Lauren Mote, τι παίζει με την τεκίλα σήμερα;
Μία κουβέντα με την Global Director of Trade Excellence της Patrón σχετικά με το μέλλον της αγαύης, τις αξίες που έχουν σημαντικές εταιρείες όπως η Bacardi και όλα όσα σημαίνουν sustainability στο τώρα.
> Λοιπόν, Lauren, δεν είναι η πρώτη σου φορά στην Αθήνα, σωστά; Ποια είναι η γνώμη σου για την αθηναϊκή μπαρ σκηνή και το Athens Bar Show;
Είναι και τα δύο κάτι που μεγαλώνουν. Ξέρεις, υπάρχει κάτι εκπληκτικό στις πόλεις γύρω από τη Μεσόγειο. Ένας διαφορετικός τρόπος ζωής, είτε είσαι στη Γαλλία, είτε στην Ισπανία, είτε στο Μαρόκο, όπου κι αν βρίσκεσαι. Υπάρχει μια διαφορετική χαρά στη ζωή εδώ, καλύτερη πρόσβαση σε υλικά - ο ήλιος σίγουρα βοηθά, το ζεστό κλίμα. Οπότε το να έρχομαι στην Αθήνα είναι σαν να έρχομαι σε μια υποκατηγορία της γενικότερης κουλτούρας της Μεσογείου.
Είναι πάντα υπέροχο να βλέπεις πώς μεγαλώνει η πόλη, τόσο από γαστρονομικής πλευράς όσο και στο πεδίο των μπαρ. Νομίζω ότι το να βλέπουμε τη βιομηχανία της φιλοξενίας να εξελίσσεται χρόνο με τον χρόνο είναι κάτι εξαιρετικό. Το βλέπεις στον τουρισμό, μέσα από τα βραβευμένα μπαρ — είτε βρίσκονται στη λίστα των The World's 50 Best Bars, είτε όχι — ο κόσμος όμως γνωρίζει τα μπαρ και τους bartenders εδώ.
Η ελληνική φιλοξενία είναι πολύ γνωστή για τη φροντίδα προς τους ανθρώπους, για τα εξαιρετικά και προσβάσιμα τοπικά υλικά, όλοι επίσης νιώθουν ότι κάπου ανήκουν.

Φυσικά, αυτό μεταφράζεται και στην μπαρ σκηνή. Μπορείς να έχεις μέρη υπέροχα, κουλ ανθρώπους και ακόμη πιο καινούρια σποτ. Μου αρέσει που πλέον η πόλη φημίζεται για τα υπέροχα rooftops, τα εξαιρετικά μπαρ, τα εστιατόρια που μένουν ανοιχτά μέχρι τη νύχτα. Φαίνεται ότι η Αθήνα δεν κοιμάται ποτέ.
Και είναι επίσης ένα μείγμα παλιού και νέου κόσμου. Αλλά εγώ είμαι Καναδή, σωστά; Η χώρα μας είναι σχετικά νέα. Μετά έρχεσαι σε ένα μέρος όπως η Αθήνα, ανεβαίνεις στην Ακρόπολη και λες "ουάου, αυτό είναι εδώ για χιλιάδες και χιλιάδες χρόνια".
Αυτό που εκτιμώ περισσότερο είναι η φιλοξενία, η πρόσβαση στα τοπικά υλικά — είτε πρόκειται για λικέρ, είτε για άλλα προϊόντα που φτιάχνονται στα ελληνικά νησιά — ή απλά ένας διαφορετικός τρόπος να προσεγγίζεις τα drinks λόγω του κλίματος.
> Πώς ξεκίνησε το ταξίδι σου στον κόσμο της φιλοξενίας και των spirits; Πώς εξελίχθηκε όλα αυτά τα χρόνια και ποιες ήταν οι σημαντικότερες αλλαγές στην πορεία;
Είμαι στη βιομηχανία 27 χρόνια. Είμαι τυχερή γιατί είχα δυο φανταστικές γιαγιάδες που ενέπνευσαν, δύο γυναικείες "υπερηρωίδες" που, μεταξύ άλλων με ενέπνευσαν να αγαπάω να είμαι με κόσμο. Αλλά υπήρχε και η δική μου επιθυμία να δημιουργώ χώρους όπου οι άνθρωποι μπορούν να ευημερούν. Το μπαρ είναι μια εξαιρετική ευκαιρία γι’ αυτό. Οπότε μέσα σε αυτά τα 27 χρόνια, η σύντομη εκδοχή είναι: είμαι Καναδή και μπορώ να το κάνω αυτό πολύ καιρό.
Ήμουν bartender, έφτιαχνα ποτά, έχω συμμετάσχει σε διαγωνισμούς, έχω κερδίσει βραβεία, έχω ταξιδέψει σε όλο τον κόσμο. Τώρα δουλεύω στη μεριά των brands, για τη Bacardi και την Tequila Patrón. Αλλά πάντα με την ιδέα ότι πρέπει να κάνουμε τα πράγματα καλύτερα για τους γύρω μας και για την επόμενη γενιά. Και νιώθω ότι ο αριθμός των ανθρώπων που έχω γνωρίσει μέσα σε σχεδόν 30 χρόνια — και με καθέναν από αυτούς είχαμε μια εμπνευσμένη συζήτηση — αυτοί μετά μιλάνε σε χιλιάδες ανθρώπους. Έτσι δημιουργείς αλλαγή.

> Έχεις αναγνωριστεί ως μία από τις πιο επιδραστικές προσωπικότητες της βιομηχανίας, στη λίστα Bar World 100, αλλά και στο Hall of Fame του Tales of the Cocktail. Τι σημαίνουν για σένα αυτές οι διακρίσεις;
Νομίζω ότι πολλοί από εμάς κάνουμε πράγματα χωρίς να επιδιώκουμε την αναγνώριση. Και όντως δεν τα κάνουμε επειδή υπάρχει αναγνώριση. Τα κάνουμε επειδή είναι το σωστό και επειδή έχουμε πάθος γι’ αυτό. Για μένα, το να εκπαιδεύω bartenders, να εκπαιδεύω ανθρώπους, να καθοδηγώ και να βοηθώ στην ανάπτυξη επιχειρηματιών είναι πολύ σημαντικό. Είναι κομμάτι του DNA μου, το πράγμα που μετράει περισσότερο για μένα.
Μου αρέσει να μοιράζομαι πράγματα με άλλους ανθρώπους. Αλλά όταν έρχεται κάποιος — μια έκδοση, ένα μέσο — και σου λέει "αναγνωρίζουμε όλα αυτά που έχεις κάνει. Το βλέπουμε και λέμε ευχαριστώ", είναι κάτι ιδιαίτερο, πάνω από τα βραβεία. Όταν μπαίνεις στο Bar World 100, λες "ουάου". Μοιράζεσαι χώρο με άλλους 99 ανθρώπους που, προφανώς, κάνουν πράγματα στη βιομηχανία που έχουν σημασία — με τον ίδιο τρόπο που έχουν σημασία όσα κάνεις κι εσύ.
Είναι υπέροχο να βλέπεις αυτή την αναγνώριση και με εμπνέει. Ανανεώνει την ενέργειά μου, με δυναμώνει, με αναγκάζει να κάνω ακόμη περισσότερα. Και ελπίζω ότι συμβαίνει το ίδιο και με όλους τους άλλους. Ελπίζεις ότι όταν σου χτυπούν την πλάτη, όταν παίρνεις το χειροκρότημα, πως μπορείς να το χρησιμοποιήσεις σαν εργαλείο για να κάνεις ακόμα περισσότερα — ώστε η δουλειά να γίνεται ακόμη πιο δυνατή.

> Μίλησες για mentorship και πώς μπορεί κανείς να εμπνέει τους άλλους. Πώς έχει εξελιχθεί το πρόγραμμα Academia Patrón; Και ποια είναι η φιλοσοφία πίσω του;
Δεν μπορούμε να μιλήσουμε για το Academia Patrón χωρίς να μιλήσουμε πρώτα για την ίδια την Patrón, ένα εξαιρετικό brand. Ήταν αυτό που βοήθησε να δημιουργηθεί η super premium κατηγορία της τεκίλα πριν από 36 χρόνια. Ήταν μια συνθήκη που ενέπνευσε τον καταναλωτή να αγοράσει, να δοκιμάσει, να ενδιαφερθεί για το brand μας ή για οποιοδήποτε brand. Και μετά υπάρχει ο τρόπος με τον οποίο μιλάμε σε αυτούς που δίνουν τις προτάσεις — δηλαδή στους bartenders. Το Academia Patrón ξεκίνησε, το 2020, μέσα στην πανδημία. Και απευθύνεται στο trade. Γιατί ο τρόπος που μιλάμε στους consumers μπορεί να είναι λίγο διαφορετικός από τον τρόπο που μιλάμε στους bartenders.
Εφόσον η Patrón ήταν η πρώτη που το έκανε, έχουμε την υποχρέωση να είμαστε category leader στην εκπαίδευση πάνω σε αυτό που καταλαβαίνουμε καλύτερα: την αγαύη. Η φιλοσοφία πίσω από το Academia Patrón, από την αρχή — και ισχύει ακόμα — είναι να είμαστε η καλύτερη εκπαιδευτική πλατφόρμα για την αγαύη, όχι μόνο για bartenders αλλά και για enthusiasts. Αν δεν είσαι bartender αλλά αγαπάς την τεκίλα και θέλεις να μάθεις περισσότερα, δεν υπάρχει τίποτα που να σε σταματά από το να πάρεις τα courses.

Όλοι όσοι συμμετέχουν στη σχεδίαση του εκπαιδευτικού περιεχομένου, είμαστε όχι μόνο experts στην τεκίλα και την αγαύη, αλλά και industry experts. Οπότε υπάρχει αξιοπιστία, υπάρχει μια πραγματική δύναμη στο να παρέχεις εκπαίδευση που η βιομηχανία θεωρεί best in class. Και υπάρχει και η συνεχής εξέλιξη. Η βιομηχανία αλλάζει. Κάθε χρόνο τα πράγματα είναι τόσο διαφορετικά. Αφορά ακόμη και τον τρόπο με τον οποίο ο κόσμος καταναλώνει πληροφορία, γιατί η προσοχή πηγαίνει προς πολλές κατευθύνσεις. Άρα πρέπει να διασφαλίσουμε πως ο bartender χρειάζεται να την κατανοήσει.
Θέλουμε να φέρνουμε κι άλλους ανθρώπους μαζί μας σε αυτό το ταξίδι. Δεν έχει να κάνει μόνο με το τι λέμε εμείς - έχει να κάνει με το πώς μπορούμε να φέρουμε περισσότερους ανθρώπους από το Μεξικό στη συζήτηση. Πώς φέρνουμε περισσότερους agave experts από τη βιομηχανία μας. Πώς εκπαιδεύουμε την επόμενη γενιά agave experts ώστε να βοηθήσουν κι εκείνοι, να αναπτύξουν την εκπαίδευση. Αυτή είναι η φιλοσοφία. Και νομίζω πως εκεί που είμαστε τώρα, υπάρχει μόνο ένας συγκεκριμένος όγκος ύλης που μπορείς να γράψεις για την εκπαίδευση. Και τον έχουμε — και συνεχώς εξελίσσεται, αλλάζει κάθε χρόνο. Έχουμε όμως και μια σειρά από άλλα προγράμματα.
> Ποιες είναι οι βασικές αξίες που μοιράζεσαι με την Patrón και τη Bacardi;
Όταν μια εταιρεία όπως η Bacardi — η μεγαλύτερη ιδιωτική εταιρεία spirits στον κόσμο, δηλαδή οικογενειακή, παραμένει οικογενειακή — αγοράζει ένα brand, αναζητά κι εκείνη τις αξίες που έχουν πραγματική σημασία. Και η Patrón είναι ένα πραγματικά απίστευτο brand, εμπνευσμένο από δύο ανθρώπους που ήθελαν να δημιουργήσουν μια τεκίλα για να γιορτάζουν με τους φίλους τους, να γιορτάζουν το Μεξικό σε άλλα μέρη του κόσμου.
Η Patrón έγινε ένα πολιτισμικό φαινόμενο. Νομίζω ότι σήμερα, γνωρίζοντας ότι όλα είναι χειροποίητα, με μόνο τρία συστατικά, είναι ένας πολύ ειλικρινής και πραγματικός τρόπος παραγωγής τεκίλας. Ταυτίζομαι με τις αξίες της ανθρώπινης σύνδεσης, της κοινότητας, του τρόπου με τον οποίο η Patrón "παίρνει ζωή”. Και φυσικά με τη Bacardi, γνωρίζοντας ότι είναι οικογενειακή προσπάθεια. Έχουμε τρεις καθοδηγητικές αρχές μέσα στην εταιρεία τις οποίες ακολουθούμε για τα τελευταία 162 χρόνια που υπάρχει η εταιρεία: Όλοι λειτουργούμε σαν founders, σαν να δημιουργούμε την εταιρεία — γιατί στην πραγματικότητα, το κάνουμε. Το δεύτερο είναι να νιώθουμε οικογένεια. Ναι, όλοι έχουμε δουλειές να κάνουμε, αλλά είναι σημαντικό να τις κάνουμε μαζί. Γιορτάζουμε μαζί. Μικρές και μεγάλες στιγμές, είμαστε εκεί ο ένας για τον άλλον. Έπειτα, είναι το γεγονός πως δε φοβόμαστε. Τότε γεννιέται η πραγματική καινοτομία, σωστά; Όταν υπάρχει πίεση, όταν έχεις το θάρρος, όταν ξέρεις ότι η "οικογένεια" σε στηρίζει και ότι οι founders είναι πίσω σου, μπορείς να κάνεις το άλμα. Και νομίζω ότι αυτά τα τρία μαζί, ειδικά για μένα ως επιχειρηματία που έχει own-άρει πολλές επιχειρήσεις στο παρελθόν, με κάνουν πολύ χαρούμενη που δουλεύω σε μια εταιρεία με την ίδια entrepreneurial και family νοοτροπία που είχα δημιουργήσει και η ίδια. Είναι πραγματικά σημαντικό.
> Σαν Global Director of Trade Excellence της Patrón, τι πιστεύεις ότι είναι το κλειδί για μια αυθεντική και βιώσιμη κουλτούρα γύρω από ένα premium brand;
Αυτό που είναι πραγματικά σημαντικό είναι η διαφάνεια. Πρέπει να είμαστε ειλικρινείς. Αν μιλάμε για το γιατί αξίζει κάποιος να πληρώσει περισσότερο για ένα brand, για το premiumization, για την υψηλότερη ποιότητα — που συνήθως συνοδεύεται και από υψηλότερη τιμή — πρέπει να καταλαβαίνουμε το γιατί. Πρέπει να εξηγούμε γιατί κάτι είναι ξεχωριστό. Γιατί ο consumer και ο bartender — κι εγώ το ίδιο, κι εσύ — αγοράζουν όχι το τι, αλλά το γιατί.
> Τι καθιστά την Patrón τόσο ξεχωριστή;
Χρησιμοποιούμε μόνο τρία συστατικά: Μπλε αγαύη, νερό και μαγιά. Γιατί έχει σημασία αυτό; Δημιουργεί μια καλύτερη εμπειρία ποτού όταν χρησιμοποιείς αυθεντικό προϊόν υψηλότερης ποιότητας — είτε πρόκειται για sipping tequila, είτε on the rocks, είτε σε μια margarita, ένα espresso martini, οτιδήποτε. Γιατί συνεχίζει να έχει σημασία; Επειδή όταν χρησιμοποιείς προϊόν ανώτερης ποιότητας, αυτό συμπληρώνει την περίσταση, συνοδεύει τις στιγμές γιορτής, ένα ποτό με έναν φίλο σε μια βεράντα, έναν εορτασμό γενεθλίων, ένα δώρο σε κάποιον.
Άρα όταν ξεκινάς με πραγματικά καλό προϊόν, μια εξαιρετική ιστορία και τους σωστούς ανθρώπους για να τη μεταφέρουν, αυτό βοηθά στη δημιουργία μιας καλύτερης εμπειρίας. Υπάρχουν πολλά στοιχεία που αφορούν τη διαδικασία του premiumization, αλλά αυτά που έχουν τη μεγαλύτερη σημασία για εμάς στην Patrón είναι ότι δημιουργούμε μια καλύτερη εμπειρία — καλύτερο προϊόν, καλύτερη εμπειρία, το ξαναλέω.
> Πώς βλέπεις να εξελίσσεται η σχέση των καταναλωτών με τα premium spirits τα επόμενα χρόνια; Γιατί όλοι μιλούν για premium spirits και premium brands κ.λπ.
Οι άνθρωποι είναι πλέον πιο ενεργοί consumers, με την έννοια ότι διαβάζουν τα συστατικά, γυρίζουν και κοιτούν το πίσω μέρος της ετικέτας. Δεν υπάρχει πια μόνο ένα προϊόν σε μια κατηγορία — υπάρχουν δεκάδες διαθέσιμα σε ένα κατάστημα και ίσως χιλιάδες online που μπορείς να επιλέξεις. Ο κόσμος δείχνει μεγαλύτερο ενδιαφέρον να μάθει για συγκεκριμένες κατηγορίες και συγκεκριμένα προϊόντα. Κι αν δώσουμε τη σωστή ποσότητα πληροφορίας, με τον σωστό τρόπο, τότε αισθάνεται ήδη μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση να κάνει την καλύτερη επιλογή.

> Πόσο σημαντική -ή και κρίσιμη- είναι η βιωσιμότητα (sustainability) στην παραγωγή και προώθηση της τεκίλας σήμερα;
Πολύ σημαντική. Το sustainability είναι μια μεγάλη λέξη, καλύπτει πολλά διαφορετικά πράγματα. Θα σου απαντήσω πιο συγκεκριμένα για το τι κάνει η Patron, γιατί πιστεύω ότι θα ήταν καλό να σας εφοδιάσουμε με τις ακριβείς πολιτικές που εφαρμόζουμε. Sustainability, όταν μιλάμε για τη δική μας βιομηχανία, σημαίνει να διασφαλίζουμε ότι παρέχουμε εκπαίδευση, ότι δίνουμε ευκαιρίες σε bartenders και operators να συνεχίσουν να εξελίσσονται. Επενδύουμε στο να στηρίζουμε τους πελάτες μας και φροντίζουμε όλα όσα μοιραζόμαστε να αντικατοπτρίζουν ακριβώς αυτά που πράττουμε ως brand και στο distillery — ώστε οι άνθρωποι να βλέπουν ότι κάνουμε τα σωστά πράγματα.
Ακολούθησε το Esquire σε Facebook, Instagram και Twitter.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
Το μπλε πάρτι της χρονιάς από τo BOMBAY SAPPHIRE και τη Βάσια Κωσταρά
Με θέμα Step Into The Blue, ως μέρος της νέας παγκόσμιας καμπάνιας του BOMBAY SAPPHIRE gin, το viral πάρτι που έγινε στον εμβληματικό Φάρο του Σταύρος Νιάρχος εγκαινίασε την εορταστική σεζόν με τον πιο φαντασμαγορικό τρόπο!
Η μαγεία του Glenfiddich στο Esquire Townhouse Athens 2025
Στο Esquire Townhouse Athens 2025, το Glenfiddich 16YO παρουσίασε έναν κόσμο γεύσης και αισθητικής, εμπνευσμένο από τη συνεργασία με την Aston Martin F1® Team, σε μια βραδιά υψηλής ποιότητας και στυλ.
Από το Κεντάκι στον κόσμο: Το bourbon που έγινε σύμβολο εθνικής κληρονομιάς
Από τα βαρέλια του Κεντάκι έως τα μπαρ του κόσμου, το bourbon της Jim Beam αποδεικνύει πως η αυθεντικότητα και ο χρόνος παραμένουν οι πιο δυνατές αξίες κάθε παράδοσης.
Το κορυφαίο μπαρ του κόσμου αποκτά μικρό αδερφό
To νόστιμο ιταλικό ταξίδι του Lorenzo Antinori στην Ασία συνεχίζεται στην Κίνα, με το Bar Leone Shanghai.
Γραφει Μπαμπης ΔουκαςSt-Germain: Mixability à la française
Με ντελικάτο άρωµα φρέσκων λουλουδιών και την κοµψότητα της παριζιάνικης φινέτσας, το διάσηµο λικέρ St-Germain αποτελεί τον κρυφό άσο του mixability. Απογειώνει από ένα απλό spritz µέχρι τις πιο δηµιουργικές συνθέσεις, αποδεικνύοντας πως η γεύση της άνοιξης δεν έχει, τελικά, εποχή.
Γραφει Μπαμπης Δουκας