Πώς θα βγάζεις 10.000 ευρώ τον μήνα πριν γίνεις 40 ετών

Όλοι λέμε πως με αυτούς τους μισθούς που παίζουν τελευταία, δε μπορούμε να ζήσουμε μία ζωή της προκοπής ή τουλάχιστον να κάνουμε όσα θεωρούμε βασικά. Μήπως όμως, δε διαχειρίζεσαι σωστά τα πράγματα;

Συχνά παραπονιόμαστε για το πόσο χαμηλοί είναι οι μισθοί και πως είναι δύσκολο να πάρουμε αύξηση, πόσω μάλλον να φτάσουμε να παίρνουμε 10.000 ευρώ τον μήνα, όπως συμβαίνει συχνά στο εξωτερικό. Ωστόσο, υπάρχει τρόπος για να κάνουμε τη διαπραγμάτευσή μας πιο αποτελεσματική, και ναι, λειτουργούν στη συντριπτική πλειονότητα των περιπτώσεων.

Πρόσφατα, σε κάποιες συνεντεύξεις που έγιναν για το Business Insider, νέοι εργαζόμενοι είπαν πώς κατάφεραν να πάρουν εξαιρετικούς μισθούς, πολύ υψηλότερους από τον μέσο όρο, και χωρίς να καταβάλουν υπερβολική προσπάθεια. Αν μη τι άλλο, εστιάζοντας σε έναν βασικό πυλώνα της αγοράς εργασίας, ο μισθός που παίρνουμε όταν προχωράμε στην καριέρα μας, είναι ισχυρό κίνητρο.

Στις εν λόγω συνεντεύξεις, οι νέοι μίλησαν για τις εργασιακές τους εμπειρίες (οι οποίες, θα πρέπει να τονιστεί, είναι σχεδόν όλες στις Ηνωμένες Πολιτείες, και ως εκ τούτου δεν είναι απόλυτα επάλληλες με το ευρωπαϊκό πλαίσιο) και ο τρόπος με τον οποίο απέκτησαν γρήγορα μια αύξηση, αρκετές φορές, ήταν "ξέροντας πότε να αφήσουν τη δουλειά".

Στην ουσία, σύμφωνα με όσους το έκαναν, θεωρούσαν αυτονόητο το να εκμεταλλευτούν αυτές τις αυξήσεις μετακινούμενοι από τη μια εταιρεία στην άλλη, και μάλιστα αρκετές φορές. Κάθε αλλαγή άλλωστε αντιστοιχεί σε μια καθαρή (και σε ορισμένες περιπτώσεις σημαντική) αύξηση του μισθού.

Φυσικά, αυτός ο τρόπος διαπραγμάτευσης μπορεί να είναι αγχωτικός: Δεν είναι πολύ υγιές ούτε δείγμα σταθερότητας και αξιοπιστίας για κάποιους με το που φτάνεις σε μια εταιρεία, να στέλνεις αμέσως βιογραφικά για να μετακινηθείς σε μια άλλη. Αλλά παραδόξως λειτουργεί, και εγγυάται πολύ υψηλότερους μισθούς από αυτούς που επιτυγχάνονται με τα κανονικά βήματα σταδιοδρομίας σε μια και μόνο εταιρεία.

Σύμφωνα με τα λεγόμενά τους, το θέμα είναι να αρπάζουμε πάντα την ευκαιρία όταν αυτή παρουσιάζεται και να μη φοβόμαστε να αφήσουμε τη βολή μας. Εν ολίγοις, το να μένεις επί χρόνια στη θέση σου δεν είναι καλή ιδέα. Είναι λίγο σαν αυτό που συμβαίνει με τις τηλεφωνικές εταιρείες: Όταν δεχόμαστε τις προσφορές τους και επιλέγουμε πάροχο ανάλογα με το ποιος προσφέρει περισσότερη έκπτωση, καταλήγουμε να πληρώνουμε όλο και λιγότερο.

Βασική προϋπόθεση είναι πάντως, α. να γνωρίζουμε πότε πρόκειται για μία "καλή ευκαιρία" και β. να μην το κάνουμε τόσο συχνά ώστε να θεωρηθούμε τυχοδιώκτες.

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

Γιατί το να αράζεις και "να μην κάνεις τίποτα" μπορεί να σε κάνει επιτυχημένο στη ζωή σου

Η αξία του χρόνου χωρίς υποχρεώσεις είναι θεμελιώδης για την ψυχική υγεία, την ισορροπία και τη βιώσιμη παραγωγικότητα, σύμφωνα με ειδικούς και φιλοσόφους.

Γραφει Νικη Κοντομηνα

Η McLaren σου δίνει την ευκαιρία να αποκτήσεις τα αγωνιστικά του μέλλοντος (video)

Αυτή η δημοπρασία δεν είναι απλώς μια ευκαιρία για συλλέκτες, αλλά για να αποτελέσεις ενεργό μέρος της επόμενης εποχής των αγώνων. Ανεξάρτητα ποιο από τα τρία επιλέξεις, δεν θα περνάς απαρατήρητος.

Cascara Escape: Το υπέροχο slow living του Πηλίου

Chateau Cascara και Villa Cascara Spa συνθέτουν το δίπτυχο της ταξιδιωτικής επιτυχίας στο Μούρεσι Πηλίου, το Cascara Escape.

Ο αθλητισμός ως φάρμακο: Πώς η κίνηση προστατεύει αρθρώσεις, μύες και νου

Το σώμα είναι φτιαγμένο για κίνηση και η άσκηση λειτουργεί ως ισχυρή μορφή πρόληψης για μυοσκελετική υγεία και ευεξία. Πώς η σωστή, προοδευτική άσκηση μειώνει πόνους και προστατεύει από τραυματισμούς.

Αυτός ο οδηγός θα είναι ο νέος Verstappen

Ο Arvid Lindblad αποτελεί μία από τις πιο ενδιαφέρουσες παρουσίες της Red Bull στις μικρές κατηγορίες, με πορεία που γεννά συζητήσεις για το μέλλον του στο σπορ.

Γραφει Γιαννης Μπελεσιωτης

Μέχρι και ο Ντόναλντ Ντακ αλλάζει σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Η παγκόσμια ηλεκτροκίνηση έχει ένα νέο εξέχον μέλος καθώς ο Ντόναλντ Ντακ άλλαξε το θρυλικό 313 σε Ε-313.