4 ιατρικοί λόγοι για δικαιολογημένη κοπάνα από το γυμναστήριο

Ξέρεις πότε πρέπει όντως να παραλείψεις την άσκηση;

Γράφει: Esquire Editors 02 Νοεμβρίου 2021

Εάν γυμνάζεσαι τακτικά, σίγουρα έχεις αντιμετωπίσει τη σκέψη "πότε να μην πάω γυμναστήριο/προπόνηση;" Κι επειδή κι εμείς έχουμε συχνά την ίδια απορία, ρωτήσαμε ειδικούς και μας ξεκαθάρισαν πότε είναι λογικό να παραλείψεις την προπόνησή σου - και πότε είναι απλά κοπάνα. Προφανώς εάν έχεις κάποιο τραυματισμό ή είσαι άρρωστος θα πρέπει να ακούς τη συμβουλή του γιατρού σου, εδώ όμως θα δεις τις τέσσερις περιπτώσεις που είναι καλή επιλογή να παραλείψεις την άσκηση.

Πότε να μην πάω γυμναστήριο; Όταν:

Σου λείπει ύπνος

Παρότι η άσκηση μπορεί να σε τονώσει όταν νιώθεις πεσμένη, ο καλός ύπνος είναι εξαιρετικά σημαντικό μέρος μιας ρουτίνας άσκησης. "Η άσκηση είναι μια φυσική πίεση που ασκείται στο σώμα και οι μύες δυναμώνουν την περίοδο μετά την προπόνηση όταν το σώμα επιδιορθώνει τις φθορές" εξηγεί ο φυσιολόγος άσκησης Pete McCall. Η άσκηση όταν είσαι σούπερ κουρασμένη δεν σημαίνει μόνο ότι πιθανότατα δεν θα έχεις την ενέργεια να τα δώσεις όλα, αλλά επίσης θα έχεις μεγαλύτερες πιθανότητες να τραυματιστείς. "Η πολλή κούραση μπορεί να μειώσει τις κινητικές δεξιότητες και να αυξήσει τον κίνδυνο τραυματισμού, ειδικά σε μαθήματα που βασίζονται στην κίνηση όπως η Zumba, το kickboxing, ή το CrossFit", επισημαίνει ο McCall (σε αντίθεση με πιο στατικές προπονήσεις όπως το ποδήλατο).

Η απάντηση στο δίλημμα ύπνος ή προπόνηση εξαρτάται από εσένα, ως βασικό κανόνα όμως ο McCall συστήνει να επιλέξεις τον ύπνο εάν δεν έχεις κοιμηθεί καλά τρία με πέντε βράδια ή αν είσαι πάρα πολύ κουρασμένη. "Εάν κοιμάσαι λιγότερο από πέντε ώρες ύπνου κάθε νύχτα μπορεί να επηρεαστεί ο χρόνος αντίδρασης και η διανοητική σου λειτουργία, που είναι και τα δύο ζωτικής σημασίας για βέλτιστη επίδοση στη διάρκεια της άσκησης" εξηγεί.

Μπορεί να τραυματιστείς

Εάν είσαι πιασμένη τη μέρα μετά από μια σκληρή προπόνηση, η άσκηση μπορεί να σε βοηθήσει να στην αποθεραπεία αυξάνοντας την κυκλοφορία, κάτι που επιταχύνει την φυσική επανάκαμψη των μυών, σύμφωνα με τον McCall. Ο τραυματισμός είναι μια εντελώς διαφορετική ιστορία, όμως. Οι γιατροί χρησιμοποιούν μία κλίμακα πόνου από το 1-10, όπου το 10 είναι βασανιστικός. Εάν είναι πιασμένος ένας μυς, περίπου στο τρία με πέντε της κλίμακας, τότε η ήπια άσκηση θα βοηθήσει. Αν όμως πονάς, ας πούμε 6 ή παραπάνω στην κλίμακα, τότε η άσκηση μπορεί να ασκήσει πολλή πίεση στον ιστό και να εμποδίσει την ανάκαμψή του.

Σε αυτή την περίπτωση, δεν ρισκάρεις μόνο να επιδεινώσεις τον τραυματισμό σου, αλλά θα μπορούσες επίσης να τραυματίσεις άλλους μυς ή αρθρώσεις καθώς το σώμα σου προσπαθεί να αντισταθμίσει για τον πονεμένο μυ. "Ένας μυς που έχει τραυματιστεί θα πάθει φλεγμονή. Αυτό θα τον εμποδίσει να δουλεύει σωστά και μπορεί να αλλάξει τον τρόπο που λειτουργεί η άρθρωση με την οποία συνδέεται" εξηγεί ο McCall. "Άφησέ τον να θεραπευτεί και εάν εξακολουθεί να πονάει μετά από μερικές μέρες ξεκούρασης πήγαινε στον ορθοπεδικό".

Η συνέχεια στο Shape.gr

 

 

 

 

 

 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Έχουμε ημερομηνία για τα βραβεία Όσκαρ 2023

Πιο νωρίς από ποτέ, η Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου ανακοίνωσε τις προθέσεις της για την επόμενη χρονιά.

Έφυγε από τη ζωή ο κύριος Treeger από τα Φιλαράκια

Ο ηθοποιός Mike Hagerty πέθανε σε ηλικία 67 ετών.

Κανιβαλισμός στα προϊστορικά χρόνια

Σε έναν άγριο κόσμο, πεντακόσια εκατομμύρια χρόνια πριν, στα βάθη των πρώτων ωκεανών, οι τριλοβίτες άρχισαν να τρώνε άλλους τριλοβίτες.

Γραφει Παναγιωτης Κουστας

Η εντυπωσιακή βίλα του Michael Douglas στη Μαγιόρκα

Ένα πολυτελές εξοχικό με απίστευτη θέα στη θάλασσα.

Πόσο γρήγορα μπορεί να κινηθεί ένα μονοθέσιο της Formula 1

Η απάντηση δεν είναι μία, δεν είναι απλή, δεν είναι απόλυτη, αλλά είναι εντυπωσιακή.

Γραφει Γιαννης Σπανος