Επιστήμονες ανακάλυψαν τον χαμένο, δίδυμο αδερφό της Σελήνης

Ανάμεσά τους και ο Έλληνας αστρονόμος Απόστολος Χρήστου.

Γράφει: Esquire Editors 05 Νοεμβρίου 2020

Αστρονόμοι στη Βόρεια Ιρλανδία, με επικεφαλής έναν Έλληνα, ανακάλυψαν ένα αστεροειδή γύρω από τον Άρη, τον οποίο περιέγραψαν ως πιθανό "χαμένο εδώ και καιρό δίδυμο αδελφό" της Σελήνης. Θεωρούν ότι ο εν λόγω αστεροειδής "1998 VF31" μπορεί να αποκόπηκε από το φεγγάρι της Γης και αργότερα να παγιδεύτηκε από το βαρυτικό πεδίο του Άρη. Δεν αποκλείεται πάντως ο αστεροειδής να αποσχίστηκε από τον ίδιο τον "κόκκινο" πλανήτη στο μακρινό παρελθόν, όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Οι ερευνητές του Αστεροσκοπείου και του Πλανηταρίου Άρμαγκ, με επικεφαλής τον αστρονόμο δρ Απόστολο Χρήστου, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Icarus", σύμφωνα με τη βρετανική "Ιντιπέντεντ", βρήκαν ότι ο συγκεκριμένος αστεροειδής έχει πολύ όμοια χημική σύνθεση με τη Σελήνη. Αυτό μπορεί να συμβαίνει είτε επειδή κάποτε αποτελούσε κομμάτι της Γης, είτε για άλλο λόγο, όπως η μακρόχρονη έκθεσή του στην ηλιακή ακτινοβολία.

"Το πρώιμο ηλιακό σύστημα ήταν πολύ διαφορετικό από αυτό που βλέπουμε σήμερα. Το διάστημα ανάμεσα στους νεοσχηματισμένους πλανήτες ήταν γεμάτο συντρίμμια και οι συγκρούσεις ήσταν συχνές. Μεγάλοι αστεροειδείς συνεχώς έπλητταν τη Σελήνη και τους πλανήτες", δήλωσε ο Χρήστου.

Το απομεινάρι μιας τέτοιας σύγκρουσης μπορεί να εκτινάχθηκε από τη Σελήνη και να κατέληξε στη γειτονιά του Άρη, όπου παγιδεύτηκε. "Ενώ αυτό το σενάριο είναι πιθανό, μπορεί επίσης ο αστεροειδής να προήλθε από τον ίδιο τον Άρη", ανέφερε ο Έλληνας επιστήμονας της διασποράς, ο οποίος είναι απόφοιτος του Πανεπιστημίου Αθηνών (1993), με διδακτορικό στην αστρονομία από το Πανεπιστήμιο Queen Mary του Λονδίνου (1998). Από το 2001 εργάζεται ως αστρονόμος στο Αστεροσκοπείο Άρμαγκ του Μπέλφαστ.

Χάνοντας λίπος μια για πάντα

Μερικές συμβουλές για να χάσουμε λίπος και να μην το ξαναδούμε μπροστά μας.

Ένα μοντέλο του Playboy 'καίει' τον Leonardo DiCaprio

Και έτσι ξαφνικά, μάθαμε πολλά για τα γούστα του ηθοποιού στο κρεβάτι.

Γραφει Πωλινα Φραγκου

Αυτό είναι το πιο στενό σπίτι του κόσμου

Αν είσαι κλειστοφοβικός, προφανώς δε θα σου αρέσει καθόλου το σχέδιο αυτό.

30 τρόφιμα που πρέπει να αποφύγεις οπωσδήποτε αν θες να είσαι υγιής

Επιστήμονες ζήτησαν την εφαρμογή σήμανσης στα βλαβερά τρόφιμα, όπως γίνεται με τα προϊόντα καπνού.

Ένας τύπος αποφάσισε να φορέσει το Apple Vision Pro στον γάμο του

Όταν ήμασταν μικροί κοιμόμασταν αγκαλιά με τα αγαπημένα μας δώρα. Κάποιοι, μάλλον το κάνουν ακόμα.