Libra, το κρυπτονόμισμα του Facebook είναι γεγονός

Θα κυκλοφορήσει στις αρχές του 2020.

Η αναμονή ήταν μεγάλη αλλά τελικά έχουμε την επίσημη ανακοίνωση μετά από μία μεγάλη περίοδο γεμάτη φήμες: το κρυπτονόμισμα που ετοίμαζε το Facebook είναι έτοιμο, θα λέγεται Libra και θα κυκλοφορήσει όπως όλα δείχνουν στις αρχές του 2020. Αρχικά η επικρατέστερη ονομασία ήταν Facecoin, όμως προτιμήθηκε ένα όνομα που θα παραπέμπει σε σημαντικές έννοιες όπως η ισότητα και η δικαιοσύνη. Liber στα Λατινικά θα πει ελεύθερος.

Πώς θα λειτουργεί τώρα το Libra; Καταρχάς αφού πρόκειται για μορφή ψηφιακού χρήματος, κρυπτονομίσματος δηλαδή, δεν θα έχει κέρματα ούτε χαρτονομίσματα. Σε αντίθεση όμως με τον τρόπο λειτουργίας του Bitcoin, εκείνο θα έχει περισσότερο κοινά στοιχεία με τα κρατικά νομίσματα, επηρεαζόμενο από συγκεκριμένους και φιξαρισμένους παράγοντες, κάνοντας το έτσι λίγο ευάλωτο σε σπέκουλες και ξαφνικές ανατιμήσεις/υποτιμήσεις, από τις οποίες πάσχουν τα περισσότερα κρυπτονομίσματα.

Η αξία του ακόμη δεν έχει καθοριστεί, αν και οι πρώτες πληροφορίες κάνουν λόγο για μία τιμή αντίστοιχη του δολαρίου ή λιγότερο πιθανό αντίστοιχη του ευρώ. Η διαχείρισή του θα ανατεθεί σε μία μη κερδοσκοπική επιχείρηση με το όνομα Libra Association, η οποία και θα αγοράζει δολάρια ή ευρώ, ανάλογα με τις ανάγκες του κρυπτονομίσματος αλλά και της αγοράς που θα το χρησιμοποιεί, έτσι ώστε η αξία του να παραμένει σταθερή.

Η ιδέα ανήκει στο Facebook, υπάρχουν όμως πολλοί άλλοι ηχηροί επενδυτές που ενισχύουν το υπερφιλόδοξο project: Visa, Uber, PayPal, eBay,  Spotify και Vodafone είναι μερικοί από αυτούς, ενώ φαίνεται ότι υπάρχει διάθεση από πλευράς Mark Zuckerberg να μην διατηρήσει το Facebook την αποκλειστική κυριότητα του Libra.

Φυσικά η ερώτηση του ενός εκατομμυρίου δολαρίων εγείρεται όταν αναρωτηθεί κανείς για το θέμα των προσωπικών δεδομένων: ποιος θα διαχειρίζεται τους τραπεζικούς λογαριασμούς του κρυπτονομίσματος του Facebook; Ουσιαστικά το ίδιο το δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο, απλά μέσω ενός "ψηφιακού πορτοφολιού" που ακούει στο όνομα Calibra.

"Οι πληροφορίες των τραπεζικών λογαριασμών και των καταθέσεων των πελατών του Calibra δεν θα χρησιμοποιηθούν από το Facebook για την προώθηση άλλων προϊόντων" λέει στην επίσημη τοποθέτησή της η εταιρεία του Zuck. Το θέμα είναι αν, μετά τα όσα έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια, μπορούμε εμείς οι χρήστες των υπηρεσιών της να την εμπιστευτούμε. Μπορούμε άραγε να κοιμόμαστε ήσυχοι; Ή μήπως όχι;

Από: Esquire IT

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

Τι κάνουν διαφορετικά οι διανοητικά δυνατοί άνθρωποι, σύμφωνα με την επιστήμη

Μερικοί άνθρωποι είναι "φτιαγμένοι" με τέτοιο τρόπο που στα μάτια μας δείχνουν -και είναι- πιο ανθεκτικοί, χωρίς να λυγίζουν. Αυτοί λοιπόν, έχουν συγκεκριμένες συνήθειες, λένε οι επιστήμονες. Τις παραθέτουμε εντός για να τους αναγνωρίζεις.

Γραφει Νικη Κοντομηνα

Το ρόφημα που σε ενυδατώνει καλύτερα από το νερό

Όταν κάνει ζέστη δεν είναι μόνο το νερό που σώζει. Οι επιστήμονες αποκάλυψαν ότι υπάρχει ένα καθημερινό ρόφημα που κρατάει το σώμα πιο ενυδατωμένο και για περισσότερο χρόνο.

Γραφει Τιμος Σαλαμες

Μαριγκόνα-Μαριπόζα: Όλοι εναντίον δύο γυναικών

Κάτι γίνεται λάθος, δεν μπορεί. Αν δείτε τα απαίσια σχόλια που γίνονται για τις δύο γυναίκες που απλά πήγαν να δουν το ματς της Εθνικής μας με την Ισπανία, απλά θα σαστίσετε.

Γραφει Γιαννης Τσακαλος

Δείτε την τέλεια παραλία με άμμο στην Αττική

Η τέλεια αμμουδιά υπάρχει στην Αττική και μάλιστα απέχει μόλις λίγα λεπτά από το κέντρο της Αθήνας. Χρυσή άμμος, γαλαζοπράσινα νερά και ηλιοβασίλεμα που θυμίζει νησί.

Γραφει Νικη Κοντομηνα

Αν έχεις κινητό Android, μην χρησιμοποιείς αυτόν τον browser

Αυτός ο browser σε κινητό Android μπορεί να φαίνεται ακίνδυνος, αλλά συλλέγει τεράστιες ποσότητες προσωπικών δεδομένων. Δες πώς να προστατευτείς με εναλλακτικούς browsers.

Γραφει Παυλος Κρουστης

Οι πιο ακριβοπληρωμένοι CEO στον χώρο του αυτοκινήτου-δείτε τις αποδοχές τους

Η λίστα με τις απολαβές των κορυφαίων CEO στον χώρο της τεχνολογίας και της αυτοκινητοβιομηχανίας, είναι ενδεικτική των στρατηγικών κατευθύνσεων των εταιρειών.