Μερικές φράσεις που χρησιμοποιούν οι εγωπαθείς
Δεν είναι όλοι εγωκεντρικοί όσοι έχουν αυτοπεποίθηση. Όμως κάποιοι ξεχωρίζουν – όχι για καλό – από τις φράσεις που χρησιμοποιούν. Αν τις ακούς συχνά, ίσως έχεις μπροστά σου έναν νάρκισσο.
Η αυτοπεποίθηση είναι ωραία. Το να πιστεύεις στον εαυτό σου είναι απαραίτητο. Αλλά υπάρχει μια λεπτή – και συχνά επικίνδυνη – γραμμή ανάμεσα στο να έχεις αυτοπεποίθηση και να είσαι εγωπαθής.
Ο εγωπαθής δεν είναι απλώς σίγουρος για τις ικανότητές του· πιστεύει πως είναι ανώτερος από όλους και σπάνια βλέπει τα λάθη του. Δεν χρειάζεται πολύ για να τον καταλάβεις. Αρκεί να ακούσεις μερικές από τις κλασικές φράσεις που χρησιμοποιεί ξανά και ξανά.
"Δεν κάνω λάθη"
Αν κάποιος σου πει κάτι τέτοιο στα σοβαρά, ετοιμάσου για δύσκολη συζήτηση. Συνήθως πρόκειται για ανθρώπους που δεν παραδέχονται τίποτα – ενώ την ίδια στιγμή απαιτούν τελειότητα από όλους τους άλλους.
"Το ήξερα ήδη"
Από τις πιο εκνευριστικές ατάκες. Δεν δηλώνει γνώση, αλλά ανάγκη να φανεί ανώτερος. Αντίθετα, το να παραδεχτείς ότι έμαθες κάτι καινούργιο δείχνει ανοιχτό μυαλό.
"Ξέρεις ποιος είμαι;"
Όχι. Και πιθανότατα δεν θέλω να μάθω. Είναι η φράση του ανθρώπου που απαιτεί σεβασμό όχι για αυτό που είναι, αλλά για τη φήμη ή τη θέση του. Έρευνα στο Journal of Personality and Social Psychology έδειξε ότι όσοι πραγματικά αξίζουν, δεν αισθάνονται την ανάγκη να το αποδεικνύουν.
"Δεν έχω χρόνο για τέτοια"
Μπορεί να ακούγεται πρακτικό, αλλά συχνά κρύβει υποτίμηση. Σαν να λες πως ο δικός σου χρόνος είναι πιο σημαντικός από των άλλων. Στην πραγματικότητα, ο χρόνος όλων είναι πολύτιμος.
"Δεν χρειάζομαι βοήθεια" (από σένα)
Πίσω από αυτή τη φράση κρύβεται υπερηφάνεια ή φόβος να φανούμε αδύναμοι. Στην ουσία, το να ζητάς βοήθεια είναι σημάδι δύναμης – όχι αδυναμίας.
"Έχω πάντα δίκιο"
Αν δεν είναι αστείο, είναι καθαρή αλαζονεία. Οι άνθρωποι που πιστεύουν ότι έχουν πάντα δίκιο, δυσκολεύονται να συνεργαστούν και να ακούσουν άλλες απόψεις.
"Έτσι είμαι εγώ"
Κλασικός αμυντικός μηχανισμός για να αποφεύγεται η κριτική. Όμως το να αλλάξεις δεν σημαίνει ότι χάνεις τον εαυτό σου. Σημαίνει ότι εξελίσσεσαι.
Στο τέλος, όλες αυτές οι φράσεις αποκαλύπτουν την ίδια στάση: απροθυμία να δεχτούμε ότι, όπως όλοι, έχουμε αδυναμίες. Και ότι μπορούμε – και πρέπει – να βελτιωθούμε. Η αλλαγή δεν είναι απειλή, είναι η αρχή για να γίνουμε η καλύτερη εκδοχή του εαυτού μας.
Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
To campaing του Call of Duty: Black Ops 7 είναι ό,τι χειρότερο, αλλά το multiplayer 'θερίζει' [Game Review]
Δοκιμάσαμε το video game Call of Duty: Black Ops 7. Αυτές είναι οι τελικές μας εντυπώσεις.
Γραφει Παυλος ΚρουστηςΠροσφορά Black Friday από τη The Fixers: 5 χρόνια εγγύηση σε όλα τα refurbished iPhone
Η εταιρία The Fixers, που πρώτη σύστησε τα Refurbished iPhone στην Ελλάδα, ανεβάζει τον πήχη ακόμη ψηλότερα. Μην χάσετε την ευκαιρία να αποκτήσετε το iPhone των ονείρων σας με κορυφαία εγγύηση και σε μοναδικές Black Friday τιμές.
Ένα κόλπο για να κάνεις τον καλύτερο ύπνο της ζωής σου
Ένα απλό, σχεδόν παιδικό κόλπο υπόσχεται να αλλάξει τον τρόπο που κοιμάσαι. Χωρίς εφαρμογές, χωρίς τελετουργίες. Μόνο με μια μικρή αλλαγή που μπορεί να κάνει τον ύπνο πραγματικά βαθύ και ξεκούραστο.
Γραφει Παυλος ΚρουστηςΓιατί οι έφηβοι προτιμούν να μιλάνε με την Τεχνητή Νοημοσύνη και όχι μεταξύ τους
Μεγάλο ποσοστό εφήβων στρέφεται στα AI chatbots για βοήθεια, παρέα ή ψυχική υποστήριξη. Τι αποκαλύπτει η έρευνα και γιατί οι νέοι θεωρούν την AI πιο προσιτή από την ανθρώπινη επαφή
Γραφει Πωλινα ΦραγκουΑυτή η σκούπα βλέπει την αόρατη σκόνη μέσω λέιζερ
Φαντάσου μια σκούπα με αισθητήρα piezo που μετράει 15.000 φορές το δευτερόλεπτο τα σωματίδια σκόνης, λέιζερ που "βλέπει" την αόρατη βρομιά και τεχνολογία που ξεμπερδεύει τις τρίχες αυτόματα.
Η απόλυτη sensorial εμπειρία με το Ploom AURA
Η βραδιά είχε πολυαισθητηριακό χαρακτήρα και σχεδιάστηκε εξ ολοκλήρου για να αναδείξει τη φιλοσοφία, τον σχεδιασμό και την αισθητική ταυτότητα του brand.

