες στα αυτοκίνητα που κατασκευάζουν. 

ΛΕΞΟΥΣ 6

Στο ED2 ο επισκέπτης βιώνει μία μοναδική εμπειρία που ξεπερνά κατά πολύ τα τετριμμένα. Η εννοιολογική προσέγγιση της εταιρείας και ο διαφορετικός τρόπος δουλειάς γίνονται αμέσως αντιληπτά. Η ισορροπία μετατρέπεται σε κομψότητα, χάρη στη δουλειά μίας διεθνούς ομάδας που ξέρει ακριβώς τι χρειάζεται για να δημιουργηθούν μοντέλα που θα συζητούνται για δεκαετίες. 

Από: Esquire IT

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Περισσoτερα για Ταξίδια & Ξενοδοχεία

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Cristiano Ronaldo αγόρασε το ακριβότερο supercar του κόσμου

Η Bugatti Voiture Noire είναι η νέα προσθήκη στο γκαράζ του Πορτογάλου σούπερ σταρ.

Triumph Rocket 3 TFC, η βασίλισσα των muscle bikes

Το νέο μοντέλο του θρυλικού βρετανικού brand ήρθε για να κυριαρχήσει στους δρόμους.