Tι συνέβη όταν η BMW συνεργάστηκε με την Lamborghini

Άπαντες περίμεναν το κορυφαίο concept της εποχής. Τελικά προέκυψαν εξωφρενικές τιμές, διακοπή της παραγωγής και πολλά ακόμη προβλήματα που σημάδεψαν την ιστορία και των δύο εταιρειών.

Γράφει: Αδαμάντιος Άττενμπεργκ 04 Νοεμβρίου 2019

Θεωρητικά, το M1 ήταν εκείνο το μοντέλο της BMW που σχεδιάστηκε για να σπάσει την κυριαρχία της Porsche στην πίστα. Και πράγματι, στους αγώνες, το εν λόγω όχημα της Bayerische Motoren Werke AG (το πλήρες όνομα της γερμανικής εταιρείας) άφηνε εξαρχής πάρα πολλές υποσχέσεις, κυρίως όσον αφορά τον ισχυρό του κινητήρα, τις εντυπωσιακές γραμμές και το καινοτόμο σχεδιασμό του. Ο τελευταίος, έφερε την υπογραφή του διάσημου automotive designer Giorgetto Giugiaro, ο οποίος ήδη από τα τέλη του 1950 είχε εργαστεί πάνω σε αρκετά supercars της εποχής.

Ο ιδρυτής της Italdesign (με θητεία μεταξύ άλλων στις Fiat, Bertone και Ghia) είχε ήδη δεχθεί από το 1977 την πρόταση της BMW για ένα αν μη τι άλλο δύσκολο όσο και συναρπαστικό concept. Αρχικά, είχε στο μυαλό του την ιδέα ενός εξαιρετικά μοντέρνου για τα δεδομένα της δεκαετίας supercar, που θα φέρει στοιχεία τόσο από τη γερμανική όσο και από την ιταλική γραμμή παραγωγής. Ο Giugiaro ωστόσο δεν περιορίστηκε μόνο σε αυτό, βλέποντας τις προδιαγραφές που παρουσιάζονταν στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο. 

Tι συνέβη όταν η BMW συνεργάστηκε με την Lamborghini
BMW M1 2

Στα σχέδια του Giugiaro υπήρχε μία πολύ αισιόδοξη σκέψη: Να συνδυάσει τη στιβαρότητα της BMW και τις σχεδιαστικές πινελιές της Italdesign, με τις επιδόσεις της Lamborghini. Απευθύνθηκε λοιπόν στον ίδιο τον Ferruccio Lamborghini και από τα τέλη της δεκαετίας του 1970, τα "πειράματα" ξεκίνησαν στις εγκαταστάσεις της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας στη Sant'Agata Bolognese. Κοινός στόχος, η δημιουργία ενός υποδειγματικού μοντέλου που θα ισορροπεί άψογα ανάμεσα στην πολυτέλεια και την ταχύτητα. 

Σχεδόν αμέσως όμως ξεκίνησαν τα προβλήματα. Η Lamborghini είχε να αντιμετωπίσει εκείνη την περίοδο τις απεργίες του εργατικού δυναμικού της, που εντάσσονταν στο γενικότερο πλαίσιο κοινωνικής και πολιτικής αναταραχής στην Ιταλία. Αυτό, δημιούργησε καθυστερήσεις στη γραμμή παραγωγής, με το ιταλικό brand να φτάνει μέχρι και λίγα βήματα από την απόλυτη οικονομική κατάρρευση. Η BMW ουσιαστικά αναγκάστηκε να εγκαταλείψει τη συνεργασία από τους πρώτους μήνες και να στραφεί σε αναζήτηση άλλων συνεργατών όπως η Marquis και η TIR. Η πρώτη M1 της ιστορίας, κατασκευάστηκε τελικά το 1978, σε 400 αντίτυπα αλλά μόλις 54 από αυτά βγήκαν στην αγορά και μάλιστα σε εξωφρενικά υψηλή τιμή.

BMW M1 3

Κάποια από αυτά τα μοντέλα μπήκαν στην πίστα, σημειώνοντας επιτυχίες. Για παράδειγμα, το 1979, στον ιστορικό αγώνα του Le Mans όπου κέρδισε ο Paul Newman οδηγώντας την θρυλική Porsche 935, μία M1 κατέκτησε την τρίτη θέση. Η επιτυχία αυτή όμως απλά αποτέλεσε την εξαίρεση στον κανόνα, με την ευρεία παραγωγή της M1 να διακόπτεται οριστικά το 1981, όταν και η BMW εγκατέλειψε την ιδέα, στρέφοντας την προσοχή της σε άλλες κατηγορίες αυτοκινήτων. 

Ασφαλώς, όσα αντίτυπα κατασκευάστηκαν εξελίχθηκαν στην πορεία σε άκρως συλλεκτικά κομμάτια, που ακόμη και σήμερα κοστολογούνται σε αρκετές εκατοντάδες χιλιάδες Ευρώ. 

Από: Esquire IT

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Περισσoτερα για Υγεία & Fitness

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ

Alfa Romeo Giulia, η βασίλισσα των 60s

Η επιτομή της ιταλικής ομορφιάς και της ανωτερότητας στο design.

Μία από τις σπανιότερες Lamborghini που υπάρχουν βγαίνει σε δημοπρασία

Η Gallardo Concept S είναι μοναδική στο είδος της και έχει μόλις 200 χιλιόμετρα στο κοντέρ της.