Το μενού που καταπολεμά την αϋπνία

Πώς θα παραδοθείς στην αγκαλιά του Μορφέα, από το πρώτο ορεκτικό μέχρι το επιδόρπιο.

Γράφει: Μπάμπης Δούκας 30 Νοεμβρίου 2018

Κάποιοι μετρούν προβατάκια κάθε βράδυ για να κοιμηθούν, κατά την προσφιλή αμερικάνικη συνήθεια. Άλλοι πάλι απλά πηγαίνουν μια βόλτα από την κουζίνα. Αν ανήκεις στη δεύτερη κατηγορία, τότε καλό θα είναι να γνωρίζεις κάποια πράγματα για να μην καταλήξεις ξανά στο κρεβάτι με πρησμένο στομάχι. 

Το βραδινό φαγητό πρέπει να είναι προσεκτικά επιλεγμένο αν ο εύκολος και άνετος ύπνος είναι το βαθύτερο ζητούμενο. Για παράδειγμα, τα κρεατικά και τα τυριά περιέχουν ισταμίνη, μια οργανική ένωση που μεταξύ άλλων αυξάνει τα επίπεδα αδρεναλίνης. Πριν παραδοθείς στη αγκαλιά του Μορφέα λοιπόν, πάρε μαζί ένα μαχαιροπίρουνο και ακολούθησε το μενού που ακολουθεί. 

Ξεκινώντας από τα πρώτα πιάτα, μια μικρή ποσότητα καστανού ρυζιού, πλούσιας σε τρυπτοφάνη, είναι το αρχικό βήμα προς την ευεξία. Ιδανικά μαγειρεμένο στον ατμό, ίσως και με συνοδεία από αβοκάντο, εγγυάται γεύση και χαλάρωση. Η τρυπτοφάνη είναι ένα από τα 22 πρωτεϊνικά αμινοξέα και ένα από τα οκτώ απαραίτητα αμινοξέα για την ανθρώπινη διατροφή.

Το μενού που καταπολεμά την αϋπνία

Συναντάται και στα γαλακτοκομικά προϊόντα (ναι, γι' αυτό σου έλεγαν να πίνεις ένα ποτήρι γάλα όταν ήσουν μικρός) οπότε μπορείς να την προμηθευτείς και μέσα από ένα κομμάτι φρέσκιας ρικότα. Αν πάλι έχεις δυσανεξία στη λακτόζη, μπορείς να την αντικαταστήσεις με τόφου ή ακόμη και με φακές με χούμους.

Σε περίπτωση που προτιμάς τις πρωτεΐνες, μπορείς να επιλέξεις ένα δεύτερο πιάτο με βάση το ψάρι, συνοδείας αγκινάρας ή σπανακιού. Τα ορυκτά άλατα θα απορροφήσουν το άγχος και το μαγνήσιο θα βοηθήσει στην περαιτέρω χαλάρωση. Όπως και στα προηγούμενα, έτσι και εδώ, οι μερίδες θα πρέπει να είναι συγκρατημένες και να μην ξεφεύγουν. 

ΣΟΛΟΜΟΣ

Περνώντας στο κομμάτι των επιδορπίων, καλό θα είναι να μην επιδιώξεις να καταστρέψεις όλα όσα μέχρι τώρα έχτιζες. Ναι, κι εγώ θα ήθελα να τσακίσω ένα προφιτερόλ, αλλά προτίμησε κάποιο φρούτο όπως μια μπανάνα (το κάλιο και η βιταμίνη B6 προάγουν τη διανοητική ισορροπία και βελτιώνουν τη διάθεση) ή ένα ακτινίδιο με αντιοξειδωτική και αντιαφυδωτική δράση.

ΑΚΤΙΝΙΔΙΟ

Τέλος, λίγοι ξηροί καρποί (πολύ λίγοι όμως) θα σε οδηγήσουν ευχάριστα μέχρι το κρεβάτι.

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Περισσoτερα για Συνταγές

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ

Τα πιο συνηθισμένα λάθη που κάνει κάποιος που μαγειρεύει συχνά

Οι παγίδες στις οποίες πέφτουν σχεδόν όλοι.

Η περίεργη γοητεία του μουσείου των πλέον αηδιαστικών φαγητών

Βρίσκεται στο Λος Άντζελες και προσφέρει μια ασυνήθιστη περιήγηση στα περίεργα μονοπάτια της ανθρώπινης όρεξης.