Ολοκαύτωμα: Το νέο trend του TikTok ντροπιάζει την ανθρωπότητα

Τι άλλο θα κάνουμε για να μαζέψουμε λίγα likes και followers;

"Μπορείς να μου πεις πώς πέθανες;" είναι η ερώτηση προς το "φάντασμα". Εκείνο με τη σειρά του απαντά: "Zyklon B", το αέριο, δηλαδή, που χρησιμοποιούσαν οι Νάζι στα κρεματόρια. Υπό τους ήχους μία υποβλητικής μουσικής, η συζήτηση συνεχίζεται καθώς οι λέξεις "Άουσβιτς" KAI "Σεπτέμβριος του 1941" αναφέρονται λίγο πριν η αφήγηση κάνει λόγο για το πως οι Εβραίοι κρατούμενοι ενημερώθηκαν ότι θα πήγαιναν απλά μέχρι τις ντουζιέρες. Το "φάντασμα" έχει εμφανή σημάδια της τραγωδίας που έζησε όπως και ένα πεντάκτινο αστέρι στο χέρι. Όχι, δεν παρακολουθούμε κάποια ιστορικά ενημερωμένη ταινία αλλά το νέο trend του TikTok.

Νέα κατά κύριο λόγο παιδιά, αφού αυτά αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος του κοινού που απαρτίζει το κινεζικής προέλευσης social medium, παίζουν ένα παράξενο παιχνίδι αναπαράστασης του Ολοκαυτώματος. Σε μία πρώτη ανάγνωση, αν κανείς ξεπεράσει το αρχικό ρίγος που νιώθει, ίσως τα πράγματα δεν είναι τόσο τραγικά. Άλλωστε, πού είναι το κακό όταν οι έφηβοι του 21ου ασχολούνται με την ιστορία και πιο συγκεκριμένα τις τραγωδίες που σημάδεψαν τον περασμένο αιώνα;

Μία άβολη αλήθεια

"Οι ιστορίες των ανθρώπων που φυλακίστηκαν στο Άουσβιτς είναι απίστευτα τραγικές, οδυνηρές και γεμάτες συναισθήματα" γράφει το Auswitz Memorial (σ.σ: Μουσείο του Ολοκαυτώματος) πριν συνεχίσει: "Μερικά από τα βίντεο δε δημιουργήθηκαν για να τιμήσουν τον οποιονδήποτε αλλά με μοναδικό σκοπό του να αποτελέσουν μέρος ενός διαδικτυακού  trend". Πώς ακριβώς χαρακτήρισε την εν λόγω μόδα; "Επιζήμια και προσβλητική".

Πριν, όμως, σηκώσουμε την πέτρα για να λιθοβολήσουμε τη νέα γενιά που πουλάει τα ιερά και τα όσια στον βωμό του virality, καλό θα ήταν να κοιτάξουμε τους εαυτούς μας στον καθρέφτη. Το TikTok είναι το επόμενο βήμα σε έναν εύκολο και, συνήθως, σαχλό κόσμο που χτίζεται στα social media. Εκεί, όπου όλα είναι ελεύθερα αρκεί κάποιος να μαζέψει likes και followers.

Αν η πιτσιρικαρία επιλέγει τρόπους έκφρασης που ακροβατούν με το cringe και (λίγο έως πολύ) μας ντροπιάζουν ως ανθρωπότητα,  είναι η τελευταία που φταίει. Τα πάντα είναι ζήτημα εκπαίδευσης και σε αυτόν τον τομέα οι μεγαλύτερες γενιές μοιάζουν να έχουν αποτύχει παταγωδώς. Όπως είναι γνωστό, η μάθηση έρχεται μέσα από το παράδειγμα - και το παράδειγμα για το πώς χρησιμοποιούμε οι μεγαλύτεροι -σε γενικές γραμμές- τα κοινωνικά δίκτυα μόνο καλό δεν είναι.


φωτογραφία © Getty Images 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

Τι κάνουν διαφορετικά οι διανοητικά δυνατοί άνθρωποι, σύμφωνα με την επιστήμη

Μερικοί άνθρωποι είναι "φτιαγμένοι" με τέτοιο τρόπο που στα μάτια μας δείχνουν -και είναι- πιο ανθεκτικοί, χωρίς να λυγίζουν. Αυτοί λοιπόν, έχουν συγκεκριμένες συνήθειες, λένε οι επιστήμονες. Τις παραθέτουμε εντός για να τους αναγνωρίζεις.

Γραφει Νικη Κοντομηνα

Το ρόφημα που σε ενυδατώνει καλύτερα από το νερό

Όταν κάνει ζέστη δεν είναι μόνο το νερό που σώζει. Οι επιστήμονες αποκάλυψαν ότι υπάρχει ένα καθημερινό ρόφημα που κρατάει το σώμα πιο ενυδατωμένο και για περισσότερο χρόνο.

Γραφει Τιμος Σαλαμες

Μαριγκόνα-Μαριπόζα: Όλοι εναντίον δύο γυναικών

Κάτι γίνεται λάθος, δεν μπορεί. Αν δείτε τα απαίσια σχόλια που γίνονται για τις δύο γυναίκες που απλά πήγαν να δουν το ματς της Εθνικής μας με την Ισπανία, απλά θα σαστίσετε.

Γραφει Γιαννης Τσακαλος

Δείτε την τέλεια παραλία με άμμο στην Αττική

Η τέλεια αμμουδιά υπάρχει στην Αττική και μάλιστα απέχει μόλις λίγα λεπτά από το κέντρο της Αθήνας. Χρυσή άμμος, γαλαζοπράσινα νερά και ηλιοβασίλεμα που θυμίζει νησί.

Γραφει Νικη Κοντομηνα

Αν έχεις κινητό Android, μην χρησιμοποιείς αυτόν τον browser

Αυτός ο browser σε κινητό Android μπορεί να φαίνεται ακίνδυνος, αλλά συλλέγει τεράστιες ποσότητες προσωπικών δεδομένων. Δες πώς να προστατευτείς με εναλλακτικούς browsers.

Γραφει Παυλος Κρουστης

Οι πιο ακριβοπληρωμένοι CEO στον χώρο του αυτοκινήτου-δείτε τις αποδοχές τους

Η λίστα με τις απολαβές των κορυφαίων CEO στον χώρο της τεχνολογίας και της αυτοκινητοβιομηχανίας, είναι ενδεικτική των στρατηγικών κατευθύνσεων των εταιρειών.