Έως 3 καφέδες την ημέρα κάνουν το εγκεφαλικό πέρα
Για την ακρίβεια μειώνουν τον κίνδυνο εγκεφαλικού και καρδιαγγειακού θανάτου, σύμφωνα με νέα μελέτη
Η κατανάλωση έως τριών καφέδων τη μέρα σχετίζεται με μειωμένο κίνδυνο εγκεφαλικού και θανατηφόρας καρδιαγγειακής νόσου, σύμφωνα με μια νέα επιστημονική έρευνα. Ο καφές είναι ένα από τα πιο δημοφιλή ροφήματα παγκοσμίως, αλλά έως σήμερα λίγα πράγματα είναι γνωστά για τη μακροπρόθεσμη επίπτωση του στην καρδιαγγειακή υγεία.
Τα αποτελέσματα της έρευνας
Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, η μελέτη που παρουσιάστηκε σε συνέδριο της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Καρδιολογίας στη Γαλλία και κατέληξε σε καθησυχαστικά συμπεράσματα, ανέλυσε στοιχεία για σχεδόν 468.700 άτομα με μέση ηλικία 56 ετών, εκ των οποίων το 56% ήσαν γυναίκες. Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες ανάλογα με την ημερήσια κατανάλωση καφέ (καθόλου το 22%, μισός έως τρεις καφέδες το 58% και πάνω από τρεις καφέδες το 20%).
"Πρόκειται, από όσο γνωρίζουμε, για τη μεγαλύτερη μελέτη που συστηματικά αξιολόγησε τις καρδιαγγειακές επιπτώσεις της τακτικής κατανάλωσης καφέ σε ένα πληθυσμό χωρίς διαγνωσμένη καρδιοπάθεια", δήλωσε η επικεφαλής ερευνήτρια δρ Τζούτιτ Σίμον του Πανεπιστημίου Semmelweis της Βουδαπέστης.
"Τα ευρήματα μας δείχνουν ότι η τακτική κατανάλωση καφέ είναι ασφαλής, καθώς ακόμη και η υψηλή καθημερινή κατανάλωση δεν σχετιζόταν με αρνητική καρδιαγγειακή έκβαση ή θνησιμότητα κατά τα επόμενα 10 έως 15 χρόνια. Αντίθετα, η κατανάλωση έως τριών καφέδων τη μέρα σχετιζόταν με μικρότερους κινδύνους για εγκεφαλικό, θάνατο από καρδιαγγειακή νόσο ή άλλη αιτία", πρόσθεσε.
Συγκεκριμένα, διαπιστώθηκε ότι, σε σχέση με όσους δεν πίνουν καθόλου καφέ, η ελαφριά έως μέτρια κατανάλωση σχετίζεται με 12% μικρότερο κίνδυνο θανάτου από οποιαδήποτε αιτία, 17% μικρότερο κίνδυνο θανάτου καρδιαγγειακής αιτιολογίας και 21% μικρότερο κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου.
Η περαιτέρω μελέτη της καρδιάς 30.650 ατόμων μέσω μαγνητικής τομογραφικής απεικόνισης έδειξε, σύμφωνα με τη δρα Σίμον, ότι "σε σχέση με εκείνους που δεν πίνουν καφέ, οι καθημερινοί καταναλωτές έχουν καρδιά με πιο υγιές μέγεθος και καλύτερη λειτουργία".
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
Βάρη ή cardio πρώτα; Η σειρά της προπόνησης ίσως παίζει μεγαλύτερο ρόλο απ’ όσο νομίζεις
Η σειρά με την οποία εκτελείς τα διαφορετικά είδη άσκησης ίσως παίζει μεγαλύτερο ρόλο απ’ όσο πιστεύεις στην απόδοση και την πρόοδό σου.
Γραφει Αδαμαντιος ΑττενμπεργκΗ νέα φιλοσοφία του outdoor cooking έχει την υπογραφή της Miele
Στο Messinia Challenge 2026 η Miele παρουσίασε το νέο Outdoor Cooking ecosystem, μια premium πρόταση που επαναπροσδιορίζει το outdoor living και τη φιλοξενία στον εξωτερικό χώρο.
Χτύπα εύκολα 200 γραμμάρια πρωτεΐνης την ημέρα με αυτή τη διατροφή
Με αυγά, κοτόπουλο, γιαούρτι και σολομό, ο Σαμ Γουόρμπερτον καλύπτει 200 γραμμάρια πρωτεΐνης ημερησίως μέσα από ένα απλό και ισορροπημένο διατροφικό πρόγραμμα.
Γραφει Τιμος ΣαλαμεςΤριχόπτωση: Πριν πανικοβληθείς, μάθε τι πραγματικά βοηθάει
Πριν γεμίσεις το μπάνιο σου με σαμπουάν, ορούς και κάθε λογής συμπληρώματα, αξίζει να ξέρεις τι κρύβεται πίσω από την τριχόπτωση.
Γραφει Αχιλλεας ΤσακαλιδηςΠώς να σταματήσεις τα βραδινά τσιμπολογήματα
Αν κάθε βράδυ καταλήγεις μπροστά στο ψυγείο ενώ ορκιζόσουν ότι δεν θα φας τίποτα, ίσως δεν φταίει η πειθαρχία σου όσο νομίζεις. Οι λόγοι είναι πιο ύπουλοι από όσο φαίνονται.
Γραφει Τιμος Σαλαμες"Πανωλεθρία": το πιο αστείο βίντεο των Πανελληνίων που τελικά δεν ήταν καθόλου αστείο
Ένα βίντεο που γεννήθηκε στα τέλη της δεκαετίας του ’90 συνεχίζει να επιστρέφει ξανά και ξανά, αποδεικνύοντας ότι ορισμένες ιστορίες ξεπερνούν την εποχή τους.
Γραφει Γιαννης Μπελεσιωτης