Για τον Κωνσταντίνο Αρδάμη, η πολυτέλεια είναι μια σύνθεση πραγμάτων
Η κληρονομιά δεν είναι βάρος, ούτε περιορισμός. Αντιθέτως, η δημιουργική προσέγγιση σε επίπεδο καινοτομίας και αναβάθμισης στο αντικείμενό μας, πάντοτε με σεβασμό στις διαχρονικές αξίες της Varangis, είναι ελευθερία.
Μία κουβέντα με τον επικεφαλής της ιστορικής Varangis για την κληρονομιά του brand, την κομψότητα του σήμερα και τους στόχους του αύριο.
> Μετά από μια τόσο επιτυχημένη πορεία στην Bed & Bath, τι ήταν αυτό που σας οδήγησε να αναλάβετε το τιμόνι της Varangis, ενός brand με σχεδόν μυθική διαδρομή;
Ήταν για μένα μεγάλη τιμή όταν μου προτάθηκε να αναλάβω τη Varangi και συγχρόνως η πρόταση αυτή ανταποκρίθηκε σε μια προσωπική μου πρόκληση και όραμα ετών: Να συμβάλλουμε στη δημιουργία ενός πλήρους, αρμονικού περιβάλλοντος εσωτερικών χώρων με αλληλοσυμπληρούμενα στοιχεία ύψιστης ποιότητας, αισθητικής, ακόμα και Τέχνης, και μέσω συνεργασιών για τις οποίες αισθάνομαι μεγάλη εκτίμηση και εμπιστοσύνη.
> Η Varangis "γράφει" ιστορία στο ελληνικό design εδώ και πάνω από έναν αιώνα. Ποιες υποχρεώσεις, αλλά και πόση ελευθερία, νιώθετε σε μια εταιρεία με τόσο ισχυρή πολιτιστική κληρονομιά;
Η κληρονομιά δεν είναι βάρος, ούτε περιορισμός. Αντιθέτως, η δημιουργική προσέγγιση σε επίπεδο καινοτομίας και αναβάθμισης στο αντικείμενό μας, πάντοτε με σεβασμό στις διαχρονικές αξίες της Varangis, είναι ελευθερία, καθώς είναι ο δρόμος και το μέσο να προσεγγίσω το όραμά μου.
> Σε μια εποχή όπου το έπιπλο συχνά αντιμετωπίζεται σαν "consumable”, πώς διατηρείτε ζωντανή τη φιλοσοφία του "διά χειρός" – του αντικειμένου που έχει ψυχή, διάρκεια και ταυτότητα;
Διατηρώντας και επαυξάνοντας ακριβώς τις αξίες αυτές! Η ψυχή στον χώρο πηγάζει από τις προσωπικές αναφορές του καθενός μας, και στη Varangis όχι μόνο τις ενθαρρύνουμε, μα και τις υποστηρίζουμε με ευρείες δυνατότητες εξατομίκευσης των λύσεων που προσφέρουμε στους πελάτες μας. Αυτή η διαδρομή προσδίδει την ταυτότητα και την ειλικρίνεια, κάνει τα αντικείμενα ζωντανά και προσωπικά, ενώ η ποιότητα, στην αισθητική και στην κατασκευή, εξασφαλίζει τη διάρκεια.
> Η νέα στρατηγική φέρνει διεθνή luxury brands όπως Formitalia, Impatia, PENT και Fabio Alemanno Design στο ελληνικό κοινό. Ποιο θεωρείτε ότι είναι το μεγαλύτερο στοίχημα όταν συνδυάζετε ελληνική δεξιοτεχνία με global υψηλή αισθητική;
Η ελληνικότητα δεν είναι φολκλόρ, και για τον λόγο αυτόν το όνομα Varangis διατήρησε την επικαιρότητα και τη δύναμή του στο πέρασμα των δεκαετιών. Τα ποιοτικά στοιχεία της Varangis με ευκολία συνταιριάζουν με τα αντίστοιχα των διεθνών συνεργατών μας, αλληλοσυμπληρούμενοι και όχι ανταγωνιζόμενοι ο ένας τον άλλον, και με τον τρόπο αυτόν δημιουργείται ένα ενιαίο αρμονικό σύνολο με ταυτότητα, χωρίς εθνικές ετικέτες, αλλά αυτή που ανταποκρίνεται στις αισθητικές απαιτήσεις και επιθυμίες των πελατών μας.
> Τι πιστεύετε πως νιώθει κάποιος όταν περνάει για πρώτη φορά την πόρτα του χώρου στο ανανεωμένο flagship στο Μαρούσι και τι θα θέλατε, εσείς προσωπικά, να αισθάνεται;
Ακούω πως εκτιμά την κομψότητα, την αισθητική και κατασκευαστική αρτιότητα τόσο του χώρου όσο και των αντικειμένων που εκτίθενται, τη διαφορετικότητά τους σε σχέση με τον ανταγωνισμό και συγχρόνως μια οικειότητα που προέρχεται από τη συνολική προσέγγιση και συνοχή του περιβάλλοντος του showroom. Αυτό, για μένα προσωπικά, είναι και η μεγαλύτερη επιτυχία μας, να αισθάνεται κάποιος στη Varangis πως βρίσκεται σπίτι, σε κάποιο σπίτι όπου νιώθει ωραία.
> Η Varangis έχει περάσει από πολλά στάδια στην πορεία της. Ποιο είναι το πιο απαιτητικό κομμάτι στο να αλλάζετε μια εταιρεία που έχει μάθει να σκέφτεται "παραδοσιακά", χωρίς όμως να προδώσετε την ιστορία της;
Δεν με ενδιέφερε ούτε για μία στιγμή, ούτε βοηθάει στην εξέλιξη ενός οργανισμού να εμμείνει στις αδυναμίες της. Επίσης στη Varangis βρήκα κυρίως ανθρώπους που με επίγνωση και για χρόνια υπηρετούν τις αξίες της και θέλουν να τη δουν να ανακαταλάβει τη θέση που της αξίζει στην αγορά και στη συνείδηση του κοινού. Ως εκ τούτου, αν το όραμα είναι κοινό με τους συνεργάτες σου, βρίσκονται οι κώδικες και τα μέσα στην επικοινωνία για να ξεπεραστούν τυχόν εμπόδια και να προχωρήσεις.
> Έχετε περάσει δεκαετίες στον χώρο των οικιακών ειδών και του design. Ποια θεωρείτε πως είναι η μεγαλύτερη αυταπάτη που έχει σήμερα ο μέσος καταναλωτής για το "luxury living”;
Πως το luxury δημιουργεί σειρά ακριβών αντικειμένων σε οποιονδήποτε χώρο. Ο καθένας από το ίντερνετ και άλλες πλατφόρμες έχει πρόσβαση σε άπειρη πληροφορία και μπορεί να του δημιουργηθεί η ψευδαίσθηση πως, με το κατάλληλο budget, όλα γίνονται. Ωστόσο η πολυτέλεια είναι μια σύνθεση πραγμάτων και παραγόντων, πάντοτε ξεκάθαρη και συχνά απλή, εφόσον τηρούνται οι ποιοτικές προϋποθέσεις στον σχεδιασμό, στην εργονομία και λειτουργικότητα, στα υλικά, στην κατασκευή και τελικά στη θέση που βρίσκουν τα πράγματα στο συνολικό περιβάλλον τους.
> Αν συμπυκνώνατε τη νέα εποχή της Varangis σε μία φράση, ποια θα ήταν;
Crafting legacy. Shaping the future. Η τεχνογνωσία συναντά τη φαντασία – και το μέλλον παίρνει μορφή.
Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
Πόσα χρήματα μπορείς να βγάλεις πουλώντας παλιές εγκυκλοπαίδειες
Αν έχεις παλιές εγκυκλοπαίδειες που πιάνουν χώρο στη βιβλιοθήκη, ίσως ήρθε η στιγμή να δεις την αξία τους αλλιώς. Κάποιες από αυτές έχουν αποκτήσει συλλεκτική αξία.
Γραφει Νικη ΚοντομηναΟι 10 καλύτερες πόλεις για ταξίδι με τους κολλητούς τα Χριστούγεννα
Ταξίδι με φίλους τις γιορτές; Δες 10 κορυφαίες πόλεις παγκοσμίως που συνδυάζουν εμπειρίες, νυχτερινή ζωή και κοσμοπολίτικο χαρακτήρα.
Γραφει Τιμος ΣαλαμεςΤι απαντά ο Γιώργος Μαζωνάκης στη μήνυση για σεξουαλική παρενόχληση σε 22χρονο
Μήνυση κατέθεσε 22χρονος κατά του Γιώργου Μαζωνάκη για καταγγελίες ανάρμοστης συμπεριφοράς. Η απάντηση του τραγουδιστή και οι εξελίξεις.
Μαρτυρίες για την απρόκλητη επίθεση του Νίκου Παππά κατά του δημοσιογράφου Νίκου Γιαννόπουλου
Μαρτυρίες δημοσιογράφων περιγράφουν ως απρόκλητη την επίθεση σε βάρος Έλληνα δημοσιογράφου στο Στρασβούργο, με τον Νίκο Παππά στο επίκεντρο και πολιτικές συνέπειες.
Αυτές τις γιορτές ανεβείτε στην κορυφή του ξενοδοχείου President
Γιορτάστε Παραμονή Χριστουγέννων & Πρωτοχρονιάς στο PENTHOUSE 21