Μία θρυλική Lancia Fulvia βγαίνει στο σφυρί

Η επιβλητική και σπάνια Sport Zagato των 60s αναζητά νέο γκαράζ.

Γράφει: Γιάννης Σπανός 25 Αυγούστου 2020

Αν είχες όνειρο να γίνεις κάτοχος ενός εκ των πιο iconic και συλλεκτικών ιταλικών αυτοκινήτων -και εάν ασφαλώς η οικονομική σου κατάσταση σου επιτρέπει κάτι τέτοιο- τότε αυτή είναι η ευκαιρία σου: Μία Fulvia Sport Zagato, που αποτελεί μία αναθεωρημένη έκδοση του εμβληματικού coupe της Lancia, είναι διαθέσιμη προς πώληση στο eBay. Ασφαλώς έχει διατηρηθεί σε πάρα πολύ καλή κατάσταση και είναι βαμμένη σε μία πολύ όμορφη απόχρωση του μπλε. 

Η Lancia Fulvia παρήχθη από την ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία, μεταξύ του 1963 και του 1976. Αντικατέστησε το Lancia Appia και αντικαταστάθηκε τον Νοέμβριο του 1972 από το Lancia Beta. Παραμένει, μέχρι σήμερα, ένα από τα πιο επιτυχημένα σε πωλήσεις σεντάν της Lancia και, επιπροσθέτως, έχει μείνει στην ιστορία κυρίως για τις επιτυχίες του σε αγώνες ράλλι, με κυριότερη την κατάκτηση της πρώτης θέσης στο Διεθνές Πρωτάθλημα Ράλλι το 1972. Η επίσημη παρουσίαση έγινε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1963, ως ένα μεσαίο σεντάν και το δεύτερο σε ισχύ μοντέλο της Lancia.

Ένας ιταλικός θρύλος

Μία θρυλική Lancia Fulvia βγαίνει στο σφυρί

 

Αντίθετα, με τον προκάτοχο Lancia Appia που είχε την κίνηση στους πίσω τροχούς, στο Fulvia η ισχύς μεταδιδόταν στους μπροστινούς τροχούς. Με αμάξωμα σχεδιασμένο από τον Piero Castagnero, σε συνεργασία και με τον Ercole Spada, συνδύαζε την παράδοση της πολυτελούς κομψότητας της Lancia, με μια τεχνολογική επανάσταση κάτω από το καπό. Για πολλά χρόνια εθεωρείτο το πιο κομψό μεσαίο σεντάν στην Ευρώπη. Ο αρχικός κινητήρας του Fulvia, ήταν ένας 4-κύλινδρος, διάταξης V4 για εξοικονόμηση χώρου στον θάλαμο του κινητήρα, και κυβισμού 1.091 cm³, που απέδιδε τότε 58 άλογα και του προσέφερε μέγιστη ταχύτητα 138 χλμ/ώρα.

ΛΑΝΤΣΙΑ 1

Η συγκεκριμένη Fulvia Sport Zagato κρύβει έναν V-4 κινητήρα 1,3 λίτρων κάτω από το καπό της. Το εσωτερικό είναι σε μεγάλο βαθμό το ίδιο με το αυθεντικό, με ένα ξύλινο ταμπλό και επίσης ξύλινο τιμόνι, μεγάλα, ευανάγνωστα μανόμετρα και δύο χαμηλά μπροστινά καθίσματα.

Η αρχική τιμή της ηλεκτρονικής δημοπρασίας είναι τα $36.500. Όχι λίγα αλλά μάλλον λογικά αν αναλογιστεί κάποιος τη σπανιότητα του μοντέλου - κατασκευάστηκαν μόλις 7.000 τέτοια αντίτυπα.


Διάβασε ακόμη για το Peugeot VLV που ήταν ένα ηλεκτροκίνητο microcar στα χρόνια του πολέμου, τον ηγέτη των Crossover, τα 110 χρόνια της Alfa Romeo και το μυστικό όπλο του Carroll Shelby.

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Περισσoτερα για Auto & Moto

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ

On trip με την καινούρια BMW R 18

Οι μοτοσικλέτες εξελίσσονται συνεχώς αισθητικά, ωστόσο, η γοητεία μιας λιτής, αλλά προσεγμένης κατασκευής δεν συγκρίνεται με τίποτα.

H θρυλική πορεία των MINI

Εφτά στάσεις σε μία διαδρομή έξι δεκαετιών γεμάτη από επιτυχίες και φανατικό κοινό.