Τι, πώς και γιατί (αξίζει να) πίνουμε τώρα;

Η προσέγγιση του Esquire για όσα αξίζουν μία θέση στο ποτήρι μας.

Γράφει: Μπάμπης Δούκας 06 Ιανουαρίου 2024

Λίγες εβδομάδες πριν, στο πλαίσιο του Athens Bar Show και σε μια συζήτηση που είχαμε με τον Simone Caporale, ο επιδραστικότατος για τον κόσμο του bar industry συνιδιοκτήτης του Sips (του μπαρ της Βαρκελώνης που φιγουράρει στο Νο 1 των The World's 50 Best Bars 2023) μου έλεγε πόσο πολύ λατρεύει την απλότητα και τα cocktails που περιέχουν μέχρι τρία υλικά. Και ότι χαίρεται γιατί παρατηρεί πως το κοινό στρέφεται ολοένα και πιο πολύ προς αυτά όσον αφορά το ποτό. Τον ρώτησα αν κάτι τέτοιο μπορεί να ενταχθεί ακόμα περισσότερο στην όποια τάση. Αρκέστηκε να μου πει πως, κατά τη γνώμη του, αυτή είναι η τάση.

Τι, πώς και γιατί (αξίζει να) πίνουμε τώρα;

Το ό,τι πίνουμε πια πιο απλά σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν είναι κάτι που ο καθένας έχει παρατηρήσει. Μια σαφής κατεύθυνση που επικρατεί στα περισσότερα μπαρ του πλανήτη. Το "πιο απλά", όμως, δεν συνεπάγεται και απλοϊκά. Μπορείς να καταλάβεις τι εννοώ. Αλλά θα βάλω στο τραπέζι και κάτι ακόμα, που συνδέεται με ένα ιδιότυπο τρεντ που έχει εμφανιστεί την τελευταία διετία σε κατ’ οίκον ή εξωστρεφές fine drinking.

Κι εγένετο premiumization

Το spirits industry έχει συνδεθεί εδώ και καιρό με την πολυπλοκότητα και την απόλαυση − στοιχεία που αποζητούνται πλέον από τον καταναλωτή τόσο στο μπαρ όσο και στο ράφι της κάβας. Γενικά, οι σημερινοί drinkers είναι πολύ πιο ενημερωμένοι και οξυδερκείς σχετικά με το τι μπαίνει στο ποτήρι τους, αναζητούν ποτά και brands υψηλής ποιότητας, με πλούσια backstories και αρτιζάνικους τρόπους παρασκευής − δεν τους αρκεί απλώς να πιουν κάτι, αλλά να συνδεθούν μαζί του. Κάπου εδώ, λοιπόν, μπαίνει στην κουβέντα ο όρος premiumization.

Ναι, είναι αυτό που νομίζεις. Η αναζήτηση και η επιλογή μοναδικών, αυθεντικών και υψηλής ποιότητας προτάσεων. Από όλη τη σφαίρα των alcohol beverages, τα spirits είναι εκείνα που έχουν αντιληφθεί τι ακριβώς παίζει. Τα brands προσφέρουν καλύτερες εμπειρίες και προϊόντα, ενθαρρύνουν την καινοτομία και, με τον τρόπο τους, βοηθούν ακόμα και στο πεδίο της υπεύθυνης κατανάλωσης.

Τι, πώς και γιατί (αξίζει να) πίνουμε τώρα; 1

Για να το συνδέσω και με την ιδέα της απλότητας, θα κάνω μια ερώτηση: Όταν έχεις κάτι πραγματικά καλό, γιατί να το αναμείξεις με άλλα πράγματα; Ή, τουλάχιστον, με πολλά άλλα πράγματα. Το premiumization δείχνει από μόνο του τον δρόμο: την ενίσχυση της απόλαυσης στο πλαίσιο της λογικής "πίνουμε πολύ καλά, δεν πίνουμε απλά πολύ".

Δεν μπορώ να γνωρίζω αν η τάση του premiumization θα εξελιχθεί περαιτέρω ή ακόμα και αν θα συνεχιστεί. Μπορώ, όμως, να συμβουλεύσω κάτι: Ας την απολαύσουμε όσο κρατήσει. Κι ας μείνουμε απλοί, που λέει κι ο Simone.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Οινόραμα και Βάκχες: Στην Αθήνα για κρασί

Το πιο ενδιαφέρον οινικό σαββατοκύριακο της χρονιάς.

Γραφει Μπαμπης Δουκας

Απολαμβάνοντας το κρασί όπως οι οινογνώστες

Μάθε να σερβίρεις, να κρατάς το ποτήρι, να δοκιμάζεις και να απολαμβάνεις το κρασί σωστά.

Γραφει Γιαννης Σπανος

O Cristiano Ronaldo μόλις δημιούργησε την πιο ακριβή σαμπάνια στον κόσμο

Η ονομασία της σαμπάνιας για τα 777 γκολ της καριέρας του και η αστρονομική τιμή.

Γραφει Γιαννης Σπανος

Tasty Awards 2024 x Esquire: Τα ξεχωριστά μπαρ των Αθηνών

Ήρθε η ώρα να ψηφίσεις την αγαπημένη σου μπάρα στην πόλη.

Monkey 47: Το μυστικό του Μέλανα Δρυμού

Κάπου ανάμεσα σε μύθους και ένα τερέν μοναδικής φυσικής ομορφιάς, η ουσία του Black Forest μοιάζει να χωρά σε μία φιάλη.

Γραφει Μπαμπης Δουκας