Πώς ο Dickie Greenleaf του Ripley έγινε σύμβολο της αντρικής ένδυσης

Είτε του Jude Law είτε του Johnny Flynn, στο Ripley παρελαύνουν ένα σωρό ρούχα που βλέπουμε παντού το καλοκαίρι.

Η εικόνα είναι ανεξίτηλη: Jude Law ως Dickie Greenleaf στην ταινία του 1999 "Ο ταλαντούχος κύριος Ripley", με μισάνοιχτο πλεκτό πόλο, πλισέ λευκό σορτσάκι, φθαρμένα αθλητικά παπούτσια, ένα σκανδαλώδες χαμόγελο και ένα τσιγάρο να κρέμεται από τα δάχτυλά του. Είναι τόσο σαγηνευτική που η εικόνα φαίνεται να έχει χαραχτεί στον εγκέφαλο κάθε φανατικού της ανδρικής ένδυσης της εποχής των social media, από τους μεγαλύτερους Millennials μέχρι τη γενιά Z, με την εμμονή τους στην αισθητική του "old money".

Ως απόδειξη της διαρκούς απήχησής της, αρκεί να δείτε τις συχνές εμφανίσεις της στο Instagram και το TikTok ως το πλατωνικό ιδεώδες για το πώς πρέπει να ντύνονται οι άνδρες.

Ενώ η ενδυματολογική επιρροή του Greenleaf μπορεί να ζει στο διηνεκές στο διαδίκτυο, τώρα έχει επιστρέψει στο ευρύτερο zeitgeist, χάρη σε μια οκταμερή μεταφορά του Netflix με τίτλο Ripley, με τον Andrew Scott στον ομώνυμο ρόλο, με τον Johnny Flynn ως Greenleaf και την Dakota Fanning ως τη φίλη του Marge. Η υπόθεση είναι απολαυστική: Ο Ripley, ένας μυστηριώδης παρείσακτος, διεισδύει σε μια μικρή ομάδα πλούσιων flaneurs που τεμπελιάζουν στην Ιταλία, αλλά όταν η ζήλια του για τον τρόπο ζωής τους μεγαλώνει, γίνεται βίαιος προκειμένου να διατηρήσει την αίγλη των νεοαποκτηθέντων φίλων του.

Η ιστορία μπορεί να έχει απήχηση ανεξαρτήτως της εποχής στην οποία αφηγείται, αλλά τα κοστούμια είναι αυτά που πραγματικά παραμένουν διαχρονικά. Εννοείται πως ο Adam Brown, ο σχεδιαστής πίσω από τη μάρκα Orlebar Brown, η οποία είναι γνωστή για μια ορισμένη παραθαλάσσια ανεμελιά που επηρεάζεται άμεσα από το στυλ της ιταλικής Ριβιέρας του Ripley στα μέσα του αιώνα, συμφωνεί: "Όλοι μας έλκονται από αυτούς τους μάλλον χαμένους αλλά τελικά χαρισματικούς και φαινομενικά πάντα κομψούς χαρακτήρες", λέει ο Brown. "Υπάρχει μια χαρά και μια ομορφιά στα νιάτα του Greenleaf. Είναι ανέμελοι, απερίσκεπτοι και εξωφρενικοί".

Ο Brown θυμάται την πρώτη φορά που είδε την ταινία, όταν κατά τύχη ταξίδευε στην Ιταλία, γεγονός που την καθιστά την τέλεια ταινία διακοπών. "Όταν βγήκαμε από τον κινηματογράφο, θυμάμαι ότι νιώθαμε λίγο κακόγουστοι και κακόγουστοι", λέει. "Δεν ζούσαμε ακριβώς το όνειρο όπως το είχαμε φανταστεί πριν μπούμε μέσα. Σε εκείνο το σημείο της ζωής μου, ήμουν μάλλον λίγο περισσότερο Ripley παρά Greenleaf".

Θα περνούσαν οκτώ χρόνια μέχρι να ξεκινήσει τη δική του εταιρεία, η οποία ειδικεύεται σε κομψά μαγιό και αέρινα πουκάμισα, αλλά ο Brown λέει ότι οι εικόνες από την ταινία ήταν μέρος του πίνακα διάθεσης του: "Ενσαρκώνει το σικ της Ριβιέρα με τόσο σαφή αίσθηση της θέσης του εκείνη τη συγκεκριμένη στιγμή. Υπάρχει μια έμφυτη αίσθηση της φινέτσας που έρχεται μόνο όταν κάποιος είναι πραγματικά στο σπίτι του ή καταλαβαίνει το περιβάλλον του". Άλλωστε, ποιος θα μπορούσε να ξεχάσει την πρώτη επαφή του Ripley με τον Dickie και τη Marge, εκείνους να τεμπελιάζουν στην παραλία με καλαίσθητα μοτίβα στο μαγιό και τον Ripley με ένα φανταχτερό νεο-πράσινο σλιπάκι, ένα άμεσο σημάδι ότι δεν έχει μάθει ακόμα τους ενδυματολογικούς κώδικες των νέων του φίλων.

"Τα ρούχα ταιριάζουν απόλυτα με τα σκηνικά τους", προσθέτει η Brown. "Υπάρχει μια αυθεντικότητα και μια ευκολία που κάποιος που προσπαθεί πολύ σκληρά -όπως ο Ripley- μόνο να ονειρεύεται μπορεί να έχει".

Η Ann Roth, η παραγωγική σχεδιάστρια κοστουμιών πίσω από την ταινία του 1999, παραδέχεται ότι είναι θολή για ορισμένες λεπτομέρειες της ταινίας -στα 92 της χρόνια έχει δουλέψει σε περισσότερα από 130 έργα, 50 από τα οποία μετά το Ripley πριν από 25 χρόνια- αλλά δήλωσε, ωστόσο, στους New York Times πέρυσι ότι θεωρεί την ταινία ως την καλύτερη δουλειά της, χαρακτηρίζοντάς την "κομμάτι της μόδας".

Σήμερα αποκαλύπτει ότι υπήρχε κάποια προσωπική απήχηση στο έργο. "Αυτή ήταν η εποχή μου", λέει για τη δεκαετία του 1950, την εποχή στην οποία διαδραματίζεται η ταινία. "Οπότε είναι απλά μερικά από τα πράγματα που μου αρέσουν".

Θυμάται μερικές λεπτομέρειες. Εκείνα τα φαρδιά λινά πουκάμισα φτιάχτηκαν ειδικά για τον Law, επειδή, σε αντίθεση με σήμερα, δεν ήταν ένα είδος που ήταν άμεσα διαθέσιμο, ακόμη και σε vintage καταστήματα. Και ήταν εκείνη που επέμενε να φοράει λευκά loafers χωρίς κάλτσες, αν και ο ηθοποιός ζητούσε συνεχώς ένα ζευγάρι. (Μια αστεία σημείωση: Η Roth είπε ότι άκουσε φήμες ότι η Gwyneth Paltrow δήλωσε σε συνέντευξή της ότι έφτιαξε μόνη της τα κοστούμια για την ταινία, κάτι που δεν ισχύει- ο γράφων δεν μπόρεσε να βρει εκείνη τη συνέντευξη). Ακόμα, η Roth δεν είναι στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και δεν είχε ιδέα για τη μακρά μεταγενέστερη ζωή της ταινίας, κάτι που βρήκε διασκεδαστικό.

Ο Jake Woolf, συγγραφέας αντρικών ενδυμάτων, πιστεύει ότι το διαρκές ενδιαφέρον της ταινίας έγκειται στην ικανότητά της να κινείται στη λεπτή γραμμή μεταξύ του φιλόδοξου και του εφικτού. "Τα βασικά στοιχεία της ανδρικής ένδυσης δεν έχουν αλλάξει τόσο πολύ από την εποχή του The Talented Mr. Ripley, οπότε νομίζω ότι υπάρχει μια βάσιμη αίσθηση που αποκτά κανείς ότι όλα όσα βλέπεις στην οθόνη είναι κάτι που μπορεί εύκολα να προσαρμοστεί σε μια γκαρνταρόμπα σήμερα", λέει.

"Τούτου λεχθέντος, παρόλο που το σκηνικό είναι casual, πράγματα όπως τα πόλο, τα υφασμάτινα πουκάμισα oxford και η πράξη του να φορέσεις πουκάμισο και γραβάτα στο γεύμα έχουν εγγενώς μεγαλύτερη αίσθηση περίστασης σε σύγκριση με αυτά που οι περισσότεροι φορούν στις διακοπές του 2024, κάτι που νομίζω ότι είναι ελκυστικό για πολλούς άντρες που ενδιαφέρονται να αναβαθμίσουν το στυλ τους. Αλλά τελικά, ενώ πολύ λίγοι από εμάς θα μπορέσουμε ποτέ να περάσουμε ολόκληρα καλοκαίρια στην Ιταλία κάνοντας βασικά ό,τι θέλουμε, μπορούμε να αποκτήσουμε λίγο από αυτό το συναίσθημα στην καθημερινή μας ζωή, βάζοντας ένα πλεκτό πόλο, ένα σορτσάκι, ένα χαλαρό παντελόνι ή ένα κομψό, διάφανο, κοντομάνικο button-up".

"Το στυλ και η διάθεση της ταινίας είναι εντελώς διαχρονικά", λέει ο Brown. "Ναι, είναι από μια συγκεκριμένη χρονική στιγμή, αλλά αισθάνεται πάντα εγγενώς μοντέρνα. Είναι ένα δώρο που θα συνεχίσει να δίνει - σε άλλα 25 χρόνια, θα εξακολουθούμε να κάνουμε τις ίδιες συζητήσεις γι' αυτό".

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

MODIVO Back to Office: Επιστροφή στο γραφείο με urban style

Η MODIVO αποδεικνύει ότι το γραφείο δεν είναι περιορισμός αλλά ένας χώρος όπου το στυλ μπορεί να γίνει προέκταση της προσωπικότητάς μας.

Ο όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ως αποκλειστικός εκπρόσωπος της Paul & Shark σε Ελλάδα και Κύπρο

Ο Όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ανακοινώνει με υπερηφάνεια ότι αναλαμβάνει την αποκλειστική διανομή του παγκοσμίου φήμης ιταλικού brand Paul & Shark για Ελλάδα και Κύπρο.

The Lineup | Η νέα καμπάνια της Diesel υμνεί την αντισυμβατικότητα

Η Diesel παρουσιάζει την πιο εναλλακτική "συμμορία" της μόδας.

Η BOSS Eyewear παρουσιάζει τη συλλογή Ανδρικών Γυαλιών Φθινόπωρο/Χειμώνας 2025

Η νέα συλλογή ανδρικών γυαλιών ηλίου και οράσεως εμπλουτίζεται από τολμηρά σχέδια, κατασκευασμένα από καινοτόμα, βιώσιμα υλικά.

Στη νέα κολεξιόν της Falconeri θα βρεις όλα όσα χρειάζεσαι για το φθινόπωρο

Το Alps Getaway, το νέο FW25 editorial, αποπνέει την κομψότητα μιας απόδρασης προαναγγέλλοντας παράλληλα, πως το φθινόπωρο είναι προ των πυλών.

Από την άμμο στο παρκέ: Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης φωτογραφίζεται φέρνοντας πίσω την πρώτη έκδοση HeatGear® - Baselayer της Under Armour.

Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης πρωταγωνιστεί στη νέα παρουσίαση της Under Armour, με concept έμπνευσης και συμβολισμού που αναδεικνύει τη συλλογή Baselayer και τις αξίες του αθλητισμού.