
Τρίχες και διακρίσεις: Κι αν υπάρχει ρατσισμός για την εμφύτευση μαλλιών;
Το "κοίτα, ένας καράφλας" είναι εξίσου προσβλητικό με το "τι κουνάβι είναι αυτό πάνω στο κεφάλι σου, ρε;". Το hair transplant discrimination υπάρχει και πρέπει να μιλήσουμε για αυτό.

Για κάθε έρευνα -σχετική ή άσχετη με την εμφύτευση μαλλιών- που καταλήγει στο συμπέρασμα πως οι άντρες με φαλάκρα θεωρούνται πιο επιβλητικοί, σοφιστικέ, δυνατοί ή δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο, θα υπάρχει κάποιος από εμάς με λίγα, ελάχιστα ή καθόλου μαλλιά, κορυφές που τείνουν να χαρακτηριστούν "ανεμοδαρμένες" ή εμφανή κενά στο κεφάλι, που θα νιώθει τουλάχιστον άβολα, παρά την οποία στιγμιαία ένεση αυτοπεποίθησης μπορεί να προκύψει. Βλέπεις, τα πυκνά και υγιή μαλλιά θα αποτελούν πάντοτε ένα εξαιρετικά σημαντικό άσετ της συνολικής εμφάνισης και της μεγάλης εικόνας, αλλά κυρίως το ψυχολογικό milestone της πεποίθησης πως ευτυχώς-έχω-μαλλιά-και-τα-κάνω-ό,τι-θέλω.
Ειδικά από τη στιγμή που η πλειοψηφία των αντρών στη χώρας μας δεν θυμίζει ακριβώς Jason Statham, Zinedine Zidane ή Bruce Willis – τύπους δηλαδή που το ξυρισμένο κεφάλι-απόρροια της κατάρας που σταματιέται μόνο από το πάτωμα (το μοναδικό πράγμα που σταματά 100% την τριχόπτωση), όχι απλά τους πάει, αλλά τους δίνει και ιδιαίτερη γοητεία.
Ένα δίλημμα και το discrimination
Στη συντριπτική πλειονότητα των αντρών, λοιπόν, θα αντιμετωπίσεις, αργά ή γρήγορα, σε κάποια στιγμή της ζωής σου, το δίλημμα: Ακολουθώ τη μέθοδο "τα παίρνω όλα με την ξυριστική" ή εμπιστεύομαι τους ειδικούς και πάω για εμφύτευση; Και τα δύο σενάρια παίζουν, με τη δεύτερη επιλογή να είναι η πιο επιθυμητή αλλά και η πιο κοστοβόρα. Το αποτέλεσμά της, όμως, είναι εκείνο που θα σε κάνει να ξανανιώσεις καλά. Πολύ καλά, ειδικά από τη στιγμή που οι διαδικασίες έχουν γίνει πιο αποτελεσματικές, πιο άμεσες και λιγότερο επίπονες σε σχέση με το παρελθόν.

Κάπου εδώ μπαίνει στην κουβέντα το θέμα του discrimination. Κι αυτό είναι κάτι που δεν φανταζόμασταν ποτέ πως θα κληθούμε να εξετάσουμε σε λίγες ή περισσότερες γραμμές. Ναι, μιλάμε για τη μεροληψία, την προκατάληψη, την αρνητική άποψη, τη διάκριση, ή ακόμη και –δίχως ασφαλώς να πατάμε στην απόλυτη έννοια του όρου– τον ρατσισμό που βιώνουν άνθρωποι που τυχαίνει να έχουν κάνουν εμφύτευση μαλλιών.
Αναφερόμαστε σε τρίχες, κι όμως παρατηρείται το φαινόμενο: "Θύματα", ή αν προτιμάς αντικείμενα σχολιασμού, (κυρίως) άντρες που τόλμησαν να γεμίσουν εκείνα τα κενά της κεφαλής, ώστε να μην αδειάσει η κλεψύδρα της αυτοπεποίθησής τους. Και μετά από αυτό, σχόλια, κρυφές ή φανερές ειρωνείες, χιουμοριστικά memes κ.ο.κ., αθώες ερωτήσεις του στυλ "Τι έγινε, ρε; Πήγες κι έβαλες μαλλιά;", πλαισιωμένες με ειρωνικό χαμόγελο ή ακόμη πιο άκομψες ερωτήσεις, όπως αυτή της εισαγωγής, με τη χρήση "κουναβιού".

Ναι, ξέρω. Λέξεις όπως "διακρίσεις" ή "ρατσισμός" συνδέονται με πολύ πιο σοβαρά και ευαίσθητα ζητήματα, κι είναι ίσως κάπως βαρύ να χρησιμοποιούνται κάπου κοντά στην προσωπική επιλογή του εκάστοτε ατόμου για την αντιμετώπιση της απώλειας μαλλιών ή προβλημάτων αισθητικής που σχετίζονται με το τριχωτό της κεφαλής. Προκαταλήψεις και στερεότυπα όμως, είναι εκεί, στενά συνδεδεμένα με τα κοινωνικά πρότυπα ομορφιάς ή τις αντιλήψεις περί ελκυστικότητας.
Αν ανήκεις στην κατηγορία των αντρών που έχουν υποβληθεί σε μεταμόσχευση μαλλιών και έχει αντιμετωπίσει ποτέ τέτοιου είδους συμπεριφορές ή σχόλια, μη δίνεις σημασία. Μόνο εσύ γνωρίζεις τη διαδρομή ανάμεσα στο αρχικό σοκ της έντονης τριχόπτωσης και της σταδιακής αποψίλωσης μέχρι το πρώτο τσίμπημα της βελόνας και το "φως στο τούνελ". Αν πάλι έχεις πιάσει τον εαυτό να έχει την ανάγκη να κάνει κάποιο υποτιμητικό σχόλιο προς ένα άτομο της αμέσως προηγούμενης κατηγορίας, ξανασκέψου το λίγο καλύτερα. Στην τελική, τα δικά σου μαλλιά πήρε;
Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
MODIVO Back to Office: Επιστροφή στο γραφείο με urban style
Η MODIVO αποδεικνύει ότι το γραφείο δεν είναι περιορισμός αλλά ένας χώρος όπου το στυλ μπορεί να γίνει προέκταση της προσωπικότητάς μας.
Ο όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ως αποκλειστικός εκπρόσωπος της Paul & Shark σε Ελλάδα και Κύπρο
Ο Όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ανακοινώνει με υπερηφάνεια ότι αναλαμβάνει την αποκλειστική διανομή του παγκοσμίου φήμης ιταλικού brand Paul & Shark για Ελλάδα και Κύπρο.
The Lineup | Η νέα καμπάνια της Diesel υμνεί την αντισυμβατικότητα
Η Diesel παρουσιάζει την πιο εναλλακτική "συμμορία" της μόδας.
Η BOSS Eyewear παρουσιάζει τη συλλογή Ανδρικών Γυαλιών Φθινόπωρο/Χειμώνας 2025
Η νέα συλλογή ανδρικών γυαλιών ηλίου και οράσεως εμπλουτίζεται από τολμηρά σχέδια, κατασκευασμένα από καινοτόμα, βιώσιμα υλικά.
Στη νέα κολεξιόν της Falconeri θα βρεις όλα όσα χρειάζεσαι για το φθινόπωρο
Το Alps Getaway, το νέο FW25 editorial, αποπνέει την κομψότητα μιας απόδρασης προαναγγέλλοντας παράλληλα, πως το φθινόπωρο είναι προ των πυλών.
Από την άμμο στο παρκέ: Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης φωτογραφίζεται φέρνοντας πίσω την πρώτη έκδοση HeatGear® - Baselayer της Under Armour.
Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης πρωταγωνιστεί στη νέα παρουσίαση της Under Armour, με concept έμπνευσης και συμβολισμού που αναδεικνύει τη συλλογή Baselayer και τις αξίες του αθλητισμού.