Η ανατολή των (πραγματικά καλών) No- και Low-Alcohol Drinks

Λιγότερο αλκοόλ. Γιατί όχι;

Πιθανότατα έχεις ακούσει για το Dry January. Ξέρεις, αυτό που ξεκίνησε αρχικά ως μία καμπάνια της εταιρείας Alcohol Change UK το 1984, προκειμένου να επανέλθει ευκολότερα κάποιος από τις αλκοολικές κραιπάλες των γιορτών και ταυτόχρονα να συγκεντρωθούν χρήματα για φιλανθρωπίες. Εξελίχθηκε σχεδόν σε παγκόσμιο κίνημα. Η βασική αρχή του είναι απλή και ξεκάθαρη: δεν θα βάλεις σταγόνα αλκοόλ στο στόμα σου από το πρωί της 1ης Ιανουαρίου και μέχρι την πρώτη μέρα του Φλεβάρη. Το χωροχρονικό πλαίσιο ανήκει φυσικά στο πρόσφατο παρελθόν, αλλά μοιάζει να έχει επεκταθεί, δημιουργώντας ένα νέο trend και ανοίγοντας έναν διαφορετικό δρόμο για τις εταιρείες ποτών.

Τα No- και Low-Alcohol Drinks διευρύνονται συνεχώς. Γιατί συνέβη αυτό; Όπως έχουν καταλήξει πολλές έρευνες, η πανδημία και ο εγκλεισμός στο σπίτι, λόγω αυτής, αύξησαν την κατανάλωση αλκοόλ – ειδικά κατά την περίοδο του πρώτου lockdown. Με τα bars και τα εστιατόρια να παραμένουν κλειστά για ένα πολύ μεγάλο διάστημα, ολοένα και περισσότεροι πειραματίστηκαν με το ποτό, θέλοντας να δοκιμάσουν τα cocktail skills τους – και όχι μόνο αυτά.

Ταυτόχρονα όμως, σύμφωνα με το No- and Low-Alcohol Strategic Study 2021 του IWSR Drinks Market, παρουσιάστηκε και μία αύξηση της τάξεως του 75% στις πωλήσεις των ποτών με λίγο ή καθόλου αλκοόλ, σε 10 από τις μεγαλύτερες αγορές του πλανήτη. Μέχρι σήμερα, το ποσοστό των εν λόγω ποτών καλύπτει μερίδιο του 3% της συνολικής αγοράς αλκοόλ, αλλά, όπως τονίζουν οι ειδικοί, αναμένεται να φτάσει στο 31%(!) μέχρι το 2024. Το ίδιο και οι low-and-no μπίρες, που είδαν τις πωλήσεις τους να γιγαντώνονται κατά 92% σε σχέση με το 2019.

Ο δρόμος που οδήγησε εδώ

Πολλοί θα αναρωτηθούν "γιατί;". Αρκετοί περνάμε διάφορες φάσεις όσον αφορά τη σχέση μας με το αλκοόλ. Για παράδειγμα, κατά τη διάρκεια των διακοπών ή εκείνη των γιορτών, όλοι εμφανίζουν μία πρόθεση να πιουν λίγο παραπάνω, που στη συνέχεια εξασθενεί, συνήθως με την επιστροφή στην όποια κανονικότητα.

Η συγκεκριμένη τάση, όμως, ίσως να μην έχει να κάνει μόνο με αυτό. Ενώ το lockdown ώθησε προς τη μεγαλύτερη κατανάλωση αλκοόλ (καραντίνα χωρίς ποτό είναι δύσκολο να βγει), η πανδημία έφερε στο προσκήνιο μία ολοένα και αυξανόμενη αντίληψη του να μπαίνει η υγεία σε πρώτο πλάνο, σε ένα διευρυμένο έως ασαφές κάδρο. Η υπεύθυνη κατανάλωση είναι κάτι που πρέπει να λαμβάνεται πάντοτε υπ’ όψιν, αλλά εδώ φαίνεται να περνάμε σε ένα εντελώς άλλο level. Υπάρχει πάντα και το "αλλά". Τα μη αλκοολούχα spirits, ακριβώς όπως και στην περίπτωση των εναλλακτικών στο κρέας ή των γαλακτομικών ροφημάτων που δεν είναι γαλακτοκομικά, ίσως παρουσιάσουν σταδιακά την πρόθεση να αμφισβητήσουν την ίδια την έννοια των κατηγοριών στις οποίες ανήκουν. Και αυτό δεν είναι κάτι που ακόμη μπορεί να πάρει ταμπέλες. Δεν υπάρχει κάτι καλό ή κακό, τουλάχιστον όχι προς το παρόν.

Αν θέλεις τη γνώμη μου, τα No- και Low-Alcohol Drinks είναι μία επιλογή που θα πρέπει να υπάρχει, μακριά από στερεότυπα. Ένα καλό ποτό, άλλωστε, είναι πάντα ένα καλό ποτό.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

#STYLEGUIDE BY CLODIST - SALE SHOPPING LIST

Kάθε μέρα οι editors του Esquire προτείνουν τις καλύτερες επιλογές στις εκπτώσεις από το Clodist.gr

Το καπιτονέ παρκά

Γκρι παρκά με κουκούλα, Camel Active explore more

Το casual πουκάμισο

Κοτλέ πουκάμισο, Seidensticker explore more

Το denim overshirt

Overshirt από πετροπλυμένο denim, Hugo explore more

Η μάλλινη ζακέτα

Ζακέτα από 100% μαλλί, Paul & Shark explore more

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Ταξίδι σε μαγευτικά τοπία στην Ελλάδα με συνοδοιπόρο το Talisker

Στιγμές απόδρασης και επανασύνδεσης με τη φύση, για τους λάτρεις της εξερεύνησης και της περιπέτεια

Γιατί το Bacardi έχει μία νυχτερίδα στο logo του

Η ιστορία και οι μύθοι πίσω από το λογότυπο του δημοφιλούς ρουμιού.

Γραφει Μπαμπης Δουκας

Τα pairings του Negroni

Τι να φας μαζί με το πιο δημοφιλές cocktail του πλανήτη.

Γραφει Μπαμπης Δουκας

Πώς και τι θα τρώμε και θα πίνουμε το 2023

Όλα όσα μας περιμένουν σε μπαρ και εστιατόρια, πιάτα και ποτήρια τη χρονιά που μόλις ξεκίνησε.

Γραφει Μπαμπης Δουκας

Τα πιο δημοφιλή ποτά του κόσμου αυτή τη στιγμή

Όλα όσα έδειξε η έγκριτη λίστα του Drinks International για το 2023.

Γραφει Μπαμπης Δουκας

Μπαρ: Οι πιο ενδιαφέρουσες αφίξεις στην Αθήνα για το 2022

Οι μπάρες της πόλης αλλά και τα all day spots που κέντρισαν, δικαίως, την προσοχή.

Γραφει Μπαμπης Δουκας