Ο Albert Uderzo θα είναι για πάντα ο πατέρας του Αστερίξ

Το μικρό γαλατικό χωριό πενθεί, καθώς πέθανε σε ηλικία 92 ετών ο γνωστός σχεδιαστής και σεναριογράφος των δημοφιλών κόμικ.

Γράφει: Esquire Editors 24 Μαρτίου 2020

Ο άνθρωπος που βρισκόταν πίσω από μία εκ των δημοφιλέστερων σειρών κόμικ όλων των εποχών, Albert Uderzo, άφησε την τελευταία του πνοή έχοντας συμπληρώσει τα 92 του χρόνια. Ο Alberto Aleandro Uderzo, μαζί με τον René Goscinny, είχαν δημιουργήσει τον Αστερίξ. Ο Uderzo θεωρείται ένας από τους σπουδαιότερους δημιουργούς κόμικ, οι σειρές του οποίου είχαν τεράστια επίδραση σε αρκετές γενιές αναγνωστών. Μάλιστα, σύμφωνα με τα στοιχεία της UNESCO συγκαταλέγεται μέσα στους δέκα πιο πολυμεταφρασμένους γαλλόφωνους συγγραφείς.

Γεννήθηκε στο  Fismes του Marne και μετά το τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, άρχισε να εργάζεται σε μια εταιρεία παραγωγής κινουμένων σχεδίων. Όντας μεγάλος θαυμαστής του Walt Disney, δήλωνε συχνά πως επιθυμούσε να γίνει ο "Γάλλος Disney". Η πρώτη προσωπική δουλειά του ήταν το Flamberge, gentilhomme gasconne, μία χιουμοριστική περιπέτεια που δημοσιεύτηκε μεταξύ 1945 και 1946. Ακολούθησαν τα επίσης χιουμοριστικά Clopinard (1946) και Belloy (1948). Για το τελευταίο, από το 1950 κι έπειτα συνεργαζόταν με τον σεναριογράφο Jean-Michel Charlier.

Η δημιουργία του Αστερίξ

Η γνωριμία με τον Goscinny έγινε τον χειμώνα του 1951 στο Παρίσι και γρήγορα, άρχισαν να δουλεύουν μαζί για ένα βελγικό έντυπο. Ο πρώτος σημαντικός κοινός τους τίτλος είναι το Jehan Pistolet, ένα χιουμοριστικό κόμικ με πειρατές που έκανε την εμφάνισή του το 1952. Μερικά χρόνια αργότερα, το 1958, δημιουργούν το  Oumpah-pah.

Ο Albert Uderzo θα είναι για πάντα ο πατέρας του Αστερίξ

Παρότι βραχύβια, αυτή η κωμική σειρά με πρωταγωνιστές έναν ρωμαλέο Ινδιάνο και τον Γάλλο φίλο του, θεωρείται πλέον ένα από τα αριστουργήματα του διδύμου Uderzo-Goscinny. Ο Oumpah-pah έχει χαρακτηριστεί ο "μεγάλος αδελφός" του Αστερίξ, υπό την έννοια ότι είναι πρόδρομος των περιπετειών του μικρόσωμου Γαλάτη. Το 1959, ο Goscinny ήταν μεταξύ των συνιδρυτών του περιοδικού Pilote. Ο αρχισυντάκτης, προσπαθώντας να αντισταθεί στην κυριαρχία των βελγικών σειρών Τεντέν και Σπιρού, θέλησε να προωθήσει μια συγκεκριμένη εικόνα της Γαλλίας. Για το λόγο αυτό, ο Goscinny και ο Uderzo αναζήτησαν έμπνευση από τη γαλλική ιστορία. Κάπως έτσι, αποφάσισαν να ασχοληθούν με τη ρωμαϊκή κατοχή της Γαλατίας. Αρχικά, ο Uderzo είχε στο μυαλό του έναν Αστερίξ ψηλό και μυώδη, αλλά τελικά επικράτησε η ιδέα του Goscinny. Στις 29 Οκτωβρίου 1959, στο πρώτο τεύχος του Pilote, έκαναν την εμφάνισή τους οι δύο εναρκτήριες σελίδες της σειράς.

Το 1959 έκανε επίσης ντεμπούτο το Michel Tanguy, σε σενάριο του Charlier  και σχέδια του Uderzo. Σε αντίθεση με το γνωστότερο καρτουνίστικο στυλ του, εδώ ο Uderzo σχεδιάζει μια ρεαλιστική περιπέτεια με ήρωες δύο πιλότους της Γαλλικής Πολεμικής Αεροπορίας.

ΑΛΜΠΕΡ ΟΥΝΤΕΡΖΟ 1

Το 1961 η πρώτη ιστορία του Αστερίξ συγκεντρώθηκε σε ένα άλμπουμ, το οποίο κυκλοφόρησε σε μόλις 6.000 αντίτυπα. Ωστόσο, γρήγορα η σειρά άρχισε να γίνεται ολοένα και πιο δημοφιλής. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατακόρυφα, καθώς το Χρυσό Δρεπάνι (1962) πούλησε 15.000 αντίτυπα, το Ο Αστερίξ και οι Γότθοι (1963) τα διπλάσια και το Ο Αστερίξ στους Βρετανούς τα 600.000. Η σειρά είχε γίνει τόσο αγαπητή, που το 1965 το Pilote υιοθέτησε τον υπότιτλο Le Journal d'Astérix et d'Obélix ("Το περιοδικό του Αστερίξ και του Οβελίξ"). Η προσοχή που απαιτούσε το Αστερίξ ήταν τέτοια, που σταδιακά ο Uderzo αποσύρθηκε από κάθε άλλη σειρά.

Από: thetoc.gr


Φωτογραφίες ©Getty Images

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Περισσoτερα για Σχέσεις & Sex

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ

"Μείνε σπίτι, σώσε ζωές": Οι Danny DeVito, Robert De Niro και Ben Stiller δεν αστειεύονται

Οι τρεις χολιγουντιανοί ηθοποιοί συμμετέχουν στην κίνηση #staythefuckhome, γυρίζοντας τρία απολαυστικά βίντεο από το σπίτι τους.

Ο κορονοϊός στα εξώφυλλα των μεγαλύτερων περιοδικών παγκοσμίως

Ο κόσμος αλλάζει δραστικά και τα περιοδικά δεν μπορούν να το αγνοήσουν.