Ποια λάθη δεν πρέπει να κάνεις σε ένα νέο χώρο εργασίας

Μάθε τα ονόματα των συναδέλφων σου, μην τρως μόνος σου, βάλε το κινητό στο αθόρυβο.

Οι παρακάτω γραμμές είναι αφιερωμένες σε όλα εκείνα τα λάθη στο χώρο εργασίας που μπορεί να κάνει κάποιος, ειδικά αν είναι ακόμη φρέσκος σε μία δουλειά. Απευθυνόμαστε σε εσένα, τον "καινούργιο" του γραφείου, που αφού πέρασες με επιτυχία το στάδιο της συνέντευξης εργασίας, είσαι πλέον έτοιμος να ξεκινήσεις μία νέα καριέρα. Σε εσένα, που την πρώτη περίοδο στην εταιρεία, η οποία ίσως να είναι και δοκιμαστική, είναι απαραίτητο το να δημιουργήσεις μία καλή εντύπωση.

Αυτό δεν σημαίνει ότι θα πρέπει ξαφνικά να ξεχάσεις ποιος είσαι και να πάψεις να λειτουργείς όπως ο εαυτός σου. Παρόλα αυτά, επειδή κάποιοι εργοδότες τείνουν να δίνουν σημασία σε συγκεκριμένες συμπεριφορές που μπορεί να παρεξηγηθούν, καλό είναι να τις γνωρίζεις για να τις αποφύγεις. Ακολουθούν, λοιπόν, κάποια "μυστικά" που θα σε βοηθήσουν να τη βγάλεις καθαρή.

Ποια λάθη δεν πρέπει να κάνεις σε ένα νέο χώρο εργασίαςiStock

Μάθε τα ονόματα

Είναι πολύ σημαντικό το να μάθεις γρήγορα τα ονόματα των ανθρώπων με τους οποίους θα εργάζεσαι μαζί για να ενσωματωθείς στην ομάδα τους. Όχι απαραίτητα την πρώτη ημέρα, αλλά σίγουρα μέσα στην πρώτη περίοδο.

Μην κοκορεύεσαι

Όταν μπαίνεις σε μία ήδη διαμορφωμένη ομάδα, καλό είναι να εισχωρήσεις "ακροπατώντας", χωρίς να κοκορεύεσαι για το ποιος (τάχαμου) είσαι. Άφησε, λοιπόν, τους συναδέλφους σου να σε γνωρίσουν με τον δικό τους ρυθμό.

Μην επιδεικνύεις υπερβάλλοντα ζήλο

Μην αναλωθείς πάνω στην υπερπροσπάθεια του να αποδείξεις στο αφεντικό σου ότι έκανε τη σωστή επιλογή που σε προσέλαβε. Το να πηγαίνεις στο γραφείο στις 8.30 όταν όλοι χτυπάνε κάρτα στις 9.30 ή να μένεις στο γραφείο ως αργά, όταν όλοι οι συνάδελφοί σου έχουν φύγει, δεν πρόκειται να σε κάνει καλύτερο υπάλληλο.

Μην κρίνεις εύκολα

Είναι απόλυτα κατανοητό το να είσαι χαμένος την πρώτη εβδομάδα σε μία καινούργια εταιρεία, οπότε μην πανικοβληθείς σε περίπτωση που, τις πρώτες ημέρες, δεν είσαι απόλυτα ικανοποιημένος με την καινούργια σου δουλειά.

Για την ακρίβεια, σε έναν καινούργιο εργαζόμενο παίρνει κατά μέσο όρο 90 ημέρες για να καταλάβει το πώς λειτουργεί μία εταιρεία. Δώσε, λοιπόν, στον εαυτό σου αυτόν τον χρόνο για να συνηθίσεις τον νέο τρόπο εργασίας, τους συναδέλφους και το καινούργιο σου αφεντικό.

Μην τρως μόνος σου 

Η καντίνα, όπως και το διάλειμμα για μεσημεριανό, καφέ ή τσιγάρο είναι όλα ευκαιρίες για να έρθεις πιο κοντά με τους νέους συναδέλφους σου. Οπότε, ακόμα και αν είσαι λίγο ντροπαλός, πίεσε τον εαυτό σου να ξεπεράσει τις φοβίες του.

Κανείς δεν θα σου πει όχι αν του ζητήσεις να φάτε μαζί το μεσημέρι. Τουναντίον, όλοι θα σε καλωσορίσουν με χαρά στην παρέα τους, εκτός κι αν είναι τίποτα άθλιοι τύποι ή έχουν πραγματικά τις μαύρες τους.

Διαχώρισε τη δουλειά από την προσωπική σου ζωή

Σε κάθε χώρο εργασίας, οι σχέσεις που αναπτύσσεις είναι καταρχήν συναδελφικές και όχι, με την πρώτη, φιλίας. Οπότε, είναι μία καλή ιδέα να διαχωρίσεις το πεδίο της προσωπικής σου ζωής από αυτό της επαγγελματικής.

Με αυτόν τον τρόπο, θα αποφύγεις και τη δημιουργία προκαταλήψεων για το πρόσωπό σου που μπορεί να επηρεάσουν τις εργασιακές σου σχέσεις. Επίσης, ενώ θα μπορούσε να σε βοηθήσει το να μιλάς για την προηγούμενη δουλειά σου, είναι καλό να αποφύγεις τα σχόλια για το τι πήγε στραβά και να μην το παίξεις θύμα. Να θυμάσαι, ότι σου έδωσε την ευκαιρία της ανάπτυξης.

Μην βάζεις σε δεύτερη μοίρα την εικόνα σου

Το ότι στη συνέντευξη για να πάρεις τη δουλειά φόρεσες ένα καλοσιδερωμένο λευκό πουκάμισο, δεν σημαίνει ότι πρέπει να ντύνεσαι με αυτόν τον τρόπο κάθε μέρα. Κοίτα τι συμβαίνει γύρω σου. Μήπως όλοι έρχονται με τζην παντελόνια και αθλητικά;

Προσάρμοσε το ντύσιμό σου σε αυτό της εταιρείας, για να περάσεις το μήνυμα του ότι έχεις κατανοήσει τους κώδικές της. Αν βέβαια σου αρέσει να ντύνεσαι κάθε μέρα και με διαφορετικό τρόπο, όπως σε κάποιον γνωστό μου, περίμενε λίγο καιρό πριν αρχίσεις να δείχνεις στους συναδέλφους σου τις ικανότητές σου στο styling.

Μη μιλάς συνέχεια για την παλιά σου δουλειά

Αν μιλάς συνέχεια για την παλιά σου δουλειά, ο εργοδότης σου μπορεί να πιστέψει ότι σου λείπει ή ότι έχεις μετανιώσει που ήρθες να δουλέψεις γι’ αυτόν – φαντάσου, επίσης, την αποτυχία ενός πρώτου ραντεβού αν άρχιζες να μιλάς συνέχεια για την πρώην σου.

Ζήτα πάντα τη γνώμη των άλλων

Είναι χρήσιμο το να μπεις δυναμικά στο παιχνίδι με τη μία, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι πρέπει να το παρακάνεις με συνεχείς ερωτήσεις οι οποίες μπορεί να εκνευρίσουν τους άλλους που θα εκλάβουν τη συμπεριφορά σου ως μία ανάγκη για συνεχή προσοχή. Παρόλα αυτά, το να ζητάς συμβουλές ή επιβεβαίωση για το αν κάνεις κάτι σωστά, είναι ένας καλός τρόπος για να κερδίσεις τον σεβασμό.

Χρησιμοποίησε το κινητό σου με ρέγουλα

Καταρχήν, βάλτο στο αθόρυβο. Μην αφήνεις τα τηλεφωνήματα ή τα μηνύματα στο WhatsApp και τα κοινωνικά δίκτυα να σε αποσπούν, ειδικά αν συνδέεσαι σε αυτά μέσα από τον υπολογιστή της εταιρείας. Σε αντίθετη περίπτωση, μπορεί να ρισκάρεις το να εκληφθεί η συμπεριφορά σου ως αδιαφορία ή έλλειψη ενδιαφέροντος. Υπάρχει πάντα ο χρόνος να συνδεθείς με τον εξωτερικό κόσμο κατά τη διάρκεια του διαλείμματος, αν αυτό είναι τόσο απαραίτητο.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Το κόλπο για να φτιάξεις το τέλειο βιογραφικό σημείωμα

Υπάρχουν πολλές μικρές λεπτομέρειες που μπορείς να βελτιώσεις για να κάνεις το βιογραφικό σου ιδανικό.

Γραφει Παυλος Κρουστης

5 τροφές που ίσως ευθύνονται για τον πονοκέφαλό σου

Κάποιες από αυτές, σίγουρα δεν περνούσαν καν από το μυαλό μας.

Γραφει Γιαννης Σπανος

Μόλις είδαμε την καλύτερη διαφήμιση για τα robotaxi

Ή αλλιώς, όταν δύο παππούδες μπαίνουν σε αυτόνομο ταξί και δεν πιστεύουν αυτό που ζουν.

Γραφει TopGear