Οι πιο δημοφιλείς προορισμοί του φετινού καλοκαιριού για τους Ευρωπαίους

Από την Ισπανία και την Ιταλία μέχρι πιο ήσυχους προορισμούς "εκτός πεπατημένης", οι Ευρωπαίοι έδειξαν φέτος ξεκάθαρα πού θέλουν να ταξιδέψουν.

Γράφει: Νίκη Κοντομηνά 02 Σεπτεμβρίου 2025

Παρά τις οικονομικές πιέσεις που συνεχίζουν να ταλαιπωρούν την Ευρώπη, οι Ευρωπαίοι δεν άφησαν το καλοκαίρι να πάει χαμένο. Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση Monitoring Sentiment for Intra-European Travel της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ταξιδίων (ETC), η διάθεση για ταξίδια παρέμεινε ιδιαίτερα υψηλή, με την πλειοψηφία να προγραμματίζει έστω μία απόδραση από τον Ιούνιο μέχρι και τον Νοέμβριο.

Όπως κάθε χρόνο, ο Ιούλιος και ο Αύγουστος κράτησαν τα σκήπτρα – το 25% των Ευρωπαίων προτίμησε αυτούς τους δύο μήνες. Όμως το ενδιαφέρον φέτος τράβηξε και ο Σεπτέμβριος, με το 22% να σχεδιάζει τις διακοπές του τότε. Η επιλογή δεν είναι τυχαία: λιγότερος συνωστισμός, πιο ήπιες θερμοκρασίες και, φυσικά, καλύτερη σχέση ποιότητας-τιμής.

Οι δημοφιλέστεροι προορισμοί για τους Ευρωπαίους

Η Μεσόγειος για ακόμη μία σεζόν ήταν ο αδιαμφισβήτητος "πρωταγωνιστής". Στην κορυφή βρέθηκε η Ισπανία με 13% (σημαντική αύξηση 5% σε σχέση με πέρυσι), ακολούθησε η Ιταλία με 10%, η Γαλλία με 8% και η Ελλάδα με 6%.

Οι προθέσεις για ταξίδια παρέμειναν ισχυρές σε όλες τις ηλικίες. Οι 55+ ήταν οι πιο αποφασισμένοι (82% δήλωσαν ότι θα ταξιδέψουν), ενώ κοντά τους βρέθηκαν και οι 45–54 (79%) και 35–44 (78%). Ακόμη και οι πιο νεαροί, 18–24, σε ποσοστό 66% δεν σκόπευαν να μείνουν σπίτι.

Στροφή προς λιγότερο δημοφιλείς προορισμούς

Μια αξιοσημείωτη τάση ήταν η στροφή προς λιγότερο δημοφιλείς προορισμούς. Το 55% των Ευρωπαίων προτίμησε μέρη "εκτός πεπατημένης", σε αντίθεση με την άνοιξη όπου το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 48%. Το ενδιαφέρον για τα κλασικά hotspots υποχώρησε στο 45%.

Όσο για τα budget, το 62% σκοπεύει να το κρατήσει σταθερό μέχρι τον Νοέμβριο, ενώ το 22% δηλώνει ότι θα ξοδέψει περισσότερα. Αυξήθηκε μάλιστα το ποσοστό εκείνων που στοχεύουν να διαθέσουν από €1.500 έως €2.500 ανά άτομο για το επόμενο ταξίδι.

Στα μεταφορικά, το αεροπλάνο παραμένει βασιλιάς (53%), αλλά η άνοδος του road trip είναι εμφανής: το 32% των Ευρωπαίων θα προτιμήσει το αυτοκίνητο, είτε για λόγους ευελιξίας είτε για να φτάσει σε προορισμούς που τα αεροπλάνα και τα τρένα δεν εξυπηρετούν.

Στις δαπάνες κατά τη διάρκεια των διακοπών, οι περισσότερες προτεραιότητες μοιράζονται ανάμεσα στη διαμονή (32%) και στο φαγητό/ποτό (24%). Ωστόσο, οι ηλικίες κάνουν τη διαφορά: οι άνω των 45 επιλέγουν άνεση και γαστρονομία, ενώ οι κάτω των 35 αναζητούν εμπειρίες και δραστηριότητες που θα θυμούνται.

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

Αυτές είναι οι πιο εντυπωσιακές εμφανίσεις από το σόου της Victoria's Secret (videos)

Ανάμεσα στα supermodels που περπάτησαν στην πασαρέλα βρέθηκε και η Bella Hadid, η οποία τελευταία είχε πρωταγωνιστήσει στα μίντια εξαιτίας της νόσου Lyme από την οποία πάσχει.

Γραφει Πωλινα Φραγκου

Η ΑΒ Βασιλόπουλος έφερε τη γεύση στο Esquire BBQ Street Party

Στο Esquire BBQ Street Party, η ΑΒ Βασιλόπουλος απέδειξε πως η ποιότητα είναι το μυστικό κάθε επιτυχημένης συνταγής. Από τα αφράτα ψωμιά μέχρι τις premium σάλτσες που έκαναν κάθε μπουκιά αξέχαστη.

Η νέα τάση στα ταξίδια είναι το soft travel

Ξεχάστε τις εξαντλητικές λίστες και τα "τρέξιμο" στις διακοπές. Το soft travel είναι η νέα τάση στα ταξίδια που βάζει στο επίκεντρο την απλότητα, την ηρεμία και τη χαρά της στιγμής.

Γραφει Τιμος Σαλαμες

Γιατί οι γυναίκες, που λένε ότι μισούν τους άνδρες, είναι η καλύτερη επιλογή για σχέση

Η θεωρία εξετάζει πώς οι εμπειρίες και η επιφυλακτικότητα κάποιων γυναικών λειτουργούν ως φίλτρα που οδηγούν σε πιο σταθερές και ειλικρινείς σχέσεις, προκαλώντας έντονη συζήτηση online.

Γραφει Πωλινα Φραγκου

Αυτή η παλιά συσκευή πλέον αξίζει πάνω από 50.000 ευρώ -Ίσως είναι στο συρτάρι σου

Πριν αρχίσεις το ξεκαθάρισμα στα συρτάρια, ρίξε μια πιο προσεκτική ματιά. Ένα παλιό αντικείμενο που έχεις ξεχάσει εδώ και χρόνια μπορεί σήμερα να αξίζει όσο ένα πολυτελές αυτοκίνητο.

Γραφει Παυλος Κρουστης

Robert De Niro και Al Pacino φωτογραφήθηκαν μαζί μετά από πολλά χρόνια φιλίας

Αυτό το bromance κρατάει δεκαετίες ολόκληρες, οπότε το κόνσεπτ "φωτογραφίζομαι με τον κολλητό μου" για λογαριασμό πασίγνωστου οίκου, ήταν ευκολάκι και για τους δύο σπουδαίους ηθοποιούς του Χόλιγουντ.

Γραφει Νικη Κοντομηνα