"Ξυρίστε τον τοξικό ανδρισμό": Η νέα διαφήμιση της Gillette γίνεται viral και διχάζει

Σωρεία αντιδράσεων από άντρες χρήστες στα social media για τη διαφημιστική καμπάνια της εταιρίας που συντάσσεται με το κίνημα του #ΜeToo.

"Bullying, σεξουαλική παρενόχληση, ενδοοικογενειακή βία, τοξική αρρενωπότητα. Είναι πράγματι όλα αυτά ό,τι καλύτερο για έναν άντρα;" διερωτάται μία αντρική φωνή και συνεχίζει: "Ας σταματήσουμε να λέμε τις ίδιες και τις ίδιες δικαιολογίες, "Αγόρια είναι”. Ευτυχώς σήμερα η νοοτροπία αυτή έχει αρχίσει να αλλάζει. Επειδή πιστεύουμε στον καλύτερο εαυτό των αντρών. Επειδή τα αγόρια του σήμερα είναι οι άντρες του αύριο".

Αναδιατυπώνοντας την κλασική ατάκα της "Ο,τι καλύτερο για τον άντρα", η Gillette με τη νέα διαφημιστική καμπάνια της που φέρει τον τίτλο "We Believe: The Best a Man Can Get" και στην οποία δεν προβάλλεται ούτε ένα ξυραφάκι, συντάσσεται με το πνεύμα των καιρών και στηρίζει το κίνημα του #ΜeToo. Κάνει έκκληση στους απανταχού άντρες να αλλάξουν προς το καλύτερο: Από την συμπεριφορά τους απέναντι στις γυναίκες μέχρι στους φίλους τους και στην κοινωνία εν γένει. Να βάλουν φρένο στον εκφοβισμό, την σεξουαλική παρενόχληση και οποιαδήποτε μη πρέπουσα συμπεριφορά.

Το σποτ κυκλοφόρησε πριν από τρεις ημέρες και μέχρι τη στιγμή που γράφονταν αυτές οι γραμμές έχει συγκεντρώσει στο YouTube 10.000.000 views και 220 χιλιάδες likes έναντι 583 χιλιάδων dislikes, φανερώνοντας την απογοήτευση μερίδας αντρών που ένιωσαν ότι η συγκεκριμένη κίνηση της Gillette τους προβάλλει, αφήνοντας να εννοηθεί ότι η πλειοψηφία του αντρικού πληθυσμού είναι σεξουαλικά πεινασμένα και βίαια άτομα.

"Αφήστε τα αγόρια να φερθούν σαν αγόρια και τους άντρες να σαν άντρες" έγραψε στο Twitter ο Βρετανός δημοσιογράφος Piers Morgan.

Υπήρχαν κι εκείνοι πάντως που έκαναν λόγο για ένα νέο κεφάλαιο τόσο στην εταιρεία, όσο και γενικότερα στη νοοτροπία και στον τρόπο που πρέπει να χειρίζονται διαφημιστικά το grooming οι εκάστοτε εταιρείες που ασχολούνται με την αντρική περιποίηση.

Για παράδειγμα, η συγκεκριμένη διαφήμιση της Gillette λανσαρίστηκε έξι χρόνια μετά το ακόλουθο σποτ, που ευνοεί ξεκάθαρα αυτές ακριβώς τις συμπεριφορές που η ίδια σήμερα "κατακεραυνώνει".

Στη διαφήμιση του 2013 πρωταγωνιστούσαν η Kate Upton και η Hannah Simone σε μία προσπάθεια της εταιρείας να πείσει τους άντρες καταναλωτές ότι ο τρόπος για να "ρίχνουν" τις πιο σέξι γυναίκες είναι χρησιμοποιώντας τα ξυραφάκια της.

Από την πλευρά της, η Gillette σε επίσημη ανακοίνωση που εξέδωσε ο διευθυντής της εταιρείας για τη Βόρεια Αμερική, Pankaj Bhalla με αφορμή την αρνητική αντιμετώπιση της καμπάνιας της ανέφερε ότι: "Η συζήτηση είναι σημαντική και ως μία κοινωνία που ενθαρρύνει τους άντρες να βρίσκονται στην κορυφή, νιώθουμε υποχρεωμένοι να μιλάμε και να αντιδράμε".

Δεδομένου της σωρείας αντιδράσεων που προκλήθηκαν για μία διαφήμιση που βασικά αυτό που περνάει προς τα έξω είναι να συμπεριφερόμαστε αξιοπρεπώς ως πολίτες, το σίγουρο είναι ότι δεν είμαστε έτοιμοι ακόμα ως κοινωνία για οποιαδήποτε αλλαγή προς το καλύτερο. Ο δρόμος είναι ακόμη μακρύς και τα στερεότυπα ακλόνητα.  

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

Αυτό είναι το καλύτερο κρέας για να φας μετά το γυμναστήριο

Έρευνα ρίχνει φως στον ρόλο που παίζει η ποιότητα και η σύνθεση των τροφών στη διαδικασία αποκατάστασης του οργανισμού και στην αποτελεσματικότητα της προπόνησης.

Γραφει Τιμος Σαλαμες

Ένα αναπάντεχο πρόβλημα με το iPhone 17 Pro

Το νέο iPhone 17 Pro έκανε αίσθηση με τον σχεδιασμό και τα χρώματά του, ιδίως το εντυπωσιακό Cosmic Orange. Όμως, μια πρόσφατη ανάρτηση στο Reddit άνοιξε συζήτηση για κάτι που ίσως η Apple δεν περίμενε.

Γραφει Παυλος Κρουστης

Όλα όσα έγιναν στο Academy Museum Gala

Από τον Martin Scorsese και τον Bruce Springsteen μέχρι την Penélope Cruz και την Kim Kardashian με καλυμμένο πρόσωπο, η βραδιά έστησε το νέο αφήγημα ισχύος στο σύγχρονο σινεμά. Εδώ δεν τιμώνται απλώς καριέρες- χτίζεται ο ίδιος ο μύθος του Χόλιγουντ.

Η επιστημονική εξήγηση του γιατί πονάει τόσο πολύ μια "πληγωμένη" καρδιά

Ο χωρισμός επηρεάζει όχι μόνο την ψυχολογία αλλά και το σώμα. Μάθε πώς οι ορμόνες του στρες, οι σωματικές αντιδράσεις και το "σύνδρομο разбroken heart" εξηγούν τον έντονο πόνο που νιώθουμε.

Γραφει Πωλινα Φραγκου

Γιατί οι άνδρες ζουν λιγότερα χρόνια από τις γυναίκες

Οι άνδρες έχουν χαμηλότερο προσδόκιμο ζωής από τις γυναίκες λόγω βιολογικών, ψυχολογικών και κοινωνικών παραγόντων. Μάθε τι δείχνουν οι έρευνες του Χάρβαρντ.

Γραφει Πωλινα Φραγκου

Πόσοι Έλληνες ενημερώνονται από το TikTok και το YouTube για την επικαιρότητα

Σκρολάρεις για να μάθεις τι συμβαίνει στον πλανήτη; Δεν είσαι ο μόνος. Σύμφωνα με νέα έρευνα, το ίδιο κάνει μεγάλη μερίδα Ελλήνων και οι αριθμοί είναι πραγματικά εντυπωσιακοί.

Γραφει Νικη Κοντομηνα