Στη 2η σεζόν του Dragon's Den η Μαρία Χατζηστεφανή παίρνει την εκδίκησή της

Η επιχειρηματίας, συγγραφέας και κριτής του Dragon's Den επέστρεψε στην tv, πιο αιχμηρή, αλλά εύστοχη. Εντός, διαβάζεις για το success story της μέσα από μία αποκλειστική συνέντευξη.

Γράφει: Esquire Editors 20 Ιανουαρίου 2024

Η γνωστή επιχειρηματίας και συγγραφέας Μαρία Χατζηστεφανή παραχώρησε στο περιοδικό Shape μια αποκλειστική συνέντευξη με αφορμή την κυκλοφορία του νέου της βιβλίου και αποκάλυψε τα μυστικά της επιτυχίας αλλά και τις μεγάλες ευκαιρίες που γεννούν οι αποτυχίες.

Μπορεί κανείς ν’ ανθίσει εξαιτίας μίας απόλυσης; Η απάντηση είναι "ναι" και η απόδειξη είναι η Μαρία Χατζηστεφανή, πρότυπο resilience, τόλμης και επιμονής. Γιατί η δική της πορεία στο επιχειρείν ξεκίνησε έπειτα μια απόλυση στον τραπεζικό τομέα, στο Λονδίνο. Αντί να αφήσει αυτό το γεγονός να την αποκαρδιώσει, είδε σε αυτή την εξέλιξη την ευκαιρία να αναζητήσει τι πραγματικά ήθελε να κάνει στη ζωή της. "Ήξερα ότι δεν ήθελα να επιστρέψω στον τραπεζικό κλάδο" λέει η επιχειρηματίας. "Οι πιο χαρούμενές μου μέρες ήταν εκείνες που δούλευα παλαιότερα στα περιοδικά, στην Αθήνα, και ένιωθα δημιουργική. Εκείνη την εποχή είχα ασχοληθεί με τον τομέα της ομορφιάς και της μόδας, κάτι που απολάμβανα πολύ. Σκέφτηκα, λοιπόν, να δημιουργήσω μια νέα εταιρία καλλυντικών στο Λονδίνο, καθώς τότε δεν υπήρχε τόσο μεγάλη ποικιλία στον χώρο" σημειώνει. Πηγή της έμπνευσής της στάθηκαν άλλες γυναίκες, κυρίως στις ΗΠΑ, που είχαν μόλις ξεκινήσει τα δικά τους brands -όπως οι make-up artists Bobbi Brown και Jeanine Lobell.

Η Μαρία Χατζηστεφανή αφιέρωσε έναν χρόνο σχεδιάζοντας το επόμενο βήμα της. Έψαξε τι έλειπε στην αγορά, ποια συστατικά ήθελε να εισάγει στην αγορά για πρώτη φορά, έψαξε τους συνεργάτες της, το packaging, τα πάντα επενδύοντας στην ιδέα της τις 20.000 λίρες που είχε αποταμιεύσει από την εργασία της. Και γεννήθηκε η Rodial. Η Rodial που ήρθε να υπηρετήσει με ένα πολύ συγκεκριμένο σκοπό: να κάνει το skincare, fun. "Μέχρι τότε όλες οι συσκευασίες και τα σταντ ήταν μπεζ, λευκά και παλ. Με τη Rodial ήθελα να ταράξω λίγο τα ύδατα και να τονίσω πως η περιποίηση του δέρματος είναι παράλληλα fun. Ξαφνικά, παρουσιάσαμε στον κόσμο συσκευασίες κίτρινες, κοραλλί, μαύρες. Πιστεύω πως τo skincare πρέπει να είναι μια συνολική εμπειρία που ξεκινά από τη στιγμή που θα πιάσει κάποιος στα χέρια του το κουτί έως τη στιγμή που θα δει βέβαια τα αποτελέσματα στο δέρμα" τονίζει η επιχειρηματίας.

Στη 2η σεζόν του Dragon's Den η Μαρία Χατζηστεφανή παίρνει την εκδίκησή της

Η εταιρεία έγινε αμέσως γνωστή (στην προ social media εποχή) λόγω των εκκεντρικών ονομάτων των προϊόντων. Snake serum; Dragon’s Blood Sculpting Gel; Τι κάνει η Rodial; Εκτρέφει φίδια και συνεργάζεται με δράκους; "Ήταν πολύ σημαντικό όλο αυτό το buzz, γιατί δεν είχαμε βέβαια κονδύλια για διαφήμιση. "Διαφήμιση" έγινε το ενδιαφέρον του κόσμου. Για παράδειγμα το snake serum περιέχει ένα πεπτίδιο με μυοχαλαρωτική δράση για το δέρμα, μια διαδικασία που μοιάζει με το τσίμπημα του φιδιού, καθώς το δηλητήριο έχει ανάλογη δράση. Όσον αφορά στο Dragon’s Blood, το προϊόν περιέχει ένα συστατικό που εξάγεται από το ρετσίνι ενός δέντρου στον Αμαζόνιο- και το ρετσίνι ονομάζεται ακριβώς έτσι: Dragon’s Blood. Σε άλλους άρεσαν τα ονόματα, σε άλλους όχι. Το θέμα είναι ότι ακούστηκαν στην αγορά" εξηγεί η κυρία Χατζηστεφανή.

Η Rodial ξεκίνησε από το γραφείο του σπιτιού της. Με τις ντουλάπες γεμάτες προϊόντα που μπορούσε κανείς τότε να παραγγείλει τηλεφωνικά και να του σταλούν ταχυδρομικά. Μόνη εργαζόμενη της εταιρείας τότε, η ίδια. Ήταν εκείνη που επικοινωνούσε με καταστήματα στο Λονδίνο, δειγμάτιζε τα προϊόντα, εξηγούσε. Δευτέρα με Παρασκευή έκανε τις δουλειές του "γραφείου" και το σαββατοκύριακο προωθούσε τα προϊόντα της στα σημεία πώλησης. Σύμμαχός της στάθηκε το timing, καθώς προς το τέλος της δεκαετίας του ΄90 τα πολυκαταστήματα ήθελαν καινούργιες, μικρές μάρκες καλλυντικών, αναζητούσαν κάτι νέο. Σήμερα, η Rodial απασχολεί 100 υπαλλήλους σε Λονδίνο και Λος Άντζελες, ενώ τα προϊόντα της βρίσκονται σε 3.000 πολυτελή πολυκαταστήματα παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων των Selfridges, Harrods και Neiman Marcus.

Ένα σύγχρονο παραμύθι με τη Σταχτοπούτα στο boardroom; Χρειάστηκε πάρα πολλή δουλειά, στοχοπροσήλωση και κυρίως προσαρμοστικότητα και ψυχική ανθεκτικότητα. Τις δυσκολίες του ταξιδιού της περιγράφει με αφοπλιστική ειλικρίνεια στα δύο της βιβλία, "Πώς να πετύχεις σε 24 ώρες" και "Πώς να φτάσεις στην κορυφή" το οποίο κυκλοφόρησε πρόσφατα από τις εκδόσεις Κλειδάριθμος. Και στα δύο η αφήγηση ξεκινάει από μία αποτυχία: στο πρώτο είναι η απόλυση, στο δεύτερο είναι το ταγκό με τη χρεοκοπία. "Με το ξέσπασμα της κρίσης του 2008 βιώσαμε κι εμείς δύσκολες στιγμές. Έπρεπε να μαζευτούμε πάρα πολύ και δυστυχώς να προχωρήσω σε απολύσεις, προκειμένου να επιβιώσουμε. Σε τέτοιες περιπτώσεις αυτό που καλείται ένας επιχειρηματίας να κάνει είναι να σκεφτεί λύσεις προκειμένου να βγει η εταιρία από το τούνελ. Ξέρετε, το σημαντικό στο επιχειρείν είναι να θυμάται κανείς πάντα πως δεν υπάρχει ούτε μόνιμη επιτυχία, ούτε μόνιμη αποτυχία. Η πορεία δεν γίνεται σε ευθεία" σημειώνει η ίδια. Πώς διαχειρίζεται το άγχος; "Η πρώτη φορά που αντιμετώπισα μεγάλα προβλήματα μού φάνηκαν βουνό. Στα επόμενα όμως είχα μάθει τη δυναμική και ήμουν πιο ψύχραιμη" προσθέτει η Χατζηστεφανή.

χατζηστεφανη

Τα βιβλία της δεν αποτελούν μόνο εγχειρίδια επιχειρηματικά, αλλά μια πρόταση για το πώς να πλοηγούμαστε στη ζωή, την ίδια στιγμή βέβαια που υπάρχουν πολλά πρακτικά tips για το πώς να "αερίσεις" πια εκείνη την ιδέα που έχεις και να την κάνεις πράξη. Όμως, μήπως δεν είμαστε όλοι φτιαγμένοι επιχειρηματίες; "Δεν το πιστεύω αυτό. Όλοι μπορούν να φέρουν κάτι καινούργιο στον κόσμο, αρκεί να το πιστεύουν πραγματικά. Να μην ξεκινήσουν κάτι "για να βγάλουν λεφτά" και για ένα τέλειο lifestyle", γιατί -spoiler alert- όλα σχεδόν τα χρήματα επενδύονται πάλι στην εταιρία. Στα social media βλέπουμε μόνο την καλή πλευρά του επιχειρείν, τα πάρτι, τα βραβεία, τις επιτυχίες. Δεν έχει ανεβάσει κανείς story από το γραφείο των λογιστών…" λέει η ίδια γελώντας.

Τα βασικά συστατικά της επιτυχίας σύμφωνα με τη Μαρία Χατζηστεφανή:

1. Μία συγκεκριμένη και πολύ σαφή οπτική για αυτό που θέλεις να κάνεις,

2. Ψυχική δύναμη- "δουλεύω σκληρά δεν σημαίνει πολλές ώρες, αλλά το να μπορώ να προσπερνώ τις δυσκολίες χωρίς να πανικοβάλλομαι" όπως λέει χαρακτηριστικά η ίδια και

3. Ευελιξία και Plan B μέχρι να εφαρμοστεί το Plan A!

Σαφή; Σαφέστατα! Τι γίνεται όμως όταν μιλάμε για τη δυστοπική οικονομική πραγματικότητα της Ελλάδας; "Η μεγάλη ερώτηση παραμένει: "έχεις κάτι να πεις;". Αν έχεις ένα πολύ συγκεκριμένο point of view και ξέρεις τι θέλεις να κάνεις, αν δεν μιλάμε για ένα brand ίδιο με τα άλλα, μπορείς να επιτύχεις παντού. Πλέον, βέβαια ο ιδρυτής θα πρέπει να είναι ο ίδιος πρόθυμος να αφηγείται την ιστορία του στα social media, να ταυτιστεί με το brand και να εξηγεί όλα όσα συμβαίνουν στον κόσμο, να δείξει δηλαδή και το background. Δεν υπάρχει περιθώριο για ντροπές σήμερα. Επιπλέον, ειδικά όσον αφορά στην Ελλάδα, μπορεί να στοχεύσει σε εξαγωγές, με ένα e-shop. Αρκεί να βρει την ιδέα" απαντά στην ερώτησή μας. Ας μην ξεχνάμε ότι η ίδια είναι και μία από τους κριτές- επενδυτές του τηλεοπτικού παιχνιδιού Dragon’s Den (σ.σ. ο β’ κύκλος κάνει πρεμιέρα στις 19 Ιανουαρίου).

Και πώς διατηρεί αλήθεια το ενδιαφέρον της για τη δουλειά άσβεστο; "Προφανώς δεν έχω κέφι και φουλ ενέργεια κάθε μέρα. Αυτές όμως τις μέρες φροντίζω να είμαι στο γραφείο, να βρίσκομαι με την ομάδα μου (κάνουμε εξάλλου ένα μεγάλο meeting κάθε Δευτέρα για να βρισκόμαστε όλοι) και κάνουμε brainstorming. Και πάντα κάτι προκύπτει! Έτσι όταν νιώθω ότι δεν έχω κίνητρο, αναζητώ τους ανθρώπους μου. Επίσης με βοηθάει να ταξιδεύω και να παίρνω μια μικρή απόσταση, όπως και να κάνω άλλα πρότζεκτ, όπως το Dragon’s Den" σημειώνει η επιχειρηματίας και προσθέτει: "Κάποτε είχα παρακολουθήσει στη Νέα Υόρκη μια συνέντευξη του Tom Ford, στον οποίο τέθηκε το ίδιο ερώτημα- και απάντησε κι εκείνος πως τον βοηθάνε τα διαφορετικά πρότζεκτ". Τέλος, για ποιο από όλα τα επιτεύγματά της στη δουλειά νιώθει πιο περήφανη; "Για το γεγονός πως μπόρεσα να χαρίσω σε κάποιους ανθρώπους όχι απλώς μία δουλειά, αλλά μια καριέρα, μια δημιουργική πορεία στην οποία διέπρεψαν".

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Πού και σε ποια ακίνητα επενδύουν οι εκατομμυριούχοι στη χώρα μας

Οι ξένοι επενδυτές καθώς και οι Έλληνες ομογενείς που αναζητούν κατοικίες στην Ελλάδα προέρχονται συνήθως από Ευρωπαϊκές χώρες.

Ένας οδηγός για να σχεδιάσεις το πασχαλινό σου ταξίδι στην Ελλάδα

Οι προορισμοί σε βουνό, θάλασσα αλλά και τις πόλεις γιορτάζουν το φετινό Μαγιάτικο Πάσχα τελετουργικά και τα ξενοδοχεία και τα εστιατόρια έχουν ετοιμάσει ξεχωριστά πακέτα, προσφορές και μενού.

Η ιστορία της Lamborghini

Μία ημέρα σαν τη σημερινή, το 1916, ερχόταν στη ζωή ο Ferruccio Lamborghini. Και αυτή είναι η ιστορία του εμβληματικού brand που δημιούργησε.

Γραφει Μπαμπης Δουκας

Τι είναι η δίαιτα BRAT και γιατί αξίζει μία ευκαιρία

Πώς θα ακολουθήσεις τη δίαιτα που θα ηρεμήσει τον οργανισμό σου από τη διάρροια και τους εμετούς.

Γραφει Γιαννης Σπανος

Τα χόμπι που δείχνουν ότι είμαστε εξυπνότεροι από το μέσο όρο

Η επιστήμη μίλησε: Είμαστε ευφυέστεροι από τους υπόλοιπους ανάλογα με το πώς περνάμε τον ελεύθερό μας χρόνο.

Γραφει Νικη Κοντομηνα

H τεχνητή νοημοσύνη βοηθά την Amazon να γλιτώσει 500.000 τόνους συσκευασίας

O κολοσσός του λιανεμπορίου εγκαινίασε το 2019 το δικό της μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης προκειμένου να μειώσει τα απορρίμματα συσκευασίας